Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Ceylon schreef:
30-11-2019 22:46
Nee, maar dat hoeft toch ook helemaal niet. Zeker als je krullen hebt valt de uitgroei niet op als de kapper goed werk levert.

Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Bij volledig steil haar is het lastiger. Ik heb zelf slag en hoewel je het wel zag als je het wist, was het nooit lelijk of storend.
Gelukkig maar!
Ik ben 46 en momenteel ben ik kaal door chemotherapie, vanwege borstkanker. Ik overweeg serieus om na de chemo’s mijn (grijze) haar niet meer te verven. Dit is hét moment om ermee te stoppen, zonder uitgroei te krijgen. De laatste 10 jaar heb ik mijn haar donkerblond/lichtbruin geverfd, maar eigenlijk lukte het nooit om de kleur te behouden zoals ik hem graag wilde, omdat mijn haar uit zichzelf naar koperblond veranderde. Terwijl dat niet mijn natuurlijke kleur is. Dus heb ik me voorgenomen om het straks grijs te laten. Maar eerst maar eens zien hoe het terug komt, misschien valt het wel heel erg tegen en bedenk ik me nog ;-)
Ik heb even niet meer gerageert want er kwam een vriendin langs. Daar was ik blij mee. Ik ben zeer beledigd om de foto's die ze met mij vergelijken en nee dat is humor ! Mijn vriendin zag er ook alleen maar lekker mensen er onderhuid halen in . Maar ja , dat is humor!
Blondie456 schreef:
30-11-2019 23:24
Ik heb even niet meer gerageert want er kwam een vriendin langs. Daar was ik blij mee. Ik ben zeer beledigd om de foto's die ze met mij vergelijken en nee dat is humor ! Mijn vriendin zag er ook alleen maar lekker mensen er onderhuid halen in . Maar ja , dat is humor!
tuurlijk joh
Blondie456 schreef:
30-11-2019 23:24
Eh, was jij niet degene die iemand snoeihard zat te beledigen om haar rode haren even later?
blijfgewoonbianca schreef:
30-11-2019 20:48
Ik weet niet wat ze me de laatste keer er ook nog bij aangesmeerd hadden ( iets in drie delen ) , maar toen was de rekening helemaal niet grappig meer.
Ik doe die ook en die rekening is niet grappig maar ik ben het wel blijven doen want het resultaat was te gek. Ik verf vooral omdat ik grijs haar met ouderdom associeer. Mijn ouders hadden, op mijn leeftijd, al een leven dat gericht was op het "met pensioen gaan" en leefden ook al echt bezadigd. Ik ben gewoon nog niet aan zo'n leven en dus ook niet aan grijs haar. Als ik een paar korte nachten heb gehad dan word ik nog moeier als mijn gezicht van alle kanten hangt. Ik heb geen zin om naar een grijs hoofd te kijken om me ineens ouder te voelen. Puur persoonlijk, het interesseert me ook niet wat de kosten zijn.
Mij raakt wel wat Mida schrijft. ik was een meisje van 17 toen de borst van mijn moeder geamputeed werd. Ik heb haar verzorgd maar heb er wel een soort ,van trauma aan over gehouden. . \\Ik wilde wel mijn kop i n het zand steken maar ik heb toch een borstondrzoek gedaan en achteraf ben ik blij.
jongengrijs schreef:
30-11-2019 22:54
https://www.youtube.com/watch?v=EXPIf7WqeQs

Check die vrouw op 4.25, echt prachtig! Zo zou ik het ook willen: een goede bril, mooie rode lippenstift en matchende kleding. Heel stijlvol!
Elke vrouw in dit filmpje ziet er zoveel mooier uit met grijs!!

Ikzelf ook, vind ik. En als je dat zelf vindt dan boeit een opmerking van iemand die dat niet vindt, helemaal niet. Al heb ik zo'n opmerking nog nooit gekregen, complimenten wel. En die complimenten kreeg ik nooit met m'n oorspronkelijke haarkleur. Die vond ik pas saai. Grijs is absoluut niet saai!! Het maakt je prachtig.

Gewoon laten gaan TO!
-Simone- schreef:
01-12-2019 00:04
Eh, was jij niet degene die iemand snoeihard zat te beledigen om haar rode haren even later?

En niet alleen iemand met rood haar. Vrouwen met kort haar, vrouwen met grijs haar, kale mannen en mannen met gezichtsbeharing mogen blijkbaar ook ongegeneerd geschoffeerd worden. Maar o wee als ooit één keer een geintje over haarzelf wordt gemaakt, dan is mevrouw zwaar beledigd. Boehoehoe.
MIDA schreef:
30-11-2019 23:06
Ik ben 46 en momenteel ben ik kaal door chemotherapie, vanwege borstkanker. Ik overweeg serieus om na de chemo’s mijn (grijze) haar niet meer te verven. Dit is hét moment om ermee te stoppen, zonder uitgroei te krijgen. De laatste 10 jaar heb ik mijn haar donkerblond/lichtbruin geverfd, maar eigenlijk lukte het nooit om de kleur te behouden zoals ik hem graag wilde, omdat mijn haar uit zichzelf naar koperblond veranderde. Terwijl dat niet mijn natuurlijke kleur is. Dus heb ik me voorgenomen om het straks grijs te laten. Maar eerst maar eens zien hoe het terug komt, misschien valt het wel heel erg tegen en bedenk ik me nog ;-)
Dat is heftig! Veel sterkte Mida, dat alles gauw achter de rug mag zijn.
Een vriendin had hetzelfde, ze verfde al jaren en wist niet echt hoe grijs ze was. Ze bleek heel mooie witte haren te hebben. Ze houdt het kort en pittig en gebruikt in tegenstelling tot vroeger fellere lipstick. Staat haar erg mooi!
MIDA schreef:
30-11-2019 23:06

:hug:
Er komt straks vast een hele vernieuwde zelf van je tevoorschijn. :rose:
Trotter schreef:
01-12-2019 07:49
En niet alleen iemand met rood haar. Vrouwen met kort haar, vrouwen met grijs haar, kale mannen en mannen met gezichtsbeharing mogen blijkbaar ook ongegeneerd geschoffeerd worden. Maar o wee als ooit één keer een geintje over haarzelf wordt gemaakt, dan is mevrouw zwaar beledigd. Boehoehoe.

Niet omdat ik nu perse Blondie wil verdedigen hoor, maar ze heeft ook al meerdere keren gezegd dat ze grijs lelijk vindt. Ik ben dus grijs maar voel me daar helemaal niet door beledigd.
Blondie geeft altijd erg rechtstreeks haar mening, over alles.
Dat heb ik liever dan al die geniepige, zogenaamd "grappige of snedige" opmerkingen die ik van sommigen lees.
herfstappeltaart schreef:
01-12-2019 09:01
Niet omdat ik nu perse Blondie wil verdedigen hoor, maar ze heeft ook al meerdere keren gezegd dat ze grijs lelijk vindt. Ik ben dus grijs maar voel me daar helemaal niet door beledigd.
Dat heb ik liever dan al die geniepige, zogenaamd "grappige of snedige" opmerkingen die ik van sommigen lees.

Ligt er ook een beetje aan hoe je het leest. Blondie kan héél vilein zijn en dat verpakken als een beetje dommig.

Hoe dan ook, als je zelf rechtstreeks bent moet je ook kunnen incasseren.
herfstappeltaart schreef:
01-12-2019 09:01
Dan nog moet ze niet zo sneu miepen als een ander wat directs terug zegt.
the_Wicked_Witch schreef:
01-12-2019 09:22
Ligt er ook een beetje aan hoe je het leest. Blondie kan héél vilein zijn en dat verpakken als een beetje dommig.

Hoe dan ook, als je zelf rechtstreeks bent moet je ook kunnen incasseren.

Die onderste zin ben ik op zich met je eens.
Qiyara schreef:
01-12-2019 06:52
Elke vrouw in dit filmpje ziet er zoveel mooier uit met grijs!!

Ikzelf ook, vind ik.
En als je dat zelf vindt dan boeit een opmerking van iemand die dat niet vindt, helemaal niet. Al heb ik zo'n opmerking nog nooit gekregen, complimenten wel. En die complimenten kreeg ik nooit met m'n oorspronkelijke haarkleur. Die vond ik pas saai. Grijs is absoluut niet saai!! Het maakt je prachtig.

Gewoon laten gaan TO!
Oei oei. Jij durft hier. ;)

Maar eens hoor.
Trotter schreef:
01-12-2019 07:49

Dit dus. Als er 1 de boel af en toe expres op scherp zet is zij het wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lucifer2018 schreef:
01-12-2019 09:24
Oei oei. Jij durft hier. ;)

Maar eens hoor.
Hoe bedoel je dat?
S-Meds schreef:
01-12-2019 00:01
tuurlijk joh
Je hebt haar zo lullig mogelijk willen afschilderen met die foto's met als enige doel haar zo belachelijk mogelijk af te schilderen, er zat werkelijk niets aardigs achter. We kennen Blondie allemaal en ik heb van haar eigenlijk nooit iets gelezen waarin ze erop uit was om iemand doelgericht te kwetsen, jouw "lolletje" ging veel te ver en was ook nooit als "lolletje" bedoeld.
Geronimo2 schreef:
01-12-2019 09:27
Je hebt haar zo lullig mogelijk willen afschilderen met die foto's met als enige doel haar zo belachelijk mogelijk af te schilderen, er zat werkelijk niets aardigs achter. We kennen Blondie allemaal en ik heb van haar eigenlijk nooit iets gelezen waarin ze erop uit was om iemand doelgericht te kwetsen, jouw "lolletje" ging veel te ver en was ook nooit als "lolletje" bedoeld.

Zo zag ik het dus ook.

En lullige opmerkingen verpakken "als grapje" vind ik ook nog eens laf. Wees dan gewoon direct en eerlijk.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 09:31
10.15% gewijzigd
Ik heb nooit mijn (donkerbruine) haar geverfd maar inmiddels is er nu, op mijn veertigste, al behoorlijk veel grijs te zien. Ik vind het zelf niet erg, of een ander er wat van vindt weet ik niet...
Geronimo2 schreef:
oh ja natuurlijk, daar hebben we de bff
Geronimo2 schreef:

Oh, Blondie heeft menig bannetje gehad hoor, voor niet al te frisse uitspraken over de medemens.
Nouschi schreef:
01-12-2019 09:25
Dit dus. Als er 1 de boel af en toe expres op scherp zet is zij het wel.
Alles en iedereen is lelijk, behalve zijzelf natuurlijk, loep maar even. En als je een foto van joan collins plaatst en vraagt of dat haar zus is nou dan ligt ze weken in de vernieling. Een hoop drama, tjonge. is het stemmingmakerij of is het echt? we zullen het nooit weten.
the_Wicked_Witch schreef:
01-12-2019 09:32
Oh, Blondie heeft menig bannetje gehad hoor, voor niet al te frisse uitspraken over de medemens.
precies. wat gij niet wilt dat u geschiedt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven