Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 25 november 2019 om 12:51
Dit weekend weer eens Bedriegers bedrogen gespeeld. Blijft een prima spelletje voor even tussendoor. Altijd leuk als je denkt dat je dé perfecte tactiek hebt bedacht om de kolom te winnen, die dan toch weer wordt gedwarsboomd door een kaartje van de tegenstander.
Ook nog bij familie ticket to ride nordic countries gespeeld met 3 spelers. Met 3 vind ik eigenlijk de Europe versie leuker dan de Nordic Countries. Misschien binnenkort nog eens op zoek naar een leuke uitbreiding van het spel, want hij blijft wel favoriet bij mijn man. Heeft er iemand een tip voor een uitbreiding van Europe die ook goed met 2 personen te spelen is?
Qua niet gespeelde spellen heb ik Machiavelli nog in de kast liggen. Maar dat heb ik wel eens bij anderen gespeeld. Verder ook nog een spel dat ik maar 1 keer heb gespeeld: Hoogspanning. Met 2 personen vond ik dit niet zo geweldig, en daardoor haal ik hem eigenlijk ook niet uit de kast als er wel meer mensen zijn. Het duurde mij toen ook te lang. Overigens ook nooit zelf gekocht maar cadeau gekregen, anders had ik hem in de winkel ook niet zelf uitgezocht.
Ook nog bij familie ticket to ride nordic countries gespeeld met 3 spelers. Met 3 vind ik eigenlijk de Europe versie leuker dan de Nordic Countries. Misschien binnenkort nog eens op zoek naar een leuke uitbreiding van het spel, want hij blijft wel favoriet bij mijn man. Heeft er iemand een tip voor een uitbreiding van Europe die ook goed met 2 personen te spelen is?
Qua niet gespeelde spellen heb ik Machiavelli nog in de kast liggen. Maar dat heb ik wel eens bij anderen gespeeld. Verder ook nog een spel dat ik maar 1 keer heb gespeeld: Hoogspanning. Met 2 personen vond ik dit niet zo geweldig, en daardoor haal ik hem eigenlijk ook niet uit de kast als er wel meer mensen zijn. Het duurde mij toen ook te lang. Overigens ook nooit zelf gekocht maar cadeau gekregen, anders had ik hem in de winkel ook niet zelf uitgezocht.
maandag 25 november 2019 om 12:57
Heb hier al veel leuke tips gezien en lees meestal alleen maar mee maar nu even een vraag. Als dat mag.
Zijn er mensen met ervaring met Gloomhaven?
Het wordt hier enthousiast gespeeld met twee en het is en blijft erg leuk maar soms missen we de 'echte' keuzesituaties (dus dobbelen etc).
En speel je ook solo en hoe bevalt dat?
Bedankt alvast.
Het wordt hier enthousiast gespeeld met twee en het is en blijft erg leuk maar soms missen we de 'echte' keuzesituaties (dus dobbelen etc).
Bedankt alvast.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
maandag 25 november 2019 om 13:49
Wij hebben pas Chartered: the golden age gekocht op het Spellenspektakel en uitgeprobeerd. Het heeft mijn goedkeuring zéker, ontzettend leuk spel, snel uit te leggen, elke keer anders en prachtig vormgegeven. Aanrader dus!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 25 november 2019 om 13:55
Voor degenen die wel fb hebben, maar deze pagina nog niet gevonden hebben:
https://www.facebook.com/bordspelagenda/
https://www.facebook.com/bordspelagenda/
maandag 25 november 2019 om 14:45
Zo mijn verslagje van Spel dan ook maar 
Bij binnenkomst gelijk 3 lootjes voor de tombola gekocht en Dice Stars gewonnen. We houden niet zo van dobbelspellen maar wellicht toch maar eens uitproberen. En anders MP.
Gekeken of we de nieuwe Azul konden spelen, nee! En dat is heel de dag niet gelukt, het duurde erg lang voor één potje klaar was en er was ook maar één tafel dus dat schoot niet op.
We hebben uiteindelijk Outlaws gespeeld, en imothep duel. Beide erg leuke 2pers spelletjes. Ook nog een poging gedaan om het verlaten station te spelen (co-op) maar dat was echt niet ons ding.
We wilden Old Masters nog spelen maar er kwam geen demoër dus na 10min weer doorgegaan. Jammer!
Bij adriaensen Azul voor de buurvrouw gekocht, Taveerne en outlaws voor onszelf. Toen zag ik Little Monsters that came for lunch and stayed for tea (wat een mond vol!) en die ook maar meegenomen. Ooit eens gespeeld en die was erg leuk dus voor €15 mocht die ook mee naar huis. Wingspan was al op dus die helaas niet meegenomen. Nog staan twijfelen of we immothep mee zouden nemen maar toen vonden we dat we al genoeg hadden.
Geslaagd dagje, wel blijf ik me ergeren aan de akoestiek van de zaal. Vooral die spellen met houten elementen (geen idee hoe ze heten) die in het midden staan, hoor je door de hele zaal. Het zou me ook niet verbazen als ze eens moeten uitwijken naar een grotere zaal.

Bij binnenkomst gelijk 3 lootjes voor de tombola gekocht en Dice Stars gewonnen. We houden niet zo van dobbelspellen maar wellicht toch maar eens uitproberen. En anders MP.
Gekeken of we de nieuwe Azul konden spelen, nee! En dat is heel de dag niet gelukt, het duurde erg lang voor één potje klaar was en er was ook maar één tafel dus dat schoot niet op.
We hebben uiteindelijk Outlaws gespeeld, en imothep duel. Beide erg leuke 2pers spelletjes. Ook nog een poging gedaan om het verlaten station te spelen (co-op) maar dat was echt niet ons ding.
We wilden Old Masters nog spelen maar er kwam geen demoër dus na 10min weer doorgegaan. Jammer!
Bij adriaensen Azul voor de buurvrouw gekocht, Taveerne en outlaws voor onszelf. Toen zag ik Little Monsters that came for lunch and stayed for tea (wat een mond vol!) en die ook maar meegenomen. Ooit eens gespeeld en die was erg leuk dus voor €15 mocht die ook mee naar huis. Wingspan was al op dus die helaas niet meegenomen. Nog staan twijfelen of we immothep mee zouden nemen maar toen vonden we dat we al genoeg hadden.
Geslaagd dagje, wel blijf ik me ergeren aan de akoestiek van de zaal. Vooral die spellen met houten elementen (geen idee hoe ze heten) die in het midden staan, hoor je door de hele zaal. Het zou me ook niet verbazen als ze eens moeten uitwijken naar een grotere zaal.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!

maandag 25 november 2019 om 16:38
Dank! Alleen al leuk om te zien wat anderen in de kast hebben.nlies schreef: ↑24-11-2019 18:23https://www.facebook.com/groups/bordspe ... tplaatsnl/
https://www.facebook.com/groups/spelverkoop/
hier onder andere, maar er zijn er nog veel meer, weet niet wat de beste is
Vanmorgen een aantal spellen gekocht in de sale van Bol. Morgen komen ze binnen. Deze tijd van het jaar is er altijd zoveel lekkere korting. De rest van het jaar koop ik ook bijna niks meer.
Hallo?!
maandag 25 november 2019 om 16:42
Ik vind Europe echt niks aan en Nordic countries, ook met 3, juist wel ok. We vinden het altijd wel leuk dat we geen idee hebben waar alles ligt en het bord is ook mooi. We spelen het eigenlijk alleen in de donkere maanden daardoor, voor ons gevoel hoort het bij kerst.masatu schreef: ↑25-11-2019 12:51Dit weekend weer eens Bedriegers bedrogen gespeeld. Blijft een prima spelletje voor even tussendoor. Altijd leuk als je denkt dat je dé perfecte tactiek hebt bedacht om de kolom te winnen, die dan toch weer wordt gedwarsboomd door een kaartje van de tegenstander.
Hallo?!

maandag 25 november 2019 om 16:54
Zwitserland!masatu schreef: ↑25-11-2019 12:51
Overigens vind ik NC wel een aanrader met 2/3 personen.

maandag 25 november 2019 om 16:57
-KoekieMonster- schreef: ↑25-11-2019 16:54Zwitserland! Deze is overigens ook als map te bestellen icm India.
dinsdag 26 november 2019 om 10:23
Bedankt voor de tip! Ken je toevallig ook de uitbreiding 1912? Een uitbreiding van de routekaarten leek mij namelijk wel wat (de lange routes kennen we inmiddels bijna uit het hoofd, zeker als we bijvoorbeeld 3 potjes achter elkaar spelen op 1 avond).-KoekieMonster- schreef: ↑25-11-2019 16:54Zwitserland!
Grappig dat jullie juist fan van TTR-NC zijn. Is denk ik ook maar net wat je gewend bent en wat je manier van spelen is (meer "solo" spelen of juist elkaar zoveel mogelijk dwarsbomen).
dinsdag 26 november 2019 om 13:21
Nope, geen Gloomhaven, wel soortgelijke spellen (7th continent, nu Tainted Grail). Vind je dobbelen echt leuker dan keuze?subon schreef: ↑25-11-2019 12:57Heb hier al veel leuke tips gezien en lees meestal alleen maar mee maar nu even een vraag. Als dat mag.
Bedankt alvast.
We hebben ook kort Tombs of Annihilation gespeeld, daar moet je wel meer dobbelen. Misschien is dat wat voor jullie?
Solo weet ik niet precies. Je zou op BGG kunnen kijken voor tips: https://boardgamegeek.com/boardgame/174430/gloomhaven
dinsdag 26 november 2019 om 13:23
Bij de gewone mis ik inderdaad interactie net maar 2 of 3 mensen. Dwarsbomen is leukmasatu schreef: ↑26-11-2019 10:23Bedankt voor de tip! Ken je toevallig ook de uitbreiding 1912? Een uitbreiding van de routekaarten leek mij namelijk wel wat (de lange routes kennen we inmiddels bijna uit het hoofd, zeker als we bijvoorbeeld 3 potjes achter elkaar spelen op 1 avond).
Grappig dat jullie juist fan van TTR-NC zijn. Is denk ik ook maar net wat je gewend bent en wat je manier van spelen is (meer "solo" spelen of juist elkaar zoveel mogelijk dwarsbomen).

Hallo?!
woensdag 27 november 2019 om 13:38
woensdag 27 november 2019 om 13:38
donderdag 28 november 2019 om 04:50
Ik vind The Architect leuker, dat is een soort verder uitgewerkte versie van dit spel.
donderdag 28 november 2019 om 11:28
Die heb ik nog niet gespeeld, maar ik hoorde wel van iemand die iets tegen uitbreidingen heeft dat de uitbreiding van Rovers het spel wel echt afmaakt. Die uitbreiding heb ik nog niet gespeeld dus, had mijn handen al vol aan de basis
donderdag 28 november 2019 om 17:39
nou als je de onderdelen bekijkt van dat spel, is het niet zo gek dat het zo duur is, complete huisjes en andere gebouwen. maar ik zou het best wel kunnen spelen met wat minder duur materiaal