Houtkachel aanschaf - twijfel over afmetingen

06-12-2019 17:06 319 berichten
We willen onze open haard (bijverwaming) gaan vervangen door een allesbrander/houtkachel. De schoorsteen gaat er dan uit. Het levert behalve meer ruimte ook meer warmte op.

Mijn vraag nu is: Als jij ook een kachel hebt, hout of elektrisch, wat zijn bij jou de afmetingen van de kachel in verhouding tot de kamer afmetingen?
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 07:11
31.87% gewijzigd
ohohwatnuweer schreef:
08-12-2019 14:39
:rofl:
Toch handig, elk argument dat jou niet uitkomt, als oneigenlijk bestempelen.

Wat een kortzichtig geleuter allemaal. Mensen die het wagen om hout te stoken, zijn blijkbaar te vergelijken met moordenaars omdat wij de gezondheid van anderen in gevaar brengen.
Maar dat mogen we vooral niet vergelijken met mensen die persé hun kinderwens in vervulling moeten brengen, tegen beter weten in. Enig idee wat de snel toenemende wereldbevolking doet met onze planeet en de vervuiling daarvan?

Maar dat doet er niet toe, want dat is allemaal pas op de lange termijn dus daar heeft onze generatie geen last van. Laten we vooral onze kop in het zand steken en alleen naar de korte termijn kijken en de houtkachel-stokers de schuld geven
van al onze gezondheidsproblemen en vervuiling. Lekker makkelijk toch?

Doe vooral geen moeite om mijn oneigenlijke argument weer te weerleggen, het wordt enigszins een plaat die blijft hangen.
Serieus, kan je je nou echt niet verplaatsen in mense4n die last hebben van jouw houtkachel en kan het je ook niks schelen?
Je kan wel roepen dat mensen met kinderen net zo erg zijn maar daar heb ik geen gezondheidsproblemen van/door.
Empathie is niet jouw sterkste punt he?
Mevrouw75 schreef:
08-12-2019 12:19
Wie zijn ‘deze’ mensen?
De houtkachelstokers. Daar gaat het de hele tijd over.
ohohwatnuweer schreef:
08-12-2019 14:39
:rofl:
Toch handig, elk argument dat jou niet uitkomt, als oneigenlijk bestempelen.

Wat een kortzichtig geleuter allemaal. Mensen die het wagen om hout te stoken, zijn blijkbaar te vergelijken met moordenaars omdat wij de gezondheid van anderen in gevaar brengen.
Maar dat mogen we vooral niet vergelijken met mensen die persé hun kinderwens in vervulling moeten brengen, tegen beter weten in. Enig idee wat de snel toenemende wereldbevolking doet met onze planeet en de vervuiling daarvan?

Maar dat doet er niet toe, want dat is allemaal pas op de lange termijn dus daar heeft onze generatie geen last van. Laten we vooral onze kop in het zand steken en alleen naar de korte termijn kijken en de houtkachel-stokers de schuld geven
van al onze gezondheidsproblemen en vervuiling. Lekker makkelijk toch?

Doe vooral geen moeite om mijn oneigenlijke argument weer te weerleggen, het wordt enigszins een plaat die blijft hangen.
je hebt gewoon geen enkele steekhoudend tegenargument. Je moet je blijkbaar bedienen van drogredenaties. Dat doe je hier ook weer. Ga eens in op de inhoud. Wat ga jij doen nu je weet dat jouw houtstokerij anderen gezondheidsschade toebrengt? Welke verantwoordelijkheid ga jij nemen?
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
08-12-2019 14:59
De houtkachelstokers. Daar gaat het de hele tijd over.
Ik bedoel in deze zin:
“En deze mensen zijn meestal ook nog de grootste schreeuwers over sigarettenrook waar ze last van hebben.”

Zijn houtkachelstokers een op een te plakken op schreeuwers over sigarettenrook?

Ik denk dat het 2 compleet verschillende groepen zijn. Ik denk zelfs dat schreeuwers over sigarettenrook ook vaak schreeuwers over houtkachelrook zijn (want beiden geven een ander of de schreeuwer luchtwegproblemen). En soms wijken ze van elkaar af.

Misschien zit ik totaal verkeerd, maar ik ben hoogst verbaasd over je conclusie.
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 14:49
Was jij niet degene die haar katten lekker de buurt laat afstropen?
oh ja en als je het dan echt niet meer weet een persoonlijke aanval
Mevrouw75 schreef:
08-12-2019 12:23
Gaat iedereen ook zo tekeer als er een vraag komt over een leuke vliegreis met het gezin? Of barbecuerecepten? Of welke auto iemand aan zal schaffen? Of welke kleur verf er op de muren moet, want ik zit al 2 jaar naar dezelfde kleur te kijken. Etc.

Ik verbaas me vooral over de heftigheid van de reacties opeens.
deze argumenten waarmee je je laatste stelling illustreert, met andere woorden: mensen die last hebben van houtkachelstook zijn hypocriet want ze rijden ook auto of ze klagen ook niet over vliegverkeer en je maakt zo ook nog eens belachelijk door de klachten te vergelijken met muurverf. Really? en dan nu quasi verbaasd zeggen dat je geen standpunt inneemt? Raar beeld zet je van jezelf neer
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 15:08
deze argumenten waarmee je je laatste stelling illustreert, met andere woorden: mensen die last hebben van houtkachelstook zijn hypocriet want ze rijden ook auto of ze klagen ook niet over vliegverkeer en je maakt zo ook nog eens belachelijk door de klachten te vergelijken met muurverf. Really? en dan nu quasi verbaasd zeggen dat je geen standpunt inneemt? Raar beeld zet je van jezelf neer
Nee, sorry, je zit op de kast en schuift mij argumenten en een standpunt in de mond. Ik vind niemand hypocriet, ik ben verbaasd over de heftigheid opeens.

Of mag ik niet verbaasd zijn en ben ik verplicht een standpunt in te nemen?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 13:30
dit is natuurlijk ook weer een oneigenlijk argument. Ook jij als longpatient hebt last van de rook, wie weet is het wel de oorzaak. Dat je het niet direct voelt betekent niet dat het niet schadelijk is voor jouw longen. Bespreek het maar eens met je arts
Ik word ziek van parfum. Ja, dat is allang onderzocht. Het is vieze chemische troep waar meer mensen last van hebben. Jammer dat je dat bagatelliseert. Het doet verder niet ter zake voor de vraag van TO.

TO stelt een vraag over een houtkachel. Dat je uitlegt wat de gevaren zijn van houtkachels is goed. Maar je blijft maar schreeuwen vanaf je zeepkist. Veel plezier verder met je debatwedstrijdje.
Mevrouw75 schreef:
08-12-2019 15:12
Nee, sorry, je zit op de kast en schuift mij argumenten en een standpunt in de mond. Ik vind niemand hypocriet, ik ben verbaasd over de heftigheid opeens.

Of mag ik niet verbaasd zijn en ben ik verplicht een standpunt in te nemen?
sorry voor wat? waar heb je spijt van.
ik geef je inzicht in je vreemde redenatiestijl. Wat je er mee doet is aan jou
thistle schreef:
08-12-2019 15:17
Ik word ziek van parfum. Ja, dat is allang onderzocht. Het is vieze chemische troep waar meer mensen last van hebben. Jammer dat je dat bagatelliseert. Het doet verder niet ter zake voor de vraag van TO.

TO stelt een vraag over een houtkachel. Dat je uitlegt wat de gevaren zijn van houtkachels is goed. Maar je blijft maar schreeuwen vanaf je zeepkist. Veel plezier verder met je debatwedstrijdje.
ja joh, tuurlijk
ohohwatnuweer schreef:
08-12-2019 14:39
:rofl:
Toch handig, elk argument dat jou niet uitkomt, als oneigenlijk bestempelen.

Wat een kortzichtig geleuter allemaal. Mensen die het wagen om hout te stoken, zijn blijkbaar te vergelijken met moordenaars omdat wij de gezondheid van anderen in gevaar brengen.
Maar dat mogen we vooral niet vergelijken met mensen die persé hun kinderwens in vervulling moeten brengen, tegen beter weten in. Enig idee wat de snel toenemende wereldbevolking doet met onze planeet en de vervuiling daarvan?

Maar dat doet er niet toe, want dat is allemaal pas op de lange termijn dus daar heeft onze generatie geen last van. Laten we vooral onze kop in het zand steken en alleen naar de korte termijn kijken en de houtkachel-stokers de schuld geven
van al onze gezondheidsproblemen en vervuiling. Lekker makkelijk toch?

Doe vooral geen moeite om mijn oneigenlijke argument weer te weerleggen, het wordt enigszins een plaat die blijft hangen.
Je hebt wel gelijk, mensen komen niet verder dan waar ze op hun mm2 last van hebben en kijken niet naar hun eigen aandeel in de vervuiling. Die kleine stapjes in strijd tegen fijnstof zijn leuk maar de grote stappen daar wil niemand aan want dat gaat veel te veel ten koste van hun eigen pleziertjes. Kinderen zijn de grootste vervuilers van nu en de grote vervuilers van de toekomst, hou het bij eentje als je ze perse wil hebben maar dat is dan op een of andere manier belachelijk.

Al die elektrische fietsen en auto's? Je mag kiezen tussen de koolindustrie of kerncentrales, de windmolens lekken weer SF6, daar wordt makkelijk over gedaan maar die zorgt weer voor gaten in de Ozon en voor zonnepanelen is er te weinig zon in Nederland om genoeg op te leveren voor ons gebruik. Kortom, we kunnen lang door blijven gaan over rokers en haarden maar we vergiftigen ons zelf veel subtieler op dagelijkse basis. Maar goed, er is eer een stokpaardje gevonden zodat we, net als bij de rokers, mensen duidelijk kunnen aanwijzen als potentiële sluipmoordenaars en dat is op een of andere manier heel belangrijk.

Op een bepaalde manier ben ik net als jij, ik heb geen kinderen, leef milieubewust en ik laat me door niemand de les lezen over milieu die in het bezit is van een kind. Hypocriet getut van mensen die eerst maar eens moeten leren kijken naar eigen aandeel. En dat schermen met de astmapatiënt wiens leven we verstieren, het is gewoon heel moeilijk om een samenleving af te stemmen op jullie. Het is geen onwil maar meer onmogelijk. De triggers voor astmapatiënten zijn (huis)dieren, stof, inspanning, rook, parfum, allergieën, mist, smog, koude lucht, schimmels, enz.enz. Kortom, ik snap dat er veel astmapatiënten echt balen van de gewoontes van anderen, maar ik hoop ook dat zij weer inzien dat je de meerderheid geen verandering in bepaald gedrag kan opleggen. Roken is een uitzondering omdat geen effect had op de individu (je kan immers nog altijd thuis roken)., hoewel je nu ook weer mensen hebt die ook vinden dat je niet in je tuin mag roken :facepalm: Kortom, we accepteren steeds minder van anderen met een enorme blinde vlek voor ons eigen gedrag.
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 15:19
Je hebt wel gelijk, mensen komen niet verder dan waar ze op hun mm2 last van hebben en kijken niet naar hun eigen aandeel in de vervuiling. Die kleine stapjes in strijd tegen fijnstof zijn leuk maar de grote stappen daar wil niemand aan want dat gaat veel te veel ten koste van hun eigen pleziertjes. Kinderen zijn de grootste vervuilers van nu en de grote vervuilers van de toekomst, hou het bij eentje als je ze perse wil hebben maar dat is dan op een of andere manier belachelijk.

Al die elektrische fietsen en auto's? Je mag kiezen tussen de koolindustrie of kerncentrales, de windmolens lekken weer SF6, daar wordt makkelijk over gedaan maar die zorgt weer voor gaten in de Ozon en voor zonnepanelen is er te weinig zon in Nederland om genoeg op te leveren voor ons gebruik. Kortom, we kunnen lang door blijven gaan over rokers en haarden maar we vergiftigen ons zelf veel subtieler op dagelijkse basis. Maar goed, er is eer een stokpaardje gevonden zodat we, net als bij de rokers, mensen duidelijk kunnen aanwijzen als potentiële sluipmoordenaars en dat is op een of andere manier heel belangrijk.

Op een bepaalde manier ben ik net als jij, ik heb geen kinderen, leef milieubewust en ik laat me door niemand de les lezen over milieu die in het bezit is van een kind. Hypocriet getut van mensen die eerst maar eens moeten leren kijken naar eigen aandeel. En dat schermen met de astmapatiënt wiens leven we verstieren, het is gewoon heel moeilijk om een samenleving af te stemmen op jullie. Het is geen onwil maar meer onmogelijk. De triggers voor astmapatiënten zijn (huis)dieren, stof, inspanning, rook, parfum, allergieën, mist, smog, koude lucht, schimmels, enz.enz. Kortom, ik snap dat er veel astmapatiënten echt balen van de gewoontes van anderen, maar ik hoop ook dat zij weer inzien dat je de meerderheid geen verandering in bepaald gedrag kan opleggen. Roken is een uitzondering omdat geen effect had op de individu (je kan immers nog altijd thuis roken)., hoewel je nu ook weer mensen hebt die ook vinden dat je niet in je tuin mag roken :facepalm: Kortom, we accepteren steeds minder van anderen met een enorme blinde vlek voor ons eigen gedrag.
Precies dit! Heel goed verwoord.
Alle reacties Link kopieren
Het punt met houtkachelrook is dat je het niet kunt ontwijken in je eigen huis. Vrijwel alle andere dingen waar ik benauwd van word of eczeem van krijg, kan ik vermijden of is niet constant aan de orde. Bijvoorbeeld parfum kan ik vermijden in mijn eigen huis, ik kan mijn huis redelijk stofvrij houden, ik kan wassen met waspoeder waar ik geen jeuk van krijg, ik kan mensen die roken niet in mijn huis laten roken, etc.

Maar houtrook komt mijn huis binnen en ik kan er van hoesten, maar daar hebben de houtrokers geen last van en het interesseert ze niet. Ik doe mijn slaapkamerraam open en hoop dan dat ze een uurtje wachten voor ze hun kachel aandoen. Ik hou hun schoorsteen dan goed in de gaten. Niet echt ontspannen, maar ja, dat doe ik dan maar. Maar als ik het vergeet en ik kom 's avonds thuis en het raam staat nog open, dan betekent dat dat ik niet in mijn eigen slaapkamer kan slapen. Best jammer, vind je niet?

Ik hoop dat ze snel worden verboden en niet meer mogen worden gebruikt.

Ik snap eigenlijk niet dat mensen met longaandoeningen en zo als aanstellers worden gezien in plaats van als kanaries in een kolenmijn.
S-Meds schreef:
08-12-2019 15:05
je hebt gewoon geen enkele steekhoudend tegenargument. Je moet je blijkbaar bedienen van drogredenaties. Dat doe je hier ook weer. Ga eens in op de inhoud. Wat ga jij doen nu je weet dat jouw houtstokerij anderen gezondheidsschade toebrengt? Welke verantwoordelijkheid ga jij nemen?
Wil je zo vriendelijk zijn jouw mening als mening te presenteren en niet als vaststaand feit? JIJ VINDT dat ik geen steekhoudende argumenten heb. JIJ VINDT dat ik me bedien van drogredenaties.
Je lijkt wel een profeet die denkt de kudde naar de enige juiste weg (jouw weg) te moeten leiden. Maar doe niet alsof jouw mening de enige juiste is.


Ga eens in op de inhoud: wat doen jullie allemaal precies om de wereld beter en gezonder te maken?
Die vraag heb ik al eerder gesteld maar wordt door de meesten vakkundig genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 15:19
Je hebt wel gelijk, mensen komen niet verder dan waar ze op hun mm2 last van hebben en kijken niet naar hun eigen aandeel in de vervuiling. Die kleine stapjes in strijd tegen fijnstof zijn leuk maar de grote stappen daar wil niemand aan want dat gaat veel te veel ten koste van hun eigen pleziertjes. Kinderen zijn de grootste vervuilers van nu en de grote vervuilers van de toekomst, hou het bij eentje als je ze perse wil hebben maar dat is dan op een of andere manier belachelijk.

Al die elektrische fietsen en auto's? Je mag kiezen tussen de koolindustrie of kerncentrales, de windmolens lekken weer SF6, daar wordt makkelijk over gedaan maar die zorgt weer voor gaten in de Ozon en voor zonnepanelen is er te weinig zon in Nederland om genoeg op te leveren voor ons gebruik. Kortom, we kunnen lang door blijven gaan over rokers en haarden maar we vergiftigen ons zelf veel subtieler op dagelijkse basis. Maar goed, er is eer een stokpaardje gevonden zodat we, net als bij de rokers, mensen duidelijk kunnen aanwijzen als potentiële sluipmoordenaars en dat is op een of andere manier heel belangrijk.

Op een bepaalde manier ben ik net als jij, ik heb geen kinderen, leef milieubewust en ik laat me door niemand de les lezen over milieu die in het bezit is van een kind. Hypocriet getut van mensen die eerst maar eens moeten leren kijken naar eigen aandeel. En dat schermen met de astmapatiënt wiens leven we verstieren, het is gewoon heel moeilijk om een samenleving af te stemmen op jullie. Het is geen onwil maar meer onmogelijk. De triggers voor astmapatiënten zijn (huis)dieren, stof, inspanning, rook, parfum, allergieën, mist, smog, koude lucht, schimmels, enz.enz. Kortom, ik snap dat er veel astmapatiënten echt balen van de gewoontes van anderen, maar ik hoop ook dat zij weer inzien dat je de meerderheid geen verandering in bepaald gedrag kan opleggen. Roken is een uitzondering omdat geen effect had op de individu (je kan immers nog altijd thuis roken)., hoewel je nu ook weer mensen hebt die ook vinden dat je niet in je tuin mag roken :facepalm: Kortom, we accepteren steeds minder van anderen met een enorme blinde vlek voor ons eigen gedrag.
Huisdieren, check, die heb ik dus niet meer in mijn eigen huis.
Stof, check, ik hou het goed schoon.
Inspanning, nee, ik word gelukkig niet benauwd bij inspanning. Trouwens wel als ik door bepaalde buurten met houtkachels fiets, heel gek.
Rook, check. Dat vermijd ik dus zoveel ik kan.
Parfum, check. Vermijd ik.
Allergieën, ja, huisdieren dus en parfum, sigarettenrook (voor wiet dan weer niet, zal wel ontspannend werken?), bepaalde synthetische parfums in waspoeder en zo.
Mist, check. Vooral eigenlijk als de houtrook blijft hangen of als de mist erg lang duurt en er veel viezigheid van het verkeer blijft hangen.
Smog, check. Gelukkig gebeurt dat niet heel vaak. Ik pas mijn leven hier op aan, zeker. Met smog rustig aan, niet sporten, ramen dichthouden, niet naar buiten.
Koude lucht, nee.
Schimmels, ja. Gelukkig kan ik die ook buiten mijn huis houden.

Dus. En nu? Houtrook blijft niet bij de grenzen van je eigen perceel. Jammer is dat. Kun je je iets van inleven in een ander? Het is niet dat ik een keer wakker werd en dacht "leuk, ik ga lekker eens even astma hebben en dan kan ik lekker boos worden op mensen met een houtkachel!" Echt niet. Liefst had ik geen astma, hoor.

En ik heb van veel dingen last helaas, maar houtrook en sigarettenrook zijn 2 dingen die het snelst op mijn keel slaan. Vrijwel direct. En alle subtielere dingen die mij vergiftigen zullen er vast ook zijn, maar die zijn voor mij op dit moment dan minder ingrijpend.
S-Meds schreef:
08-12-2019 15:18
sorry voor wat? waar heb je spijt van.
ik geef je inzicht in je vreemde redenatiestijl. Wat je er mee doet is aan jou
Mevrouw75, je snapt er blijkbaar helemaal niks van. S-meds is zo vriendelijk om je inzichten te verschaffen in wat je niet goed doet. Daar moet je haar dankbaar voor zijn, het is uiteraard niet de bedoeling dat je daar tegenin gaat. Snap dat dan!
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 15:19
Je hebt wel gelijk, mensen komen niet verder dan waar ze op hun mm2 last van hebben en kijken niet naar hun eigen aandeel in de vervuiling. Die kleine stapjes in strijd tegen fijnstof zijn leuk maar de grote stappen daar wil niemand aan want dat gaat veel te veel ten koste van hun eigen pleziertjes. Kinderen zijn de grootste vervuilers van nu en de grote vervuilers van de toekomst, hou het bij eentje als je ze perse wil hebben maar dat is dan op een of andere manier belachelijk.

Al die elektrische fietsen en auto's? Je mag kiezen tussen de koolindustrie of kerncentrales, de windmolens lekken weer SF6, daar wordt makkelijk over gedaan maar die zorgt weer voor gaten in de Ozon en voor zonnepanelen is er te weinig zon in Nederland om genoeg op te leveren voor ons gebruik. Kortom, we kunnen lang door blijven gaan over rokers en haarden maar we vergiftigen ons zelf veel subtieler op dagelijkse basis. Maar goed, er is eer een stokpaardje gevonden zodat we, net als bij de rokers, mensen duidelijk kunnen aanwijzen als potentiële sluipmoordenaars en dat is op een of andere manier heel belangrijk.

Op een bepaalde manier ben ik net als jij, ik heb geen kinderen, leef milieubewust en ik laat me door niemand de les lezen over milieu die in het bezit is van een kind. Hypocriet getut van mensen die eerst maar eens moeten leren kijken naar eigen aandeel. En dat schermen met de astmapatiënt wiens leven we verstieren, het is gewoon heel moeilijk om een samenleving af te stemmen op jullie. Het is geen onwil maar meer onmogelijk. De triggers voor astmapatiënten zijn (huis)dieren, stof, inspanning, rook, parfum, allergieën, mist, smog, koude lucht, schimmels, enz.enz. Kortom, ik snap dat er veel astmapatiënten echt balen van de gewoontes van anderen, maar ik hoop ook dat zij weer inzien dat je de meerderheid geen verandering in bepaald gedrag kan opleggen. Roken is een uitzondering omdat geen effect had op de individu (je kan immers nog altijd thuis roken)., hoewel je nu ook weer mensen hebt die ook vinden dat je niet in je tuin mag roken :facepalm: Kortom, we accepteren steeds minder van anderen met een enorme blinde vlek voor ons eigen gedrag.
Net zoals de schadelijke gevolgen van tabaksrook voor niet-rokers de afgelopen jaren duidelijk zijn geworden, geldt dat nu ook voor de uitstoot van houtkachels. Nu bekend is dat het stoken van houtkachels jaarlijks ongeveer 3000 doden betekent, is dat een volkomen legitieme reden om iets aan die houtstook te doen. Het is niet meer dan normaal geworden dat je anderen geen hinder laat ondervinden van je (sigaretten)rookgedrag en waarom zou dat niet voor houtkachels gelden, zeker nu het stoken van houtkachels enorm is toegenomen en steeds meer mensen hierdoor gezondheidsschade oplopen.

Soms accepteren we inderdaad te weinig van een ander, maar in het geval van de volksgezondheid misstaat het niemand om rekening te houden met mensen die aantoonbaar gezondheidsproblemen door houtstook oplopen. Het gaat immers niet om een radio die een keer te hard aanstaat of een feestje in de tuin tot diep in de nacht.

En ja, iedereen zou rekening moeten houden met zijn leefomgeving en er zoveel mogelijk aan moeten doen om deze schoon te houden. Dat niet iedereen daar even hard aan meewerkt, wil nog niet zeggen dat je dan maar geen rekening hoeft te houden met mensen in je naaste omgeving. Hout stoken is anno 2019 in Nederland volkomen overbodig en met de kennis van nu ook nog eens hoogst onwenselijk.
Alle reacties Link kopieren
ohohwatnuweer schreef:
08-12-2019 15:43
Wil je zo vriendelijk zijn jouw mening als mening te presenteren en niet als vaststaand feit? JIJ VINDT dat ik geen steekhoudende argumenten heb. JIJ VINDT dat ik me bedien van drogredenaties.
Je lijkt wel een profeet die denkt de kudde naar de enige juiste weg (jouw weg) te moeten leiden. Maar doe niet alsof jouw mening de enige juiste is.


Ga eens in op de inhoud: wat doen jullie allemaal precies om de wereld beter en gezonder te maken?
Die vraag heb ik al eerder gesteld maar wordt door de meesten vakkundig genegeerd.
Ik vlieg niet, ga zelfs niet op vakantie, scheidt mijn afval, fiets naar mijn werk en als ik in een auto rijdt, dan is deze elektrisch en zo zijn er nog tal van zaken. Echter, niemand is perfect, want jij bestelt ook pakketjes die thuisbezorgd worden, gaat naar de supermarkt die door vrachtwagens bevoorraad moeten worden en misschien eet je wel vegetarisch, maar voor het telen van soja worden hele bossen gekapt.

Waarom vind je het wel normaal dat een ander geen last van sigarettenrook heeft, maar vind je het geen enkel probleem als anderen gezondheidsschade door jouw houtkachel oplopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen probleem met houtkachels als mensen de afvoer van het rookkanaal in hun eigen supergeïsoleerde woning met gesloten ramen en ventilatieroosters laten uitkomen. Dan kunnen ze ook nog eens optimaal genieten van de heerlijke houtverbrandingsgeuren.
Alle reacties Link kopieren
ohohwatnuweer schreef:
08-12-2019 15:43
Wil je zo vriendelijk zijn jouw mening als mening te presenteren en niet als vaststaand feit? JIJ VINDT dat ik geen steekhoudende argumenten heb. JIJ VINDT dat ik me bedien van drogredenaties.
Je lijkt wel een profeet die denkt de kudde naar de enige juiste weg (jouw weg) te moeten leiden. Maar doe niet alsof jouw mening de enige juiste is.


Ga eens in op de inhoud: wat doen jullie allemaal precies om de wereld beter en gezonder te maken?
Die vraag heb ik al eerder gesteld maar wordt door de meesten vakkundig genegeerd.

Om dezelfde reden ben ik nog steeds benieuwd waarom houtkachel eigenaren die dingen nog steeds gebruiken, ook al is inmiddels aangetoond dat het schadelijk is. Plus het feit dat het overlast is die je letterlijk niet buiten de deur kunt houden. En nee, ''jij neemt ook wel eens het vliegtuig'' vind ik geen steekhoudend argument om mijn huis naar rook te laten stinken.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 14:49
Was jij niet degene die haar katten lekker de buurt laat afstropen?
:rofl: Volgende keer iets beter opletten.
Mijn katten lopen overdag buiten ja, in mijn eigen tuin. Anders nog iets?
...
S-Meds schreef:
08-12-2019 15:06
oh ja en als je het dan echt niet meer weet een persoonlijke aanval
Tut,tut, als iemand enorm uitvalt over het asociale gedrag van een ander dan is dat een beetje eigenaardig als je zelf ook totaal geen rekening houdt met anderen, dat zijn wel een beetje de spelregels in een discussie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 15:18
sorry voor wat? waar heb je spijt van.
ik geef je inzicht in je vreemde redenatiestijl. Wat je er mee doet is aan jou
Waar zou ik spijt van moeten hebben? Welke redeneerstijl? Je zit zo op de kast dat je niet meer zonder rode lap iemands woorden kan lezen. Ik ben niet tegen je ofzo hoor.
Joanjett schreef:
08-12-2019 14:57
Serieus, kan je je nou echt niet verplaatsen in mense4n die last hebben van jouw houtkachel en kan het je ook niks schelen?
Je kan wel roepen dat mensen met kinderen net zo erg zijn maar daar heb ik geen gezondheidsproblemen van/door.
Empathie is niet jouw sterkste punt he?
Kan het jouw wel schelen dat, bij elke aanschaf die je doet, een wereld van ellende zit? Voel jij empathie voor de mensen die kapot gaan door je gebleekte spijkbroek, de kinderen die je indirect mishandelt als je lekker goedkoop shopt, het dierenleed wat je ondersteund als je vlees eet? De ellende is dat we geen van allen er aan ontkomen om iets of iemand te beschadigen alleen al door ons consumptiegedrag. Ook jij zou dan ook altijd wel empathie moeten voelen voor al die onbekenden die zorgen dat jij kan kopen wat je wil (zinnig of onzinnig). Je probeert nu gewoon iemand zwart te maken door iets te verklaren wat misschien helemaal niet waar is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik hoef dus niet verder mee te lezen want mijn reacties worden toch genegeerd. Prima. Een fijne dag verder dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven