Dochtertje angstig met nagelknippen tenen
maandag 9 december 2019 om 10:55
Mijn dochter is een drama met nagelknippen, vooral haar tenen. Zodra ik aan kom met de knipper word ze compleet hysterisch. Al van alles geprobeerd. Rustig van te voren aangekondigd “ we gaan over vijf min je nageltjes knippen” zodat ze zich kan voorbereiden. Of na het douchen, zodat ze zacht zijn. Ook een soort van schoonheids/nagelspeciiste gespeeld. Dus voeten in een lekker badje, voeten ingesmeerd, dan de knipper....paniek!!!! Ik probeer het nu als ze slaapt, het is zo dat als ze slaap ze in een halve coma ligt maar het is als of ze het merkt. Dan word ze toch wakker...weer paniek! Uitgelegd dat als de nagels niet gedaan worden dat ze in haar teentjes kunnen groeien en dat het dan af pijn doet omdat er dan een dokter bij moet komen. Maar ook dat helpt niet.
Ik zit met de Handen in het haar ondertussen, iemand tips?
Ik zit met de Handen in het haar ondertussen, iemand tips?
maandag 9 december 2019 om 10:59
voorlopig niet knippen, teennagels groeien nog niet zo snel. En wanneer je ze knipt, niet de kort knippen, want dat doet pijn.
Laat je dochter erbij zijn wanneer jij, de vader andere mensen hun teennagels knippen. Maar leg er vooral de nadruk niet op. Laat zien dat het iets is wat normaal is.
Consequenties snappen kinderen nog niet zo goed wanneer ze klein zijn.
Laat je dochter erbij zijn wanneer jij, de vader andere mensen hun teennagels knippen. Maar leg er vooral de nadruk niet op. Laat zien dat het iets is wat normaal is.
Consequenties snappen kinderen nog niet zo goed wanneer ze klein zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
maandag 9 december 2019 om 11:01
Zelf laten doen?
Eerst bij je zelf doen en dan zij bij zichzelf.
Anders dan dat geen idee. Mijn 5 jarige vond het in het verleden ook niet leuk, tegenwoordig zegt hij zelf dat een nageltje geknipt moet worden.
Kan me niet echt herinneren dat ik vaak nagels knipte om eerlijk te zijn...
Is het een wekelijks terugkerend ritueel bij jou thuis??
Is er ooit iets gebeurd mbt nagels knippen?
Anders dan dat geen idee. Mijn 5 jarige vond het in het verleden ook niet leuk, tegenwoordig zegt hij zelf dat een nageltje geknipt moet worden.
Oké schat
maandag 9 december 2019 om 11:02

maandag 9 december 2019 om 11:06
Nou die van mijn zoon (bijna 4) groeien echt snel hoor, die knip ik zeker iedere 2 weken! De grote teennagels groeien recht, maar bij de rest buigen ze als het ware wat mee over de topjes van zijn tenen. Dat gaat echt zeer doen als ik die niet knip.
maandag 9 december 2019 om 11:06
Ik heb haar als baby, ze was twee maanden ooit een keer per ongeluk in haar velletje geknipt. Voelde mij vreselijk schuldig over.Ineedyourlove schreef: ↑09-12-2019 11:01Zelf laten doen?
Ik knip niet heel vaak de nagels, alleen als ik zie dat het nodig is. Of als er bijv een haakje zit met sokken aan doen.
Misschien haar idd zelf laten doen, had ik nog niet over nagedacht. Thx!

maandag 9 december 2019 om 11:29
Herkenbaar mijn zoon deed ook alsof die naar de slachtbank moest.nu is die 17 en ik knip nog steeds zijn nagels hij wil het zelf liever niet doen want hij kan er gewoon echt niet tegen.en dat er mensen zijn met een voeten fetish begrijpt die al helemaal niet
geen tips helaas ik zei gewoon ja het is vervelend maar het moet gebeuren.en nog steeds heeft die de neiging om zijn voet weg te trekken dus ik zeg nog steeds hetzelfde als toen die 5 was
O voor de duidelijkheid verder doet die wel alles zelf hoor

maandag 9 december 2019 om 11:40
Dwarrel75 schreef: ↑09-12-2019 11:06Ik heb haar als baby, ze was twee maanden ooit een keer per ongeluk in haar velletje geknipt. Voelde mij vreselijk schuldig over.
Ik knip niet heel vaak de nagels, alleen als ik zie dat het nodig is. Of als er bijv een haakje zit met sokken aan doen.
Misschien haar idd zelf laten doen, had ik nog niet over nagedacht. Thx!
Het geheugen is echt niet zo goed. Wat kan jij je nog herinneren van toen je 2 was?
Een kind spiegelt vooral, dus wanneer jij je al gestrest voelt of ongemakkelijk dan merkt ze dit direct. En zal daar ook op gaan reageren.
Laat iemand anders eens haar nagels knippen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
maandag 9 december 2019 om 11:44

maandag 9 december 2019 om 12:07
Oei de mijne is nog geen twee maar haar nagels moet ik ook knippen als ze diep in slaap is anders is het paniek. Ook als baby in d'r vingers geknipt, maar geen idee of dat haar angstig heeft gemaakt.
Ik knip als ze diep slaapt na een vermoeiende dag. Met een klein lichtje en zodra ze ook maar iets beweegt, staak ik totdat ze weer diep slaapt. Het is niet ideaal, maar dat werkt nog. Vervelend dat het bij jou dochter niet meer werkt.
Ik knip als ze diep slaapt na een vermoeiende dag. Met een klein lichtje en zodra ze ook maar iets beweegt, staak ik totdat ze weer diep slaapt. Het is niet ideaal, maar dat werkt nog. Vervelend dat het bij jou dochter niet meer werkt.

maandag 9 december 2019 om 12:08
Sorry, maar ik vind dit een beetje verontrustend. Hij is bijna volwassen..kerrie-79 schreef: ↑09-12-2019 11:29Herkenbaar mijn zoon deed ook alsof die naar de slachtbank moest.nu is die 17 en ik knip nog steeds zijn nagels hij wil het zelf liever niet doen want hij kan er gewoon echt niet tegen.en dat er mensen zijn met een voeten fetish begrijpt die al helemaal nietgeen tips helaas ik zei gewoon ja het is vervelend maar het moet gebeuren.en nog steeds heeft die de neiging om zijn voet weg te trekken dus ik zeg nog steeds hetzelfde als toen die 5 was
O voor de duidelijkheid verder doet die wel alles zelf hoor
![]()

maandag 9 december 2019 om 12:12