Werk & Studie alle pijlers

Studie in Canada

28-11-2019 22:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn naam is Ahmad, ik studeer op dit moment Tandartsassistent 3de leerjaar op Da Vinci College.

Ik zou graag willen studeren in Canada, Toronto voor studie mondzorgkunde. Dus vraag ik mij af of dat wel mogelijk is. Ik wat researches gedaan laatste tijd over de scholen en besproken met mijn loopbaan. Ik kijk ook naar de prijzen van de studie en dat is wel heel erg veel.. De studie kost namelijk 21k tot 53k op verschillende scholen. Dus ik twijfel of ik het wel aan kan. Met behulp van DUO weet ik ook niet. Dus vraag ik mij af of het wel mogelijk is voor mij om te gaan studeren in Canada.
Wordt die opleiding niet hier gegeven? Waarom wil je, voor veel geld qua studie en qua verblijf, naar Canada?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier Mondzorgkunde studeren en dan stage lopen in Canada lijkt me goedkoper en eenvoudiger.
Waarom wil je naar Canada?
Maak eerst deze opleiding maar af.
En 21 tot 53 duizend euro? Dat is nogal wat. Hoe ga je dat betalen? Bij DUO kan je niet zoveel lenen hoor. Of heb je hele rijke ouders?
Anders wordt het toch gewoon het HBO in Utrecht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je dat geld niet zelf hebt kan het niet nee, je kunt het niet lenen bij DUO. Ga in Nederland Mondzorgkunde doen en zet in op een internationale stage daar. Daar zijn wel mogelijkheden voor.
Met mondzorgkunde word je tandartsassistente neem ik aan? Erg veel geld, is die studie persé nodig om hier een goede baan te kunnen krijgen, of wil je naar het buitenland? Is er een kleine banenkans in deze sector dat je die studie in Canada beter lijkt? Ik zou het persoonlijk zelf nooit doen, bij Duo ben je dan nog jaren aan het afbetalen en volgens mij is het inderdaad niet eens mogelijk om zoveel geld te lenen.
happyface97 schreef:
29-11-2019 01:11
Met mondzorgkunde word je tandartsassistente neem ik aan? Erg veel geld, is die studie persé nodig om hier een goede baan te kunnen krijgen, of wil je naar het buitenland? Is er een kleine banenkans in deze sector dat je die studie in Canada beter lijkt? Ik zou het persoonlijk zelf nooit doen, bij Duo ben je dan nog jaren aan het afbetalen en volgens mij is het inderdaad niet eens mogelijk om zoveel geld te lenen.
Met mbo4 tandartsassistent wordt je tandartsassistent.
Met hbo mondzorgkunde wordt je mondhygiënist.
Denk het niet. Zou eerst maar eens doorleren in Nederland. Met een hbo of wo kun je altijd nog kijken voor een halfjaar exchange programma. Heb ik zelf gedaan en is erg goed bevallen. Sowieso kostte dit ook veel minder.
studeren in noord-amerika is vaak alleen haalbaar met een studiebeurs. kijk bijv eens op wilweg.nl, of kijk of de universiteit waar je heen zou willen een beurzenprogramma heeft. dat is daar gebruikelijker dan hier.

anders inderdaad hier een studie doen en dan op exchange of een stage daar lopen.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zat ook te denken aan om een uitwisselingsprogramma te doen op de hbo Utrecht. Paar maanden stage lopen in Canada is ook wel leuk. Maar ik was van plan om te wonen in Canada. Maar Ik heb meerdere plannen om dit te doen, vragen voor een uitwisselingsprogramma bij de hbo utrecht.
Want in Canada hebben ze een tekort aan mondzorgkundigen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je in Canada wilt sturen moet je dat toch gewoon doen 😄 naast duo kan je ook een lening bij een bank aanvragen. Misschien heb je wel recht op Canadese stufi ipv de Nederlandse.

Kijk goed of het financieel mogelijk is en anders is er inderdaad de optie voor een uitwisseling. Zo ben ik een jaar naar Engeland gegaan waar ik ben blijven plakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven