Hond geeft vaak s avonds over

21-11-2019 22:59 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Herkent iemand dit?
Mijn hondje geeft vaak s avonds over. Vaak als ik hem even optilt dan braakt hij. Maar net ook in de keuken nadat ik hem eventjes geknuffeld had.
Verder is ie gewoon gezond en 5 seconden na het overgeven doet hij weer vrolijk.

Ik moet binnenkort zowiezo met hem naar de dierenarts voor zijn inentingen, maar tot die tijd ben ik wel benieuwd of iemand dit herkend?
#doeslief
Net tijdens het uitlaten weer gekotst. Gelukkig buiten deze x. Maar nu is het wel genoeg. 3x gekotst nu deze week s avonds. Verder lijkt ie zelf nergens last van de hebben. Het komt er ook zo zonder kokhalzen eruit.

Maandagavond maar naar de dierenarts. Gelijk dan maar ook voor zn inentingen.
#doeslief
Als je wilt mag je me een prive bericht sturen. IK heb met mijn vorige hondje heel veel baat gehad bij een homeopatische geneeskundige.
Kan zijn dat hij wormen heeft. Dat kan ook een oorzaak voor braken zijn.
Hoe gaat t nu en wat zei de DA?
Oh-happy-day schreef:
23-11-2019 20:53
Als je wilt mag je me een prive bericht sturen. IK heb met mijn vorige hondje heel veel baat gehad bij een homeopatische geneeskundige.
Bedankt, ik volg alleen eerst DA dr advies.
#doeslief
nachtvlinder1977 schreef:
26-11-2019 11:34
Hoe gaat t nu en wat zei de DA?
Gisteren geweest, wat het precies is wist ze ook niet zeker. Maar hij had nog wat koorts, dus daarvoor een prikje gekregen. En pilletjes voor zn maag, tegen maagzuur en een maagbeschermer.
En wat later op de avond ook nog wat te eten geven.

Ik hoop dat het helpt, anders is de volgende stap een foto.

Verder lijkt ie gelukkig best oké. Even een weekje aankijken. Ik moet zowiezo nog terug voor zn inentingen, die hebben we uitgesteld.
#doeslief
Goed dat je geweest bent. Hopelijk knapt hij snel op.
Beterschap voor je hond!
every journey starts with a single step
Dankjewel! Hij is weer een stuk speelser en actiever dan hij laatste dagen was. Hopelijk stopt het overgeven nu ook.
#doeslief
Hoe gaat het nu?
Het gaat gelukkig goed, sinds vorige week zaterdag niet meer gekotst. Hij is weer lekker speels en actief :)
#doeslief
Fijn :thumbsup:
Ja gelukkig maar, want ik heb net een nieuw hoogpolig kleed besteld :hyper:
#doeslief
Oeps, dat wordt peuteren! :hyper: :hyper: :hyper: :-D

Haal vast ossengalzeep in huis....

Hij is nu wel beter maar hij zal ooit nog wel eens een keer moeten overgeven. Je weet maar nooit.
Ondertussen gaat het weer zoals het was, net gekotst op mijn bed.. en van de week vond ik ook nog kots in de woonkamer. Zaterdag maar weer langs de dierenarts. Ik denk dat ik zn pilletjes maar weer ga geven, daar heb ik nog wat van over.
#doeslief
Wat vervelend! Bel even met de DA voor je de pilletjes geeft.
every journey starts with a single step
Is het niet door een lege maag? Mijn hond kotste ook soms daardoor, ik geef hem nu ‘s morgens en ‘s avonds eten en het probleem is helemaal van de baan.
Vooral kleinere rassen zijn hier gevoeliger aan.
FarFarAway schreef:
05-12-2019 09:12
Is het niet door een lege maag? Mijn hond kotste ook soms daardoor, ik geef hem nu ‘s morgens en ‘s avonds eten en het probleem is helemaal van de baan.
Vooral kleinere rassen zijn hier gevoeliger aan.
Ik geef hem ook s ochtends en s avonds, maar het is een beetje een moeilijke eter. Altijd al geweest. Gisteren ging hij pas in de nacht zijn brokjes opeten, ik dénk tussen 12 en 1 uur, om half 7 zat er dus ook brokjes in zijn kots.

Misschien ander voer proberen? Hij krijgt nu farmfood, geperste brokken.

Ik heb nog maagbeschermers over, dus die geef ik hem nog maar even tot ik zaterdag naar de dierenarts kan.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
05-12-2019 11:39
Ik geef hem ook s ochtends en s avonds, maar het is een beetje een moeilijke eter. Altijd al geweest. Gisteren ging hij pas in de nacht zijn brokjes opeten, ik dénk tussen 12 en 1 uur, om half 7 zat er dus ook brokjes in zijn kots.

Misschien ander voer proberen? Hij krijgt nu farmfood, geperste brokken.

Ik heb nog maagbeschermers over, dus die geef ik hem nog maar even tot ik zaterdag naar de dierenarts kan.

Is er al naar zijn hart geluisterd? Hartfalen kan vochtophoping geven dat ze dan weer uitkotsen.
Of hij is allergisch voor een bepaald voedingsbestanddeel zoals granen.

Heb je hem al eens een tijdje gekookte kip met rijst gegeven en sperziebonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven