Casual relatie

26-11-2019 17:27 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, iedereen!
Mijn vriendje en ik zijn aant overwegen om een casual relatie te hebben. Dit omdat wij allebei studeren en vaak deadlines en veel te studeren hebben. Om ervoor te zorgen dat wij geen ruzies ofzo krijgen of onder druk komen te zitten dachten wij hier allebei aan.
Op het internet kwam ik dit tegen "Casual relaties voorzien vele voordelen als een toegewijde relatie, maar dan zonder alle verplichtingen. Wanneer jij en je partner ervoor kiezen om een relatie casual te houden, kan je nog steeds genieten van de seks, het daten en kennismaken, zonder de angst om vast te hangen of om je levensstijl te moeten aanpassen."
https://www.victoriamilan.nl/blog/casua ... ie-regels/

Graag zou ik jullie meningen willen weten over hoe dat jullie hierover(casual relaties) denken. Het mogen hele eerlijke meningen zijn ;)

Groetjes xx
anoniem_384182 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 00:58
3.72% gewijzigd
Lieve schat, TO, die jongen is niet verliefd op je. Hij wil wel de lusten en niet de lasten. Weet je zeker dat je daar genoegen mee neemt?
Fransje-Noord schreef:
26-11-2019 20:50
Lieve schat, TO, die jongen is niet verliefd op je. Hij wil wel de lusten en niet de lasten. Weet je zeker dat je daar genoegen mee neemt?
Ik zal er nog eens goed over nadenken. Dit is de reden, waarom ik de topic opende. Super bedankt voor u eerlijk reactie xx
Iets zegt me dat je geen studie Nederlands doet...
minipanda schreef:
26-11-2019 20:44
Das omdat ik dat al in mind had voordat hij het uitmaakte en uiteindelijk zijn verontschuldigen aanbood. Uiteindelijk na wat gepraat te hebben en gelezen te hebben ervoor dacht ik okee. Dan kan dat beter werken zo. Tis niet zo dat wij dit alleen voor de seks doen zoals een ieder hier aan neemt. Tis alleen dat wij in drukke periodes rust pakken en daarbuiten ist gewoon gelijk normaal.

Maar als je een gewone relatie hebt kun je in drukke periodes toch ook rust pakken? Gewoon tegen elkaar zeggen 'vanavond/deze week/komend weekend ff niet, ik spreek je volgende week wel weer'.

Casual relatie betekent ook niet met Kerst mee naar elkaars familie? Niet mee naar de begrafenis als je oma overlijdt? Niet bij je verjaardagsfeestje aanwezig hoeven zijn? Niet samen op vakantie?
Je kunt toch ook een "officiele" relatie hebben en dan elkaar niet pesten met suffe familieverjaardagen als je deadlines hebt?

Een "casual" relatie gaat niet over wel of geen verjaardagen, maar of je nog anderen kunt neuken en daar verantwoording over af moet leggen.
Ik hou er van om van mijn vent op aan te kunnen. Dat ie er voor me is als ik hem nodig heb. Dus niks voor mij.

Ik heb wel ervaring met open relatie maar mijn ervaringen daarmee is dat als je sex met anderen gaat hebben dat je de hormonen niet kan tegenhouden. Ik zou t ook echt niet meer willen. Ik wil mijn kerel voor mezelf hebben. Hooguit dat we een keer gaan swingen samen of naar een parenclub maar dan beleven we het samen.

Ik wil belangrijk voor iemand zijn. En diegene belangrijk voor mij. Ik wil bij iemand horen en hij bij mij. Nou kunnen wij gewoon ons eigen ding doen, we latten ook, doen niet alles samen. Maar we zijn wel de enige voor elkaar. En ik zou t niet anders willen.
O trouwens... wij gaan ook niet verplicht mee naar verjaardagen enzo hoor. Als een van de twee geen zin heeft gaat ie niet mee. Maar hij is nog steeds mijn vent.

Kerst doen we wel samen maar ik vind kerst belangrijk en leuk om hem erbij te hebben.
Wat een onzin zeg. Jullie zijn beiden nog jong en dan moet je niet zo ingewikkeld doen. Jullie relatie werkt gewoon niet, dus doe niet zo moeilijk en stop ermee. Dat kansloze gedoe wat je nu hebt bedacht is slechts het uitstellen van de relatiebreuk die er zeker aankomt.
Marana schreef:
26-11-2019 21:05
Maar als je een gewone relatie hebt kun je in drukke periodes toch ook rust pakken? Gewoon tegen elkaar zeggen 'vanavond/deze week/komend weekend ff niet, ik spreek je volgende week wel weer'.

Casual relatie betekent ook niet met Kerst mee naar elkaars familie? Niet mee naar de begrafenis als je oma overlijdt? Niet bij je verjaardagsfeestje aanwezig hoeven zijn? Niet samen op vakantie?
Truee, normaal zouden wij dat soort dingen(zoals ge hebt opgesomd) nog doen.
minipanda schreef:
26-11-2019 22:34

Waarom zou je instemmen met deze casualrelatie als je eigenlijk met hem liever een gewone relatie hebt? Waarin je ook bij hem terecht zou kunnen als je ergens heel erg blij of juist verdrietig over bent? Waarbij je elkaars familie nog beter zou leren kennen?

Pas er voor op dat je niet instemt met deze casual relatie uit angst om hem helemaal kwijt te raken, als je eigenlijk gewoon een normale relatie met hem zou willen.
Ik vind het niks.
minipanda schreef:
26-11-2019 22:34
Nou, dan vind ik het maar een moeilijke manier van met elkaar omgaan, als je dus bijna alles doet, maar soms niet?

Of moet dit naampje er op omdat het uit was en toen toch maar niet?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
?

Sex in voor-en tegenspoed en dan vooral in voorspoed?
Ten eerste, doe niet zo interessant met je Engelse woorden steeds tussendoor “in mind” “true” “casual” 🤮

Je hebt een relatie of je hebt het niet! Heb je een “officiële” relatie, dan kan
je alles gewoon bespreekbaar, ook als je het druk hebt en even je rust wil pakken.. waarom zou moeilijk en interessant willen doen?
Mijn keuze is niet het geen waar ik meningen over vroeg(dat was als verhaal, zodat jullie een idee hebben waarom wij dat overwegen).
Het ging meer om hoe en wat jullie van zo'n relatie dachten.
Dank u xx
Hebben jullie wel tijd dan om ook nog met anderen te neuken?
minipanda schreef:
27-11-2019 11:05

Het ging meer om hoe en wat jullie van zo'n relatie dachten.

Ik denk dat zo'n relatie kan werken als je dat allebei genoeg vindt. Ik denk dat het totaal niet gaat werken als 1 van beiden liever een gewone relatie zou hebben.
VelvetVolvo schreef:
27-11-2019 11:16
Hebben jullie wel tijd dan om ook nog met anderen te neuken?
Dit is bijvoorbeeld wel iets dat wij totaal niet gaan doen. Geen andere seks partners.
Marana schreef:
27-11-2019 11:30
Ik denk dat zo'n relatie kan werken als je dat allebei genoeg vindt. Ik denk dat het totaal niet gaat werken als 1 van beiden liever een gewone relatie zou hebben.
Ja, ik snap wel wat u bedoelt en u heeft ergens wel gelijk sé. Maar ik heb zelf gemerkt dat ik daar geen tijd voor heb en ook dat er fouten zijn die ik maak, waarvan ik niet bewust ben. Deze hadden dus geleid tot die breuk.
Wat ik hiervan vind? Dat je een artikel aanhaalt dat heel ver af staat van jouw eigen situatie. En dat dit vragen om (nog meer) drama is.

Wat ik uit het artikel haal is een casual relatie een relatie die niet verder gaat dan het dating stadium. Je spreekt regelmatig met iemand af voor leuke dingen, maar vermijd alle acties en signalen die wijzen op diepgang of emotionele verbondenheid. Waarom dit dan toch een "relatie" wordt genoemd, snap ik niet.

En ik snap al helemaal niet hoe je denkt een relatie te kunnen onderhouden die soms wel "echt" is (als je geen tentamens hebt) en soms "casual". Bedoel je niet gewoon dat jullie elkaar in drukke periodes even wat meer ruimte geven? Waarom kan je niet gewoon vragen om ruimte (of iemand ruimte geven) zonder je relatiestatus om te zetten?

Ik heb een echte relatie en binnen die intimiteit en band accepteren we van elkaar dat er periodes zijn waarop een van de twee meer met zichzelf bezig is of minder tijd heeft voor de ander. Juist vanwege de band, geven we elkaar de ruimte. Deze relatie terug brengen naar "casual" kan helemaal niet, want de liefde en de band zijn er al. Is die op, dan is de relatie ook op. En ik zou er niet aan moeten denken om te gaan daten met mijn ex. Waarom jij wel?
minipanda schreef:
27-11-2019 11:34
Dit is bijvoorbeeld wel iets dat wij totaal niet gaan doen. Geen andere seks partners.
Is het dan niet gewoon verkering?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
minipanda schreef:
27-11-2019 11:41
Ja, ik snap wel wat u bedoelt en u heeft ergens wel gelijk sé. Maar ik heb zelf gemerkt dat ik daar geen tijd voor heb en ook dat er fouten zijn die ik maak, waarvan ik niet bewust ben. Deze hadden dus geleid tot die breuk.
Wat voor fouten zijn dat dan?
Ik heb je andere topics door gelezen en je lijkt me totaal niet stabiel. Heb je hier al hulp voor gezocht?
een gewone relatie dus,

geen seks met vreemden
geen mannen in lingerie
geen huiselijk geweld
geen we hebben een relatie maar toch weer niet dus we neuken ook met iedereen

weet je het zeker dat dit is wat je wilt?
m-april schreef:
27-11-2019 19:04
Wat voor fouten zijn dat dan?
Blijkbaar waren er ook momenten waarop ik het druk had en niet zag dat ie mij nodig had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven