Baby wil overdag alleen bij mij zijn

dinsdag 3 december 2019 om 21:37

Hallo
Ik hoop op wat herkenning. Mijn dochter van 11 weken wil alleen maar bij mij of andere zijn overdag. In de nacht slaapt zij van 22:00 uur tot 08:00/10:00( met de gebruikelijke nachtvoedingen) in haar bedje. Hierna wil zij alleen maar op schoot.
Om al wiegend in slaap te worden gebracht. Het gekke is dat als ze eenmaal haar eerste slaapje vd nacht in haar bedje heeft gedaan zij niets van dit alles nodig heeft en vrijwel meteen gaat slapen.
Wegleggen terwijl ze slaapt werkt niet, dan word zij na Max 10 min wakker. In de kinderwagen wil zij wel slapen maar enkel als deze voort geduwd word. Ze lijkt hier in de veiligheid die ze in de baarmoeder had steeds te zoeken. Ik snap alleen niet wat hierin het verschil is met de nacht.
Nu de wereld steeds interessanter word en ik steeds vermoeider merk ik dat het steeds lastiger word haar overdag bij mij in slaap te krijgen.
Enkele vragen.
Hoeveel sliep jullie baby van 11 weken en brachten jullie ze na iedere voeding naar bed.
Hoe ziet een dag er bij jullie uit met het oog op de 3 rrr. Mijn dochter lijkt enkel te gaan slapen met een volle buik/ ik geef borstvoeding.
Mijn dochter slaapt al ingebakerd. Dit proberen we langzamerhand af te bouwen daar zij zichzelf al af begint te zetten.
Naast het slapen blijft mijn dochter om de 2,5 uur komen voor voeding, in de nacht slaapt zij wel een blok van 5 tot 8 uur door.
Ik merk dat ik echt op begin te raken. Mijn huis is een troep en ik voel me meer een machine dan mama. Als iemand haar vast heeft en mijn naam roept is mijn eerste reactie heeft ze honger. Dat lijkt me niet gezond maar ik wil niet stoppen met borstvoeding.
Zoals jullie lezen alleen maar onzekerheden wellicht dat de ervaren mama’s me kunnen helpen.
                    Ik hoop op wat herkenning. Mijn dochter van 11 weken wil alleen maar bij mij of andere zijn overdag. In de nacht slaapt zij van 22:00 uur tot 08:00/10:00( met de gebruikelijke nachtvoedingen) in haar bedje. Hierna wil zij alleen maar op schoot.
Om al wiegend in slaap te worden gebracht. Het gekke is dat als ze eenmaal haar eerste slaapje vd nacht in haar bedje heeft gedaan zij niets van dit alles nodig heeft en vrijwel meteen gaat slapen.
Wegleggen terwijl ze slaapt werkt niet, dan word zij na Max 10 min wakker. In de kinderwagen wil zij wel slapen maar enkel als deze voort geduwd word. Ze lijkt hier in de veiligheid die ze in de baarmoeder had steeds te zoeken. Ik snap alleen niet wat hierin het verschil is met de nacht.
Nu de wereld steeds interessanter word en ik steeds vermoeider merk ik dat het steeds lastiger word haar overdag bij mij in slaap te krijgen.
Enkele vragen.
Hoeveel sliep jullie baby van 11 weken en brachten jullie ze na iedere voeding naar bed.
Hoe ziet een dag er bij jullie uit met het oog op de 3 rrr. Mijn dochter lijkt enkel te gaan slapen met een volle buik/ ik geef borstvoeding.
Mijn dochter slaapt al ingebakerd. Dit proberen we langzamerhand af te bouwen daar zij zichzelf al af begint te zetten.
Naast het slapen blijft mijn dochter om de 2,5 uur komen voor voeding, in de nacht slaapt zij wel een blok van 5 tot 8 uur door.
Ik merk dat ik echt op begin te raken. Mijn huis is een troep en ik voel me meer een machine dan mama. Als iemand haar vast heeft en mijn naam roept is mijn eerste reactie heeft ze honger. Dat lijkt me niet gezond maar ik wil niet stoppen met borstvoeding.
Zoals jullie lezen alleen maar onzekerheden wellicht dat de ervaren mama’s me kunnen helpen.

woensdag 4 december 2019 om 00:26

Ik geloof eigenlijk niet meer zo in RRR. Als ik Rust haal, ben ik meer dan tevreden  

Mijn oudste sliep rond die leeftijd ook 's nachts heerlijk, maar overdag misschien 3x een kwartiertje. Meer niet. Later werd het wat langer, maar met 1 1/2 was het helemaal klaar met overdag slapen. Is niet anders. Ze lag dan wel lekker in de box/bedje beneden rond te kijken.
Mijn tweede was een marmot, maar wel één die alleen maar op één van ons wilde liggen. Vermoeiend, maar nu (ze is nu 2) mis ik het nog wel eens.
  En de draagzak bood veel uitkomst. Wij wisselden wel af trouwens. Ik zou denk ik ook gillend gek worden als je de héle dag in je eentje vastgeplakt zit aan een baby. Ik snap dat jullie ook voort willen met de verbouwing, maar zowel voor je vriend als voor jou is het ook wel fijn als hij haar af en toe in de draagdoek/draagzak meeneemt. Kan ook gewoon naar de bouwmarkt, dan heb je even adempauze.

Mijn oudste sliep rond die leeftijd ook 's nachts heerlijk, maar overdag misschien 3x een kwartiertje. Meer niet. Later werd het wat langer, maar met 1 1/2 was het helemaal klaar met overdag slapen. Is niet anders. Ze lag dan wel lekker in de box/bedje beneden rond te kijken.
Mijn tweede was een marmot, maar wel één die alleen maar op één van ons wilde liggen. Vermoeiend, maar nu (ze is nu 2) mis ik het nog wel eens.

woensdag 4 december 2019 om 00:29

Wauw, ik heb alle reacties gelezen en zie dat er toch heel veel kinderen "iets" slapen overdag.
Je moet maar zo denken, het kan altijd nog erger.
Hier een zoontje van nu 5.5 maand, die letterlijk tot aan zijn 20 weken misschien alles bij elkaar een uurtje sliep overdag, en snachts minimaal 1x kwam voor een flesje.
Hij was wel een huilbaby, dat maakt het misschien anders.
Veel in de draagdoek, mamaroo, rijdende auto, wiegen, kinderwagen, kortom slaap is hier heilig.
Tot op de dag van vandaag nog steeds een slechte slaper overdag. De nachten gaan iets beter, en het huilen is gelukkig afgelopen.
Nu kan hij zichzelf ongeveer een kwartier in de box vermaken. De rest van de dag is hij nog altijd bij mij, of in ieder geval in het zicht.
Slaapt ook nog steeds bij mij in bed
Om de 2.5 uur eten klinkt prima. Ook het slapen met een volle buik klinkt niet raar. Misschien een draagzak een optie voor overdag? Of een kinderwagen? Ik was op een gegeven moment heel handig met het zorgen dat hij altijd dichtbij was.
Heel intensief, weinig slaap en altijd aan staan doet wel wat met je, maar er komt een eind aan. Het wordt steeds een stukje minder intensief, ook omdat je lichaam zich aanpast heb ik het idee.
Laten huilen hebben wij hier 1x gedaan, doe ik nooit meer. Compleet hysterisch kind wat nog slechter troostbaar was.
Ik weet dat wij het met huilen en slapen niet echt getroffen hebben, en toch zie ik hier vooruitgang, ik heb wat hoort allang losgelaten. De mijne doet nooit wat hoort. Ik ga er vanuit dat hoe ouder hij wordt, hoe beter het zal gaan, en tot nu toe klopt dat. Dat scheelde hier enorm in stress.
Mijn tip is vooral te kijken naar je baby'tje.
Slaapt ze alleen overdag door haar in de auto te zetten? Oké, dan gaan we autorijden bij wijze van. Wij hebben besloten om ons aan te passen aan wat voor ons zoontje werkt, en dat hadden we veel eerder moeten doen, scheelde zoveel stress.
Het blijft niet zo, en je nachten gaan heel goed, zelfs in een eigen bedje. Keurig!
Probeer die slaapjes die ze doet zelf ook te slapen, powerslaapjes dan maar
Het komt goed!
                    Je moet maar zo denken, het kan altijd nog erger.
Hier een zoontje van nu 5.5 maand, die letterlijk tot aan zijn 20 weken misschien alles bij elkaar een uurtje sliep overdag, en snachts minimaal 1x kwam voor een flesje.
Hij was wel een huilbaby, dat maakt het misschien anders.
Veel in de draagdoek, mamaroo, rijdende auto, wiegen, kinderwagen, kortom slaap is hier heilig.
Tot op de dag van vandaag nog steeds een slechte slaper overdag. De nachten gaan iets beter, en het huilen is gelukkig afgelopen.
Nu kan hij zichzelf ongeveer een kwartier in de box vermaken. De rest van de dag is hij nog altijd bij mij, of in ieder geval in het zicht.
Slaapt ook nog steeds bij mij in bed
Om de 2.5 uur eten klinkt prima. Ook het slapen met een volle buik klinkt niet raar. Misschien een draagzak een optie voor overdag? Of een kinderwagen? Ik was op een gegeven moment heel handig met het zorgen dat hij altijd dichtbij was.
Heel intensief, weinig slaap en altijd aan staan doet wel wat met je, maar er komt een eind aan. Het wordt steeds een stukje minder intensief, ook omdat je lichaam zich aanpast heb ik het idee.
Laten huilen hebben wij hier 1x gedaan, doe ik nooit meer. Compleet hysterisch kind wat nog slechter troostbaar was.
Ik weet dat wij het met huilen en slapen niet echt getroffen hebben, en toch zie ik hier vooruitgang, ik heb wat hoort allang losgelaten. De mijne doet nooit wat hoort. Ik ga er vanuit dat hoe ouder hij wordt, hoe beter het zal gaan, en tot nu toe klopt dat. Dat scheelde hier enorm in stress.
Mijn tip is vooral te kijken naar je baby'tje.
Slaapt ze alleen overdag door haar in de auto te zetten? Oké, dan gaan we autorijden bij wijze van. Wij hebben besloten om ons aan te passen aan wat voor ons zoontje werkt, en dat hadden we veel eerder moeten doen, scheelde zoveel stress.
Het blijft niet zo, en je nachten gaan heel goed, zelfs in een eigen bedje. Keurig!
Probeer die slaapjes die ze doet zelf ook te slapen, powerslaapjes dan maar
Het komt goed!

woensdag 4 december 2019 om 07:24

Heb je wel het idee dat hij zijn deel van de zorg/het huishouden op zich neemt?
Is je vriend al eens meer dan een halve dag alleen geweest met jullie baby?
Zo nee: zo snel mogelijk doen. Ten eerste zodat jij even bij kan komen, en ten tweede zodat hij weet hoe intensief het is om de hele dag met een baby te zitten en niks te kunnen.
Ik snap dat jullie het huis klaar willen hebben maar met een baby moet je nu eenmaal accepteren dat sommige dingen anders gaan/meer tijd kosten.

woensdag 4 december 2019 om 07:55

Nee maar het ging me om het woord helpen (wat iemand anders geloof ik schreef). Het gaat al fout als je partner jou helpt. Het huishouden en een kind is 100% de verantwoordelijkheid van je partner en 100% die van jou. Niks helpen. Dat klinkt alsof jij alles regelt en dat hij af en toe een taakje krijgt.
Alsof het een soort kleuter is.
Overigens is de verbouwing dus ook 100% jouw verantwoordelijkheid.

woensdag 4 december 2019 om 08:01

Due-scimmie schreef: ↑03-12-2019 21:49Ik lees weinig raars.
Ik doe niet aan rust, reinheid regelmaat, ik doe aan mijn baby volgen.
Oudste leefde tot hij kon kruipen in de draagzak. Die sliep altijd bij mij. Het drinkritme klinkt ook gewoon heel normaal, fijn dat blok slaap in de nacht.
Laat los hoe je denkt dat het hoort, en volg je moedergevoel.
Dit dus! Volg het ritme van je baby en neem haar bij je in een draagdoek of draagzak.
Mijn dochtertje zat soms tot bijna 2 jaar graag in de draagdoek (toen wel op de rug).

woensdag 4 december 2019 om 08:05

Pinguïn92 schreef: ↑03-12-2019 22:32
Wat betreft slapen. Ja je kindje wil graag bij je zijn. En ook ik heb wel eens draagdoek gebruikt etc. Heerlijk dat baby tegen je aan slaapt. Maar ggd gaf bij begin intake aan om ons kindje snel zelf te laten leren slapen in bedje. Mocht hij onrustig worden moesten we troosten in bedje en niets zeggen, niet oppakken etc. Zo gezegd zo gedaan. Ons kindje leerde vrij snel om zelf in slaap te vallen zonder dat we moesten wiegen etc. ( moet wel zeggen dat we vanaf begin wel regelmaat hebben toegepast) Erg blij mee. Nu is hij inmiddels net 1 jaar en ik hoef maar de mobiel aan te zetten en hij gaat lekker slapen. Nooit echt problemen mee gehad. Maar elk kindje kan anders reageren.
Het ggd is soms ook echt niet wijs met hun achterhaalde ideeën. Waarom moet je in vredesnaam je kindje snel zelf laten leren slapen in een bedje en mag je die niet oppakken? Slaat nergens op en slecht advies!

woensdag 4 december 2019 om 10:59

Ja dat is een mening. Het ging er meer om dat bijvoorbeeld als jezelf in slaap wil vallen ook niet mensen tegen je moeten praten en je elke keer uit bed halen. ( want dan slaap je ook niet ) Ik moet zeggen dat ik gewoon een stoel bij het bed/kamer had neer gezet ( als hij onrustig was) zodat ik een boek kon lezen tussendoor. Elke keer als hij huilde ging ik even over het bolletje aaien. ( niet oppakken bedoelt ze niet mee dat je de baby niet mag troosten) Bij mij werkte het goed binnen een paar dagen van volhouden kon hij gewoon in zijn bedje slapen ook overdag. ( dus ook minder vermoeid) Want elke keer je baby in slaap laten vallen in armen gaat hij na een paar maanden aan wennen. En dan ben je dit nog aan het doen wanneer je kindje ouder is......maar ook dit is eigen keuze. (dat betekent niet dat ik nooit vroeger de baby wel een keer heb laten slapen bij mij. Alleen niet regelmatig)
Om nou te zeggen dat ze niet wijs zijn......het is advies of je het opvolgt is jou keuze. En bij mijn baby werkte het goed dus geen klachten hier.
                                    pinguïn92 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 11:20

4.48% gewijzigd

woensdag 4 december 2019 om 11:16

Je hebt ook apps.Zonnestraaltje92 schreef: ↑03-12-2019 23:09Die geluiden heb ik ook weleens geprobeetd en op YouTube staat een film van 10 uur een fohn geluid HAHAHA
Heeft miljoenen views overigens![]()
Ik heb eerst geprobeerd met een willekeurig white noise YouTube filmpje. Het geluid was vrij zacht, dus geluid van m'n telefoon op z'n hardst gezet. Nooit over nagedacht dat wanneer het filmpje is afgelopen, er reclame komt...

woensdag 4 december 2019 om 11:35

Mijn baby sliep zowel 's nachts als overdag slecht, en ik vond beide erg vermoeiend hoor! Ik heb nu ook nog geen heimwee naar het geplak... 
 Maar als je haar een kwartier in de box kan leggen scheelt dat voor dit soort dingen al heel veel... 
Qua douchen: m'n baby vond het heerlijk in de badkamer als wij onder de douche stonden (stoom/warmte/geluid?), dus je kan haar misschien in een wipstoeltje of aankleedkussen erbij zetten?
                    Wc deed ik soms gewoon met de baby in de draagdoekKip92 schreef: ↑03-12-2019 22:42Het is alleen zo vermoeid om geheel tot de beschikking van je kind te staan en niet even een half uurtje je eigen ding te kunnen doen zoals douchen naar het toilet gaan etc.
Mijn dochter accepteert het ook niet als ik haar in de box/babynestje leg. Hoewel sinds kort hebben we een muziekmobiel in de box en daarmee kan ik haar een kwartiertje alleen laten.
Qua douchen: m'n baby vond het heerlijk in de badkamer als wij onder de douche stonden (stoom/warmte/geluid?), dus je kan haar misschien in een wipstoeltje of aankleedkussen erbij zetten?

woensdag 4 december 2019 om 11:41

Wat ik vervelend vind aan dit soort schema's en adviezen van het consultatiebureau, is dat het suggereert dat dit voor elke baby werkt. In andere woorden, dat het aan de ouders ligt als een baby niet lekker slaapt. En dat is gewoon niet zo (uitzonderingen daargelaten).Pinguïn92 schreef: ↑03-12-2019 22:32Ik gebruikte voor het eerste jaar de onderstaande site wat betreft voeding en slapen/wakkertijden dit kwam wel aardig overeen ( met mijn kindje). De eerste 4 maand heb ik borstvoeding gegeven. Maar ook deze voedings tijden aangehouden.
https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding ... rste-jaar/
( bij site moet je iets naar beneden scrollen dan staan slaap tijden wel onder aan de weken/maand of ernaast.)
Wat betreft slapen. Ja je kindje wil graag bij je zijn. En ook ik heb wel eens draagdoek gebruikt etc. Heerlijk dat baby tegen je aan slaapt. Maar ggd gaf bij begin intake aan om ons kindje snel zelf te laten leren slapen in bedje. Mocht hij onrustig worden moesten we troosten in bedje en niets zeggen, niet oppakken etc. Zo gezegd zo gedaan. Ons kindje leerde vrij snel om zelf in slaap te vallen zonder dat we moesten wiegen etc. ( moet wel zeggen dat we vanaf begin wel regelmaat hebben toegepast) Erg blij mee. Nu is hij inmiddels net 1 jaar en ik hoef maar de mobiel aan te zetten en hij gaat lekker slapen. Nooit echt problemen mee gehad. Maar elk kindje kan anders reageren.

woensdag 4 december 2019 om 12:12

De site had ik zelf gevonden hoorRhododendron schreef: ↑04-12-2019 11:41Wat ik vervelend vind aan dit soort schema's en adviezen van het consultatiebureau, is dat het suggereert dat dit voor elke baby werkt. In andere woorden, dat het aan de ouders ligt als een baby niet lekker slaapt. En dat is gewoon niet zo (uitzonderingen daargelaten).

woensdag 4 december 2019 om 14:08

Herkenbaar voor mijn oudste. Die was echt een plakbaby, woonde zo ongeveer in de draagzak. Heel intensief. Met een maand of 5 ging hij vanzelf in zijn bedje slapen, terwijl hij dat eerst niet wilde. 
Ik vond het prettig om weer te gaan werken, even geen geplak om mij heen. Vond het dan uit het werk ook veel fijner om heerlijk met hem te knuffelen.
Mijn jongste had daar allemaal veel minder behoefte aan, sliep veel beter. Ik wist niet wat me overkwam!
Het is sowieso heel intensief die eerste maanden en dat ze zo afhankelijk van je zijn. Over een maand ofzo zal de wereld van je dochter steeds groter worden en is mijn ervaring dat borstvoeding geven ook minder intensief is dan. Ze gaan steeds sneller drinken en er zijn meer dingen interessant dan alleen mama.
Volg je eigen gevoel, je doet het goed!

Ik vond het prettig om weer te gaan werken, even geen geplak om mij heen. Vond het dan uit het werk ook veel fijner om heerlijk met hem te knuffelen.
Mijn jongste had daar allemaal veel minder behoefte aan, sliep veel beter. Ik wist niet wat me overkwam!
Het is sowieso heel intensief die eerste maanden en dat ze zo afhankelijk van je zijn. Over een maand ofzo zal de wereld van je dochter steeds groter worden en is mijn ervaring dat borstvoeding geven ook minder intensief is dan. Ze gaan steeds sneller drinken en er zijn meer dingen interessant dan alleen mama.
Volg je eigen gevoel, je doet het goed!

woensdag 4 december 2019 om 14:17

Rhododendron schreef: ↑04-12-2019 11:16Je hebt ook apps.
Ik heb eerst geprobeerd met een willekeurig white noise YouTube filmpje. Het geluid was vrij zacht, dus geluid van m'n telefoon op z'n hardst gezet. Nooit over nagedacht dat wanneer het filmpje is afgelopen, er reclame komt...
Hahaha ja nu vind ik het hillarisch maar kan me voorstellen dat je op dat moment er anders over dacht

donderdag 5 december 2019 om 10:09

Super bedankt voor al jullie reacties!! 
Echt fijn om te horen dat het waarschijnlijk een behoefte is van haar en dat wij het niet fout doen.
We gaan proberen zoveel mogelijk te genieten van het geknuffel en onze dag om haar heen bouwen. Voor zolang nodig ben nog krap 2 maanden vrij voor ik aan het werk moet dus we maken er maar gebruik van.
Mijn moeder komt me helpen in het huishouden zodat we wat meer rust hebben als we om ons heen kijken.
                    Echt fijn om te horen dat het waarschijnlijk een behoefte is van haar en dat wij het niet fout doen.
We gaan proberen zoveel mogelijk te genieten van het geknuffel en onze dag om haar heen bouwen. Voor zolang nodig ben nog krap 2 maanden vrij voor ik aan het werk moet dus we maken er maar gebruik van.
Mijn moeder komt me helpen in het huishouden zodat we wat meer rust hebben als we om ons heen kijken.

donderdag 5 december 2019 om 13:14

Dit ja. Ergens rond de 10-14 weken gingen mijn kinderen opeens overdag in hun bedje slapen. Hopelijk gebeurt dat bij jou ook snel, want ik begrijp heel goed hoe slopend het is. Er was trouwens heel recent hier nog een topic over, van iemand die een baby van 10 weken had, ik zal even kijken of ik die kan vinden voor je.COtweepuntnul schreef: ↑03-12-2019 21:49Heb geduld! Je baby zit nog in een jetlag. Het vierde trimester. Wacht tot een maand of drie/vier. Dan komen ze er langzaam uit.
Edit: dit topic gaat over hetzelfde: kinderen/slaaptips-gevraagd/list_messages/453385

zaterdag 7 december 2019 om 00:00

Joh! Wat kun je fout doen dan? Je baby heeft een mama waar ze tegenaan kan liggen, met vertrouwde geluiden en geuren. Ze heeft een volle buik, warme kleding, liefde en aandacht.
Dan doe je het toch fantastisch??
Niet te streng zijn voor jezelf.
En dat je de nachten doorslaapt: superfijn! Maar daarmee is het wennen aan het moederschap niet ineens onnodig hoor. Je bent dag en nacht bezig met je kleintje. Dat is meer dan een fulltime baan. Tel daar nog je hormonen bij op, die nog lang niet op orde zijn (mede door de bv), het geven van borstvoeding kost je lijf extra energie.
Tuurlijk mag jou dat zwaar vallen. Dat vind niemand gek.
Geef jezelf een schouderklopje dat je goed naar de behoeften van je kind kijkt, knijp een oogje toe over het huishouden. Vraag om hulp, bijv voor het huishouden, of om jezelf even vrije tijd te geven.
En geniet van je kleintje!

donderdag 19 december 2019 om 07:57

Je  moet er voor zorgen dat de kinderen niet de baas worden. Zelf deed ik dat met mijn oudste, die wou ook altijd bij mij zitten. Ik werd er helemaal gek van. Meestal wilde ze alleen sochtends in de box en smiddags een uurtje maar van 4 tot 6 liep ik altijd met dat kind te sleuren. 
Op een gegeven moment ging ik dan gewoon boven zitten met de muziek hard aan of een koptelefoon. Even lekker een boekje lezen.
Vaak was hij dan wel aan het huilen maar met een goede koptelefoon merk je daar niets van. Heb je toch nog even lekker een uurtje voor jezelf
Bij de tweede ging dat al beter, die wilde na het eten vaak alleen even bij papa
                    Op een gegeven moment ging ik dan gewoon boven zitten met de muziek hard aan of een koptelefoon. Even lekker een boekje lezen.
Vaak was hij dan wel aan het huilen maar met een goede koptelefoon merk je daar niets van. Heb je toch nog even lekker een uurtje voor jezelf
Bij de tweede ging dat al beter, die wilde na het eten vaak alleen even bij papa

donderdag 19 december 2019 om 11:51

Nee, ik geloof je niet. Je loopt te dollen toch?Angi-75 schreef: ↑19-12-2019 07:57Je moet er voor zorgen dat de kinderen niet de baas worden. Zelf deed ik dat met mijn oudste, die wou ook altijd bij mij zitten. Ik werd er helemaal gek van. Meestal wilde ze alleen sochtends in de box en smiddags een uurtje maar van 4 tot 6 liep ik altijd met dat kind te sleuren.

zaterdag 28 december 2019 om 10:53

Even een update. 
Met kerst heeft onze dochter ons als kadootje gegeven dat zij wel in haar bedje wil slapen Op dat moment was zij inderdaad 14 weken.
Hebben ook een zijslaapkussen voor haar gekocht en zetten het geluid van de wasmachine voor haar aan. Dit helpt haar om in te slapen. We helpen haar nog wel door haar voor het slapen te laten drinken aan de borst of haar rozig te wiegen. Als we haar dan in bedje leggen slaat ze vaak nog een paar keer haar oogjes open en valt dan in slaap. Soms huilt ze dan en dit is echt een vermoeidheidshuiltje (zeurderig met korte stiltes er tussen) dan laten we haar een paar minuutjes huilen en halen haar dan even uit bedje om te troosten hierdoor valt ze vaak alsnog in slaap.
Ze slaapt nu overdag tussen iedere voeding drie kwartier tot een uurtje soms iets korter soms iets langer en vanaf 19:00/20:00 uur brengen we haar naar bedje.
Grappige is dat wij het knuffelen nu al missen al is de vrijheid die we er voor terug krijgen zeer welkom.
Voor alle mama’s die dit forum lezen. Echt het komt goed. Volg je gevoel, laat je niet gek maken door iedereen die zegt dat je ze maar moet laten huilen. Als dat niet goed voelt gaat dat toch niet lukken! Geniet vooral lekker van het geknuffel, 9 maanden in de buik en dan opeens alleen in een koud bedje is ook een mega stap!
                    Met kerst heeft onze dochter ons als kadootje gegeven dat zij wel in haar bedje wil slapen Op dat moment was zij inderdaad 14 weken.
Hebben ook een zijslaapkussen voor haar gekocht en zetten het geluid van de wasmachine voor haar aan. Dit helpt haar om in te slapen. We helpen haar nog wel door haar voor het slapen te laten drinken aan de borst of haar rozig te wiegen. Als we haar dan in bedje leggen slaat ze vaak nog een paar keer haar oogjes open en valt dan in slaap. Soms huilt ze dan en dit is echt een vermoeidheidshuiltje (zeurderig met korte stiltes er tussen) dan laten we haar een paar minuutjes huilen en halen haar dan even uit bedje om te troosten hierdoor valt ze vaak alsnog in slaap.
Ze slaapt nu overdag tussen iedere voeding drie kwartier tot een uurtje soms iets korter soms iets langer en vanaf 19:00/20:00 uur brengen we haar naar bedje.
Grappige is dat wij het knuffelen nu al missen al is de vrijheid die we er voor terug krijgen zeer welkom.
Voor alle mama’s die dit forum lezen. Echt het komt goed. Volg je gevoel, laat je niet gek maken door iedereen die zegt dat je ze maar moet laten huilen. Als dat niet goed voelt gaat dat toch niet lukken! Geniet vooral lekker van het geknuffel, 9 maanden in de buik en dan opeens alleen in een koud bedje is ook een mega stap!