Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Heeej allemaal,

Sarah, ik heb nog nooit van Menais gehoord, maar er zijn zo ongelooflijk veel suburbs. Sydney is net zo groot als de provincie Utrecht...best groot dus. Wij kennen toevallig een NL gezin in Castle Hill, volgens mij is dat nog best een eind. Ik geloof dat je er naar het centrum ruim een uur over doet. Dat ligt natuurlijk helemaal aan de verbinding. Volgens mij doet die man er met de auto ongeveer 3 kwartier á een uur over.

Ik kan me wel voorstellen dat jullie op een wat andere manier zoeken dan wij. Wij wonen heel erg dicht bij het centrum in Paddington. Dit is een heel gezellige oude wijk. Lopend is dit ongeveer een kwartiertje naar de stad. Maar de huurprijzen zijn daar ook zeker naar en wij betalen heel veel voor een redelijk klein huisje (wel en superleuk, oud terrace-huisje). Ik kan me goed voorstellen dat je met kinderen juist lekker de ruimte wilt hebben en dat kan in de wat verdere suburbs.

Ik werk zelf op de NL school in Sydney en wij geven les op 6 verschillende locaties in verschillende wijken. Die wijken zijn vaak wel echt supermooi qua huizen, overal zie je grote zwembaden, trampolines enz.

Wij zijn hier ook met een 457 VISA, eigenlijk precies hetzelfde als bij jullie. Ons plan is om na die twee jaar weer terug naar NL te gaan. Aan de ene kant is het hier veel leuker, qua weer en leefstijl, maar aan de andere kant missen we alles en iedereen in NL toch ook wel erg.

Doeiii
Specu, mmmmmm, fijn.. iemand die lekker in je nek kietelt. Of over je rug kriebelt.. Maar hahaha, dat je daar meteen een bon voor krijgt!

Ja, die nick .. Gelukkig had ik nog niet mijn diepste geheimen op het forum gezet met die nick, voordat hij uitkwam..

Die Tirol is gewoon verliefd en die scharrel niet.

Mijn gasten zijn zojuist vertrokken, heb het rijk nu weer helemaal alleen . Het seizoen is nu echt afgelopen, ik ga beginnen met een grote schoonmaak!!
hoi,

mag ik ook meeschrijven?

Ik ben Floortje 27 jaar getrouwd, nog geen kinderen maar zijn hier wel mee bezig.

Wij willen heel graag tussen half en eind volgend jaar gaan emigreren naar Zweden. Al zolang man en ik samen zijn hebben we het erover maar het land was tot op heden nog niet echt duidelijk. Ik wilde altijd al wel naar Scandinavie man wist het niet zo goed. Maar na heel veel lezen en praten, dingen uitzoeken ed zijn we tot de conclusie gekomen dat Zweden onze plek moet worden. De regio zijn we nog niet geweest maar over een kleine 3 weken gaan we erheen! Dan hebben we ook al een gesprek met een emigratiebegeleidster daar, en met iemand van de arbeidbemiddeling.

In mei starten we ook met een cursus zweeds want zonder de taal gaat het niet werken natuurlijk.

We willen beide ons eigen werk blijven doen, ik ben verloskundige en man is ingenieur. Voor beide banen zijn daar wel goede kansen.

Maar er komt zoveel bij emigreren kijken, ik weet soms niet waar ik moet beginnen. Ben nu bezig met mijn diploma daar te laten erkennen, maar verder weet ik nog niet zo goed wat te doen.

Het lijkt me ook gewoon leuk met anderen te kletsen die in dezelfde situatie zitten...

Dus bij deze!

groetjes Floortje
gezellig. nog meer zielen nog meer vreugd!!

welkom floortje, oud collega van mij is ook geemigreerd naar zweden, het ging min of meer van een lije dakje, aangezien ze aan alle kanten geholpen werden. inburgeringscursus, taalcursus (allemaal gratis) baanbegeleiding noem het maar op... dat soort beroepen zaten ze om te springen...!! ik ben zeer benieuwd. Ik vond zweden echt geweldig!! we waren in feb in stockholm geweest en zijn met de auto heen en terug naar noorwegen gereden en ik vond het helemaal super. wil er echt nog wel een keer naartoe :D!

@ anais, wow.. zoveel bedrijfjes en activiteiten naast mekaar... druk!! geen wonder dat je 7dg per week werkt, soms zelfs tot 3 uur.. ik snap dat wel, als je eenmaal ergens in zit en je vind het leuk en het schiet op, dan ga je dat niet onderbreken voor zoiets sufs als werk :( hahahaa

@ ine, eindelijk!!! zommmmeerrrrr verlossing!! yeaaaaa!

@ nymeria, gaat jouw man gewoon mee naar de kerk? ik neem aan een christelijke kerk toch? is dat voor hem niet raar? of maakt dat niet uit?

ik ga zo boodschappies doen, beetje bakdinges halen... ga maandag bij paps en mams bakken en alles kan dan lekker in de vaatwasser. ik ga ook een poging wagen om morgen het huis te soppen... maar nu ga ik eerst maar eens echt iets DOEN want zo schiet het ook niet op!
Floortje: welkom! Spannend naar Zweden!!

Anaïs: leuk wat jullie allemaal doen en inderdaad lekker afwisseld. Ook economisch handig, als het een niet goed loopt dan heb je nog het ander.

Ik denk dat er best toekomst kan zitten in een travel agency voor Turkmenistan. Het is toch nog niet ontdekt door de massa lijkt me dus echt de kans om te pionieren en daar wat op te bouwen op touristisch gebied. Touristen zijn tenslotte altijd op zoek naar weer nieuwe bestemmingen Het is vast een land waar nog heel veel mogelijk is en je nog echt iets op kan bouwen.

Overigens drinken de meeste moslims die ik ken ook alcohol. Man ook toen ik hem leerde kennen maar alleen af en toe. Sinds we kinderen hebben drinkt hij helemaal niet meer. Wil goed voorbeeld geven en zo. Ik ken vrij weinig moslims die helemaal niet drinken trouwens. Ik vind het trouwens prima allemaal maar ik denk dat geloof toch iets is wat in je hart zit en dat je uiterlijk wel heel ideaal kan leven en je aan alle regels kan houden maar dat je dan nog niet persé een goede gelovige bent.

Discovery: nou voor Bach heeft man veel over, zelfs de kerk Nee, hij is wel vaker meegeweest met kerst en zo. Hij vind het heel interessant.

Wat ga je allemaal bakken?

Man is nu met de kinderen even naar het tuincentrum dus ik kan mooi even een uurtje werken nog. Ik ben een artikel aan het schrijven wat na een goed begin vorige week nu helemaal stil ligt.
zo ben ik ook weer eens..... wat een drukte hier....

Floortje spannend al die plannen! En ook super leuk. Hou ons op de hoogte!!

Ik hou het kort want ik moet vanavond weer aan de plonge dus zo ff eten koken.....

O ja hier goed nieuws, manlief heeft een contract voor ruim 2 maanden gekregen. En als het dan nog steeds goed bevalt dan word het een vast contract. Dus jullie begrijpen het, wij zijn blij

Gister zijn we wezen shoppen. De jongste een nieuwe fiets, de oude (echt al oud....) was nu helemaal kapot. En we liepen tegen een aanbieding aan. Dus dochterlief helemaal blij. Eindelijk ook een fiets met versnellingen.

Verder kleren en 'speelgoed' voor buiten gekocht. Een voetbaldoelte, voetbal, pijl & boog en dan nog wat assesoires. We zullen ons dus wel vermaken de komende tijd.

Nou ik ga aan't eten beginnen. Binnenkort ook maar eens aan het bakken met die recepten van FB!!

@Discovery, ja, best druk, heel afwisselend en soms wat chaotisch als alles tegelijk komt. Vandaag had ik een relaxed dagje in mijn hoofd, niks van gekomen potverdorie. TB besloot ineens dat het tijd was voor een capital cleaning in huis. Volgens mij heeft hij smetvrees want ik vond het al mega schoon. Daar ging mijn vrije dagje. Hij ´pleurde´ fanatiek de halve inrichting op het terras en ik ben ondertussen gaan wassen en deed mee met schoonmaken (blurk). Braaf bed verschoond en rotzooi opgeruimd.

Ik ben gekgenoeg gaar, lag gisteravond om 2 uur op bed en zat om 7 uur vanmorgen weer achter de Pc. Toegegegeven, ik ben geloof ik allergisch voor die capital cleaning acties, word er zo chagrijnig van! Zo, dat was even lekker klagen.

Waar ik nu opvallend veel zin in heb, is een paar dagen in mijn eentje eruit. Mis soms het alleen-zijn, even niet praten, geen anderen die aandacht moeten en even geen verplichtingen. In juli ga ik alleen op vakantie (naar Fethiye/Oludeniz) en daar kijk ik nu al vreselijk naar uit. Niet overlegd, gewoon aangekondigd. Misschien aso van mij maar ik wil dit gewoon en dan is praten erover zinloos, gewoon doen en meedelen.

Morgen gaan we naar Kemer, 50 km vanaf Antalya, de plaats waar we elkaar hebben ontmoet 2 jr. geleden. Even een dagje romantisch doen, ver weg van internet en Pc´s. Laat ontbijtje pakken in ons favoriete bergrestaurant, naar het strand en nog even langs het appartement waar we in de beginperiode samenwoonden en het hotel waar we elkaar hebben ontmoet (zwijmeldezwijmel).

@Nymeria, volgens mij begrijp je precies waarom we dit allemaal doen naast het feit dat afwisseling prettig is. De diverse takken van werk vormen tevens ons vangnet. In geval het een niet loopt, vallen we terug op iets anders. Zo dek je jezelf als zelfstandige een beetje in. Wel grappig om te zien dat altijd weer alles tegelijk komt. Het ene moment loopt niks goed, even daarna krijg je aanvragen voor alles tegelijk. En Turkmenistan is inderdaad een nieuw toeristengebied waar ik wel in geloof. Nog even geduld en dan komen de toeristen er massaal naartoe (zei ze optimistisch). Ik heb al een aantal reisorganisaties gevonden voor wie ik het agentschap daar mag doen, heb er echt zin in!

@Floortje, welkom hier en heel gezellig dat je mee wilt schrijven. Je zult inderdaad wel veel moeten regelen maar dat is het zeker waard. Ik ben gek op Zweden, heb zelfs nog voor een kwart (best weinig, maar goed) Zweeds bloed (vader half Zweeds). Moeder was half Engels dus ik ben een rare mix geworden met mijn voorkeur voor Turkije en Turkmenistan.

Ik hoop dat je straks ook de tijd vindt om te schrijven over je ervaringen als je er woont. Dat is een van de leuke dingen van dit topic (buiten het feit dat ik van mening ben dat hier echt leuke forummers schrijven). Al die verschillende landen, gewoonten en hoe mensen het ervaren om in een ander land te wonen...
zo dames, heel de dag in het zonnetje op het terras gezeten.. ongelooflijk :D heerlijk

@ choc, heerlijk die nieuwe aankopen. kunnen de meiden lekker buiten spelen. en zo'n geweldig nieuws over de baan!!

@ nymeria, op het menu staan muffin, crumble en brownies... ben benieuwd of het allemaal gaat lukken

@ anais, fethiye!! gaaf! ik had dat ook in turkije.. behoefte aan stilte... je kunt nooit eens alleen zijn of rustig nadenken.. strandwandeling alleen is uit den bozen, er is altijd wel iemand die je aanklampt en vraagt of het wel gaat en dat dames niet alleen op het strand mogen lopen....er is altijd wel iemand om je hheen, een aangetrapte scooter, hanen die kraaien, altijd mensen op straat....
Lekker Discovery, dat je in´t zonnetje hebt gezeten. Ken je Fethiye trouwens? Vind het een heel mooi gedeelte van dit land. Zomers te gek, in de winter helaas uitgestorven.

Lachen zoals je het omschrijft, dat alleen zijn hier.. NOT dus. Doelde in mijn bericht erg genoeg op alleen zijn zonder TB af en toe maar wat jij beschrijft is een ander feit waar ik niet omheen kan. Mensen bemoeien zich vreselijk met je als je hier alleen rondloopt. Kan amper in mijn eentje naar het park aan zee. Ik doe het wel maar soms krijg ik de neiging om alles en iedereen weg te jagen, om te gillen: LAAT ME MET RUST!

Ik heb ook een paar goeie Turkse scheldwoorden geleerd om idioten af te schrikken. Zoiets zou ik in Nederland niet doen maar hier is het pure noodzaak af en toe. Laatst nog werd ik achtervolgd vanaf het strand door een vent die me zelfs volgde tot in een computershop. Ben toen via de personeelslift en geheime uitgang het pand ontvlucht. Allah allah... woon potverdorie in een grote toeristenstad maar soms denk ik weleens in een dorp uit de vorige eeuw terecht te zijn gekomen.

Choc, feliciteer je je man namens een van de emigratieforummers met zijn contract? Echt goed nieuws!
quote:Sanne1985 schreef op 11 april 2009 @ 09:19:

Heeej allemaal,

Sarah, ik heb nog nooit van Menais gehoord, maar er zijn zo ongelooflijk veel suburbs. Sydney is net zo groot als de provincie Utrecht...best groot dus. Wij kennen toevallig een NL gezin in Castle Hill, volgens mij is dat nog best een eind. Ik geloof dat je er naar het centrum ruim een uur over doet. Dat ligt natuurlijk helemaal aan de verbinding. Volgens mij doet die man er met de auto ongeveer 3 kwartier á een uur over.

Ik kan me wel voorstellen dat jullie op een wat andere manier zoeken dan wij. Wij wonen heel erg dicht bij het centrum in Paddington. Dit is een heel gezellige oude wijk. Lopend is dit ongeveer een kwartiertje naar de stad. Maar de huurprijzen zijn daar ook zeker naar en wij betalen heel veel voor een redelijk klein huisje (wel en superleuk, oud terrace-huisje). Ik kan me goed voorstellen dat je met kinderen juist lekker de ruimte wilt hebben en dat kan in de wat verdere suburbs.

Ik werk zelf op de NL school in Sydney en wij geven les op 6 verschillende locaties in verschillende wijken. Die wijken zijn vaak wel echt supermooi qua huizen, overal zie je grote zwembaden, trampolines enz.

Wij zijn hier ook met een 457 VISA, eigenlijk precies hetzelfde als bij jullie. Ons plan is om na die twee jaar weer terug naar NL te gaan. Aan de ene kant is het hier veel leuker, qua weer en leefstijl, maar aan de andere kant missen we alles en iedereen in NL toch ook wel erg.

Doeiii

Menai ligt in Sutherland Shire, ten zuiden v Sydney, onder de rivier zeg maar.

zou jij mij die adressen willen mailen van die scholen ??

Ik werk hier in het speciaal onderwijs, ik doe alleen RT, dat heb ik 8 jaar gedaan, misschien is het een idee om iets dergelijks te doen daar, wist niet dat er meerdere scholen waren joh, dacht alleen de kangooroo , dat is volgens mij een naschoolse school voor nederlandse kinderen die niet zo goed meekomen op school vanwege de taal????? dat is wat ik ervan begreep althans.

Paddington heb ik op plaatjes gezien ja, ik kan me voorstellen dat dat heel leuk is voor jullie!!

Ik zit nu trouwens te zweten op tijdelijke accomodatie, gemeubileerd, voor een week of 6, we komen natuurlijk aan zonder enige inboedel die doet er wat langer over en we moeten een huis zoeken, denk niet dat het lukt op afstand, dus eerst maar furnished huren.
Happy Easter, Wereldwijven!!

mogguh

@ ainnee hahahahaahhaa kijk is errug grappig!!

@ sarah wel handig om ter plekke te zoeken. was hier al eerder gezegd, met een huis weet je het soms zomaar ineens als je er bent en de 'sfeer' voelt

@ ainais, ja ben 2x in fethiye 'centrum' geweest. gingen met de bus naar kalkan (en terug) en hebben ff door het centrum geslenteerd. vond de sfeer erg aangenaam. jammer genoeg heb ik niet veel van de omgeving gezien maar vond kalkan al bijna een aards paradijs en fethiye moet nog mooier zijn...

eigenlijk snap ik niet dat ik altijd maar terug blijf gaan naar dezelfde plek, er is nog zoveel wat ik zou willen zien, maar bodrum voelt gewoon echt als thuiskomen dus ga ik telkens daarnaartoe...

en dat alleen zijn, ik snap t, altijd dat getetter.. wat ben je stil, is er iets, als er iets is moet je het zeggen, zullen we daarendaarheen gaan.... waar denk je aan,.. etc etc .. werd er ook gek van!!
Ja, ik zou inderdaad ook hier pas een huis gaan zoeken als ik jou was. Dan kun je toch zien hoe de wijk en omgeving zijn. Het bezichtigen van huizen is hier trouwens ook wel heel apart. Alle bezichtigingen zijn op een zaterdag, dus wij hadden op onze 1e zat. in Sydney 8 bezichtigingen gepland staan. Er komen dan heel veel mensen naar zo'n huis kijken en daarna loop of rijd je snel door naar het volgende huis. Soms stond je dus wel met z'n twintigen in een huisje....en dan maar hopen dat al die andere mensen het toch niet wilden. Ach, gelukkig is het helemaal goed gekomen.

De Kangoeroe is inderdaad geen fulltime school, het is alleen niet voor kinderen die niet goed meekomen hoor. Veel gezinnen zijn hier maar voor een bepaalde tijd, jij zult straks ook aan je meiden merken hoe snel ze de taal oppikken. Ouders die ooit weer teruggaan naar NL vinden het belangrijk dat het nederlands een beetje op peil gehouden wordt en ouders die hier altijd blijven willen hun kinderen bijvoorbeeld bij ons op school vanwege het contact met het thuisfront. Ik heb best veel kindertjes met een zwaar australisch accent.

Misschien was ik trouwens niet helemaal duidelijk, de Kangoeroe is inderdaad de enige nl school, maar er wordt op 5 verschillende locaties lesgegeven. Per locatie wordt er 1x per week lesgegeven. Dus kinderen komen inderdaad 1x per week naar ons toe.

De verschillende locaties zitten in Pymble, Hunters Hill, French Forest, Neutral bay, Woollahra en ehm...dat was het. Leuk dat je zelf ook uit het onderwijs komt! Ik ben eigenlijk al lang blij dat ik toch nog iets met kinderen kan doen hier. Het is alleen jammer dat ze voor mij nu maar 1x per week plek hebben, ik ben dus wel op zoek naar iets anders ernaast.

Het is volgens mij trouwens vrij goed te doen om voor een bepaalde tijd iets gemeubileerd te huren. Wij hadden het geluk dat we drie weken een hotel vergoed kregen, maar ja, wij waren maar met ons tweeen natuurlijk. Het komt wel snel dichterbij nu he?
aha! had ik het toch goed begrepen over de kangeroo, nou dan zal er wel voor mij geen plek zijn als er voor jou al niet meer uren zijn.

Maar dat mag de pret niet drukken.

Ja het lijkt me ook beter zelf te kijken naar een huis en over die aanloop bij zo een bezichtiging heb ik al veel gehoord, hihi.

Ik heb al heel wat voorbij zien komen idd gemeubileerd, de eerst info mail is al de deur uit.

We hebben toch wat nodig de eerste 7 weken,

bij ons betalen ze de verhuizing en de visumaanvraag, de rest is onze zorg.

Tzt vragen ze ook de sponsord permanent aan, dat scheelt ook een hoop geld met een gezin.

ben niet ontevreden.

Het komt van 2 kanten he, .
Nog een Happy Easter! Lekker laat ben ik ermee.

Wij gaan morgen terug naar Duitsland. En daarna lees ik weer fulltime mee
Prettige paasdagen allemaal!

[Niet dat ze er hier wat aan doen, maar goed, het eitje smaakte er vanmorgen niet minder om ;-)]
Iedereen op de valreep nog even een Fijn Pasen!!!!

@Sarah, ik was ook helemaal verbaasd over wat er allemaal voor ons geregeld en betaald werd. Ach...dat is het verschil tussen het bedrijfsleven en het onderwijs he! Mij hoor je dus zeker niet klagen!

Ik vind het wel heel grappig dat jij straks dus ook in Sydney woont. Waarschijnlijk ga je dan een beetje tegen dezelfde grappige, lastige, bijzondere dingen aanlopen als wij.

@iedereen: Hebben jullie trouwens veel last gehad van heimwee? Ik vind het nog steeds een heel apart gevoel, want ik had dit nog nooit eerder gehad. Ik mis op sommige momenten de meest stomme dingen. En op andere momenten de meest voor de hand liggende dingen.

Inmiddels heb ik er niet meer zoveel last van, maar toen ik hier zo'n 2-3 maanden was kon ik echt niet genieten van Australië. Ik was alleen maar bezig met het missen van NL.

Ik ben benieuwd hoe verschillende mensen daar mee omgaan. Het zal voor iedereen toch heel anders zijn.
Hier is Pasen alweer voorbij, geen 2e paasdag op TFS.

Sarah, leuk dat je hier meeschrijft. Ik lees vaak mee op jouw topic. Hier zitten ook een aantal oudere Divas.

Ik ben al een tijdje uit de lucht dus heb ik gemist of je je huis uiteindelijk hebt kunnen verkopen?

Ine, ik log zometeen even in op FB om de scheidingsdramas te lezen... sterkte!

Is er verder nog iets wat ik gemist heb? Buurman? Bauleiter? Scharrel?

Lapin, doos! Je had je nek wel kunnen breken. (of je heup, op jouw leeftijd heb je broze botten). Zit je al op Malta?

Caramella, ken je boekweitmeel? Ik dacht dat je er pannekoeken mee kon bakken maar dat valt vies tegen! GETVER! De NL-mix was op en ik kreeg boulimisch zin in een pannekoek... Nou heb ik in alle wanhoop er eentje gebakken van bakmeel, te snel dus niet gaar en nu kotsmisselijk.

Ainne, geil konijn! (jij niet, het fotootje)

ff posten
Ik kan nog steeds niet goed overweg met mijn nieuwe PC. Ik mis een mouse en draadloos internet.

En nu ik niet meer heel de dag verplicht achter een computer zit blijk ik veel minder forumverslaafd te zijn dan ik dacht.

Ik ben de hele dag druk met niks. Beetje boodschapjes halen, beetje wasje draaien, beetje TV kijken, beetje koken, beetje strijken (beetje snaaien)....

Ik vind het werkelozenbestaan nog steeds een zegen!

Mits er een supergoedbetaaldepartime-baan voorbij komt ga ik voorlopig niet meer aan de slag. Ik heb na 25 jaar Arbeit even geen zin.

Bleh... ben misselijk van die stomme pannekoek.
Chicha, heb je niet ergens nog een muisje liggen die je op je laptop kunt aansluiten? Zo niet, koop er dan snel eentje, ze kosten niet zoveel en het werkt stukken fijner. Wat heb je voor vieze pannekoek gegeten? :puke:
Anais, pannekoek van zelfrijzend bakmeel. Te dik, vanbinnen nog te zacht.

Ik vind het knap hoe jij zo gemotiveerd allerlei projecten onder handen neemt! Goed idee om alvast een agentschap op te zetten in een nieuw gebied. Is er al een goede toeristische infra-structuur in Turkmenistan?

Ik zou gaan voor de grote klanten.... Thomas Cook, Tui... Misschien willen ze wel iets nieuws aanbieden in tijden van crisis.
Ha meiden- ik ben wat druk met halfslachtig vakantievieren. Dwz geen les, maar moet wel wat voorbereiden.

Hier is het traditie om de dag na Pasen naar de begraafplaats te gaan, en bloemen neer te zetten, dus dat hebben man en ik vandaag samen gedaan. Pasen is hier dan wel voorbij, maar volgend weekend is het Orthodox Pasen, dus nog een keer. Zaterdag na de kerkdienst in de H.Grafkerk is ons vasten voorbij, dus dan gaan we weer snaaien Bovendien is het nu ook Pesach, dus overal in de stad loeidruk. In joodse supermarkten is geen brood/ fatsoenlijke koekjes/ pasta/ bier/ vodka etc. te krijgen, ze hebben hele schappen met verboden levensmiddelen afgeplakt met plastic vellen.

Vandaag heb ik mijn kast uitgemest, ruimt lekker op.

@Chicha, gats. Doorgebakken pannenkoeken zijn wel lekker hoor. Spaghetti is minstens even snel, lekker kaas erop, mmh.

Ben je het luieren nog niet zat?

Verder ben ik gaar na studeren & ruimen, dus Specu gaat onderuitgezakt op de bank hangen met een nargile.....
hee Sanne, ja je bent een bofkont.

Maar alsnog, mogen we niet klagen, de verhuiziong en visum zijn heel veel centjes en dat blijft ons bespaard, en ze gaan ons permanent tzt ook aanvragen dat scheelt ook weer!

Ja ik ben benieuwd waar ik allemaal tegenaan ga lopen en wat juist niet enzo, een vriendin van me is vandaag voor mne in Castle hill gaan kijken en heeft t gefilmd voor me, krijg ik morgen, ze vond het een heel driuk gebied, dus ik denk dat we toch afzakken naar het zuiden, daar heb ik ook een huis gezien, hebben ze ook gefilmd, (over de schutting heen erghe hahaha)

Donderdag gaanze dat huis bekijken voor me., mijn prioriteit is rust en voor de kids leuk toegankelijk dat ze er op uit kunnen zonder aan mijn hand te hangen en dat zwembad he!!!!

Dat is wel een beetje Australie hoor voor me, huis met zwembad, maar we moeten maar net geluk hebben of ze willen wachten tot juli met verhuur, dat zou wel heel erg veel mazzel zijn.

en anders hebben we al een paar tijdelijke gemeubileerde dingen gezien, beslissen we na donderdag.

ja gek he, zit ik straks daar ook, ga je een keer je op de koffie vragen hoor!!!!!

Hee Chica, nee,, ik heb mijn huis nog niet verkocht, wel afgelopen week de prijs wat naar beneden bijgesteld en morgen nieuwe foto;s vd buitenkant worden gemaakt door makelaar, (nu met bloemen, )

misschien lukt het nog voor we weggaan.

en anders misschien snel genoeg als we daar zitten, jammer zou dat zijn, maar tis niet anders.
toevallig heb ik ook pannenkoeken gegeten , ik maak er altijd een puinhoop van, maar ik vind het zo lekker, met spek en banaan en stroop.
Chicha, koop nou een muis, dat werkt veel makkelijker.

Lekker he, dat thuis zitten (voor een tijdje).

Ik ga woensdag naar Malta en volgende week donderdag ben ik weer thuis.

En voor de liefhebbers een foto van mijn schouder. Deze is eergisteren gemaakt, hij is nu nog veel blauwer/groener/paarser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven