Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
03-12-2019 20:57
Is Marisa Tomei al 56?? Wow, time flies.
En opsommige foto’s zie je dat ook: Afbeelding

Afbeelding

Rond dr ogen,nek en ergens in dezelfde roze jurk zie je t ook aan dr armen en handen.
Maar maakt niet, evengoed mooie vrouw..... ondanks de donkere haar. 8-)
simbalabimba wijzigde dit bericht op 03-12-2019 21:22
6.65% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vast!
Alle reacties Link kopieren
[list[/list][quote=simbalabimba post_id=30696093 time=1575404445 user_id=201820]
En opsommige foto’s zie je dat ook:
Alle reacties Link kopieren
[quote=simbalabimba post_id=30696093 time=1575404445 user_id=201820]
En opsommige foto’s zie je dat ook:
Alle reacties Link kopieren
WAarom werkt de quote functie bij mij niet?

Ik zei dus: ik had het niet over haar uiterlijk want inderdaad kun je goed zien dat ze geen jonge blom meer is. Ik kan me haar alleen nog zo goed herinneren als jonge meid. Wat blijkbaar dus alweer even geleden is :O
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-12-2019 21:20
Natuurlijk logisch? Hoe ziet volgens jou iemand die met pensioen is eruit dan?
Als rond de 65-67 natuurlijk. Dat is nu de aow leeftijd en bovendien zei FV dit in relatie tot zichzelf dat zíj nog 20 jaar moet werken (en ze is eind 40 toch?).

Dit zijn echt je eigen lange tenen. Beetje vermoeiend hoor. Ik wilde ook als 20er geen 40 lijken, als bijna 40er geen 60 en straks als 60er vast geen 80. Lijkt me dat vrijwel iedereen dat heeft.
positivevibes wijzigde dit bericht op 03-12-2019 21:27
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
03-12-2019 21:20
En opsommige foto’s zie je dat ook: Afbeelding

Afbeelding

Rond dr ogen,nek en ergens in dezelfde roze jurk zie je t ook aan dr armen en handen.
Maar maakt niet, evengoed mooie vrouw..... ondanks de donkere haar. 8-)
Ik vind dit dus zo'n typisch voorbeeld waarbij de haarkleur niet past bij de rimpels in hals en gezicht. Een beetje de nieuwe kleren van de keizer: natuurlijk joh, met dat kastanjebruine haar ben je nog haske jong!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-12-2019 21:20
Natuurlijk logisch? Hoe ziet volgens jou iemand die met pensioen is eruit dan?
Sowieso als een eind-zestiger. Want dat zijn ze over het algemeen ook.

Maar ik snap wederom de ophef niet. Ik zeg dat ik net uit de luiers ben en er dus ook uit wil zien op een manier die bij mijn levensfase past. Als ik later in een andere levensfase zit dan zie ik er hopelijk als die levensfase uit.

Wil jij al een rollator? is heel normaal voor vrouwen boven de 85. Maar ik mag aannemen dat als je nog werkt en nog niet eens echt met pensioen bent, je er nog geen behoefte aan hebt om al met een rollator te lopen. Tuurlijk, als het niet anders zou kunnen dan had je het er mee te doen maar als het niet nodig is dan ga je er toch niet vrijwillig mee lopen?

Nou, zo voelt voor mij grijs haar. Het is niet nodig, het past niet bij mijn levensfase, ik vind het niet mooi en ik ben gelukkig van nature ook nog lang niet op dat punt.
Am Yisrael Chai!
Als je eenmaal iets associeert met iets anders dan kom je daar bijna niet meer vanaf, ook niet als alles op het tegendeel wijst. Ik zal nooit meer lang haar dragen omdat ik dat weer associeer met niet ouder willen worden maar met verven heb ik dat weer niet. Inconsequent, ik weet het, maar dat zijn mijn associaties.
Avena schreef:
03-12-2019 21:27
Ik vind dit dus zo'n typisch voorbeeld waarbij de haarkleur niet past bij de rimpels in hals en gezicht. Een beetje de nieuwe kleren van de keizer: natuurlijk joh, met dat kastanjebruine haar ben je nog haske jong!
geen idee wie het is maar ik zou niet meer naar een kapper gaan die zo 1 dimensionaal verft en ook zo'n harde kleur gebruikt. De beste investeringen om er goed uit te zien zijn een goede kapper, goed gebit en verzorgde handen (nagellak niet nodig)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zeker dat ik er met grijs haar veel ouder uit ga zien.
Nu ben ik een 47 jarige die vooralsnog een stuk jonger geschat wordt.
Daar ga ik overigens niet lang meer mee weg komen, want veranderen gaat nu met grotere passen dan 10 jaar geleden.
Nu kunnen we hier natuurlijk er over blijven discussiëren wat er nu zo erg is aan ouder zijn, daar is ook niets mis mee. Maar ik word gewoon niet blij als ik jaren ouder geschat zou worden dan dat ik ben.
Ik vind dat gewoon niet leuk, punt.
Grijs vind ik daarnaast nu ook niet echt een mooie haarkleur, net als ik felrood niet mooi zou vinden, of roze haar, of blauw haar
.Blond haar zou mij ook niet flatteren.
Ik kleur mijn haar in de kleur die ik bij mij vind passen en mooi vind staan.
Dat is dus bruin, en geen andere kleur.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 21:29
Sowieso als een eind-zestiger. Want dat zijn ze over het algemeen ook.

Maar ik snap wederom de ophef niet. Ik zeg dat ik net uit de luiers ben en er dus ook uit wil zien op een manier die bij mijn levensfase past. Als ik later in een andere levensfase zit dan zie ik er hopelijk als die levensfase uit.

Wil jij al een rollator? is heel normaal voor vrouwen boven de 85. Maar ik mag aannemen dat als je nog werkt en nog niet eens echt met pensioen bent, je er nog geen behoefte aan hebt om al met een rollator te lopen. Tuurlijk, als het niet anders zou kunnen dan had je het er mee te doen maar als het niet nodig is dan ga je er toch niet vrijwillig mee lopen?

Nou, zo voelt voor mij grijs haar. Het is niet nodig, het past niet bij mijn levensfase, ik vind het niet mooi en ik ben gelukkig van nature ook nog lang niet op dat punt.
Toch kom je ook niet echt over als iemand die gelukkig is met haar uiterlijk. Je bent te dik schreef je, en krijgt geen aandacht meer van mannen. Dat vind ik niet echt passen bij een levenslustig iemand van in de 40. Dan zou je toch nog gewoon aandacht van mannen moeten/ kunnen krijgen. Is dat dik zijn dan niet iets waar je wat aan zou willen doen? Dat is makkelijker te verhelpen dan grijs worden en wie weet krijg je dan weer wat aandacht?

Ik zeg maar wat hoor.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 03-12-2019 21:41
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
03-12-2019 21:39
Toch kom je ook niet echt over als iemand die gelukkig is met haar uiterlijk. Je bent te dik schreef je, en krijgt geen aandacht meer van mannen. Dat vind ik niet echt passen bij een levenslustig iemand van in de 40. Dan zou je toch nog gewoon aandacht van mannen moeten/ kunnen krijgen. Is dat dik zijn dan niet iets waar je wat aan zou willen doen? Dat is makkelijker te verhelpen dan grijs worden en wie weet krijg je dan weer wat aandacht?

Ik zeg maar wat hoor.


:HA:

Sorry. Kom over een jaar of vijf nog maar eens terug. Of tien. Als de overgang begonnen is. Dan hebben we het er nog eens over.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
03-12-2019 21:39
Toch kom je ook niet echt over als iemand die gelukkig is met haar uiterlijk. Je bent te dik schreef je, en krijgt geen aandacht meer van mannen. Dat vind ik niet echt passen bij een levenslustig iemand van in de 40. Dan zou je toch nog gewoon aandacht van mannen moeten/ kunnen krijgen. Is dat dik zijn dan niet iets waar je wat aan zou willen doen? Dat is makkelijker te verhelpen dan grijs worden en wie weet krijg je dan weer wat aandacht?

Ik zeg maar wat hoor.
Ik doe graag observaties, en heb daar verder niet zo veel emotie bij, hoor. Ik zit lekker in mijn vel, ben alleen sinds ik niet meer rook aangekomen. En ik vermoed dat die gewichtstoename het eerste teken van een beginnende overgang is, daar heb ik wél de leeftijd voor. Ik baal van dat overgewicht maar ook dat is relatief, ik ben dik voor mijn doen. Ik lees regelmatig op dit forum dat men mijn huidige maat en gewicht "gewoon" of "iets te zwaar" vind.

Ik heb lange tijd mijn geld met mijn uiterlijk verdiend dus ik ben waarschijnlijk gewoon verwend. Ik ben nog steeds een mooie vrouw hoor, alleen mijn beste jaren zijn wel voorbij. Vanaf nu is het alleen nog maar downhill :D en dat vind ik prima.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
03-12-2019 21:26
Als rond de 65-67 natuurlijk. Dat is nu de aow leeftijd en bovendien zei FV dit in relatie tot zichzelf dat zíj nog 20 jaar moet werken (en ze is eind 40 toch?).

Dit zijn echt je eigen lange tenen. Beetje vermoeiend hoor. Ik wilde ook als 20er geen 40 lijken, als bijna 40er geen 60 en straks als 60er vast geen 80. Lijkt me dat vrijwel iedereen dat heeft.
En hoe ziet iemand van 65-67 er uit dan? Beschrijf het eens!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-12-2019 21:58
En hoe ziet iemand van 65-67 er uit dan? Beschrijf het eens!
Wat wil je nou horen? Of zit je gewoon te zeuren om het zeuren?

Vrijwel niemand ziet er graag 20 jaar ouder uit dan hij/zij is. Daar hoeft verder ook niemand zich aangevallen over te voelen.
Door dit topic weet ik ( midden 40) wel dat ik nog even doorga met verven. Voel me nog niet oud genoeg om grijs door het leven te gaan, ik associeer dat nog teveel met pensionado's ondanks de jongere voorbeelden.
Ceylon schreef:
03-12-2019 21:44
:HA:

Sorry. Kom over een jaar of vijf nog maar eens terug. Of tien. Als de overgang begonnen is. Dan hebben we het er nog eens over.
Ik moet ook op mijn lijn letten. Ik ga regelmatig op dieet als ik wat ben aangekomen maar sinds de overgang gaat het er veel moeilijker af. Ik doe er nu langer over om er een paar kilo af te krijgen. Een voordeel is weer dat mijn borsten wat steviger , groter en mooier zijn geworden sinds de overgang.
Ik zou het goed begrijpen als iemand van 25 er niet uit wil zien als 45, een oudere vrouw rond de overgangsleeftijd. Sterker, ik zou me zorgen maken ( wat is er mis?) en me zeker niet beledigd voelen of me afvragen wat er mis is met 45.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-12-2019 21:58
En hoe ziet iemand van 65-67 er uit dan? Beschrijf het eens!

De vraag is niet aan mij gericht maar ik vind het van meer afhangen dan je haar. Laatst snuffelde ik door mijn oude fotoalbums. Er is een foto waarop mijn oma 50 wordt. Kort, donker haar, permanent, grote bril, bloemetjesjurk. Met haar hele houding straalt ze uit; Ik ben nu officieel oud. Ik heb ook een foto van haar waarop ze 70 werd. Nog steeds kort haar, beetje grijzer, moderne bril, mooie kleur lippenstift, eigen krul, leuke rok en vlotte blouse. Op deze foto kijkt ze naar de camera met zo´n blik van; Ik heb nog heel veel leuke plannen.
Op die eerste foto ziet ze er 20 jaar ouder uit en op de tweede 20 jaar jonger.

Van allebei mijn oma´s heb ik de trouwfoto´s. Daarop vind ik beiden uitzien alsof ze de veertig al ruim gepasseerd zijn.
Haarkleur, uiterlijk, figuur, kleding, beweging en gedrag vormen samen een plaatje. Beiden zijn overigens vrij kort na de oorlog getrouwd, hebben geen enorme witte bruidsjurk en de foto´s zijn zwartwit. Echt zo´n stijf staatsieportret.

Maar eerlijk waar, ik hoop net zo te worden als mijn oma´s. Hartelijk, gastvrij en heel druk met vanalles en nog wat. Haarkleur en figuur heb ik al ;-D . Moet alleen eerst nog eventjes 22 jaar werken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
03-12-2019 22:19
Ik zou het goed begrijpen als iemand van 25 er niet uit wil zien als 45, een oudere vrouw rond de overgangsleeftijd. Sterker, ik zou me zorgen maken ( wat is er mis?) en me zeker niet beledigd voelen of me afvragen wat er mis is met 45.
Ja, natuurlijk! Van die frisse mooie meiskes, die vinden mij een soort dikke oude doos, hahaha. En dat moet toch ook? Toen ik die leeftijd had vond ik ook iedereen van mijn huidige leeftijd hasske oud. En mensen van mijn leeftijd nu waren toen voor mij ook onzichtbaar. Die registreerde ik echt niet, keek er inderdaad dwars doorheen. En mocht zo'n oud lijk (kerel, in mijn geval) het lef hebben om mijn aandacht te trekken dacht ik over het algemeen alleen "iiiieeeeewwwwww.... wat moet die ouwe lul van me?"

Mijn kinderen vragen mij soms dingen als "bestond er al water toen jij klein was" :rofl: en dat vind ik alleen maar vertederend. Dat hoort bij jong zijn en is normaal.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Edit: weggehaald want kwam veel rotter mijn toetsenbord uit dan het bedoeld was en het is ook verder niks belangrijks.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
03-12-2019 21:27
Ik vind dit dus zo'n typisch voorbeeld waarbij de haarkleur niet past bij de rimpels in hals en gezicht. Een beetje de nieuwe kleren van de keizer: natuurlijk joh, met dat kastanjebruine haar ben je nog haske jong!
Dat zie ik dan weer heel anders.
Ik vind haar haarkleur juist heel mooi passen bij haar gezicht en ogen.
Ze is heel mooi, en met deze haarkleur zie je weliswaar heus wel dat ze al wat ouder is,.
Maar als haar haar grijs zou zijn , zou ik haar echt een stuk ouder er uit zien vinden.
Zou haar gezicht er veel meer door tekenen en haar flets maken.
En dit is denk ik ook precies waarom het ook een discussies zal blijven, ieder heeft een andere kijk op wat mooi is.
amarna schreef:
03-12-2019 21:20
Natuurlijk logisch? Hoe ziet volgens jou iemand die met pensioen is eruit dan?

Nou Amarna, ik verwacht van jou dat (nadat je de deur van je werk hebt gesloten binnenkort) je je nog uitsluitend vertoont in verstandige schoenen en een degelijke outfit.
Verder achter het fornuis met een gebloemde jasschort. En geen veel te jeugdige fratsen meer als hakken of lippenstift.
;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven