Wanneer werd jij zwanger?

25-11-2019 11:59 42 berichten
Wij zijn al een tijdje aan het proberen om zwanger te raken, en ik vroeg me af wie er leuke anekdotes heeft. Je hoort zo vaak: toen ik op vakantie was, toen ik het totaal niet verwachtte, of meteen toen ik stopte met de pil. Kortom, het lijkt me leuk om ervaringen hierover te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen bijzonder verhaal. We deden rond de vruchtbare periode gewoon goed ons best. Na een aantal maanden was het gelukt.
4x meteen toen we er voor gingen, maar ik was voor m'n eerste zwangerschap al ruim een jaar van de pil af.
Net een pauze genomen van het medische traject in verband met een verhuizing naar een ander deel van het land, vlak daarna overleed mijn vader en 2 maanden later was ik spontaan zwanger.
Dus eigenlijk toen ik er totaal niet mee bezig was.
De eerste keer dat ik zwanger gemaakt werd waren we op vakantie, en we stonden op dezelfde camping als mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder trok op het moment supreme de tentrits nog open, met de verblijdende mededeling dat ze de koffie klaar had. Man kon nog net op tijd een slaapzak over onze innig verstrengelde lichamen trekken.

Schoonmoeder mocht dus niet bij de bevalling aanwezig zijn, want dat ze de conceptie had bijgewoond vonden we al mooi zat.
Ik werd meteen zwanger toen ik injecties in mijn buik ging spuiten.
Lady*Voldemort schreef:
25-11-2019 12:10

Schoonmoeder mocht dus niet bij de bevalling aanwezig zijn, want dat ze de conceptie had bijgewoond vonden we al mooi zat.

:rofl:
Wat een leuk verhaal Lady Voldemort! :-)
Lady*Voldemort schreef:
De eerste keer dat ik zwanger gemaakt werd waren we op vakantie, en we stonden op dezelfde camping als mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder trok op het moment supreme de tentrits nog open, met de verblijdende mededeling dat ze de koffie klaar had. Man kon nog net op tijd een slaapzak over onze innig verstrengelde lichamen trekken.

Ik twijfel tussen deze :rofl: en deze :woa:
Lady*Voldemort schreef:

:rofl:

Ik ben zwanger geraakt na talloze IUI behandelingen, maar ik ben er heilig van overtuigd dat het daadwerkelijke zetje het gaan slikken van schildkliermedicatie is. Mijn waardes waren niet schokkend hoog, maar na het starten was ik twee maanden later zwanger (werd ie weer hoger van, maar zogenaamd niet interessant, en liep helaas slecht af) en na de zomer wilde ik het weer checken, was ie weer iets verhoogd en heb ik ophoging gevraagd (zwaar op aangedrongen) en na zes weken was het weer raak.
Ik moet nu na vier weken weer checken, maar ik ga deze week (na 2 weken) al, want ik wil niet weer mogelijk een paar weken onterecht met een verhoging van de waarde rondlopen...
Drie maanden nadat we besloten hadden op huwelijksreis naar Nepal te gaan, en mijn man te horen had gekregen dat hij w.s niet vruchtbaar was. We waren toen bezig een andere draai aan ons leven te geven. Heb toen mijn bruidsjurk in tweeën geknipt en er een driekwart jurk aangemaakt zodat mijn buikje er in paste....

Bij de anderen; door de borstvoeding heen.....
Ik werd zwanger tijdens mijn lunchpauze op 23 januari 2017 - en mijn man die wel de biologische vader van onze dochter is was die dag niet aanwezig... :mrgreen:

Benieuwd of mensen hier snappen hoe dat gegaan is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hier iets vergelijkbaars als Pandax. Toen ik medicatie ging injecteren en ik echo's kreeg om te zien wanneer ik nou ein-de-lijk die verdomde ovulatie kreeg was het na 2x raak.
De eerste zwangerschap, moesten we een jaar voor wachten (nou ja, neuken)
Iedereen om me heen, leek 'poef' zwanger te raken en ik werd desperaat. Ik ging rare dingen Googelen als "menstrueren en toch zwanger" of "negatieve test en toch zwanger". Ook dacht ik elke maand weer, van alles te voelen.
Ik hield mijn temperatuur bij, dus wist heel goed wanneer mijn ovulatie was, ben er ook van overtuigd gevoeld te hebben wanneer we 'raak' schoten. En mijn temperatuur liet het ook zien, die bleef doorstijgen, na de innesteling.

Bij nr 2 besloten we 'er voor te gaan', en voor die zin uitgesproken was, was ik (bij wijze van spreken) zwanger. Schrok me rot.Nooit opgerekend, na die moeizame eerste keer.

En toen raakte ik ook nog een 3e keer ongewenst en ongepland zwanger, maar dat is net echt een verhaal voor in dit topic :-?
3e week van mei 2015 in een tentje aan een rivier in Frankrijk.
Baggal schreef:
25-11-2019 12:37
Ik werd zwanger tijdens mijn lunchpauze op 23 januari 2017 - en mijn man die wel de biologische vader van onze dochter is was die dag niet aanwezig... :mrgreen:

IVF of ICSI.

Ik werd 2 keer zwanger in een periode dat ik er niet erg mee bezig was (tijdens een verhuizing en in een zeer drukke periode). Dat werden beide miskramen. De 3e zwangerschap was ik me zeer bewust van dat het een vruchtbaar moment was en die zwangerschap ging gelukkig wel goed. Dus bij mij had er mee bezig zijn meer succes.
Geen bijzondere verhalen, bij de eerste bleef de menstruatie wel erg lang uit, dus voor de zekerheid een test gedaan. Ik was toen net geëmigreerd en vond het belachelijk dat ze hier testen verkochten die twee streepjes als standaard uitslag gaven, tot ik realiseerde wat er nou eigenlijk echt stond.

Bij de tweede en derde kreeg ik medicijnen omdat ik niet ongesteld werd en af en toe deed ik tussendoor een test, die uiteindelijk twee streepjes i.p.v. een streepje toonden.
Bij de tweede was ik exact negen maanden na de sterfdatum van de eerste uitgerekend, bij de derde op die datum zelf, maargoed ik 'geloof' daar verder niet in, was gewoon een bijzonder toeval. Ze zijn overigens niet op de uitgerekende datum geboren hoor.
Bij de eerste werd ik zwanger na 1 menstruatie nadat ik met de pil gestopt was. Bij de tweede was het na 2 menstruaties na de beslissing voor een tweede raak. Bij de derde na 3 maanden en bij de vierde opnieuw na 1 menstruatie. Het waren dan ook echt mijn hypervruchtbare jaren.
Hier spiraal laten verwijderen op mijn man’s verjaardag, op mijn verjaardag een positieve test (welliswaar 14 maanden later, wel gelukt zonder medisch traject).
Baggal schreef:
25-11-2019 12:37

Waarschijnlijk IVF
Maar je kan ook je eisprong gevoeld hebben :biggrin:
...
anoniem_6396fccf1f4a3 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 15:09
99.33% gewijzigd
aikidoka schreef:
25-11-2019 12:55
IVF of ICSI.
Klopt inderdaad - een cryo terugplaatsing ;-) . Ik had daarvoor al een aantal terugplaatsingen (en korte zwangerschappen) gehad. Vond het ook niet meer zo speciaal meer als bij de eerste TP en rekende nergens meer op - vandaar dat mijn man ook niet (meer) mee ging. En toen was het tegen alle verwachtingen in toch raak. Het resultaat is inmiddels 27 maanden oud. :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
blonde83 schreef:
25-11-2019 13:17
@Irish_Wasser_Woman
zou ik jou een privé berichtje mogen sturen?
Ik lijk in een soortgelijke situatie te zitten ...
Tuurlijk!
WK 2014. Dolle pret, iets teveel pret om goed op de anticonceptie te letten. Veel wijntjes, voetbal-feestjes incl grote schermen en oranje outfits.
Viel me mee dat dochter niet met oranje haar ter wereld kwam.
Was wel een hele gezellige zomer :proud:
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-11-2019 13:22
Tuurlijk!
Thnx!!!
Done :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven