Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
zaterdag 23 november 2019 om 13:37
Ja, dat gevoel heb ik ook wel. Beide maatschappijen vind ik prima. Goede services.
Ik heb ook wel het idee dat bij Dolly's maatschappij meer op 'de buitenkant/uitstraling' wordt gelet dan bij KLM. En praktisch gezien: ik denk dat een eventuele vlek op KLM-kleding (blauw) ook veel minder opvalt dan op Dolly's pak; wat ook lichtere kleuren heeft. Ik vind het eigenlijk best naar om te lezen dat je er als crew zo op afgerekend lijkt te worden. Als je jezelf of de kleding echt niet goed verzorgt, of je niet houdt aan de kledingvoorschriften van de maatschappij, is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Maar dat vind ik hier niet aan de orde.
En in dit geval maakt het de situatie nog vervelender, omdat je je netjes aan alle kledingregels hebt gehouden, maar dat een vieze bus het toch verpest. Als je hierom een berisping zou krijgen, zou ik dat wel kwalijk vinden, eerlijk gezegd. Dus eigenlijk zouden ze wel wat moeten doen met die bus, wat al is genoemd; als werkgever horen ze daar zorg voor te dragen vind ik.
Edit: misschien heb ik ook makkelijk praten hoor

tja2 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 18:53
Reden: Mezelf proberen te verduidelijken ;-)
Reden: Mezelf proberen te verduidelijken ;-)
12.08% gewijzigd
zaterdag 23 november 2019 om 13:43

zondag 24 november 2019 om 03:09
Nou dan ben ik dus vies.mamavanvier schreef: ↑23-11-2019 13:43Ik zie dat stewardessen altijd een mini koffer bij zich hebben. Dacht altijd reservekleding er bij zat. Dus niet. Stel dat een passagier koffie óver je geen giet. Wat dan..maar toch leuk om je avonturen te lezen haha. Ik denk dat je niet lekker was door ziek te zijn geweest en geen goede nachtrust

Het uniform is wel waterafstotend dus het meeste vloeit er gewoon af. En anders gebruik ik de doekjes die op de mealtrays liggen voor passagiers. Ik noem ze "wonderwipes". Koffievlekken krijg je daar makkelijk mee weggepoetst.
Gelukkig kan je dus uniformitems lenen in het Image and uniform kantoortje. Je kan daar ook even eea strijken als je csv in de briefingroom van mening is dat je waistcoat te verkreukeld is. Je moet dus al gekke dingen doen om voor uiterlijkheden van een vlucht gehaald te worden. Ik ben daar ook wel eens langsgeweest toen er een knoop van mijn jasje viel net na het inchecken. In de manual is het dus strenger dan in de praktijk.
Maar stel je voor dat je een crew ziet aan boord van een airline waar je veel geld voor moet neertellen, die een enorme zwarte vlek op haar jasje heeft. Dat kan gewoon echt niet. Je weet dat voor je aan de job begint. Je draagt je uniform met gepaste trots en draagt daar ook dusdanig zorg voor.
Ik ga straks eens vragen aan mijn csv of ik ergens een melding kan maken over de bussen.
Wake-up call gehad. Straks in Dubai schrijf ik weer!

zondag 24 november 2019 om 14:22
Omdat ik maar 2 jasjes heb.

Ik wilde nog geen geld investeren in het kopen van een extra exemplaar omdat ik nog niet goed wist hoelang ik zou blijven. En nu Jay plannen heeft gemaakt om begin volgend jaar ontslag te nemen, weet ik het weer niet goed. Ik vlieg wel heel graag. Ik beleef steeds meer plezier aan de job.
Dus mijn gevoel zegt nu: nog zeker 2 jaar erbij. Maar dan moet ik wel hard werken aan mijn sociaal leven.

zondag 24 november 2019 om 16:20
Nee voorlopig nog even niet.

Het is niet voor niets dat ik regelmatig moet poseren voor passagiers die een foto willen. Of dat ze dat stiekem doen. Ik zie passagiers wel eens filmen terwijl ze boarden. En dat is niet voor mijn looks.

Als we met z'n allen door een airport paraderen zie je soms dat mensen hun gsm bovenhalen om dat vast te leggen.
Op Insta heb ik net een filmpje gepost waarin je de chauffeur van het golfkarretje die ons naar onze villa in de Seychelles brengt, hoort zeggen: "You are well know huh?". En ik die daarop zegt: "Yes! Apparently!"
Helaas was ik net even gestopt met filmen dus ik heb het voorval dat daarvoor de aanleiding gaf niet vastgelegd. Net daarvoor passeerden we een ander golfkarretje met gasten van het resort. 1 van hen riep naar ons: "Hey!! It's -Dolly's airline-!"
Ik: "Haha yes! We forgot to bring you that extra glass of water you requested on board. So we came to apologize." (Ik had natuurlijk geen idee met welke maatschappij ze naar daar gevlogen waren maar de crew achter mij in het karretje vonden mijn grapje in ieder geval wel geslaagd.)
En toen kwamen de andere 4 golfkarretjes vol crew de bocht om. Gast: "Oh my god! There's more!"
Het is een hele eer om te mogen werken voor een maatschappij die wereldwijd bekend is. En ook 1 van de weinige maatschappijen die mij de wereld rond kan brengen. Ik blijf dus nog even genieten hier.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 16:26
0.27% gewijzigd

maandag 25 november 2019 om 10:52
Vandaag ga ik op zoek naar een kerstboom in Dubai! Ik neem er nog geen mee naar huis. Het plan is om een mooi exemplaar uit te zoeken en die vervolgens te laten leveren zodat die aankomt na mijn layover in Mauritius.
Wellicht neem ik wel al wat lichtjes en decoratie mee. Jenny is razend enthousiast. Ze vroeg er al achter toen ze me bedankte voor de Sinterklaaspakketjes die ik voor mijn roommates had klaargezet in de keuken zodat ze die vonden wanneer ze terugkwamen van hun vlucht. Ik zat op dat moment in Seychelles. Zij is nu samen met mij thuis en toen ik zei dat ik een kerstboom ging zoeken zei ze meteen: "oh!! Ik zal je straks helpen om hem op te zetten!" Maar toen heb ik haar uitgelegd wat het plan was. Helaas vertrekt ze morgen een week naar huis dus de boom zal al klaarstaan als ze terugkomt. Maar we gaan hem officieel inhuldigen met een mini kerstfeestje als ze terug is.
Sinterklaas is voor ons dus al voorbij en we gaan meteen over naar kerst.
Wellicht neem ik wel al wat lichtjes en decoratie mee. Jenny is razend enthousiast. Ze vroeg er al achter toen ze me bedankte voor de Sinterklaaspakketjes die ik voor mijn roommates had klaargezet in de keuken zodat ze die vonden wanneer ze terugkwamen van hun vlucht. Ik zat op dat moment in Seychelles. Zij is nu samen met mij thuis en toen ik zei dat ik een kerstboom ging zoeken zei ze meteen: "oh!! Ik zal je straks helpen om hem op te zetten!" Maar toen heb ik haar uitgelegd wat het plan was. Helaas vertrekt ze morgen een week naar huis dus de boom zal al klaarstaan als ze terugkomt. Maar we gaan hem officieel inhuldigen met een mini kerstfeestje als ze terug is.

Sinterklaas is voor ons dus al voorbij en we gaan meteen over naar kerst.

maandag 25 november 2019 om 14:10
Een mooie nepper. Ik heb nog nooit een echte in huis gehad dus ik weet toch niet wat ik mis.Beter.Laat schreef: ↑25-11-2019 13:11Ga je op zoek naar een echte boom, of een mooie nepper?
Ik heb geen (verstand van) Instagram. Maar als het zo is dat je geen eigen Instagram nodig hebt om jouw Instagram te zien, Dolly, dan ontvang ik graag het adres van je .

Je kan altijd eens kijken of je mijn profiel op insta kan zien zonder zelf een profiel te hebben. Ik stuur je een pb.
Ik heb mijn winkelproces een beetje gefilmd. Dan kunnen jullie de sfeer hier een beetje opsnuiven.

maandag 25 november 2019 om 15:51
Het stopt bij een foto van mijn winkelwaar in het karretje. Misschien dat het nog niet volledig geupload was?mevrouwiglesias schreef: ↑25-11-2019 15:21Je filmpje is weer leuk, maar bij mij stopt het halverwege in de mall? Ligt dat aan mij of is het filmpje zo?
maandag 25 november 2019 om 18:46
Klopt. Nu kan ik wel het hele filmpje zien. Lijkt wel een beetje of ik ook in Dubai loop.TrolleyDolly schreef: ↑25-11-2019 15:51Het stopt bij een foto van mijn winkelwaar in het karretje. Misschien dat het nog niet volledig geupload was?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
dinsdag 26 november 2019 om 04:42
Ik had je een tijdje terug een PB gestuurd voor je Instagram, maar blijkbaar heb je die niet gezien (Ik vind het berichten systeem hier ook niet echt handig). Mag ik ook je insta?TrolleyDolly schreef: ↑25-11-2019 14:10Je kan altijd eens kijken of je mijn profiel op insta kan zien zonder zelf een profiel te hebben. Ik stuur je een pb.

dinsdag 26 november 2019 om 06:25
WOWTrolleyDolly schreef: ↑26-11-2019 04:43Intussen is de Thanksgiving foto op de Facebookpagina van mijn werkgever gepost. Op dit moment al 4.200 keer geliked en 103 keer gedeeld.![]()
Ook te vinden op mijn insta en de volledige foto in mijn story.![]()