Effecten van de pil?
dinsdag 26 november 2019 om 17:46
Hallo,
Ik ben er inmiddels achter dat hormonen echt niets voor mij zijn. Na het proberen van een normale en lichtere pil merk ik dat mijn lichaam hoe dan ook helemaal van slag raakt. Ik heb de (lichtere) pil zo'n 2 maanden (paar dagen langer nog) geslikt en ben eigenlijk gewoon aan het wachten tot ik mijn eigen lichaam weer terug krijg.
Ik heb nu zo'n 4 maanden een relatie met een leuke jongen/man waar ik me erg tot aangetrokken voel. Na een maandje de pil te hebben geslikt verdween mijn libido als sneeuw voor de zon. Er was echt niks meer wat ik kon doen om opgewonden te raken (ook zelf niet). Ik besloot het nog even aan te kijken, misschien konden we er nog een manier voor vinden. Ik vond dat de relatie zo wel een beetje onder druk kwam te staan want na 2 maanden al geen seks meer is wel erg snel... Ik werd alleen maar meer prikkelbaar (wat ik van mezelf ook al ben). Als bonus kwam ik per week een halve kilo tot een kilo aan met een calorie-intake van 1600 kcl per dag, hoe dat kan is me echt een raadsel. Dit effect loopt nog steeds door. Verder hou ik veel vocht vast en zelfs na mijn stopweek verdween dit niet (werd niet steeds meer, dus kan de gewicht issues niet verklaren).
Mijn probleem is dat ik nu 2 weken gestopt ben en nog steeds dag en nacht de strakste bh aantrek die ik heb, de hele dag agressief ben en mijn gewicht neemt ook nog steeds toe. Zijn er vrouwen die dit herkennen? En hoe lang duurt het voordat de boel weer op pijl is? Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was...
Ik ben er inmiddels achter dat hormonen echt niets voor mij zijn. Na het proberen van een normale en lichtere pil merk ik dat mijn lichaam hoe dan ook helemaal van slag raakt. Ik heb de (lichtere) pil zo'n 2 maanden (paar dagen langer nog) geslikt en ben eigenlijk gewoon aan het wachten tot ik mijn eigen lichaam weer terug krijg.
Ik heb nu zo'n 4 maanden een relatie met een leuke jongen/man waar ik me erg tot aangetrokken voel. Na een maandje de pil te hebben geslikt verdween mijn libido als sneeuw voor de zon. Er was echt niks meer wat ik kon doen om opgewonden te raken (ook zelf niet). Ik besloot het nog even aan te kijken, misschien konden we er nog een manier voor vinden. Ik vond dat de relatie zo wel een beetje onder druk kwam te staan want na 2 maanden al geen seks meer is wel erg snel... Ik werd alleen maar meer prikkelbaar (wat ik van mezelf ook al ben). Als bonus kwam ik per week een halve kilo tot een kilo aan met een calorie-intake van 1600 kcl per dag, hoe dat kan is me echt een raadsel. Dit effect loopt nog steeds door. Verder hou ik veel vocht vast en zelfs na mijn stopweek verdween dit niet (werd niet steeds meer, dus kan de gewicht issues niet verklaren).
Mijn probleem is dat ik nu 2 weken gestopt ben en nog steeds dag en nacht de strakste bh aantrek die ik heb, de hele dag agressief ben en mijn gewicht neemt ook nog steeds toe. Zijn er vrouwen die dit herkennen? En hoe lang duurt het voordat de boel weer op pijl is? Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was...
'You can't always get what you want'
dinsdag 26 november 2019 om 18:00
Lijkt me sterk dat dit van de pil komt
Als je samen bent eet je meer dan alleen!
Pas na 3 maanden pil is je lichaam eraan gewend.
Ook fijn dat de pil beschermt tegen baarnoedernond - en eierstokkanker!
Ik slik hen tot mijn vijftig ste liefs langer.
Als je samen bent eet je meer dan alleen!
Pas na 3 maanden pil is je lichaam eraan gewend.
Ook fijn dat de pil beschermt tegen baarnoedernond - en eierstokkanker!
Ik slik hen tot mijn vijftig ste liefs langer.
kerst wijzigde dit bericht op 26-11-2019 18:05
51.20% gewijzigd
dinsdag 26 november 2019 om 18:02
dinsdag 26 november 2019 om 18:13
Nee want de pil geeft geen verhoogde kans op trombose en borstkanker...
Het is wel bekend dat de genoemde klachten bijwerkingen kunnen zijn van de pil. Ik had het zelf ook en mijn libido ging totaal naar nul. Nu ik die zooi niet meer slik ben ik weer mezelf en heb ik weer veel zin in seks. Geen gespannen bordten en hoofdpijn meer en kilo's afgevallen.
Ik heb nu het ballerine spiraal (koper) en dat bevalt mij uitstekend.
dinsdag 26 november 2019 om 18:38
Blaasontsteking, schimmelinfecties, labiel en huilerig, pijnlijke borsten, veel afscheiding, gewichtstoename, pigmentvlekken, etc... Dit was vlak voor het internet - tijdperk begon dus ik stond er niet echt bij stil dat het door de pil zou kunnen komen door gebrek aan informatie.
Toen ik stopte, nu 12 jaar geleden op 28 jarige leeftijd, werd ik echt ‘mezelf’.
Ik viel in sneltempo plots af en alle vage klachten verdwenen, toen viel het kwartje dat het door de pil kwam.
Voor mij nooit geen hormonen meer!
Toen ik stopte, nu 12 jaar geleden op 28 jarige leeftijd, werd ik echt ‘mezelf’.
Ik viel in sneltempo plots af en alle vage klachten verdwenen, toen viel het kwartje dat het door de pil kwam.
dinsdag 26 november 2019 om 19:08
Trombose alleen als je rooktSylphide75 schreef: ↑26-11-2019 18:13Nee want de pil geeft geen verhoogde kans op trombose en borstkanker...![]()
Het is wel bekend dat de genoemde klachten bijwerkingen kunnen zijn van de pil. Ik had het zelf ook en mijn libido ging totaal naar nul. Nu ik die zooi niet meer slik ben ik weer mezelf en heb ik weer veel zin in seks. Geen gespannen bordten en hoofdpijn meer en kilo's afgevallen.
Ik heb nu het ballerine spiraal (koper) en dat bevalt mij uitstekend.
Kans op borstkanker minimaal.
Ik ben totaal een halve kilo aangekomen door pil
Gebruik ook 3 fase pil trouwens.
dinsdag 26 november 2019 om 19:34
dinsdag 26 november 2019 om 19:37
Dan mogen ze weleens nieuw onderzoek gaan doen, ik kwam ook minimaal 10kg aan tijdens het gebruik van de pil. Er nu trouwens ook weer af sinds ik gestopt ben.
dinsdag 26 november 2019 om 20:12
Watt 12 jaar geleden was voor het internettijdperkFarFarAway schreef: ↑26-11-2019 18:38Blaasontsteking, schimmelinfecties, labiel en huilerig, pijnlijke borsten, veel afscheiding, gewichtstoename, pigmentvlekken, etc... Dit was vlak voor het internet - tijdperk begon dus ik stond er niet echt bij stil dat het door de pil zou kunnen komen door gebrek aan informatie.
dinsdag 26 november 2019 om 22:13
Ik begrijp dat je reageert op iemand van een jaar of veertig, die ongeveer 25 jaar geleden aan de pil is begonnen.
18 jaar geleden zette ik mijn eerste stapjes op internet op een computer in de bibliotheek, ik geloof best dat internet 25 jaar geleden niet beschikbaar was voor het gewone volk.
Kijk naar de films van Back to the future. De faxen rollen uit de muur, maar nergens internet of iets dat er op lijkt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 26 november 2019 om 22:43
ExodusRedux schreef: ↑26-11-2019 19:06Ik heb ondertussen een pil gevonden waarbij ik geen bijwerkingen heb. Ik merk er helemaal niks van en dagelijks slikken zit in m’n ritme. Ik ben weer aan de pil gegaan omdat ik zwanger ben geworden door de spiraal heen.
Welke is dat?
woensdag 27 november 2019 om 11:58
Er is een verschil tussen een causaal verband en een correlatie. Bv: veel meiden gaan rond 15, 16, 17 aan de pil. Dat is een tijd waarin het meisjeslichaam een vrouwenlichaam wordt en je dus sowieso flink aankomt. Dan is het idee: oh ja ik kom echt aan van de pil. Terwijl dat dus eigenlijk komt omdat je lijf gewoon verandert, en het dat ook zonder pil zal doen.Someonenew schreef: ↑26-11-2019 19:37Dan mogen ze weleens nieuw onderzoek gaan doen, ik kwam ook minimaal 10kg aan tijdens het gebruik van de pil. Er nu trouwens ook weer af sinds ik gestopt ben.
Van antipsychotica is bvb wel echt aangetoond dat je er van aankomt/kunt komen. Dus ik geloof wel dat daar gedegen onderzoek naar wordt gedaan.
woensdag 27 november 2019 om 13:33
Dit is in mijn geval toch ook niet zo? Ik heb mijn gewicht al jaren onder controle en binnen 3 maanden verandert alles. Gewoon een onzin argument van fabrikanten om zich achter te verschuilen. Net als het argument dat de pil geen borstkanker hoeft te veroorzaken maar dat pilslikkers vaker naar de huisarts gaan voor controle. Sure, voor elk wissewasje doe je meteen een borstonderzoek...Bee_Kind schreef: ↑27-11-2019 11:58Er is een verschil tussen een causaal verband en een correlatie. Bv: veel meiden gaan rond 15, 16, 17 aan de pil. Dat is een tijd waarin het meisjeslichaam een vrouwenlichaam wordt en je dus sowieso flink aankomt. Dan is het idee: oh ja ik kom echt aan van de pil. Terwijl dat dus eigenlijk komt omdat je lijf gewoon verandert, en het dat ook zonder pil zal doen.
Van antipsychotica is bvb wel echt aangetoond dat je er van aankomt/kunt komen. Dus ik geloof wel dat daar gedegen onderzoek naar wordt gedaan.
'You can't always get what you want'
woensdag 27 november 2019 om 13:53
Ik zeg ook niet dat het bij jou zo is, maar wel bij een groot deel van de doelgroepSigmundFreud221b schreef: ↑27-11-2019 13:33Dit is in mijn geval toch ook niet zo? Ik heb mijn gewicht al jaren onder controle en binnen 3 maanden verandert alles. Gewoon een onzin argument van fabrikanten om zich achter te verschuilen. Net als het argument dat de pil geen borstkanker hoeft te veroorzaken maar dat pilslikkers vaker naar de huisarts gaan voor controle. Sure, voor elk wissewasje doe je meteen een borstonderzoek...
woensdag 27 november 2019 om 17:50
Ik heb vroeger Marvelon, Femodeen en Modicon gehad. Bij alledrie had ik bijwerkingen, het ergste vond ik het libidoverlies. Mijn huisarts raadde mij de minipil aan (cerasette) maar die is berucht om tussentijdse bloedingen en haaruitval. No thanks. Van de bovenstaande drie was Femodeen nog de fijnste maar volgens mij zijn ze geen van allen nog te krijgen vanwege het verhoogde risico op trombose, het was geloof ik een tweede generatie pil als ik mij niet vergis. Ik ben erg te spreken over de ballerine spiraal maar vind het wel jammer dat je je menstruaties er niet mee kunt uitstellen. Soms is dat wel handig. Maar ja, we kunnen niet alles hebben.
woensdag 27 november 2019 om 18:02
OhSnoesje666 schreef: ↑26-11-2019 22:13Ik begrijp dat je reageert op iemand van een jaar of veertig, die ongeveer 25 jaar geleden aan de pil is begonnen.
18 jaar geleden zette ik mijn eerste stapjes op internet op een computer in de bibliotheek, ik geloof best dat internet 25 jaar geleden niet beschikbaar was voor het gewone volk.
Kijk naar de films van Back to the future. De faxen rollen uit de muur, maar nergens internet of iets dat er op lijkt.
Mss las ik het verkeerd maar ze zei dat ze nu 12 jaar geleden gestopt was en toen het kwartje viel
Ik begreep dan dat ze dus 12 jaar geleden blijkbaar die bijwerkingen nog niet op internet kon lezen omdat het kwartje viel doordat ze stopte
Daarom zei ik huh 12 jaar geleden kon je dat toch ook op internet vinden
Maar doet er ook niet toe verder...ging t hier niet om