Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Blondie456 schreef:
01-12-2019 14:29
Die onderste man vind ik niet lelijk alleen jammer van de baard. Ik vind een baard nooit mooi en zeker 10 jaar ouder maken.

Zo, effe voor jou. Kun je alles affakkelen.

Afbeelding

O, ja ?
Was me nou nooit zo opgevallen. Hier al helemaal niet :-D
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 01-12-2019 14:35
32.43% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Star² schreef:
01-12-2019 14:27
Weet ik, maar was nog even aan het bedenken of ik die mannen nou lekket of afschuwelijk vond :rofl:

Hm. Ik houd niet van lange baarden maar verder zijn er wel wat lekkere brokjes hoor. Mijn eigen man is ook bepaald niet lelijk maar erfde helaas niet de volle haardos van zijn moeder. Maar grijs is hij wel en eerlijk gezegd lijkt me dat hij er niet knapper op zou worden als ie het zou verven.

En hij fietst ook nog..... ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Lekkere kerels.
Geen bijzonderheden
blijfgewoonbianca schreef:
01-12-2019 14:11
Afbeelding

Afbeelding

https://menhairstylesworld.com/silver-grey-hair-men/

Zullen we nu een poosje over mannen zeiken ?
Oeh die laatste lijkt een beetje op mijn vriend :heart: Alleen is vriend wat jonger.
Mij werd advies gegeven om EXTENSIONS te doen, maar i.v.m. haaruitval na 40e.
Lees eerst eens over nadelen van EXTENSIONS.
Kan problemen geven in bepaalde gevallen.
Maar hier zit een groep waarbij gewone informatie NIET mag worden gepost. Die vervormen iedere post. Maar MAXIMA was een voorbeeld en is makkelijk te volgen.
Volgen van iemand die alleen maar mooi voor de dag mag komen.
Dat is een goed voorbeeld. Die laat veel zien.
Maar haar budget laat ook veel meer toe.
Betty_Slocombe schreef:
01-12-2019 14:28
Maxima is in eerste instantie vooral een uitzonderlijk intelligent econoom.
Is dat zo?
[quote=blijfgewoonbianca post_id=30685931 time=1575207155 user_id=14325]

ik ga even max mailen dat we gewoon allemaal tegelijk de transition doen. Dus lwe stoppen allemaal tegelijk met verven. Als max meedoet is het een trend dus zijn we hip in plaats van oud. Ik ben om, ik wil grijs haar en dan een kekke bril met rood en groen.
hannaa45 schreef:
01-12-2019 14:39
Is dat zo?
Ja. Wist je dat niet?
Geen bijzonderheden
S-Meds schreef:
01-12-2019 14:43
ik ga even max mailen dat we gewoon allemaal tegelijk de transition doen. Dus lwe stoppen allemaal tegelijk met verven. Als max meedoet is het een trend dus zijn we hip in plaats van oud. Ik ben om, ik wil grijs haar en dan een kekke bril met rood en groen.
Kort pittig.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
01-12-2019 14:45
Ja. Wist je dat niet?
Dat ze econoom was, wist ik, maar een uitzonderlijke intelligente?
Oooh die grijze mannen!! Pfoeeee :love:
Ik hou gewoon van grijs!
hannaa45 schreef:
01-12-2019 14:51
Ja, ook.
Geen bijzonderheden
01-12-2019 14:32

Afbeelding

O, ja ?
Was me nou nooit zo opgevallen. Hier al helemaal niet :-D

Baard? Welke baard? :P
hannaa45 schreef:
01-12-2019 14:51
Zeker!
01-12-2019 14:11
Afbeelding

Afbeelding

https://menhairstylesworld.com/silver-grey-hair-men/

Zullen we nu een poosje over mannen zeiken ?
Sorry maar ik vind dit echt niet aantrekkelijk hoor.. Zou toch het gevoel hebben met een opa in bed te liggen..
Star² schreef:
01-12-2019 14:57
Baard? Welke baard? :P
oh bah hij heeft zijn borstkas gewaxed
wie verft er zijn schaamhaar eigenlijk?
fashionvictim schreef:
01-12-2019 13:13
Ik heb er toch al meerdere genoemd in dit topic?

Veertigers, vijftigers en zelfs zestigers die ik prachtig vind:

Jennifer Lopez
Padma Lakshmi
Michelle Pfeiffer
Marisa Tomei
Jennifer Aniston
Julianne Moore
Sandra Bullock
Gabrielle Union
Taraji P Henson

Nou ja, de lijst is eindeloos.

In Nederland vind ik Bridget Maasland een mooie vrouw, Annette Barlo, ik vond Martine Bijl tot haar dood een prachtige vrouw, Georgina Verbaan, Susan Visser, Sylvie Meis, Sylvana Simons, Tanja Jess, Anousha Nzume, koningin Maxima, Giovanca, Astrid Joosten, Heleen van Rooyen, Marion Bloem, Marion Pauw, Susan Smit, Lilian Marijnissen, Sadet Karabulut, Fidan Ekiz, och, ook in Nederland ken ik zo veel enorm mooie vrouwen van boven de 40, 50 en zelfs 60.

Ze zijn echter geen van allen grijs, volgens mij. Zit mijn hoofd te breken wie ik een mooie grijze vrouw vind, die zijn er wel hoor, maar dan hebben we het over echt oude grande dames.
Een aantal van de (Nederlandse he, niet de buitenlandse) namen die je noemt zie ik af en toe in real life. Met naar mijn smaak te dikke make-up waardoor ze op beeld wellicht goed uitzien maar in daglicht niet. Want dan zie je de oudere huid namelijk wel, en in combinatie met haar zonder spoortje grijs vind ik dat detonerend.
GinnyJones schreef:
01-12-2019 15:04
Sorry maar ik vind dit echt niet aantrekkelijk hoor.. Zou toch het gevoel hebben met een opa in bed te liggen..
Jij bent zeker nog heel jong.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
01-12-2019 15:07
Jij bent zeker nog heel jong.
vast, die mannen vind ik in ieder geval te kinderlijk
S-Meds schreef:
01-12-2019 15:05
wie verft er zijn haar schaamhaar eigenlijk?

Heeft bij mij dezelfde kleur als mijn zichtbare haar. Inclusief undercut ;-D .

Maar nee. Ik denk dat ik, als ik al persé hip zou willen doen, de boel gewoon zou laten harsen. Maar aangezien ik daar te schijterig voor ben, en ook laaaaaaaaaaaaaaang niet ijdel genoeg, blijft het bij trimmen.
ceylon wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:09
1.45% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
S-Meds schreef:
01-12-2019 15:08
vast, die mannen vind ik in ieder geval te kinderlijk
Precies. Jongetjes zijn het nog.
Geen bijzonderheden
Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat schaamhaar ook grijs wordt maar ik scheer het altijd af.
Ceylon schreef:
01-12-2019 15:09
Heeft bij mij dezelfde kleur als mijn zichtbare haar. Inclusief undercut ;-D .

Maar nee. Ik denk dat ik, als ik al persé hip zou willen doen, de boel gewoon zou laten harsen. Maar aangezien ik daar te schijterig voor ben, en ook laaaaaaaaaaaaaaang niet ijdel genoeg, blijft het bij trimmen.
een kale pruim ziet er ook niet uit op onze leeftijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven