Hoe slaapkamer herinrichten?

05-12-2019 16:16 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik zit met een dringende vraag: Hoe zou ik mijn slaapkamer herinrichten? Met grotendeels de bestaande meubels weliswaar. Ik ben namelijk helemaal niet tevreden met hoe dat mijn meubels nu staan.
In mijn kamer staat een uitstekende schouw, zonder haard. De schouw is dus dichtgemaakt en er staat een radiator voor. Naast de schouw is er in de diepte dus telkens een beetje extra ruimte. De schouw staat aan de rechterkant als je binnenkomt.
Recht voor je zijn er dan 2 ramen die gescheiden worden door een klein beetje muur. De kamer wordt verduisterd door gordijnen die overdag dan hangen op dat stukje muur. Er kan ook een andere verduisteringsoptie worden gekozen, maar de kamer moet wel volledig donker kunnen gemaakt worden. Het zijn vrij grote ramen en vlak voor mij, op de zelfde hoogte bevind er zich een kantoor. Daar zijn natuurlijk veel mensen aanwezig die ik, en zij mij, heel goed kan zien. Mij omkleden in mijn kamer is dus momenteel geen optie.
De muur links van je, als je binnenkomt, is blauw. Dus met andere woorden de muur tegenover de schouw. De rest is wit.
In mijn kamer moet er natuurlijk een bed staan, maar ook een bureau met een kleine, lange kast ernaast voor mijn werkgerief. Daar kan ook een andere oplossing voor gezocht worden. Daarnaast heb ik ook een leuke fauteuil die ik graag zou behouden. Wij hebben geen inloopkast dus moet er natuurlijk ook plaats zijn om mijn kleren op te bergen.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten.

Veel groetjes
Heb je een foto/tekening met afmetingen? Dit is lastig adviseren zo..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Wat bevalt je nu niet dan? Heb je te weinig opbergruimte, te weinig werkruimte, vind je blauw niet gezellig?
Wat zijn de afmetingen? Misschien een plattegrond tekenen incl schouw, ramen en deur?
every journey starts with a single step
Voor je ramen is misschien de oplossing plakfolie.

Ik heb twee balkondeuren in mijn slaapkamer met twee ramen in de deuren. Daar heb ik plakfolie op gedaan. Wat je dus gewoon nat maakt en er tegen plakt. Mooi en niet doorschijnend. Ik heb zelf een soort van ijsbloemen decor. Heel veel keus bij een online winkel, ook met kleur als je dat zou willen. Hierdoor heb ik geen inkijk. (Kan natuurlijk zelf ook niet naar buiten kijken maar daar kan ik een balkondeur voor open doen)
En ben je het beu kun je het er zo weer afhalen.

Edit; Het schijnt niet door maar het is wel gewoon licht in de slaapkamer. Daar voor heb ik gewoon overgordijnen hangen voor s'nachts.
Ik zou aan weerszijden van de openhaard grote kasten maken, die er met de deuren dicht identiek uitzien. Aan de ene kant maar je dan een kast met een (uitklap)bureau en extra planken voor je werkgerief. De kast aan de andere kant kun je dan gebruiken voor je kleding. Je zou dit bijvoorbeeld met Ikea Pax kasten kunnen doen. Door de kasten van deurtjes te voorzien creëer je een rustig geheel voor als je gaat slapen.

Het bed zou ik tegenover de haard tegen de blauwe wand zetten. De losse stoel kan dan voor het raam.

Voor de ramen zou ik lichtdoorlatende rol- of vouwgordijnen hangen i.c.m. de gordijnen die er al hangen. Bij lichtdoorlatende gordijnen kun je vanuit het donker naar het licht kijken, dus overdag kun jij wel naar buiten kijken maar de mensen in dat kantoor niet van buiten naar binnen. Als het buiten donker is, doe je de overgordijnen dicht voor privacy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven