Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Calypso- schreef:
30-11-2019 19:22
Jammer dat het weer deze kant op gaat... kun jij niks aan doen. Ik zou gewoon niet meer reageren .

Goed advies...Volg ik op. :)
het is waar europese vrouwen zijn eerder grijs dan afrikaanse en aziatische
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:26
Je kan toch gewoon antwoord op mijn vraag geven? Zijn blanke vrouw soms al zo jong grijs? Want in mijn beleving ben je echt een uitzondering als je op je veertigste al zo grijs bent dat je volledig grijs door het leven kunt gaan. Maar daar reageren jullie ook zo gek op, als ik dat zeg.
Ik werd al grijs ergens in de twintig . Ik zou nu , als ik het niet zou verven , echt spierwit zijn. En ja,....ik vind het hoe langer hoe kutter om te verven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:24
Wellicht als je niet elke vraag met een wedervraag zou beantwoorden dan zou ik jullie beter snappen.

Nogmaals: 1. Ik ken geen enkele vrouw van 40 die al volledig grijs is. In dit topic lees ik dat verschillende volledig grijze vrouwen dat maar gek vinden en vallen ze allemaal over het feit dat ik zeg dat ik iedere grijze vrouw inschat als een zestiger. Maar dat komt omdat ik ook alleen maar eind zestigers en zeventigers ken die grijs zijn. Dus mijn vraag is: zijn blanke vrouwen soms al op hun veertigste grijs? Mijn vriendinnen volgens mij niet, maar ook daar wordt op gereageerd alsof ik iets heel raars zeg. De meeste van mijn vriendinnen verven net als ik hun haar al sinds hun puberteit, dus wellicht ben ik me er gewoon niet van bewust dat blanke vrouwen inderdaad al op hun veertigste zo goed als volledig grijs zijn.
Mijn familie(de helft) komt uit een hele arme sloppenwijk uit Zuid Amerika. Die vrouwen hebben echt geen geverfd haar en zijn vaak idd niet grijs. Ik heb ook het idee dat blanke mensen eerder grijs worden.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:05
Ik heb al lang gezegd dat ik mezelf wel een oudere vrouw vind. Maar ik ben van nature nog láng niet grijs dus ik zie echt niet waarom ik dat wel kunstmatig zou willen zijn. Ik heb wel wat grijze haren, maar ik zou ze er nog uit kunnen trekken zonder kaal te worden of zelfs maar dun haar te krijgen. Ik heb ook nog geen rimpels. Het enige waaraan ik zie dat ik ouder ben is dat mijn huid minder fris en wat vlekkerig is geworden, en doordat ik ineens dikker ben geworden. En ik vind mijn haar wat minder van kwaliteit maar dat vinden anderen niet. Ik heb heel veel haar maar ik zie wel dat het niet meer zo jong en niet meer zo "Pam, je haar danst" als vroeger is.
Het hoeft toch ook niet kunstmatig?
Het gaat er toch om of je het niet kunstmatig rood/blond/bruin gaat verven of het natuurlijk grijs erin laat zitten en kunstmatige verf er uit laat groeien.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
herfstappeltaart schreef:
30-11-2019 19:27
Goed advies...Volg ik op. :)
Nou, sorry hoor, nu doen jullie raar. Ik stel toch gewoon een normale vraag? Mijn tantes zijn 80 en nog niet eens grijs en mijn oma was pas op haar 85e helemaal wit zoals hier verschillende foto's zijn gepost. Zelf ben ik ook nog laaaaaaaaaaaang niet grijs, mijn uitgroei is gewoon donkerbruin. Mijn moeder was ook niet grijs en die was 50.

Dus nogmaals: zijn blanke vrouwen soms veel eerder grijs dan ik me realiseer?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:19
Volgens mij heb je zeker mijn vragen niet beantwoord hoor. Is het een white thing, soms? Zijn blanke vrouwen op hun veertigste inderdaad al zo grijs soms? Die jongere vrouwen die vandaag gepost zijn waren van nature ook niet volledig grijs namelijk. Alle foto's van vrouwen die een volledig grijs hoofd hadden waren ook allemaal zestigplussers.
Europese vrouwen zijn eerder grijs.
blijfgewoonbianca schreef:
30-11-2019 19:28
Ik werd al grijs ergens in de twintig . Ik zou nu , als ik het niet zou verven , echt spierwit zijn. En ja,....ik vind het hoe langer hoe kutter om te verven.
dan moet je de transition doen
30-11-2019 19:28

51, slechts wat losse draadjes grijs, net zoals mijn ouders.
Mijn vriendinnen werden op allemaal verschillende leeftijden grijs, soms heel jong, soms rond de 40, soms rond de 50. Mijn moeder was op haar 70e nog nauwelijks grijs.
Sjulia schreef:
30-11-2019 19:29
Mijn familie(de helft) komt uit een hele arme sloppenwijk uit Zuid Amerika. Die vrouwen hebben echt geen geverfd haar en zijn vaak idd niet grijs. Ik heb ook het idee dat blanke mensen eerder grijs worden.
Het zal een pigment dingetje zijn. Of genen.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:30
Nou, sorry hoor, nu doen jullie raar. Ik stel toch gewoon een normale vraag? Mijn tantes zijn 80 en nog niet eens grijs en mijn oma was pas op haar 85e helemaal wit zoals hier verschillende foto's zijn gepost. Zelf ben ik ook nog laaaaaaaaaaaang niet grijs, mijn uitgroei is gewoon donkerbruin. Mijn moeder was ook niet grijs en die was 50.

ja ha
en niet alleen eerder grijs
ze hebben ook sneller meer rimpels
fashionvictim schreef:
.

Ja, dat denk ik.
Mijn opa was voor zijn dertigste al spierwit.
S-Meds schreef:
dan moet je de transition doen
O, hoe moet dat ?
simbalabimba schreef:
30-11-2019 19:29
Het hoeft toch ook niet kunstmatig?
Het gaat er toch om of je het niet kunstmatig rood/blond/bruin gaat verven of het natuurlijk grijs erin laat zitten en kunstmatige verf er uit laat groeien.
Nou, om zulk haar als op die plaatjes te krijgen zou ik in ieder geval meer moeten verven dan ik nu doe en ik ben midden veertig. Ik ging er dus vanuit dat alle middenveertigers net als ik nog zo'n 80 a 90% hun originele haarkleur hadden en hooguit 20% grijs. Of, als je echt pech hebt, dat je midden veertig zo ongeveer op 60-40 of god verhoede 50-50 zit.

En bij die verdeling vraag ik me dus af wat je ermee wint om naar grijs te gaan, omdat je dan net zoveel moet verven of zelfs meer moet verven als wanneer je voor je "oude" kleur had gekozen.
Am Yisrael Chai!
Ik, blank met donkerbruin haar had mijn eerste grijze haren al op mijn twintigste.
Aan mijn uitgroei overal te zien ben ik inmiddels nagenoeg grijs. En nog geen vijftig.
Voor wat t waard is: https://www.skinwiser.nl/onderzoek-naar ... ereldwijd/

https://nl.metrotime.be/2018/12/12/must ... aar-grijs/
simbalabimba wijzigde dit bericht op 30-11-2019 19:35
32.17% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:26
Je kan toch gewoon antwoord op mijn vraag geven? Zijn blanke vrouwen soms al zo jong grijs? Want in mijn beleving ben je echt een uitzondering als je op je veertigste al zo grijs bent dat je volledig grijs door het leven kunt gaan. Maar daar reageren jullie ook zo gek op, als ik dat zeg.
En waarom denk je dat Appeltaart daar onderzoek naar gedaan heeft? De één wordt vroeg grijs de ander later. Ongeacht huidskleur. De één vindt grijs haar met veertig mooi de ander niet. Zelfde geldt voor de leeftijd van zestig. Ik als beginnend zestiger heb natuurlijk ook veel vriendinnen/ kennissen van die leeftijd. De meesten verven een enkele niet. Ongeacht huidskleur.
30-11-2019 19:32
O, hoe moet dat ?
1. de landingsbaan camoufleren en je haar kort knippen
2. je haar ontkleuren en grijze highlights zetten
3. pruik dragen
4. kop kaal
meer weet ik er niet
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:33
Nou, om zulk haar als op die plaatjes te krijgen zou ik in ieder geval meer moeten verven dan ik nu doe en ik ben midden veertig. Ik ging er dus vanuit dat alle middenveertigers net als ik nog zo'n 80 a 90% hun originele haarkleur hadden en hooguit 20% grijs. Of, als je echt pech hebt, dat je midden veertig zo ongeveer op 60-40 of god verhoede 50-50 zit.

En bij die verdeling vraag ik me dus af wat je ermee wint om naar grijs te gaan, omdat je dan net zoveel moet verven of zelfs meer moet verven als wanneer je voor je "oude" kleur had gekozen.
Ik zou echt spierwit geweest voor mijn veertigste. Je wil niet weten wat een tijd, geld en moeite ik uit zou sparen als ik de boel de boel zou laten.
30-11-2019 19:31
Ja, dat denk ik.
Mijn opa was voor zijn dertigste al spierwit.
Oh, echt? Mijn vader is nog steeds niet helemaal grijs, en die is 70.
Am Yisrael Chai!
CherokeeRose1977 schreef:
29-11-2019 21:57
Ik ben 42 en heb van mezelf heel donker haar (tegen zwart aan) en werd ook al jong grijs. Ben nu sinds 2 jaar blond. Laat ik bij de kapper doen, heel proces is t geweest (nog steeds soms!) Maar het staat mij heel goed en daardoor is de uitgroei (grijze en witte haren) een heel stuk minder zichtbaar.

Om al helemaal grijs/wit te gaan, daar ben ik nog niet aan toe.
Ik heb dat ook geprobeerd maar heb nu nog maar de helft van mijn haar over, het valt altijd al veel uit maar in de tijd van blonderen was het echt echt. Het brak gewoon af, ik heb pijpenkrullen en van achteren zag het er zo armoedig uit.
Qua kleur was het echt leuk, verdoezelde het grijs goed en stond mooi bij mijn tint maar verder nee.
Dus ik blijf maar verven, ik gooi er gewoon een derde verpakking haarverf van de drogist op, steeds een andere kleur bruinig om de zoveel weken alleen bij de haar aanzet.
Omdat er nog blond en diverse kleuren bruin inzit ziet het er wel ok uit en heeft de onderkant de kans om wat bij te komen.
Als ik het zo laat is het armoedig omdat ik wat vaag grijs haar heb, net te weinig om een hele grijze look te kunnen hebben.
Dus dit is qua kleur ideaal maar mijn haar kon het echt niet hebben.
je kan je haar ook blond verven, doen patricia paard en angela groothuizen ook
S-Meds schreef:
30-11-2019 19:36
1. de landingsbaan camoufleren en je haar kort knippen
2. je haar ontkleuren en grijze highlights zetten
3. pruik dragen
4. kop kaal
meer weet ik er niet
O, zo’n pruik lijkt me wel wat. Afbeelding
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:37
Is een genetisch dingetje.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 19:37
En mijn vader overleed toen hij 90 was en was grijs noch kaal. Tja. Zoveel verschillen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven