Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zondag 1 december 2019 om 15:42
Mwah, dat valt nog maar te bezien, natuurlijk. Lees de openingspost nog maar eens.herfstappeltaart schreef: ↑01-12-2019 15:29En Betty: natuurlijk zijn andere dingen zoals intelligentie belangrijker, maar daar gaat het in dit topic nu eenmaal niet om he.
Ik vind het prima als mensen hun haar verven omdat ze dat graag willen, ik vind het prima als mensen hun haar niet verven omdat ze dat niet graag willen. Ik vind het minder prima wanneer mensen zich verplicht voelen aan bepaalde uiterlijke zaken te voldoen omdat ze bang zijn anders veroordeeld te worden. Ik waardeer intelligentie meer dan haarkleur. Dat lijkt me echt ernstig ontopic.

zondag 1 december 2019 om 15:44
Betty_Slocombe schreef: ↑01-12-2019 15:43Ik heb trouwens ook sproeten. Altijd, maar als de zon schijnt echt heel extreem. Ik vind het enorm charmant, maar dat zal wel misplaatste arrogantie zijn.
Nee hoor, ik vind sproeten ook charmant. Ik vind ze bij Chantal zelfs een belangrijk deel van haar charme, samen met haar humoristische blik.
zondag 1 december 2019 om 15:45
Sproeten zijn enig!Betty_Slocombe schreef: ↑01-12-2019 15:43Ik heb trouwens ook sproeten. Altijd, maar als de zon schijnt echt heel extreem. Ik vind het enorm charmant, maar dat zal wel misplaatste arrogantie zijn.
Ik had ze als kind. Nu helaas niet meer.
Geen bijzonderheden

zondag 1 december 2019 om 15:47
Betty_Slocombe schreef: ↑01-12-2019 15:42Mwah, dat valt nog maar te bezien, natuurlijk. Lees de openingspost nog maar eens.
Ik vind het prima als mensen hun haar verven omdat ze dat graag willen, ik vind het prima als mensen hun haar niet verven omdat ze dat niet graag willen. Ik vind het minder prima wanneer mensen zich verplicht voelen aan bepaalde uiterlijke zaken te voldoen omdat ze bang zijn anders veroordeeld te worden. Ik waardeer intelligentie meer dan haarkleur. Dat lijkt me echt ernstig ontopic.
Gedaan en je hebt gelijk. Speelt een rol in de OP. Met je eens dan.

zondag 1 december 2019 om 15:49
Team sproeten!Betty_Slocombe schreef: ↑01-12-2019 15:43Ik heb trouwens ook sproeten. Altijd, maar als de zon schijnt echt heel extreem. Ik vind het enorm charmant, maar dat zal wel misplaatste arrogantie zijn.
Ik had ze vroeger in de zomerzon, maar helaas komen ze niet meer.
Nu alleen nog maar ouderdomsvlekken
anoniem_345433 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:50
6.92% gewijzigd

zondag 1 december 2019 om 15:51
MjaGeengroenblaadje schreef: ↑01-12-2019 15:49Team sproeten!
Ik had ze vroeger in de zomerzon, maar helaas komen ze niet meer.
Nu alleen nog maar ouderdomsvlekken![]()

zondag 1 december 2019 om 15:52
Ik was 16 toen ik mijn eerste grijze haar kreeg en mijn beide ouders waren 90% spierwit op hun vijftigste. Dus ja, erfelijk dingetje.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:30Nou, sorry hoor, nu doen jullie raar. Ik stel toch gewoon een normale vraag? Mijn tantes zijn 80 en nog niet eens grijs en mijn oma was pas op haar 85e helemaal wit zoals hier verschillende foto's zijn gepost. Zelf ben ik ook nog laaaaaaaaaaaang niet grijs, mijn uitgroei is gewoon donkerbruin. Mijn moeder was ook niet grijs en die was 50.
Dus nogmaals: zijn blanke vrouwen soms veel eerder grijs dan ik me realiseer?
Heb van 16-36 zelf geverfd, waar het langzaam van voor de leuk de balans doorsloeg naar 'omdat het er anders niet uit ziet'. En dan moet je halverwege de dertig dus iedere 3-4 weken verven, wordt het geheel steeds uniformer qua kleur (kleur stapelen) en gaat het langzaam maar zeker steeds minder bij je passen.
k heb gekozen voor nog een keer platina-blond en vanaf toen highlights. Ik laat iedere keer minder highlights zetten en steeds meer tijd er tussen zodat ik in (gok ik zo) de komende 5 jaar naar volledig mijn eigen grijs ga.
Ik heb dus nu nu, nog ruim geen 40 een 'moneypiece' (die voorste lokken ) die spierwit is zoals op deze foto

en qua kleur iets wat hier op lijkt. Zo 50% van mezelf en met highlights.

zondag 1 december 2019 om 15:54
Ik vind dit wel echt mooi hoor!RegretteRien schreef: ↑01-12-2019 15:52
![]()
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 1 december 2019 om 15:54
want sproeten zijn lelijk?Blondie456 schreef: ↑01-12-2019 15:14Dat klopt. Ik heb Chantal Janzen een keer in het echt gezien en zij was lang niet zo knap als op tv. Ze had best veel sproeten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 1 december 2019 om 15:58
Nooit van gehoord! Wat zijn ouderdomsvlekken?herfstappeltaart schreef: ↑01-12-2019 15:51Mja......die beginnen bij mij ook hier en daar op te treden.
zondag 1 december 2019 om 15:59
Geweldige kleur! Ik vind zo’n peper- en zoutmixje wel wat hebben. Ik krijg hierdoor nu gewoon zin grijzige high- en lowlights in mijn nog niet grijze haar te laten zetten!RegretteRien schreef: ↑01-12-2019 15:52
![]()
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~

zondag 1 december 2019 om 16:01
Ja, maar dat kan natuurlijk niet Male, want door die voorste lokken zit grijs! Spierwit. (en door de rest van mijn haar grijs) Dus nu lijk ik 55+

zondag 1 december 2019 om 16:02
Ik val met 37 dus klaarblijkelijk op opa’s, omdat ik mannen met grijs haar wel aantrekkelijk kan vinden.

Ik val dan weer totaal niet op kale mannen. (lekker off topic bezig allemaal)
~Doechii~

zondag 1 december 2019 om 16:02
Hoe moe en futloos denk jij dat je zal zijn als je 60 bent? Natuurlijk scheer je gewoon door!Moreina schreef: ↑01-12-2019 15:41Wat ik persoonlijk prachtig vind is wit haar bij oudere vrouwen, grijs haar vind ik vaak ook niet misstaan vanaf een bepaalde leeftijd en snap ook nooit waarom vrouwen zoveel moeite doen om dat te verdoezelen.
Grijs haar bij mannen vind ik wel weer heel sneu staan.
Heb dan tig keer liever een man met een kale kop.
En hoe doen jullie dat met de grijze draden daar beneden dan?
Blijven jullie gewoon stug doorscheren ook op latere leeftijd?
Ik zou daar op mijn 60e echt geef puf meer voor hebben hoor, maar misschien heb ik tegen die tijd wel het geluk dat ze er vanzelf afvallen van ellende.

zondag 1 december 2019 om 16:09
Eigenlijk heel raar, maar de gedachte grijs schaamhaar te hebben vind ik onaantrekkelijker dan grijs hoofdhaar. Grijze wenkbrauwen, ook zoiets.Blondie456 schreef: ↑01-12-2019 15:10Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat schaamhaar ook grijs wordt maar ik scheer het altijd af.
~Doechii~
zondag 1 december 2019 om 16:12
Ik ben nog niet zover, ben op weg naar de 50. Maar diep van binnen ben ik blijven steken bij een jaar of 14-15. Of misschien eerder nog bij 8. Ik vind het nog steeds leuk om te kleuren, ik ben erg goed in strijkkralen en spelen met barbies en een kei in huppelen, touwtjespringen en verstoppertje spelen, koekjes versieren en paaseieren verven.
Ik dacht vroeger altijd dat je, als je ´oud´ bent, dan ook heel verstandig bent en dat je dan automatisch kunt breien en dat ook leuk vindt.
Inmiddels weet ik dat Ceylon gewoon Ceylon blijft. Toegegeven, als het nodig is kan ik me heel volwassen gedragen. Maar ook heel vaak .. eh.. nouja, gewoon niet dus

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.