Man heeft geen zin meer

30-11-2019 11:08 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Mijn man en ik zijn twaalf jaar samen. Sinds anderhalf jaar heeft mijn man helemaal geen zin meer om te vrijen. Hij neemt geen initiatief meer. Als ik initiatief neemt, wijst hij mij elke keer af. Ik heb mij al suf gepiekerd waar dit vandaan komt. Er lijkt geen aanleiding te zijn. Ervoor was de seks goed, misschien wat saai, maar goed. Ik heb al heel vaak om een uitleg gevraagd, maar dat komt nooit. Ik heb het hem hier al heel vaak over aangesproken, ik heb hem al geschreven, ik heb hem al van een affaire beschuldigd, we hebben al ruzie gemaakt. De enige uitleg die ik één keer heb gehad was dat hij moe was en dat hij "gewoon geen zin had".

In mijn ogen heb ik al heel wat geprobeerd. Ik heb al avondjes voor ons twee gepland, ik heb al voorgesteld om het te plannen als hij uitgeslapen was - toen hij zei dat hij te moe was, ik heb het onderwerp ook al drie maanden volledig laten rusten.

Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Weet iemand raad? Ik hoor graag wat jullie denken. Bedankt.
Juliette32 schreef:
30-11-2019 12:13
Er is minder affectie, af en toe een kus of een aai over de rug is er wel nog. Hij antwoordt niets, hij zoekt ruzie ('ben je daar nu weer'), hij zoekt excuses ('ik mag toch ook wel eens geen zin hebben') of hij loopt gewoon de kamer uit.
Dit klinkt alsof hij al met een been uit de relatie is gestapt. Hij ergert zich aan TO's aanwezigheid, misschien is hij verliefd op een ander.
Juliette32 schreef:
30-11-2019 16:17
Het is wel zijn schuld dat hij mij in een leugen laat leven,terwijl ik er keer op keer om eerlijkheid heb gevraagd.
Misschien moet je zelf op onderzoek uit gaan als hij je vragen niet wil beantwoorden, want dit is ook geen leuk leven voor jou op deze manier.
merle78 schreef:
30-11-2019 23:06
Misschien moet je zelf op onderzoek uit gaan als hij je vragen niet wil beantwoorden, want dit is ook geen leuk leven voor jou op deze manier.

Want dat lijkt je de beste oplossing? Als hij niet wil praten zelf de oorzaak en de oplossing in je eentje bedenken?
Goed dat je het gesprek op een andere manier bent ingegaan en fijn dat hij nu in elk geval luisterde naar wat je te zeggen had.

Hopelijk laat hij dit bezinken en gaat hij er iets mee doen. Misschien zou je in een volgend gesprek - want die zal onvermijdelijk komen - nog kunnen vragen of jij iets kan doen om de situatie beter te maken.

Hiermee zeg ik niet dat de schuld en dus de verantwoording bij jou ligt, maar dit is een gezamenlijk probleem en het is denk ik zaak dat jullie weer een soort team worden.
Consistency compounds.
SHIFTY schreef:
30-11-2019 23:13
Want dat lijkt je de beste oplossing? Als hij niet wil praten zelf de oorzaak en de oplossing in je eentje bedenken?
Als er een ander is ben je snel klaar toch? Het is niet ondenkbaar, miljoenen mannen maakten hetzelfde mee. Impotentie dat zou hij heus wel met TO delen, maar een verliefdheid niet zo gauw, denk ik.
Fijn dat jullie hebben kunnen praten TO!

Vond het een goede suggestie van Owly one om hem te vragen of er nog iets is wat jij zou kunnen doen (voor hem/jezelf/jullie) om dit probleem aan te pakken?

Eerder in dit topic gaf je aan dat je onzeker werd van jouw lichaam: hoe sta je tegenover het idee om die acht kilo eraf te trainen zodat je je weer fit voelt?

Heb drie kinderen gekregen (waarbij ik tijdens de zwangerschappen ook de nodige kilo’s aankwam) dus weet uit ervaring wat een aantal kilo’s teveel kunnen doen met je zelfbeeld, vooral als je altijd slank bent. Als het je lukt om de kilo’s eraf te krijgen, zul jij echt ook weer lekkerder in je vel zitten en meer zelfvertrouwen voelen, wat natuurlijk ook weer doorwerkt in jullie relatie en hoe jij je voelt als vrouw in jullie relatie.

En misschien kunnen jullie samen gaat sporten? Dan hebben jullie samen iets laagdrempeligs gezamenlijk, waardoor jullie fysiek bezig zijn, werken aan jullie zelf en daarmee dus ook aan jullie relatie, indirect. Iets samen doen, schept ook een (nieuwe) band, vooral met mensen die moeilijk dingen onder woorden kunnen brengen.

Kunnen jullie binnenkort verder met elkaar in gesprek?
julius schreef:
30-11-2019 18:06
Dat kan. Of to is een zeester waardoor hij er geen lol meer aan vindt.

Ga je lekker?
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
OwlyOne schreef:
30-11-2019 23:17
Goed dat je het gesprek op een andere manier bent ingegaan en fijn dat hij nu in elk geval luisterde naar wat je te zeggen had.

Hopelijk laat hij dit bezinken en gaat hij er iets mee doen. Misschien zou je in een volgend gesprek - want die zal onvermijdelijk komen - nog kunnen vragen of jij iets kan doen om de situatie beter te maken.

Hiermee zeg ik niet dat de schuld en dus de verantwoording bij jou ligt, maar dit is een gezamenlijk probleem en het is denk ik zaak dat jullie weer een soort team worden.

Ik heb dit gisteren gevraagd. Hij zei dat ik er niet altijd mocht op terugkomen. Ik heb geantwoord dat we met twee in een relatie zitten en dat wat ik over de situatie denk / voel ook belangrijk is. Ik zal erop blijven terugkomen, zolang ik er mee zit. Als ik erover zou zwijgen, is omdat ik het al opgegeven heb. Ik heb het gehad met zijn ontwijkende antwoorden om mij de mond te snoeren. Hij zei dat ik er te veel druk op legde. Hij kon niet zeggen wat hij daar mee bedoelde. Hij zei dat het spontaan moest komen. Ik heb gezegd dat dat 18 maanden geleden misschien zo was, maar dat we er nu gaan moeten voor werken. Ik heb nogmaals gevraagd wat hij van mij wilde, maar dat wist hij niet.
Ik zou toch ook opperen om een keer langs de huisarts te gaan. Zit hij wel goed in zijn vel? Voor hetzelfde geld is er sprake van een laag testosteron of iets anders.
Ik zou wel voorzichtig zijn met hem te snel in de richting van 'jouw' oplossing te sturen. 'Er aan werken' moet misschien niet te snel vertaalt worden naar 'zin maken'. Dan stap je over de oorzaak heen en ontneem je hem de mogelijkheid om gemotiveerd achter een gezamenlijke oplossing te gaan staan.

Ik zou ook 'er aan werken' niet zo snel als woordkeuze gebruiken. 'Een oplossing zoeken' of 'het weer fijn maken samen' of 'zorgen dat we samen gelukkig zijn met de situatie' klinkt al anders. Maar uiteraard is het ook een beetje een balans zoeken tussen hem niet dwingen maar er ook niet mee weg laten komen. Wat dat betreft klinkt je afgelopen gesprek best als een hele goeie start daarvoor: vanuit jezelf benoemen waar jij mee zit en aan hem (mede) verantwoordelijk maken voor de oplossing.
SHIFTY schreef:
01-12-2019 10:13
Ik zou wel voorzichtig zijn met hem te snel in de richting van 'jouw' oplossing te sturen. 'Er aan werken' moet misschien niet te snel vertaalt worden naar 'zin maken'. Dan stap je over de oorzaak heen en ontneem je hem de mogelijkheid om gemotiveerd achter een gezamenlijke oplossing te gaan staan.

Ik zou ook 'er aan werken' niet zo snel als woordkeuze gebruiken. 'Een oplossing zoeken' of 'het weer fijn maken samen' of 'zorgen dat we samen gelukkig zijn met de situatie' klinkt al anders. Maar uiteraard is het ook een beetje een balans zoeken tussen hem niet dwingen maar er ook niet mee weg laten komen. Wat dat betreft klinkt je afgelopen gesprek best als een hele goeie start daarvoor: vanuit jezelf benoemen waar jij mee zit en aan hem (mede) verantwoordelijk maken voor de oplossing.

Maar dan moet ze wel uitkijken dat de oplossing voor hetgene waar zij mee zit, niet 'haar' oplossing is, want dan stapt ze over de oorzaak heen en ontneemt ze hem de mogelijkheid om gemotiveerd achter een gezamenlijke oplossing te gaan staan.

Kennelijk zijn er dus meerdere oplossingen voor de totale afwezigheid van seks in hun relatie?

Afgelopen gesprek was helemaal geen goede start. Man heeft nog steeds niets gezegd, anders dan 'ik weet het niet' en 'het moet spontaan komen'. Daarna ging hij slapen, want zo belangrijk vindt hij het.

Een gesprek is pas een gesprek als twee partijen input geven. To's man weigert dat gewoon, en ik gok dat als to er vandaag weer op terug komt, hij boos gaat worden. Dat kondigde hij gisteren al aan, met zn 'je mag er niet altijd op terugkomen'.
Juliette32 schreef:
01-12-2019 09:52
Ik heb dit gisteren gevraagd. Hij zei dat ik er niet altijd mocht op terugkomen. Ik heb geantwoord dat we met twee in een relatie zitten en dat wat ik over de situatie denk / voel ook belangrijk is. Ik zal erop blijven terugkomen, zolang ik er mee zit. Als ik erover zou zwijgen, is omdat ik het al opgegeven heb. Ik heb het gehad met zijn ontwijkende antwoorden om mij de mond te snoeren. Hij zei dat ik er te veel druk op legde. Hij kon niet zeggen wat hij daar mee bedoelde. Hij zei dat het spontaan moest komen. Ik heb gezegd dat dat 18 maanden geleden misschien zo was, maar dat we er nu gaan moeten voor werken. Ik heb nogmaals gevraagd wat hij van mij wilde, maar dat wist hij niet.
Klinkt niet heel positief eerlijk gezegd. Hij wil er dus niet over praten, hij kan niet uitleggen waarom hij minder seks wil én hij kan niet zeggen wat hij van jou nodig heeft om de situatie te verbeteren. Dat is niet bepaald een 'goed gesprek'. En dan gooit hij ook nog eens de deur in je gezicht dicht door te zeggen dat je er niet op terug mag komen.

Herkende hij zich überhaupt wel in de situatie die je aan hem beschreef? Was hij het ermee eens dat er weinig intimiteit is tussen jullie?
Voor degene die maar blijven hameren op haar uiterlijk:

Iedereen wordt onzeker over zichzelf in zo'n situatie. Maar het probleem is niet dat zij zich niet vrouw genoeg voelt en hij geeft ook niet aan dat hij haar niet aantrekkelijk vindt.

Praat haar dan toch alsjeblieft niet aan dat ze daar aan moet werken alsof het wel aan haar ligt en alsof zij het probleem van haar man vormt. Alsof ze ook even fijn een minderwaardigheidscomplex aangepraat moet worden om zijn seksuele probleem te rechtvaardigen.

:nooo: dat is gewoon echt niet ok :nooo:
SHIFTY schreef:
01-12-2019 10:38

Iedereen wordt onzeker over zichzelf in zo'n situatie. Maar het probleem is niet dat zij zich niet vrouw genoeg voelt en hij geeft ook niet aan dat hij haar niet aantrekkelijk vindt.

Praat haar dan toch alsjeblieft niet aan dat ze daar aan moet werken alsof het wel aan haar ligt en alsof zij het probleem van haar man vormt. Alsof ze ook even fijn een minderwaardigheidscomplex aangepraat moet worden om zijn seksuele probleem te rechtvaardigen.

Zo eens!!!
SHIFTY schreef:

Eens. Gaat echt helemaal nergens over.
SHIFTY schreef:

Ik lees eerder dat men zegt om aan haar onzekerheid te werken voor zichzelf. Ze zegt zelf 8kg bijgekomen te zijn. Heeft ze daar geen probleem mee, zo veel te beter voor haar.
Vind ze dat niet leuk dan kan ze daar iets aan doen. Helemaal voor zichzelf.
To jullie kunnen precies toch al iets beter praten. Vasthouden hoor.
Misschien professionele hulp inschakelen?
SHIFTY schreef:

Volgens mij heeft niemand het over het uiterlijk van to gehad. Wel over de mogelijkheid dat de man van to haar niet meer aantrekkelijk vindt. Dat is iets heel anders.

Er zijn mannen met een supermodel als vriendin, die niet meer aangetrokken tot haar zijn. Of zoals het engelse gezegde gaat: 'For every beautiful woman, there is a guy tired of fucking her'.

Die mogelijkheid totaal negeren is gewoon niet erg verstandig.
Al ben je de mooiste vrouw ter wereld, een man raakt op je uit gekeken. En dan maakt het niet uit of je dik of dun bent.
beetjegek schreef:
01-12-2019 10:48
Al ben je de mooiste vrouw ter wereld, een man raakt op je uit gekeken. En dan maakt het niet uit of je dik of dun bent.

Precies. Het is niet voor niets dat de helft van de mensen vreemdgaat, en de andere helft constructies bedenkt als open relaties.

En voordat er reacties komen dat het bij hen wel een eeuwigdurend monogaam feestje is waarbij ze seksueel precies matchen: die relaties bestaan uiteraard ook.
SHIFTY schreef:

Eens. Het verbaast me altijd weer dat zelfs als het de man is die geen seks meer wil, het zo gedraaid wordt dat de oorzaak bij de vrouw ligt en de oplossing ook weer van de vrouw moet komen. Zo vermoeiend.
Attraverso schreef:
01-12-2019 10:45
To jullie kunnen precies toch al iets beter praten. Vasthouden hoor.
Misschien professionele hulp inschakelen?

Noem je dat praten? Dit was een monoloog. Het enige waar hij mee komt is "weet ik niet" en hij wil er verder niet over praten. Hij heeft het aangehoord zodat het daarna weer even stil is van haar kant. Maar gaat hij er nu echt iets mee doen?
Beste TO,

Ik lees je topic al even mee. Als je een man zou zijn geweest had je de tip al lang gekregen om buiten de deur je plezier te gaan halen. Maar dat is niet je doel.

Wat ik verbazend vind is dat je man na het gesprek is gaan slapen. Slaapt hij dan ook en wat doe jij dan? Ook gaan slapen, langs hem liggen huilen, de was gaan doen? Het komt op mij over alsof hij geen moeite wil doen of depressief is. Misschien is zijn liefde wel helemaal over maar wil hij niet scheiden. Jullie relatie klinkt nu als een broer zus relatie.

Hem niet dwingen op sex maar ik zou wel relatietherapie eisen.
Succes :hug:
hth wijzigde dit bericht op 01-12-2019 11:59
Reden: Spelfouten
0.98% gewijzigd
Dit was geen goed gesprek hoor. Het enige wat je nu weet is "ik weet het niet", "ik doe mn best", "je mag er niet altijd op terugkomen".
Dooddoeners.
ik geef mn bek ook maar een douw
Klinkt als mijn ex man. Die wilde ook niets meer terwijl we een waanzinnig seksleven hadden ooit. Geen zeester, ik ben slank, goed verzorgd, kom om in de sexy setjes en mooie kleren. Niets hielp. Logisch. Ik was namelijk niet de zoolmeet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven