Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zondag 1 december 2019 om 09:56
Ik mag weer over twee weken. Kon het mooi voor de feestdagen plannen. Maar ow, momenteel is het wel drama hoor. Of zou dat aan het weer liggen? Hele zomer zat het prima. Dat is overigens iets anders dan zoals ik het wil, mijn haar heeft een beetje een eigen willetje. Maar nu...
Meer mensen last van??
En ja, het is kort (een boblijn tot net voorbij mijn oren). En grijs. En het krult (met curly girl methode). Dus volgens sommigen ben ik nu een anwbmiep die als omaatje naast haar man fietst die hetzelfde jack aanheeft.
Of: hoe blijf je anoniem op dit forum

ceylon wijzigde dit bericht op 01-12-2019 10:01
23.65% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

zondag 1 december 2019 om 09:59
Ceylon schreef: ↑01-12-2019 09:56Ik mag weer over twee weken. Kon het mooi voor de feestdagen plannen. Maar ow, momenteel is het wel drama hoor. Of zou dat aan het weer liggen? Hele zomer zat het prima. Dat is overigens iets anders dan zoals ik het wil, mijn haar heeft een beetje een eigen willetje. Maar nu...
Meer mensen last van??
Helaas wel ja

Mijn haar krult niet maar is ook niet echt stijl. Met als gevolg dat het kapsel zoals het geknipt is altijd op de verkeerde plaatsen naar buiten gaat staan. "zucht". En de droge verwarmingslucht doet het ook geen goed.

zondag 1 december 2019 om 10:07
Ik heb me in ieder geval wel voorgenomen, na het lezen van alles wat hier geschreven is, om mezelf een make-up advies cadeau te doen als ik wat verder ben in het proces. Ik kan me zomaar voorstellen dat dat wel nodig is. En aangezien ik nu al 2 kappersbeurten bespaard heb à 95,- kan dat er wel vanaf tegen die tijd.
zondag 1 december 2019 om 10:12
Make up advies is een goed Idee. Ook moet je bij grijs haar oppassen met het kiezen van je kleding. Zwart bv is niet zo'n goed idee. Ik vind zelf donkerblauw prachtig staan bij grijs!
Ik heb mezelf ook een urban decay oogschaduw palette kado gegeven
Je kan maar beter voorbereid zijn! Goede lippenstift = ook een must.
Ik heb mezelf ook een urban decay oogschaduw palette kado gegeven

zondag 1 december 2019 om 10:22
https://styleconsulting.nl/blog/heb-je- ... e-kleding/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 1 december 2019 om 10:25
TO wat maakt zwart geen goed idee?
Ik draag juist meer zwart tegenwoordig.
Ben ook niet zo bezig met dat mijn haarkleur grijs is, ik draag wat ik mooi vind kleuren bij mijn gezicht. En qua make up ook geen peil op te trekken. Ik heb blauwe ogen dus groen tinten bij m'n ogen zijn heel mooi. En knalrood draag ik regelmatig op m'n lippen, maar vaak ook geen lippenstift.
Zonde al dat krampachtige gedoe vanwege een haarkleur.
Ik draag juist meer zwart tegenwoordig.
Ben ook niet zo bezig met dat mijn haarkleur grijs is, ik draag wat ik mooi vind kleuren bij mijn gezicht. En qua make up ook geen peil op te trekken. Ik heb blauwe ogen dus groen tinten bij m'n ogen zijn heel mooi. En knalrood draag ik regelmatig op m'n lippen, maar vaak ook geen lippenstift.
Zonde al dat krampachtige gedoe vanwege een haarkleur.
zondag 1 december 2019 om 10:25
En grappig maar grijs staat me echt niet, dan word ik zo bleek, net als met de kleur camel, alsof ik ziek ben. Felle en donkere kleuren liften bij mij nog steeds op, er is echt geen eenduidig advies.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 01-12-2019 10:51
0.14% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 10:32
Als je voordat je grijs werd goed zwart kon dragen, kan dat nu ook.
Het enige dat ik lelijk vindt bij grijs haar is ecru, beige en sommige tinten bruin en geel.
zondag 1 december 2019 om 10:32
De ene kleur grijs is de andere ook niet.
Maar eenduidig advies is idd onzin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 1 december 2019 om 10:37
zondag 1 december 2019 om 10:38
Bij zo'n ervaring vallen grijs-frustaties in het niet !MIDA schreef: ↑30-11-2019 23:06Ik ben 46 en momenteel ben ik kaal door chemotherapie, vanwege borstkanker. Ik overweeg serieus om na de chemo’s mijn (grijze) haar niet meer te verven. Dit is hét moment om ermee te stoppen, zonder uitgroei te krijgen. De laatste 10 jaar heb ik mijn haar donkerblond/lichtbruin geverfd, maar eigenlijk lukte het nooit om de kleur te behouden zoals ik hem graag wilde, omdat mijn haar uit zichzelf naar koperblond veranderde. Terwijl dat niet mijn natuurlijke kleur is. Dus heb ik me voorgenomen om het straks grijs te laten. Maar eerst maar eens zien hoe het terug komt, misschien valt het wel heel erg tegen en bedenk ik me nog![]()
Veel sterkte!
Soms komt na chemo iemands haar dikker en met meer slag of krullen terug!
Niks mis met een goed kort grijs kapsel.
Heb ik zelf ook en krijg er regelmatig complimenten over.

zondag 1 december 2019 om 10:44
Hoe oud ben je? In principe is het een hele mooie gedachte maar helaas steekt de wereld anders in elkaar.Mermedina schreef: ↑29-11-2019 21:35
Ik houd er ook niet speciaal van om jonger geschat te worden, ik ben oud en wijs en dat wil ik niet afgezwakt zien met complimenten over mijn zogenaamde ‘jeugdigheid’, dat komt op mij eerder over alsof ik in categorie ‘huppeltuttigheid’ wordt geplaatst. Ik mag toch hopen dat ik er naar mijn ‘senioriteit’ uitzie.
Kom maar, grijs haar!
Er zijn culturen waar oude mensen op een voetstuk worden gezet. Er is veel respect en ontzag voor de oudere mensen met levenservaring en wijsheden waar ze van kunnen leren. Helaas kijken wij hier in het westen anders aan tegen ouderdom en zijn rimpels geen teken van wijsheid. Nee, al voor ze überhaupt kunnen verschijnen gaan we ze snel met Botox volspuiten. Je emoties zijn dan ook minder te lezen, je leeftijd is nog moeilijker in te schatten. Maar dat is schoonheid. Net als glanzend niet grijs haar. Grijs haar wordt ook droger, springeriger en glanst een stuk minder.
Maar ik persoonlijk zou het niet al grijs laten worden op deze jonge leeftijd.
anoniem_6749babf2d113 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 10:46
14.32% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 10:44
Grijs en bezadigd gaan hand in hand?Geronimo2 schreef: ↑01-12-2019 00:14Ik doe die ook en die rekening is niet grappig maar ik ben het wel blijven doen want het resultaat was te gek. Ik verf vooral omdat ik grijs haar met ouderdom associeer. Mijn ouders hadden, op mijn leeftijd, al een leven dat gericht was op het "met pensioen gaan" en leefden ook al echt bezadigd. Ik ben gewoon nog niet aan zo'n leven en dus ook niet aan grijs haar. Als ik een paar korte nachten heb gehad dan word ik nog moeier als mijn gezicht van alle kanten hangt. Ik heb geen zin om naar een grijs hoofd te kijken om me ineens ouder te voelen. Puur persoonlijk, het interesseert me ook niet wat de kosten zijn.
Dat hoeft helemaal niet.
Manlief en ik reizen grijs en wel de wereld rond.
Als je er na een paar korte nachten met grijs haar slecht uitziet, zie je er met geverfd haar ook slecht uit.
Maar je zegt het zelf al, het is persoonlijk.
zondag 1 december 2019 om 10:47
Mij ook. Jammer genoeg hangen de winkels er nu vol mee.herfstappeltaart schreef: ↑01-12-2019 10:37Mee eens. Licht/frisgeel staat me nog steeds goed.Alleen oker staat verschrikkelijk.

zondag 1 december 2019 om 10:57
Ik heb ooit een kleurentest laten doen en blijk een wintertype.
Grijs haar doet daar niets aan af.
zondag 1 december 2019 om 10:59
Inderdaad, je huidtint is het belangrijkste.
Ik heb ooit een kleurentest laten doen en blijk een wintertype.
Grijs haar doet daar niets aan af.