Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
03-12-2019 20:31
Zij ziet er best leuk uit. Kun je nagaan hoe goed ze eruit zou zien met goed verzorgd en mooi gekleurd haar!
Mee eens.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
[quote=simbalabimba post_id=30695854 time=1575401257 user_id=201820]
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
03-12-2019 20:27
Afbeelding


Bij voorbaat al niet levenslustig dus .... maakt niet uit hoe je kijkt, of je lacht. Vergeet t maar, kijk maar altijd Sacherijnig t maakt toch niet meer uit.

:-D
Nou, daar zeg je zowat, goed verzorgde tanden vind ik heel belangrijk! Dat kan een gezicht echt maken (of breken).
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
03-12-2019 20:37
Hm, er ging iets mis met mijn post.

Ik vind die laatste foto dus niet mooi, ik vind zelf dat grijs en lang haar niet zo goed samen gaan. Had ik ook al bij die vorige foto.
Ik ga voor schouderlang!
Alle reacties Link kopieren
Nou om eerlijk te zijn heb ik ook nog geen enkele foto gezien waarvan ik denk "Goh dat grijs maakt jong". In alle gevallen, hoe mooi het verder ook staat, denk ik dat een (passende, niet te harde) kleur jonger zou maken. Niet per se mooier, wel jeugdiger.

De vraag is of dat belangrijk is. En zeker of dat belangrijk genoeg is om geld, tijd en potentieel ongemak (jeuk, etc) voor over te hebben. Wat mij betreft niet.

Maar goed, als je nou op je 30ste al heel grijs bent snap ik dat het je meer kan schelen.
Alle reacties Link kopieren
Dieuwertje Blok, ja die is geen 40 meer en dat zie je. Paar dagen jonger dan ik. En dr haar verven gaat daar niet aan helpen.

Ze kan blond proberen, dan valt t minder op, maar dan kent niemand dr meer. :-)
simbalabimba wijzigde dit bericht op 03-12-2019 20:52
6.67% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat die vrouw op de foto met het lange haar prachtig is.
Liever mooi met grijs haar dan lelijker met geverfd haar.

Maar goed.... laat al die rood geverfde dames blij zijn met hun kapsels. Het gaat er toch om wat jezelf wil.
Alle reacties Link kopieren
Maar grijs laten uitgroeien heeft ook weinig te maken met er jonger uit willen zien.
Alle reacties Link kopieren
En ter vergelijk:

Al deze vrouwen komen uit 1966 en zijn dus 54 ( en over de grijze staat zelfs op sommige sites dat ze 49 is. Maar dat was ze in 2015 ook al, dus ik ga er vanuit dat ze 54 is).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en deze laatste is zelfs uit 64, dus nog 2 jaar ouder:

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
mieke1966 schreef:
03-12-2019 20:50

Liever mooi met grijs haar dan lelijker met geverfd haar.
Of mooier met mooi gekleurd haar, ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Is Marisa Tomei al 56?? Wow, time flies.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik dus al die vrouwen met in kleur geverfd haar er jonger en zachter uit zien dan de grijze dame.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
03-12-2019 20:57
Is Marisa Tomei al 56?? Wow, time flies.
Ik was ook stomverbaasd dat ze al zo oud is, zou ik haar qua uiterlijk niet gegeven hebben maar ook qua jeugdige uitstraling en levenslust niet.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
03-12-2019 20:58
Persoonlijk vind ik dus al die vrouwen met in kleur geverfd haar er jonger en zachter uit zien dan de grijze dame.
In ieder geval frisser.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
03-12-2019 21:02
In ieder geval frisser.
Ja, dat is misschien een beter woord, frisser.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Robin wright heeft hier wel een afschuwelijke kleur blond zeg.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 20:35
Levenslustig is misschien niet het juiste woord, maar het ziet er gewoon niet fris uit. Het ziet er oud uit en we associeren met zijn allen nu eenmaal oud niet met sportief, levenslustig, levendig, gezond, vruchtbaar, en dat soort begrippen. Oud is gewoon... ja, oud.

En begrijp me niet verkeerd, ik hoop erg oud te worden. Maar dat is het punt: te worden. Ik heb nog een peutertje, ben net uit de luiers en mijn jongste gaat nog niet eens naar school. Ik moet nog meer dan 20 jaar werken en ik ga nota bene binnenkort met een opleiding beginnen. Nou, dan wil ik er zelf in ieder geval niet uitzien als iemand die met pensioen is.
En bedankt. Ik ben over 3 weken met pensioen.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-12-2019 21:08
En bedankt. Ik ben over 3 weken met pensioen.
Waarom neem je dat nou zo persoonlijk?

Logisch dat je als 40 er er nog niet uit wil zien als pensionado want dat duurt nog een hele poos. Jij wil er waarschijnlijk ook niet 20 jaar ouder uit zien dan je bent. Niks aanvallends of onaardigs aan.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-12-2019 21:08
En bedankt. Ik ben over 3 weken met pensioen.
Wat voelen jullie je toch allemaal aangevallen, zeg. Als je met pensioen bent, dan is het natuurlijk logisch dat je er ook uitziet als iemand die met pensioen is. Maar jij wil er nu toch ook niet als een 87 jarige uitzien? Nou dan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 21:12
Wat voelen jullie je toch allemaal aangevallen, zeg. Als je met pensioen bent, dan is het natuurlijk logisch dat je er ook uitziet als iemand die met pensioen is. Maar jij wil er nu toch ook niet als een 87 jarige uitzien? Nou dan.
Omdat je grijs haar en pensioen associeert met gebrek aan levenslust.
amarna schreef:
03-12-2019 21:08
En bedankt. Ik ben over 3 weken met pensioen.
Waarom voel je je zo aangevallen?
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik best begrijp dat vrouwen hun verf willen laten uitgroeien, lees ik toch ook wel veel dingen waar ik het niet mee eens ben.

Geverfd haar zou eruit zien als een helm. In sommige gevallen klopt dat en dat is bijna altijd het resultaat van zelf thuis verven. Want dan wordt er meestal maar 1 kleur gebruikt. Mijn kapper gebruikt minstens 2 kleuren. Ziet er veel natuurlijker uit. Al heb ik op dit moment een kleur rood die absoluut niet natuurlijk kan zijn, maar door de donkere aanzet oogt het niet als helm.

Wat ik vaak jammer vind aan grijs haar is dat het er meestal zo droog uitziet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 20:58
Persoonlijk vind ik dus al die vrouwen met in kleur geverfd haar er jonger en zachter uit zien dan de grijze dame.

Ik niet. Die dame in het paars trouwens wel, niet mijn stijl (zo´n tieten heb ik nooit gehad) maar zeker geen 50+, de andere twee vind ik er niet jonger uitzien. Ik vind het ook niet echt mooi, maar ik ben er niet zeker van of dat misschien aan de belichting ligt.

Dat is ook nog zoiets. Op onze badkamer lijkt mijn haar redelijk asblond. Maar in het daglicht, gewoon buiten, ben ik gewoon lichtgrijs/wit. Mijn kapster wil de zilvershampoo nog wel eens een poosje laten inwerken. In de kapsalon ziet dat er daarna prima uit, maar thuis zie ik dan een paarse glans erover. Niet persé lelijk, maar wel anders dan in het licht van de kapsalon.

Ik ben in elk geval grijzer dan mijn moeder. Opa van moeders kant en oma van vaders kant waren spierwit, zolang ik ze ken. Beiden dus al ruim voor hun 50ste. Opa van vaderskant had zwart haar met wat zilveren streepjes, oma van moederskant had zachtbruin haar met wat draadjes. Mijn moeder heeft die kleur ook, die vind ik erg mooi. Mijn zus heeft pech, die heeft (nog) niet zo´n mooie kleur. Maar ze is een paar jaar jonger dan ik.
Ik riep met 40; Ik ben nog veeeeeeeeeel te jong voor grijs. En met 42 was ik het ineens spuugzat. Toen heb ik nog wel een jaartje doorgeverfd, omdat iedereen vond dat verven er nou eenmaal bij hoort. Nu het volledig uitgegroeid is willen ze ineens allemaal met me ruilen.
ceylon wijzigde dit bericht op 03-12-2019 21:20
0.65% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 21:12
Wat voelen jullie je toch allemaal aangevallen, zeg. Als je met pensioen bent, dan is het natuurlijk logisch dat je er ook uitziet als iemand die met pensioen is. Maar jij wil er nu toch ook niet als een 87 jarige uitzien? Nou dan.

Vertel, hoe ziet iemand er uit die met pensioen gaat/is?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 21:12
Wat voelen jullie je toch allemaal aangevallen, zeg. Als je met pensioen bent, dan is het natuurlijk logisch dat je er ook uitziet als iemand die met pensioen is. Maar jij wil er nu toch ook niet als een 87 jarige uitzien? Nou dan.
Natuurlijk logisch? Hoe ziet volgens jou iemand die met pensioen is eruit dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven