Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 20 november 2019 om 15:41
Okee goed om te weten. Wij gaan zaterdag een kijkje nemen.flip-flop schreef: ↑20-11-2019 14:04Vraagprijs geven ze nooit vrij. Meestal is het tussen de 5 en 15 % op de prijs uit de webshop van 999. Bijvoorbeeld Wingspan (heel nieuw en hot) kost daar €50 en op de sale was hij vorige keer €45 en verwacht dat dat nu nog zo is. Oudere, en dus minder populaire spellen zijn vaak nog goedkoper en dan hebben ze altijd nog een aantal spellen die echt heel goedkoop zijn. Vorige keer bijvoorbeeld La Granja voor €15 en OMG voor €5, dat zijn dan echte stuntprijzen maar vaak maar max 10 spellen waar ze dat bij doen en dus moet je geluk hebben.
Wingspan lijkt me toch wel erg leuk dus dan is die korting nog mooi meegenomen.

zaterdag 23 november 2019 om 15:04
Wingspan is echt een mooi spel en het geld waard. Wij gaan er vanavond weer voor zitten.
Onlangs heb ik Hanamikoji gekregen. Tip voor wie van kaartspellen voor twee personen houdt. We blijven het maar spelen.
Hallo?!
zaterdag 23 november 2019 om 15:33
En is iemand al geweest vandaag?
Ik wel en man man man wat een drukte! We waren er gelijk om 10.00, maar toen kwamen er al heel wat mensen met dozen vol naar buiten gelopen. Ook waren de echte goede koopjes al weg. Jammer dat ze blijkbaar toch eerder open gingen.
Uiteindelijk kon je je kont haast niet keren en hebben we ruim een uur in de rij voor de kassa gestaan, maar het was het zeker weer waard! Ik heb een paar mooie aanbiedingen op de kop getikt, kon haast weer niet kiezen
Ik wel en man man man wat een drukte! We waren er gelijk om 10.00, maar toen kwamen er al heel wat mensen met dozen vol naar buiten gelopen. Ook waren de echte goede koopjes al weg. Jammer dat ze blijkbaar toch eerder open gingen.
Uiteindelijk kon je je kont haast niet keren en hebben we ruim een uur in de rij voor de kassa gestaan, maar het was het zeker weer waard! Ik heb een paar mooie aanbiedingen op de kop getikt, kon haast weer niet kiezen

zaterdag 23 november 2019 om 16:08
Ze gaan elke keer om 9.30 open. Als ik ga, dan zorg ik dat ik er 9.20 sta. Anders zijn de palletkoopjes weg inderdaad.Blond93 schreef: ↑23-11-2019 15:33En is iemand al geweest vandaag?
Uiteindelijk kon je je kont haast niet keren en hebben we ruim een uur in de rij voor de kassa gestaan, maar het was het zeker weer waard! Ik heb een paar mooie aanbiedingen op de kop getikt, kon haast weer niet kiezen![]()
zaterdag 23 november 2019 om 21:06
ik heb mijn dagje Antwerpen gehad, uitbreiding Targi, gekocht en Architectura. En toen ik Azul Sintra wilde kopen zei mijn spelgenoot dat hij dat wilde verkopen, dus die heb ik overgenomen. In de tombola Mafia de Cuba gewonnen. Waarom dat als er zoveel leukere spellen te winnen waren. ;(
Leuk dat jullie tevreden waren over je aankopen, ben wel benieuwd naar de aanbiedingen.
Leuk dat jullie tevreden waren over je aankopen, ben wel benieuwd naar de aanbiedingen.
zaterdag 23 november 2019 om 21:18

zondag 24 november 2019 om 09:40
Gisteren volgende spelletjes gekocht op Spel Antwerpen:
-Old masters (33 euro)
-Hanabi extra (8 euro)
-Regenwormen (tweedehands 5 euro)
-Alhambra de gardens (tweedehands 12 euro)
Doordat het druk was eigenlijk niet zo veel spelletjes gespeeld.
Obscurio, old masters, railway ink en letter jam.
Geen tegenvallers eigenlijk!
-Old masters (33 euro)
-Hanabi extra (8 euro)
-Regenwormen (tweedehands 5 euro)
-Alhambra de gardens (tweedehands 12 euro)
Doordat het druk was eigenlijk niet zo veel spelletjes gespeeld.
Obscurio, old masters, railway ink en letter jam.
Geen tegenvallers eigenlijk!
anoniem_64ab1672d9d83 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 13:23
Reden: .
Reden: .
9.83% gewijzigd
zondag 24 november 2019 om 11:48
Nlies, of anderen die bij Spel Antwerpen zijn geweest: is daar ook wat voor jonge kinderen? Bij Spellenspektakel was er kinderopvang (waar zoon van 6 nauwelijks weg wilde) en een Brio treinenhoek.
Ik zit te denken om daar bv volgend jaar heen te gaan en er dan een weekendje van te maken: 1 dag de stad bekijken en 1 dag de beurs doen. Maar als er alleen gezelschapspellen te doen zijn voor kinderen, dan zal zoon snel weg willen. Hij houdt nogal van vrij spelen, en is met nieuwe spellen nogal faalangstig (ik ken het niet dus ik kan het niet).
Tips voor andere spellenbeurzen zijn ook welkom natuurlijk, ik ben nog een echte leek.
Ik zit te denken om daar bv volgend jaar heen te gaan en er dan een weekendje van te maken: 1 dag de stad bekijken en 1 dag de beurs doen. Maar als er alleen gezelschapspellen te doen zijn voor kinderen, dan zal zoon snel weg willen. Hij houdt nogal van vrij spelen, en is met nieuwe spellen nogal faalangstig (ik ken het niet dus ik kan het niet).
Tips voor andere spellenbeurzen zijn ook welkom natuurlijk, ik ben nog een echte leek.
zondag 24 november 2019 om 11:55
Leuk om jullie 999-ervaringen te lezen. Het is hier heel dichtbij, maar uit liefde voor mijn portemonnee durf ik er niet heen
Iets heel anders, hebben jullie ook ongespeelde spellen in de kast staan? Net als sommige mensen kleding met de kaartjes er nog aan hebben, haha.
Mijn ongespeeld-lijstje, deels gekocht, deels gekregen:
- Lino
- Zeus en Hera
- De ruimsteschepen van Catan
- Catan kaartspel
- Qwirkle kaartspel (sinds een paar weken)
- Taipan
- Take5
- Luchthavenspel Schiphol
- Businessgame Utrecht
- Uitbreiding Vrienden en Vijanden (voor In de ban van de ring)

Iets heel anders, hebben jullie ook ongespeelde spellen in de kast staan? Net als sommige mensen kleding met de kaartjes er nog aan hebben, haha.
Mijn ongespeeld-lijstje, deels gekocht, deels gekregen:
- Lino
- Zeus en Hera
- Catan kaartspel
- Taipan
- Take5
- Businessgame Utrecht
zondag 24 november 2019 om 12:23
@ Pozzebok, Nee in Antwerpen is geen kinderopvang geregeld.
En ja ik heb ook nog ongespeelde spellen in de kast staan.
Dat zijn vooral spellen die ik vroeger bij de kringloper kocht, of bij de rommelmarkt heb meegenomen als ze niet verkocht werden (ik ben vrijwilliger daar, en onverkocht spul ging of naar de afval, of naar een 2de hands winkel.) Of spellen die ik won bij tombola's. Dus spellen die niet bovenaan mijn verlanglijstje stonden.
Zo uit mijn hoofd: kaartspel de Kathedraal, kaartspel Catan, Cartino,
La Citta, Kaiser, Go west (als ik die al niet weggegeven heb, soms neem ik spellen die ik niet speel en waarvan ik denk dat het de moeite niet is ze te verkopen mee naar de beurs in Antwerpen, daar staat een clubje dat incomplete spellen weer compleet probeert te maken voor kansloze jongeren.
En er staan er vast nog wel een paar.
Zuiderspel in Veldhoven in het voorjaar heeft wel een hoek kinderspellen, maar niet echt een kinderopvang.
In Groningen schijnt Noorderspel om het jaar gehouden te worden, maar dat is een beetje uit de buurt voor mij.
En in België Zomerspel in Merelbeke, (onder Gent, dus wel een eindje weg.
En ja ik heb ook nog ongespeelde spellen in de kast staan.
Dat zijn vooral spellen die ik vroeger bij de kringloper kocht, of bij de rommelmarkt heb meegenomen als ze niet verkocht werden (ik ben vrijwilliger daar, en onverkocht spul ging of naar de afval, of naar een 2de hands winkel.) Of spellen die ik won bij tombola's. Dus spellen die niet bovenaan mijn verlanglijstje stonden.
Zo uit mijn hoofd: kaartspel de Kathedraal, kaartspel Catan, Cartino,
La Citta, Kaiser, Go west (als ik die al niet weggegeven heb, soms neem ik spellen die ik niet speel en waarvan ik denk dat het de moeite niet is ze te verkopen mee naar de beurs in Antwerpen, daar staat een clubje dat incomplete spellen weer compleet probeert te maken voor kansloze jongeren.
En er staan er vast nog wel een paar.
Zuiderspel in Veldhoven in het voorjaar heeft wel een hoek kinderspellen, maar niet echt een kinderopvang.
In Groningen schijnt Noorderspel om het jaar gehouden te worden, maar dat is een beetje uit de buurt voor mij.
zondag 24 november 2019 om 13:05
Maar de kringloopkoopjes zijn er wel een beetje af tegenwoordig. Jaar of wat geleden had je wel kans op een pareltje af en toe. Nu zijn er te veel facebookpagina's waar ze makkelijk verkocht worden. Bij de kringloper vindt je nu vooral Triviant, huis Anubis,In de ban van de ring, mijn tent is top, en meer van die spellen afgeleid van een tv programma of serie,
Eigenlijk nauwelijks de moeite om er nog binnen te gaan

zondag 24 november 2019 om 14:45
zondag 24 november 2019 om 14:54
Dank!nlies schreef: ↑24-11-2019 12:23Zuiderspel in Veldhoven in het voorjaar heeft wel een hoek kinderspellen, maar niet echt een kinderopvang.
zondag 24 november 2019 om 15:14
Op welke facebookpagina’s kun je spellen/verkopen?nlies schreef: ↑24-11-2019 13:05Maar de kringloopkoopjes zijn er wel een beetje af tegenwoordig. Jaar of wat geleden had je wel kans op een pareltje af en toe. Nu zijn er te veel facebookpagina's waar ze makkelijk verkocht worden. Bij de kringloper vindt je nu vooral Triviant, huis Anubis,In de ban van de ring, mijn tent is top, en meer van die spellen afgeleid van een tv programma of serie,
Hallo?!
zondag 24 november 2019 om 16:42
Zoon wilde iets nieuws doen, dus zojuist Lino geprobeerd. Leuk spel, nog wel een beetje lastig voor zesjarigen om ver genoeg vooruit te denken (de doos vermeldt ook 8 als startleeftijd).Pozzebok schreef: ↑24-11-2019 11:55Mijn ongespeeld-lijstje, deels gekocht, deels gekregen:
- Lino
- Zeus en Hera
- Catan kaartspel
- Taipan
- Take5
- Businessgame Utrecht
zondag 24 november 2019 om 18:20
zondag 24 november 2019 om 18:23
https://www.facebook.com/groups/bordspe ... tplaatsnl/
https://www.facebook.com/groups/spelverkoop/
hier onder andere, maar er zijn er nog veel meer, weet niet wat de beste is
zondag 24 november 2019 om 20:31
Obscurio is een mengeling van Mysterium en weerwolven
Mysterium wegens het uitvinden welk plaatje bedoeld wordt, weerwolven wegend de verrader die er is.
Bij Mysterium werkt iedereen samen om uit te vinden wie waar waarmee vermoord is.
Bij obscurio zit de verrader tussen de personen die uit het kasteel willen ontsnappen. Lukt dat dan winnen de spelers en de verhalenverteller (leider) Lukt het niet dan wint de verrader, het hangt dus erg af hoe goed de verrader is in het misleiden van zijn teamgenoten.