Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Ik heb alles wel.gelezen in deze post en ik ben toch niet overtuigd om het te gaan verven.
Geverfd haar is vaak dof en ik heb de gruwel van een grijze uitgroei.
Ik heb alleen grijze flanken 2 banen van een cm of 3 dik en dan her en der nog een grijze haar.
Ik heb heel lang en echt heel dik haar in een prachtige kleur. Er is heel veel wat ik niet mooi vind aan mezelf maar mijn haar ben ik altijd trots op geweest.
Ik draag het meestal in een zijwaartse losse vlecht.
Het verven is met zo een lange dikke bos bijna niet te doen en ik schreef al eerder dat er heel veel verschillende tonen in mijn haar zitten. Verven zo mooi als mijn eigen haar zou alleen de kapster kunnen. Dus ik laat het maar zo..
Wil niet zeggen dat ik het niet onwijs jammer vind hoor eerlijk is eerlijk..
Maar zou nog verdrietiger zijn als die hele bos in een matte droge uni kleur zou zijn. En mezelf kennende hand in eigen boezem maar steeds naar de kapper om mijn uitgroei bij te werken nee dat ga ik niet doen.
Mijn haar groeit ook nog eens heel snel. Heb het bij mijn moeder gezien om de 3 weken een uitgroei behandeling.
fashionvictim schreef:
03-12-2019 20:55
En ter vergelijk:

Al deze vrouwen komen uit 1966 en zijn dus 54 ( en over de grijze staat zelfs op sommige sites dat ze 49 is. Maar dat was ze in 2015 ook al, dus ik ga er vanuit dat ze 54 is).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en deze laatste is zelfs uit 64, dus nog 2 jaar ouder:

Afbeelding
Wat ik bij de bovenste dame dan weer wel vind, en dat heb ik bij sommige andere grijze dames ook, is dat ze er ook zo lekker zelfverzekerd bij kijkt. Ze komt niet jeugdiger over, dat niet, maar wel echt wijzer.

Dat lijkt mij dan wel een fijn vooruitzicht: dat je, hoop ik, op waarde wordt geschat omdat je inhoudelijk iets te melden hebt, in plaats van dat dat bij voorbaat al niet gehoord wordt, want je voorkomen is dat je eigenlijk gewoon een lekker wijf bent, en dus een beetje dommer en naïever dan de rest.

Ik wil dus best grijs worden zoals de bovenste dame.
jongengrijs schreef:
03-12-2019 21:25
WAarom werkt de quote functie bij mij niet?

Jij hebt nog geen 200 posts, dus je kunt geen plaatjes posten. En daarom ook geen quotes met een plaatje. Als je de link van het plaatje weghaalt in de quote kun je gewoon op de tekst reageren.
Dat vergelijk wat FV post is wel duidelijk wat betreft grijs en donker, maar ik vind dat blonde kapsel echt niet mooi. Zij ziet er toch echt ouder uit dan de andere drie.
Dankzij dit topic heb ik mijn eerste grijze haren ontdekt. Ik kleur mijn haar al een paar jaar niet meer, en daar is mijn haar een stuk gezonder van geworden. Voorlopig ga ik ook niet verven, het grijs moet maar lekker gaan blenden met mijn door de zon gehighlighte donkerblonde haar.
Uit de post van FV. De onderste twee en met name die blonde vreselijk. Die blonde vrouw probeert jeugdigheid uit te stralen volgens mij. Bij hen beide vind ik dat het haarkleuren overduidelijk is en niet passend bij hun gezicht.

De tweede lijkt alsof haar haarkleur haar werkelijke haarkleur is en vind ik prachtig staan.

En de eerste, geweldig mooi dat grijs. En inderdaad power,wijsheid en zelfvertrouwen in haar uitstalling. Ik vind haar het mooist!
Afbeelding

Keanu Reeves met zijn vriendin. Wordt er gezegd dat het zo leuk is dat hij een relatie heeft met iemand van zijn leeftijd. Ze is 9 jaar jonger.
Ik vind dat ze er prima uitziet, maar denk dat ze er door t grijze haar ouder uitziet.
Cum non tum age
Avena schreef:
03-12-2019 21:27
Ik vind dit dus zo'n typisch voorbeeld waarbij de haarkleur niet past bij de rimpels in hals en gezicht. Een beetje de nieuwe kleren van de keizer: natuurlijk joh, met dat kastanjebruine haar ben je nog haske jong!
Mijn moeder van in de 70 heeft van nature zulk bruin haar. Ik zal zeggen dat ze het grijs moet verven, anders klopt 't beeld weer niet :P
-Simone- schreef:
04-12-2019 09:30
Mijn moeder van in de 70 heeft van nature zulk bruin haar. Ik zal zeggen dat ze het grijs moet verven, anders klopt 't beeld weer niet :P
Jouw moeder van in de 70 is nog steeds niet grijs? Wow...
Avena schreef:
04-12-2019 10:22
Jouw moeder van in de 70 is nog steeds niet grijs? Wow...
Nee. Natuurlijk wel her en der een losse grijze haar, maar van een afstandje zie je dat helemaal niet.
noa schreef:
04-12-2019 09:28
Afbeelding

Keanu Reeves met zijn vriendin. Wordt er gezegd dat het zo leuk is dat hij een relatie heeft met iemand van zijn leeftijd. Ze is 9 jaar jonger.
Ik vind dat ze er prima uitziet, maar denk dat ze er door t grijze haar ouder uitziet.
Ja, en 9 jaar is ook echt niet weinig, dat vind ik persoonlijk best een fors leeftijdsverschil. Maar als ik haar zie denk ik ook echt niet dat we hier een dame van rond de 45 zien, ze lijkt mij ook eerder rond de 55. Terwijl ze 46 is.
Am Yisrael Chai!
Marana schreef:
04-12-2019 07:59
Jij hebt nog geen 200 posts, dus je kunt geen plaatjes posten. En daarom ook geen quotes met een plaatje. Als je de link van het plaatje weghaalt in de quote kun je gewoon op de tekst reageren.
OK nu snap ik het, thanks
De blonde uit mijn eerdere bericht is trouwens Robin Wright, hoofdrolspeelster van House of Cards. Ik vind haar er erg goed uitzien voor haar leeftijd juist.

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
Robin Wright is niet vies van fillers en botox. Niks mis mee hoor (nou ja, misschien wel), maar geheel 'natuurlijk' is dit natuurlijk niet.
Ik ben helaas al behoorlijk grijs vanaf mijn 30ste en verf mijn haren al jaren. Voorlopig nog niet van plan daarmee te stoppen. In mijn omgeving zijn een paar vrouwen van mijn leeftijd (45+) gestopt met verven en nu grijs. Bij een paar van hen vind ik het absoluut niet misstaan, het zijn dan ook mooie vrouwen, maar ze lijken er wel meteen ouder door. Moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou er zelf voorlopig nog niet voor kiezen. Een grijs koppie kan altijd nog.
Lady_Day schreef:
04-12-2019 12:34
Robin Wright is niet vies van fillers en botox. Niks mis mee hoor (nou ja, misschien wel), maar geheel 'natuurlijk' is dit natuurlijk niet.
Die grijze dame ziet er ook uit alsof ze niet vies van wat Botox is, dus ik vond het wel een eerlijk vergelijk. Het zijn allemaal mooie vrouwen, allemaal met zo te zien Botox in hun rimpels, allemaal verdienen ze hun geld met hun looks, alleen hun haarkleur is anders.
Am Yisrael Chai!
Nou, ik ben blij dat ik niet bang (meer) ben om mijn grijze haren te laten zien en er daardoor wellicht ouder uit ga zien. Zo gefixeerd als velen vrouwen op uiterlijk zijn en er vooral jonger uit moeten zien, want stel je voor dat je er ouder uit gaat zien. Ik ben oprecht blij dat ik dat voor mezelf los kan laten want het voelt echt als een enorme bevrijding.
Ik vind Robin Wright ook een prachtige vrouw. Deze foto is wel veel beter. Die eerdere foto naast deze laat precíes zien wat slecht geverfd haar of juist goed geverfd haar met je doet. Ze ziet er hier 15 jaar jonger (en ook frisser en mooier) uit.
De meeste vrouwen willen er helemaal niet (veel) jonger uitzien. Alleen liever niet veel ouder dan ze zijn. Heeft niets met fixatie te maken.
Er is toch niets mis mee om er niet ouder uit te willen zien ?
Ik heb zeker ook aandacht voor mijn uiterlijk idd, en voel mij er prettiger bij om daar zodanig aandacht aan te besteden zodat ik mij er goed bij voel.
Net als de keuze niet meer verven omdat men daar zich beter door voelt.
Want wat je ook doet met je uiterlijk, onder aan de streep streven we naar hetzelfde, je ergens goed bij voelen.
fashionvictim schreef:
04-12-2019 12:20
Ja, en 9 jaar is ook echt niet weinig, dat vind ik persoonlijk best een fors leeftijdsverschil. Maar als ik haar zie denk ik ook echt niet dat we hier een dame van rond de 45 zien, ze lijkt mij ook eerder rond de 55. Terwijl ze 46 is.
Ben ik met je eens
Cum non tum age
Letten jullie nu ook allemaal heel erg op haarkleuren? :D

Ik ben verbaasd, in mijn hoofd kwam natuurlijk grijs haar weinig voor, maar nee, ik zie heel veel vrouwen met grijs haar lopen.
En nee, ik vond het niet allemaal oude dametjes zeg maar.
En onverzorgd stond het absoluut niet. Grijs langer haar (tot op de schouders) in combinatie met een trenchcoat stond trouwens echt heel stijlvol en chic. :heart:

Maar ik zou het zelf echt wel uitstellen, wil toch ook proberen zo lang mogelijk jong eruit te zien later. Als ik echt nog een jong hoofd heb zou ik het toch 'zonde' vinden, ondanks dat ik grijs haar echt niet zo lelijk vind.
Het uitgroei proces lijkt me wel een bitch, maar dan zou ik denk ik een pruik aanschaffen.
consuelabananahammok schreef:
04-12-2019 13:03
Ik heb zeker ook aandacht voor mijn uiterlijk idd, en voel mij er prettiger bij om daar zodanig aandacht aan te besteden zodat ik mij er goed bij voel.
Want wat je ook doet met je uiterlijk, onder aan de streep streven we naar hetzelfde, je ergens goed bij voelen.
Eens! Met grijs haar zou ik me minder goed en "fleurig" voelen. Zonder af en toe een Botoxprikje ook. Het zou zeker niet bevrijdend voelen als ik m'n oogleden maar liet hangen, m'n frons dieper liet worden en m'n haar grauw en grijs. En ik hoef er echt niet jonger uit te zien, wel goed!
jongengrijs schreef:
04-12-2019 12:50
Nou, ik ben blij dat ik niet bang (meer) ben om mijn grijze haren te laten zien en er daardoor wellicht ouder uit ga zien. Zo gefixeerd als velen vrouwen op uiterlijk zijn en er vooral jonger uit moeten zien, want stel je voor dat je er ouder uit gaat zien. Ik ben oprecht blij dat ik dat voor mezelf los kan laten want het voelt echt als een enorme bevrijding.
Ik hoef er niet jonger uit te zien, maar wil wel n uiterlijk waar ik me ok bij voel en ik zou me niet fijn voelen met grijs haar. Ook niet met bruin bijv. Heb het jaren geleden eens bruin laten verven en schrok iedere keer wanneer ik in n spiegel keek. Het past gewoon niet bij me.
Cum non tum age
consuelabananahammok schreef:
04-12-2019 13:03

Eens. Ik zie er (volgens mij) gewoon uit naar mijn leeftijd, inclusief wat grijze haren, wat rimpels en een vetrolletje. Ik hoef er ook helemaal niet jonger uit te zien. Ik zag pas een vrouw op tv, vol bruin haar en ze zei dat ze 83 was. Vond ik toch wat gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven