Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 16:17
Dat vind ik dan juist wel weer leuk. Ik vind haar echt een beetje saai perfect, maar sproeten zijn toch superleuk?Blondie456 schreef: ↑01-12-2019 15:14Dat klopt. Ik heb Chantal Janzen een keer in het echt gezien en zij was lang niet zo knap als op tv. Ze had best veel sproeten.

zondag 1 december 2019 om 16:18
Hahaha.
Ja ik weet het niet kan het me gewoon niet voorstellen dat ik op mijn 60e nog wekelijks bezig ben mijn doos te scheren.
Wordt dat op den duur niet minder belangrijker dan ofzo?
En wanneer stoppen mensen eigenlijk doorgaans met regelmatig seks te hebben?
Want dan zie ik het nut er helemaal niet van in eigenlijk.
Ik denk dat de meeste 60ers gewoon een gezellig grijs bosje daaronder hebben hoor en ik geef ze groot gelijk.

zondag 1 december 2019 om 16:19
ik heb nog steeds jeugdpuistjesGeengroenblaadje schreef: ↑01-12-2019 15:49Team sproeten!
Ik had ze vroeger in de zomerzon, maar helaas komen ze niet meer.
Nu alleen nog maar ouderdomsvlekken![]()
zondag 1 december 2019 om 16:20
Zodra ze ervoor kiezen hun haar niet meer te verven! Of heb je het topic niet gelezen?Moreina schreef: ↑01-12-2019 16:18Hahaha.
Ja ik weet het niet kan het me gewoon niet voorstellen dat ik op mijn 60e nog wekelijks bezig ben mijn doos te scheren.
Ik denk dat de meeste 60ers gewoon een gezellig grijs bosje daaronder hebben hoor en ik geef ze groot gelijk.
zondag 1 december 2019 om 16:22
jongengrijs schreef: ↑01-12-2019 16:20Zodra ze ervoor kiezen hun haar niet meer te verven! Of heb je het topic niet gelezen?

Nou snap ik waarom mijn kapster die high- en lowlights aanraadt. Die leren op de opleiding vast dat het helemaal afgelopen is als je niks meer aan je haar doet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

zondag 1 december 2019 om 16:23
Zeker niet! En seks net zoveel als 20 jaar geleden. Ik denk dat jij 60 verwart met 85?Moreina schreef: ↑01-12-2019 16:18Hahaha.

zondag 1 december 2019 om 16:24

zondag 1 december 2019 om 16:32
Tja, sommigen van ons liggen dagelijks met zo'n opa c.q. eminence grise in bed. Best gezellig hoor!GinnyJones schreef: ↑01-12-2019 15:04Sorry maar ik vind dit echt niet aantrekkelijk hoor.. Zou toch het gevoel hebben met een opa in bed te liggen..
Ik vind mijn man knapper geworden met zn grijze haar en baardje

zondag 1 december 2019 om 16:34
fashionvictim schreef: ↑01-12-2019 13:57Ik ben het overigens met Blondie eens dat Maxima vaak sliertig haar heeft. De prinsesjes ook.
Godzijdank zou ik zeggen.
Such fun!1
zondag 1 december 2019 om 16:43
daar vind ik leuke bij!Geengroenblaadje schreef: ↑01-12-2019 12:34https://www.kapsels-voor-haar.nl/haarst ... s/48453/4/
Deze dan, even door de plaatjes klikken.
Ik ben 61, kan prima.
Als je een idee wilt hebben hoe ik er uit zie : Jamie Lee Curtis. Heeft een forumster me ooit mee vergeleken n.a.v. een fototopic.

zondag 1 december 2019 om 16:46
Mijn man was in zijn laatste jaren ook grijs maar heel eerlijk gezegd vond ik hem knapper toen hij jonger was.

zondag 1 december 2019 om 16:50
Echt? Mijn man is in 20 jaar alleen maar knapper geworden.Blondie456 schreef: ↑01-12-2019 16:46Mijn man was in zijn laatste jaren ook grijs maar heel eerlijk gezegd vond ik hem knapper toen hij jonger was.

zondag 1 december 2019 om 16:52
Ik ben zelf ook niet knapper geworden.RegretteRien schreef: ↑01-12-2019 16:50Echt? Mijn man is in 20 jaar alleen maar knapper geworden.Net als ik natuurlijk.

zondag 1 december 2019 om 16:55
Puh, jij was al knap.
zondag 1 december 2019 om 17:03

zondag 1 december 2019 om 17:07
Ooo gosje, ben een geile donder hoor maar hoopte er op mijn 60e toch wel een beetje klaar mee te zijn eerlijk gezegd.
Ik zie het niet zitten om met alle mogelijke mankementen vandien nog te moeten geilen en moeilijk te moeten doen in bed.
Maar wel leuk te lezen dat jij er nog altijd van geniet.
Ik word een saaie oude taart later en ik zie mezelf op die leeftijd ook voor me zonder vent nog het liefst.
Oudere mannen zijn heel vervelend in mijn hoofd namelijk.