Peutertopic III

vrijdag 22 november 2019 om 09:24
Morgen al pakjesavond? Dat is vroeg! Dochter vind Sinterklaas heel erg leuk, ze is normaal van het uitslapen maar wilde er vanmorgen vroeg uit om te zien of er iets in de schoen zat. Sinterklaasjournaal kijken we niet maar we zijn wel in het huis van de Sint op bezoek geweest en hebben daar met de pieten gedanst, misschien dat man vandaag nog een keer met de kids gaat want ze vraagt er steeds om. Zondag komt Sint in de wijk met een fanfare en bult pieten. Denk dat er max 40 kinderen mee doen dus ze pakken daarvoor flink uit. We hebben een cadeau ingeleverd en daar mag ze voor bij Sint op schoot komen, denk dat ze dat wel spannend gaat vinden.
Ik had nooit gedacht dat ik de hele Sinterklaas periode zo leuk zou vinden
Ik had nooit gedacht dat ik de hele Sinterklaas periode zo leuk zou vinden

vrijdag 22 november 2019 om 09:30
Ik vind sinterklaas ook zo leuk!
Zoon vind het sinterklaasjournaal ook leuk, onthoud alles wat er gebeurd. Schoen zetten we ook, niet elke avond. Dan pakt hij een bakje uit de kast, vullen we met water voor het paard en een stuk fruit voor sinterklaas of piet.
(We hadden geen wortels in huis)
Zoon vind het prachtig!
En ik vind het ook altijd gezellig.
Zoon vind het sinterklaasjournaal ook leuk, onthoud alles wat er gebeurd. Schoen zetten we ook, niet elke avond. Dan pakt hij een bakje uit de kast, vullen we met water voor het paard en een stuk fruit voor sinterklaas of piet.
(We hadden geen wortels in huis)
Zoon vind het prachtig!
En ik vind het ook altijd gezellig.

vrijdag 22 november 2019 om 09:51
Ja peuter is dus ook echt helemaal idolaat van de sint! We gaan straks bij Lidl een schoentje halen om te knutselen. Morgen komt hij bij m'n ouders voor de deur aan en gaan we kijken daarna ligt er ineens een zak met pakjes in de woonkamer. Daarna kunnen we zeggen als hij er om vraagt dat ie al geweest is voor hem en dat hij nu naar andere kindjes moet. Verwacht dat dat wel wat rust zal brengen. 1dec komt ie dan als verassing nog langs bij m'n schoonouders maar dat vertellen we niet.
Ik vind deze periode ook heel erg leuk en bijzonder om te zien hoe veel peuter er al van begrijpt.
Ik vind deze periode ook heel erg leuk en bijzonder om te zien hoe veel peuter er al van begrijpt.
vrijdag 22 november 2019 om 10:33
Ja eigenlijk volgende week bij schoonouders maar dan hebben we zo weinig tijd dat we met schoonzus hebben besloten de onderlinge cadeautjes morgen al te doen als ze toch hier gourmetten. Plus vorig jaar was peuter na 1 cadeau er wel klaar mee dus zo krijgt alles aandacht hopen we.
Bij kdv doen ze wel sinterklaas. Maar peuter is zeer prikkelgevoelig dus als hij er thuis niet om vraagt, geef ik het zelf ook nog niet aan.
vrijdag 22 november 2019 om 10:48
Due, misschien heb ik een tip voor het poepen. Vindt hij het nog eng op de wc? Kan hij wel aangeven dat ie moet? Je kunt misschien met hem afspreken dat hij dan een luier omkrijgt om te poepen. Zodra hij klaar is, luier weer uitdoen. Dan is ie er in ieder geval bewust mee bezig en kan misschien een tussenstapje zijn om het uiteindelijk op de wc te gaan doen. En het scheelt verschonen..
Ik reageer zo af en toe hier, maar vind het best lastig, omdat jullie elkaar al lang kennen. Ik pik er wel veel van op en als ik denk een bijdrage te leveren, dan laat ik van me horen
.
Ik reageer zo af en toe hier, maar vind het best lastig, omdat jullie elkaar al lang kennen. Ik pik er wel veel van op en als ik denk een bijdrage te leveren, dan laat ik van me horen

vrijdag 22 november 2019 om 11:22
Dan ga je er toch lekker bij liggen?Westerpaviljoen schreef: ↑22-11-2019 11:14Mag ik even klagen? Ik ben zo moe ik val om...
En ik moet m vanavond alleen op bed leggen en eten geven watn mijn vrouw gaat de uitverkoop van de kleding in
*einde zeikmodus*

vrijdag 22 november 2019 om 11:24
Sterkte Wester
Ik heb nog geen zinnelijkheids dingen te melden. Tis wel fijn dat ze zelf om een schone luier komt als ze heeft gepoept.
Ik doe thuis nog niet zoveel aan Sinterklaas, heb zelf het idee dat ze het nog niet helemaal snapt. (misschien snapt ze het wel meer als ik er meer aan doe thuis...).
Gister samen een juf roos sinterklaas filmpje gezien (met een geweldig inclusief liedje!) Morgen naar het KDV waar sinterklaas komt. Weet nog niet of ik haar nu of morgen de schoen laat zetten.
Ik heb nog geen zinnelijkheids dingen te melden. Tis wel fijn dat ze zelf om een schone luier komt als ze heeft gepoept.

Ik doe thuis nog niet zoveel aan Sinterklaas, heb zelf het idee dat ze het nog niet helemaal snapt. (misschien snapt ze het wel meer als ik er meer aan doe thuis...).
Gister samen een juf roos sinterklaas filmpje gezien (met een geweldig inclusief liedje!) Morgen naar het KDV waar sinterklaas komt. Weet nog niet of ik haar nu of morgen de schoen laat zetten.

vrijdag 22 november 2019 om 12:32
Zou dat t zijn. Peuter slaapt hier zooo slecht 's avonds en 's nachts... onze baby van 3 maanden slaapt door maar voor haar moet ik er elke keer uit. Ik ga maar eens beginnen met het inkorten van het middagslaapje misschien helpt t. Ze sliep vaak nog 2-3 uur. Das wel lang natuurlijk. Man ik ben zo blij als t gezeur voorbij is met het naar bed gaan. 's middags vraagt ze altijd nog of ze mag slapen.. ik heb niet het idee dat ze helemaal zonder kan want als het incidenteel gebeurd dat ze niet slaapt is ze niet te genieten. Nog tips misschien? Anders dan het inkorten van middagslaapje. Ik hoop eigenlijk dat dat voldoende is. Maar misschien is t toch Sinterklaas spanning. Ze pikt erg veel op ook al besteden wij er weinig aandacht aan thuis.
vrijdag 22 november 2019 om 12:45
Lekker meeschrijven hoor Maudmaud85 schreef: ↑22-11-2019 10:48Due, misschien heb ik een tip voor het poepen. Vindt hij het nog eng op de wc? Kan hij wel aangeven dat ie moet? Je kunt misschien met hem afspreken dat hij dan een luier omkrijgt om te poepen. Zodra hij klaar is, luier weer uitdoen. Dan is ie er in ieder geval bewust mee bezig en kan misschien een tussenstapje zijn om het uiteindelijk op de wc te gaan doen. En het scheelt verschonen..
Ik reageer zo af en toe hier, maar vind het best lastig, omdat jullie elkaar al lang kennen. Ik pik er wel veel van op en als ik denk een bijdrage te leveren, dan laat ik van me horen.

Hij heeft poos wel aangegeven dat hij moest poepen maar vaak kwam het als hij toch al zat om te plassen. Nu zie ik het dus aan zijn gezicht als hij aan het poepen is, maar dan is het al te laat. Ofja gisteren zag ik het, vroeg of hij moest poepen waarop antwoord nee was maar minuut later had hij in zijn onderbroek gepoept.

vrijdag 22 november 2019 om 13:08
Sterkte Wester!
Jaa Sinterklaas is zo leuk! Stond met tranen in mijn ogen bij de intocht haha beetje emo door de hormonen denk ik. We zijn al aan het zingen en morgen mag ze haar schoen zetten.
Vanmorgen was ze erg dwars maar denk dat ze nog moe is. Ze is wel aan de beterende hand gelukkig! We waren net even in de stad en daar waren meer dwarse peuters, ik hoorde een andere moeder ook zegen als je wegloopt moet je weer in de wagen.goh dat kwam me bekend voor!
Jaa Sinterklaas is zo leuk! Stond met tranen in mijn ogen bij de intocht haha beetje emo door de hormonen denk ik. We zijn al aan het zingen en morgen mag ze haar schoen zetten.
Vanmorgen was ze erg dwars maar denk dat ze nog moe is. Ze is wel aan de beterende hand gelukkig! We waren net even in de stad en daar waren meer dwarse peuters, ik hoorde een andere moeder ook zegen als je wegloopt moet je weer in de wagen.goh dat kwam me bekend voor!

vrijdag 22 november 2019 om 13:22
Lekler meeschrijven hoor Maud, daar.is het topic tenslotte voor!
Wij houden het rustig rond Sinterklaas, ik denk dat zoon volgend jaar pas echt snapt waar het nou allemaal precies om gaat.
Wij zijn onderweg naar een weekendje aan zee, héérlijk! Zoon ligt achterin te slapen. Hier ook lang niet meer iedere middag een slaapje, ongeveer drie keer in de week.
Wij houden het rustig rond Sinterklaas, ik denk dat zoon volgend jaar pas echt snapt waar het nou allemaal precies om gaat.
Wij zijn onderweg naar een weekendje aan zee, héérlijk! Zoon ligt achterin te slapen. Hier ook lang niet meer iedere middag een slaapje, ongeveer drie keer in de week.
vrijdag 22 november 2019 om 17:13
Veel plezier Lola-Lily!
Haha Pip, in elk geval heb jij je hormonen als excuus. Ik moest bijna huilen bij de intocht op de televisie en mijn baby is al 5 maanden oud
Maud, gewoon meeschrijven hoor! Daar is dit peutertopic voor, iedereen met peuters is welkom en daardoor komen er steeds weer schrijvers bij.
Haha Pip, in elk geval heb jij je hormonen als excuus. Ik moest bijna huilen bij de intocht op de televisie en mijn baby is al 5 maanden oud

Maud, gewoon meeschrijven hoor! Daar is dit peutertopic voor, iedereen met peuters is welkom en daardoor komen er steeds weer schrijvers bij.
vrijdag 22 november 2019 om 19:54
Haha wat grappig te lezen dat er meerdere wat emotioneel waren met de intocht. Hier dus ook. Vind het zo'n leuke tijd nu met peuter.
Hier best wel wat sinterklaas dingen. Morgen op het werk van vriend, 5 dec zelf thuis en het weekend daarna bij ouders en schoonouders nog.. Gelukkig houden ze het klein met 1/2 cadeautjes voor de kleinkinderen.
Merk dat ik qua peuter topic wat minder aansluiting heb dus sorry als ik niet overal op reageer. Voor mijn gevoel is dochter al meer een kleuter (3,5). De tijd van zindelijk worden en middagdutjes is hier al een poos voorbij
. De driftbuien zijn ook een stuk minder gelukkig dus het wordt echt makkelijker
.
Hier best wel wat sinterklaas dingen. Morgen op het werk van vriend, 5 dec zelf thuis en het weekend daarna bij ouders en schoonouders nog.. Gelukkig houden ze het klein met 1/2 cadeautjes voor de kleinkinderen.
Merk dat ik qua peuter topic wat minder aansluiting heb dus sorry als ik niet overal op reageer. Voor mijn gevoel is dochter al meer een kleuter (3,5). De tijd van zindelijk worden en middagdutjes is hier al een poos voorbij

vrijdag 22 november 2019 om 20:25
Wij hebben dus morgen de intocht en ik kan me goed voorstellen dat ik daar sta te grienen. Dat deed ik ook toen hij zo genoot van de dolfijnen show in dolfinarium en toen hij voor het eerst in de draaimolen zat. Ik ben echt een sucker wat dat betreft. Man staat dan ook echt naar me te lachen van schatje toch, heb je het weer te kwaad..

vrijdag 22 november 2019 om 22:12
Hier net zo hoor. Ik weet ook niet hoe het komt, maar dat zal wel te maken hebben met het moedergevoel of zo haha!
Wij hebben pakjesavond pas 6 dec. Ze mag morgen haar schoen weer zetten, de vorige keer begreep ze er volgens mij nog niet zoveel van. Ze vond vooral het chocolade pietje interessant en het pakje keek ze eerst niet naar
Pfff ik ben vooral degene die nog wel eens twijfelt of we nog een keer voor een broertje of zusje voor dochter zullen gaan. (van man hoeft niet, maar als ik echt die wens heb is de deur niet dicht) Ik merk dan dat ik weer best romantiseer zoals ik het noem en dan denk ik dat het best wel leuk zou zijn, maar dan kan ik later weer beetje nuchter kijken/denken en besef ik weer hoe moeilijk ik het allemaal vond. Maar goed ik slinger dus nog regelmatig heen en weer. Maar nu zat mijn vriendin met baby omhoog qua oppas en ik bood spontaan aan om anders een paar keer op te passen. En toen kwam het: er schoten in 1x weer gedachten door mijn hoofd als stel dat de baby de hele tijd huilt, de fles niet wil of niet wil slapen en wanneer weet ik dan dat ze moe is, enz. Ik schrok daar best wel van, dat eigenlijk alle gedachten die ik in begin met dochter had weer boven kwamen wat resulteerde in een pnd. Dan denk ik weer het is goed zo
Dochter zit weer in een goede flow! Het eten gaat weer beter en dat vooral omdat ze blijkbaar veel zelf wilde doen, zoals brood smeren en bepalen wat ze op brood wil. Maar ook zelf aankleden; zo grappig als ze de broek niet over haar kont krijgt. Eugh, aargh, zucht, LUK NIE! Stamp stamp
Wij hebben pakjesavond pas 6 dec. Ze mag morgen haar schoen weer zetten, de vorige keer begreep ze er volgens mij nog niet zoveel van. Ze vond vooral het chocolade pietje interessant en het pakje keek ze eerst niet naar

Pfff ik ben vooral degene die nog wel eens twijfelt of we nog een keer voor een broertje of zusje voor dochter zullen gaan. (van man hoeft niet, maar als ik echt die wens heb is de deur niet dicht) Ik merk dan dat ik weer best romantiseer zoals ik het noem en dan denk ik dat het best wel leuk zou zijn, maar dan kan ik later weer beetje nuchter kijken/denken en besef ik weer hoe moeilijk ik het allemaal vond. Maar goed ik slinger dus nog regelmatig heen en weer. Maar nu zat mijn vriendin met baby omhoog qua oppas en ik bood spontaan aan om anders een paar keer op te passen. En toen kwam het: er schoten in 1x weer gedachten door mijn hoofd als stel dat de baby de hele tijd huilt, de fles niet wil of niet wil slapen en wanneer weet ik dan dat ze moe is, enz. Ik schrok daar best wel van, dat eigenlijk alle gedachten die ik in begin met dochter had weer boven kwamen wat resulteerde in een pnd. Dan denk ik weer het is goed zo

Dochter zit weer in een goede flow! Het eten gaat weer beter en dat vooral omdat ze blijkbaar veel zelf wilde doen, zoals brood smeren en bepalen wat ze op brood wil. Maar ook zelf aankleden; zo grappig als ze de broek niet over haar kont krijgt. Eugh, aargh, zucht, LUK NIE! Stamp stamp

vrijdag 22 november 2019 om 22:19
Ik snap dat wel hoor lavendel, zeker na een pnd. Ik zag echt op tegen het begin maar vind t erg meevallen. Maar als ik t zo lees hebben wij t makkelijk thuis.
Leuk hè dat alles zelf willen doen. En ik verbaas me er soms over hoe goed het al gaat. Ook wel veel fout hoor maar ik laat haar vooral proberen. En dan dat trotse koppie als t lukt.
Fijn dat t wat beter gaat Pip!
En veel plezier Lola!
Leuk hè dat alles zelf willen doen. En ik verbaas me er soms over hoe goed het al gaat. Ook wel veel fout hoor maar ik laat haar vooral proberen. En dan dat trotse koppie als t lukt.
Fijn dat t wat beter gaat Pip!
En veel plezier Lola!
zaterdag 23 november 2019 om 08:05
Veel plezier bij de intocht Teckeltje!
Lavendel, wat fijn dat het wat beter gaat met het eten. Wij zitten in een omgekeerde periode: dochter wil weer dat je haar voert
Ik vind je twijfels over een tweede wel herkenbaar. Bij mij was de wens sterker, maar wat vind ik die babytijd zwaar. Bij peuter zat ik het eerste jaar op een grote zwarte donderwolk i.p.v. de 'beloofde' roze wolk en dan had ik nog niet eens een pnd. Nu bij de tweede weet je wat je kan verwachten dus is het iets beter, maar nog steeds tel ik de dagen af tot ze één (of eigenlijk zelfs twee) is.
Hier was het vanochtend 4.30. Dochter gaat steeds helemaal bovenin haar bed liggen waardoor ze boven de dekens ligt. Het is heel koud in haar kamer, dus dan wordt ze huilend wakker. Maar ze bedenkt nog niet zelf dat ze de dekens over zich heen kan trekken. De verwarming staat 's nachts inmiddels aan en ze heeft al twee dekens op haar bed. Ik dacht nog aan die wollen pyjama's van Glitter, maar gaan ze daar niet erg van zweten? Dochter zweet namelijk erg veel in haar slaap.
Lavendel, wat fijn dat het wat beter gaat met het eten. Wij zitten in een omgekeerde periode: dochter wil weer dat je haar voert

Ik vind je twijfels over een tweede wel herkenbaar. Bij mij was de wens sterker, maar wat vind ik die babytijd zwaar. Bij peuter zat ik het eerste jaar op een grote zwarte donderwolk i.p.v. de 'beloofde' roze wolk en dan had ik nog niet eens een pnd. Nu bij de tweede weet je wat je kan verwachten dus is het iets beter, maar nog steeds tel ik de dagen af tot ze één (of eigenlijk zelfs twee) is.
Hier was het vanochtend 4.30. Dochter gaat steeds helemaal bovenin haar bed liggen waardoor ze boven de dekens ligt. Het is heel koud in haar kamer, dus dan wordt ze huilend wakker. Maar ze bedenkt nog niet zelf dat ze de dekens over zich heen kan trekken. De verwarming staat 's nachts inmiddels aan en ze heeft al twee dekens op haar bed. Ik dacht nog aan die wollen pyjama's van Glitter, maar gaan ze daar niet erg van zweten? Dochter zweet namelijk erg veel in haar slaap.
zaterdag 23 november 2019 om 09:13

zaterdag 23 november 2019 om 09:27
Hier wil zoon ook vaak weer gevoerd worden/geholpen.
Vriend vind dat kan hij zelf, dus moet het zelf ook doen.
Ik heb zoiets, ach ik help wel. Vanzelf wil hij het weer zelf doen.
Wij hebben ook getwijfeld voor een 2e. We vonden de babytijd ook zwaar wegens dat zoon een huilbaby was. Ik vond de babytijd ook wel heel mooi. Vriend heeft er wat minder mee want je kan niet zoveel met babys. Die vind leeftijd van zoon nu echt heel leuk.
Nu hebben we een baby van 2 weken, en wat merk ik dat ik veel vergeten be van de babytijd. Die komen nu terug. We vinden het opnieuw zwaar maar deze baby is heel tevreden, dus dat scheelt een hoop. Het wordt vanzelf makkelijker zeggen we tegen elkaar
Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend?
Pff vroeg fiona. Lastig hoor, wakker worden van de kou.
Vriend vind dat kan hij zelf, dus moet het zelf ook doen.
Ik heb zoiets, ach ik help wel. Vanzelf wil hij het weer zelf doen.
Wij hebben ook getwijfeld voor een 2e. We vonden de babytijd ook zwaar wegens dat zoon een huilbaby was. Ik vond de babytijd ook wel heel mooi. Vriend heeft er wat minder mee want je kan niet zoveel met babys. Die vind leeftijd van zoon nu echt heel leuk.
Nu hebben we een baby van 2 weken, en wat merk ik dat ik veel vergeten be van de babytijd. Die komen nu terug. We vinden het opnieuw zwaar maar deze baby is heel tevreden, dus dat scheelt een hoop. Het wordt vanzelf makkelijker zeggen we tegen elkaar

Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend?
Pff vroeg fiona. Lastig hoor, wakker worden van de kou.
zaterdag 23 november 2019 om 09:47
Onze peuter doet dit dus ook, dus dikke sokken, broek en trui aan.fiona2018 schreef: ↑23-11-2019 08:05
zaterdag 23 november 2019 om 09:49
Man ook, die vindt het met de dag leuker nu baby en peuter ouder worden. Ik was ook veel vergeten van babytijd en schoot snel in de stress bij huilen omdat peuter toch wel veel huilde als baby.sneeuwball schreef: ↑23-11-2019 09:27Wij hebben ook getwijfeld voor een 2e. We vonden de babytijd ook zwaar wegens dat zoon een huilbaby was. Ik vond de babytijd ook wel heel mooi. Vriend heeft er wat minder mee want je kan niet zoveel met babys. Die vind leeftijd van zoon nu echt heel leuk.
Nu hebben we een baby van 2 weken, en wat merk ik dat ik veel vergeten be van de babytijd. Die komen nu terug. We vinden het opnieuw zwaar maar deze baby is heel tevreden, dus dat scheelt een hoop. Het wordt vanzelf makkelijker zeggen we tegen elkaar![]()