Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik vind linee ook niet verschrikkelijk, lijkt op zweedse naam linnea (die ik mooi vind)
Ik dacht dat het een grapje was in de Luizenmoeder, maar ik zag daadwerkelijk een medewerkster bij mijn supermarkt met de naam ‘Youandi’ op haar naamplaatje
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
28-11-2019 22:43
Ik dacht dat het een grapje was in de Luizenmoeder, maar ik zag daadwerkelijk een medewerkster bij mijn supermarkt met de naam ‘Youandi’ op haar naamplaatje
:rofl:
De vrouw van Rintje Ritsma heet ook zo volgens mij.
Taralina schreef:
28-11-2019 22:43
Ik dacht dat het een grapje was in de Luizenmoeder, maar ik zag daadwerkelijk een medewerkster bij mijn supermarkt met de naam ‘Youandi’ op haar naamplaatje
:rofl:
Ja, was in de jaren ‘80 een tijdje in.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
18-11-2019 13:24
Ik hoorde een keer de naam Faith roepen. Is ook niet mijn naam.
En dan die afgrijselijke lompe, Hollandse uitspraak erbij: "Feejt!" of "Feejs!". Of van die ouders die er dan op staan dat een in het Nederlands niet voorkomende klank correct uitgesproken wordt: "Het is Faithhhhhhsssshj".

Bij mij in de buurt woonden vroeger Matthew en Samantha en die mochten niet buiten komen spelen als je vroeg naar Mefjoe en Semenfa. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
D.itchano...... Mijn naam is het niet, zeg maar.....
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een Fainally in de klas. Ouders waren zo blij dat het eindelijk gelukt was, dat ze geen tijd meer hadden om de spelling te checken. Haar beste vriendinnetjes waren trouwens Destiny en Vanity. Soort zoekt soort....
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
29-11-2019 20:08
D.itchano...... Mijn naam is het niet, zeg maar.....
Ik ken wel een De.tja.na. Ook niet mijn naam.
Divinity voor een meisje, nou een "goddelijke" naam zeg! :facepalm:
Lavenderblue schreef:
29-11-2019 20:20
Ik had ooit een Fainally in de klas. Ouders waren zo blij dat het eindelijk gelukt was, dat ze geen tijd meer hadden om de spelling te checken. Haar beste vriendinnetjes waren trouwens Destiny en Vanity. Soort zoekt soort....

:facepalm:
watdachtjehiervan schreef:
18-11-2019 13:24
Ik hoorde een keer de naam Faith roepen. Is ook niet mijn naam.

Ik vind Faith een mooie naam als je in een Engelstalig land woont zoals het VK of de VS.
Ik vind veel typisch Amerikaanse namen best mooi, maar inderdaad, niet voor een Nederlands kind met een Nederlandse achtergrond en achternaam en dan zo 'vernederlandst' uitgesproken. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
29-11-2019 04:27
Ja, was in de jaren ‘80 een tijdje in.
Nou, echt populair ook weer niet, twee/drie kinderen per jaar: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/youandi
Op topjaar 1994 na, met wel 6 Youandi's.
LAgirl82 schreef:
30-11-2019 13:58
Ik vind Faith een mooie naam als je in een Engelstalig land woont zoals het VK of de VS.
Ik vind veel typisch Amerikaanse namen best mooi, maar inderdaad, niet voor een Nederlands kind met een Nederlandse achtergrond en achternaam en dan zo 'vernederlandst' uitgesproken. :sick:

Als ik in Amerika had gewoond had mijn kind waarschijnlijk anders geheten dan dat ze nu heet inderdaad.
Er zijn een aantal typisch Amerikaanse namen die ik echt leuk vind, maar hier dus vanwege hun Engelse uitspraak dus niet passen. En ik zou het horror vinden als ze dan dus vernederlandst worden.
Taralina schreef:
28-11-2019 22:43
Ik dacht dat het een grapje was in de Luizenmoeder, maar ik zag daadwerkelijk een medewerkster bij mijn supermarkt met de naam ‘Youandi’ op haar naamplaatje
:rofl:

Ik vraag me nog altijd af hoe die naam wordt uitgesproken:
Joe-an-die
Joe-en-die
Djoe-an-die
Djoe-en-die
You-end-aai
You-en-daai

En bij de twee Engelse varianten waar dan de klemtoon? Iemand enig idee?
In de luizenmoeder sprak ze het uit als Joe-Wendy.

Ik ben niet zo'n fan van namen die je niet op z'n Nederlands kan uitspreken. Omgekeerd zou ik mijn kind ook geen Gijs of Marjolein noemen als ik permanent in het buitenland wonen zou.
Alle reacties Link kopieren
S.oan, doet me denken aan een Soa.
Alle reacties Link kopieren
Nog een pareltje, Maesen. Mason word te standaard denk ik? Al die versies erop vind ik echt afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
03-12-2019 11:27
Nog een pareltje, Maesen. Mason word te standaard denk ik? Al die versies erop vind ik echt afschuwelijk.
Spreek je dat niet uit als Maas-en ipv Mee-son?

Niet dat het daar beter van wordt trouwens.
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
03-12-2019 11:27
Nog een pareltje, Maesen. Mason word te standaard denk ik? Al die versies erop vind ik echt afschuwelijk.
En onhandig, nu krijg je discussie over de uitspraak Meesen/Maasen.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
29-11-2019 08:21
En dan die afgrijselijke lompe, Hollandse uitspraak erbij: "Feejt!" of "Feejs!". Of van die ouders die er dan op staan dat een in het Nederlands niet voorkomende klank correct uitgesproken wordt: "Het is Faithhhhhhsssshj".

Bij mij in de buurt woonden vroeger Matthew en Samantha en die mochten niet buiten komen spelen als je vroeg naar Mefjoe en Semenfa. :rofl:
Ik ken een Faith. Haar naam wordt door niemand goed uitgesproken. De meesten houden het op Fee.
Alle reacties Link kopieren
Lavenderblue schreef:
29-11-2019 20:20
Ik had ooit een Fainally in de klas. Ouders waren zo blij dat het eindelijk gelukt was, dat ze geen tijd meer hadden om de spelling te checken. Haar beste vriendinnetjes waren trouwens Destiny en Vanity. Soort zoekt soort....
Fainilly, zusje van Benjamin ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoorde net een Jeremiah geroepen worden. Op papier mooie naam.
In praktijk “Tjerrrruhmaaajjjaaa!”
:facepalm:
naatje2000 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 14:47
2.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een jongen met de naam prescious
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Moises, een jongen. Ik vind het vrij apart, en ze noemen hem Moy. ‘Hi ik ben Moy’ :)
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
28-11-2019 22:43
Ik dacht dat het een grapje was in de Luizenmoeder, maar ik zag daadwerkelijk een medewerkster bij mijn supermarkt met de naam ‘Youandi’ op haar naamplaatje
:rofl:
Ik had in de supermarkt na een tijdje niet meer mijn eigen naam op mijn naamplaatje staan, vond het irritant dat sommige mensen me dan heel joviaal en op een onprettige manier met mijn naam gingen aanspreken.

Toen heb ik er Sjaan op laten zetten. Eerste reactie daarop was van een dame van 80+ "Oh wat leuk, dat zie je niet veel bij jongelui, mij zus heet ook Sjaan. Van Jeannette. Heet jij ook Jeannette?"
:proud:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven