Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
zaterdag 30 november 2019 om 19:15
He? Dat heb ik helemaal niet gezegd.jongengrijs schreef: ↑30-11-2019 19:07Echt? Dan val je zeker wel op tussen je slonzige, onverzorgde vriendinnen?
Maar geef nu eens antwoord op de vraag waarom je zo graag op je veertigste grijs wil zijn en deze nick hebt gekozen? Ik verdenk je er een beetje van dat je een fetisjist bent die op veel plaatjes en verhaaltjes had gehoopt.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 19:16
Hier kan ik niet anders dan deze smiley op geven:fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:10Nee, duh, dat snap ik, maar ik vraag al het hele topic waarom mensen doen alsof veertigers massaal grijs zijn. Als ik zo'n grijze kop als op die plaatjes zou willen moet ik veel meer verven dan ik nu doe, want ik ben nog lang niet grijs. En mijn vriendinnen ook niet. Dus ik snap niet dat vrouwen die de pech hebben dat ze kennelijk wel al zo vroeg zo extreem grijs zijn, dat zo showen. Want natuurlijk denken mensen dan dat je veel ouder bent dan je bent, het is toch helemaal niet normaal om op je 40e al een kop vol zilverwit haar te hebben? En nee, dat komt dus niet omdat veertigers jonger willen lijken, maar omdat de gemiddelde veertiger net grijs begint te worden en dus nog lang niet volledig grijs is.

En een diepe zucht...

zaterdag 30 november 2019 om 19:17
fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:15He? Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Maar geef nu eens antwoord op de vraag waarom je zo graag op je veertigste grijs wil zijn en deze nick hebt gekozen? Ik verdenk je er een beetje van dat je een fetisjist bent die op veel plaatjes en verhaaltjes had gehoopt.
Doe normaal zeg

zaterdag 30 november 2019 om 19:18
Gaat het wel helemaal goed met je?fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:15He? Dat heb ik helemaal niet gezegd.
zaterdag 30 november 2019 om 19:19
Volgens mij heb je zeker mijn vragen niet beantwoord hoor. Is het een white thing, soms? Zijn blanke vrouwen op hun veertigste inderdaad al zo grijs soms? Die jongere vrouwen die vandaag gepost zijn waren van nature ook niet volledig grijs namelijk. Alle foto's van vrouwen die een volledig grijs hoofd hadden waren ook allemaal zestigplussers.herfstappeltaart schreef: ↑30-11-2019 19:12Ik ga in herhaling vallen als ik hier op in ga dus dat ga ik niet doen.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 19:20
Een "white thing"....wat gaan we nu krijgen?fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:19Volgens mij heb je zeker mijn vragen niet beantwoord hoor. Is het een white thing, soms? Zijn blanke vrouwen op hun veertigste inderdaad al zo grijs soms? Die jongere vrouwen die vandaag gepost zijn waren van nature ook niet volledig grijs namelijk. Alle foto's van vrouwen die een volledig grijs hoofd hadden waren ook allemaal zestigplussers.
zaterdag 30 november 2019 om 19:20
Hoezo zou het niet goed gaan? Ik heb al een aantal maal die vraag gesteld en die wordt stelselmatig genegeerd en ik vind het gewoon best wel vreemd dat iemand van net 40 zelfs een nickname jong en grijs neemt en alleen maar ervaringen wil horen over grijs zijn. Want nogmaals de vraag dan maar: waarom zou je dat willen als je net 40 bent?
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 19:21
Dat vind ik persoonlijk minder leuk staan . Bij mij pakt de verf gelukkig nog goed en mijn haar glanst nog ( denk ook dankzij de verf)

zaterdag 30 november 2019 om 19:21
Dat begin ik me ook af te vragen ...

zaterdag 30 november 2019 om 19:22
Volgens mij wel het favoriete kapsel van de man voor de vrouwen; lang loshangend haar. Dan maar een meisjesuitstraling, lang gezond haar dat om je heen hangt vind ik zo sexy. Ik voel me daar ook vrouwelijk bij. En het isoleert ook goed in de winter, moet ik zeggen.

Lees die post even terug. En die anderen 100 ook maar even. Maar vooral die waar ik dit op tikte. Met dat fetish geleuter.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:20Hoezo zou het niet goed gaan? Ik heb al een aantal maal die vraag gesteld en die wordt stelselmatig genegeerd en ik vind het gewoon best wel vreemd dat iemand van net 40 zelfs een nickname jong en grijs neemt en alleen maar ervaringen wil horen over grijs zijn. Want nogmaals de vraag dan maar: waarom zou je dat willen als je net 40 bent?
Knetterwaus.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 19:23
2.27% gewijzigd

Jammer dat het weer deze kant op gaat... kun jij niks aan doen. Ik zou gewoon niet meer reageren .

kies je voor een jaar een ragebol of 5 jaar een landingsbaan?herfstappeltaart schreef: ↑30-11-2019 19:17Dat kan inderdaad maar dat is heel slecht voor je haar. Dan is het dusdanig beschadigd dat je er lang over doet om het weer gezond te krijgen.

zaterdag 30 november 2019 om 19:24
Wellicht als je niet elke vraag met een wedervraag zou beantwoorden dan zou ik jullie beter snappen.
Nogmaals: 1. Ik ken geen enkele vrouw van 40 die al volledig grijs is. In dit topic lees ik dat verschillende volledig grijze vrouwen dat maar gek vinden en vallen ze allemaal over het feit dat ik zeg dat ik iedere grijze vrouw inschat als een zestiger. Maar dat komt omdat ik ook alleen maar eind zestigers en zeventigers ken die grijs zijn. Dus mijn vraag is: zijn blanke vrouwen soms al op hun veertigste grijs? Mijn vriendinnen volgens mij niet, maar ook daar wordt op gereageerd alsof ik iets heel raars zeg. De meeste van mijn vriendinnen verven net als ik hun haar al sinds hun puberteit, dus wellicht ben ik me er gewoon niet van bewust dat blanke vrouwen inderdaad al op hun veertigste zo goed als volledig grijs zijn.
Am Yisrael Chai!

Ow kan er ook nog wel bij.
En dan strakjes krijgen we het gebash gezeur.
Ik ga even de negeer maar aan doen.

zaterdag 30 november 2019 om 19:25
Lucifer2018 schreef: ↑30-11-2019 19:24Ow kan er ook nog wel bij.
En dan strakjes krijgen we het gebash gezeur.
Ik ga even de negeer maar aan doen.
Ja ik stop ook maar even met FV

zaterdag 30 november 2019 om 19:26
Ik ben één van al die (2?) zestigers in dit topic. En ik vond grijs bij 40 al niet mooi en grijs bij 60 zeker niet.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 18:57Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom al die zestigers in dit topic verongelijkt komen doen dat veertigers niet grijs willen zijn. Waren jullie zelf op je 42e wel al volledig grijs dan?

fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:24Wellicht als je niet elke vraag met een wedervraag zou beantwoorden dan zou ik jullie beter snappen.
Nogmaals: 1. Ik ken geen enkele vrouw van 40 die al volledig grijs is. In dit topic lees ik dat verschillende volledig grijze vrouwen dat maar gek vinden en vallen ze allemaal over het feit dat ik zeg dat ik iedere grijze vrouw inschat als een zestiger. Maar dat komt omdat ik ook alleen maar eind zestigers en zeventigers ken die grijs zijn. Dus mijn vraag is: zijn blanke vrouwen soms al op hun veertigste grijs? Mijn vriendinnen volgens mij niet, maar ook daar wordt op gereageerd alsof ik iets heel raars zeg. De meeste van mijn vriendinnen verven net als ik hun haar al sinds hun puberteit, dus wellicht ben ik me er gewoon niet van bewust dat blanke vrouwen inderdaad al op hun veertigste zo goed als volledig grijs zijn.
Of ze zijn al wel grijzend, maar dat zie je dus niet door al dat verven. Alleen de uitgroei geeft geen goed beeld over de mate van grijs.
Je kan toch gewoon antwoord op mijn vraag geven? Zijn blanke vrouwen soms al zo jong grijs? Want in mijn beleving ben je echt een uitzondering als je op je veertigste al zo grijs bent dat je volledig grijs door het leven kunt gaan. Maar daar reageren jullie ook zo gek op, als ik dat zeg.
Am Yisrael Chai!