Peutertopic III
maandag 9 december 2019 om 09:52
Auw fiona, helaas ook wel eens meegemaakt.
Misschien dat wij ook eens moeten nadenken over smiddags pakjesavond te vieren. Het was erg laat voor peuter en op zich houdt ze zich dan wel goed, maar laatste dagen lijkt het wel mee te spelen in haar gedrag. Nadeel is dat ik zelf om het weekend werk en je het ook niet veel later dan 5 dec wil vieren.
Fijn aardbei daar er een klik was met de oppas! Zo fijn, een fijne oppas.
Wester: ik zou willen dat dochter zoveel at, maar als jou peuter gewoon gemiddelde volgt dan lijkt me geen probleem om gewoon te bieden waar hij om vraagt. Misschien is hij weer volop aan het ontwikkelen en heeft hij daar de brandstof voor nodig en wordt het straks wel weer wat minder.
Hier staat peuter uit te blèren nadat ze weer niks wilde. Gezellig ochtendje samen nadat ik het hele weekend heb gewerkt.
Het is momenteel: moefe niet (hoef ik niet) en alles is nee. Lijkt wel veel erger te worden nu ze richting de drie gaat.
Zometeen het onvermijdelijke en even even wegen bij het cb......
Misschien dat wij ook eens moeten nadenken over smiddags pakjesavond te vieren. Het was erg laat voor peuter en op zich houdt ze zich dan wel goed, maar laatste dagen lijkt het wel mee te spelen in haar gedrag. Nadeel is dat ik zelf om het weekend werk en je het ook niet veel later dan 5 dec wil vieren.
Fijn aardbei daar er een klik was met de oppas! Zo fijn, een fijne oppas.
Wester: ik zou willen dat dochter zoveel at, maar als jou peuter gewoon gemiddelde volgt dan lijkt me geen probleem om gewoon te bieden waar hij om vraagt. Misschien is hij weer volop aan het ontwikkelen en heeft hij daar de brandstof voor nodig en wordt het straks wel weer wat minder.
Hier staat peuter uit te blèren nadat ze weer niks wilde. Gezellig ochtendje samen nadat ik het hele weekend heb gewerkt.
Zometeen het onvermijdelijke en even even wegen bij het cb......
maandag 9 december 2019 om 10:10
Wat fijn hè, een fijne oppas. Ons buurmeisje past al sinds peuter een baby was op, gaat echt heel goed. Hij kijkt niet meer naar me om zodra buurmeisje in de buurt is!
@ Wester, riep je zelf niet altijd ' ik bepaal wat hij eet, hij bepaalt hoe veel hij eet'? Dan heb je daar het antwoord op je vraag.
@ Wester, riep je zelf niet altijd ' ik bepaal wat hij eet, hij bepaalt hoe veel hij eet'? Dan heb je daar het antwoord op je vraag.
maandag 9 december 2019 om 10:41
Wij hebben pakjesavond ook 's middags gevierd en dat beviel heel goed. Peuter was daardoor nog niet zo moe en we konden heerlijk rustig aan doen met het uitpakken. Ze heeft daarna nog volop kunnen spelen en ging zonder zeuren naar bed. Volgend jaar doen we het ook weer zo denk ik.
Lavendel, vervelend die buien! Hier is het sinds ze drie is vooral 'willeniet', met dank aan Tip de Muis (echt, laat je kind daar niet naar kijken..
).
Wester, ik zou hem gewoon laten eten, hij zal het wel nodig hebben. En dan heeft hij wat reserve voor als hij straks niet meer wil eten (want die fase komt er vast ook wel weer aan). Ik vind 6 boterhammen en 3 appels over de hele dag trouwens niet veel hoor, dochter eet dat vaak ook wel.
Over de ochtend: daar zou ik toch wat proberen te schuiven, op deze leeftijd zou ik persoonlijk geen fles meer geven. Ik had altijd de regel 'niet voor 6.30 naar beneden'. Dus ik ging dan rekken zodat ze pas rond 7.00 aan het ontbijt zat. Met de slaaptrainer blijft ze tegenwoordig in bed tot 7.15 en ontbijten we pas rond 7.45. Dochter heeft trouwens wel een rietjesbeker met water in bed. Ze heeft vaak dorst en was altijd een erg slechte drinker, dus zo kan ze altijd zelf water pakken als ze dat wil.
Naniene, zo is dochter ook zindelijk geworden. Luier verschonen was vaak een gevecht dus ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd "Oke, dan doen we geen luier om en plas je op het potje". Met blote billen naar beneden en ze was zindelijk, hoewel ze tot dat moment helemaal geen interesse had. Maar ze was wel al bijna 3 op dat moment, jouw dochter is wat jonger toch?
Aardbei, fijn dat de oppas goed ging!
Ik ben weer hersteld van de bult gelukkig. Er zit nog steeds een ei op mijn voorhoofd, maar ik kan weer bukken zonder pijn en duizeligheid. Dochter had veel last van haar buik maar is evengoed naar de peuterspeelzaal, hopelijk wordt ze niet ziek.
Hoe staan jullie er tegenover om je peuter te laten zwemmen met een ander? Dochter is erg angstig voor water, maar ik vind het eigenlijk sowieso geen fijn idee als iemand anders dan ik of mijn man met haar gaat zwemmen.
Lavendel, vervelend die buien! Hier is het sinds ze drie is vooral 'willeniet', met dank aan Tip de Muis (echt, laat je kind daar niet naar kijken..
Wester, ik zou hem gewoon laten eten, hij zal het wel nodig hebben. En dan heeft hij wat reserve voor als hij straks niet meer wil eten (want die fase komt er vast ook wel weer aan). Ik vind 6 boterhammen en 3 appels over de hele dag trouwens niet veel hoor, dochter eet dat vaak ook wel.
Over de ochtend: daar zou ik toch wat proberen te schuiven, op deze leeftijd zou ik persoonlijk geen fles meer geven. Ik had altijd de regel 'niet voor 6.30 naar beneden'. Dus ik ging dan rekken zodat ze pas rond 7.00 aan het ontbijt zat. Met de slaaptrainer blijft ze tegenwoordig in bed tot 7.15 en ontbijten we pas rond 7.45. Dochter heeft trouwens wel een rietjesbeker met water in bed. Ze heeft vaak dorst en was altijd een erg slechte drinker, dus zo kan ze altijd zelf water pakken als ze dat wil.
Naniene, zo is dochter ook zindelijk geworden. Luier verschonen was vaak een gevecht dus ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd "Oke, dan doen we geen luier om en plas je op het potje". Met blote billen naar beneden en ze was zindelijk, hoewel ze tot dat moment helemaal geen interesse had. Maar ze was wel al bijna 3 op dat moment, jouw dochter is wat jonger toch?
Aardbei, fijn dat de oppas goed ging!
Ik ben weer hersteld van de bult gelukkig. Er zit nog steeds een ei op mijn voorhoofd, maar ik kan weer bukken zonder pijn en duizeligheid. Dochter had veel last van haar buik maar is evengoed naar de peuterspeelzaal, hopelijk wordt ze niet ziek.
Hoe staan jullie er tegenover om je peuter te laten zwemmen met een ander? Dochter is erg angstig voor water, maar ik vind het eigenlijk sowieso geen fijn idee als iemand anders dan ik of mijn man met haar gaat zwemmen.
maandag 9 december 2019 om 10:45
Nou jij hebt ook een ijzersterk geheugen. Ik doe nooit meer een ferme uitspraak:-) Ha ha ha.lola-lily schreef: ↑09-12-2019 10:10Wat fijn hè, een fijne oppas. Ons buurmeisje past al sinds peuter een baby was op, gaat echt heel goed. Hij kijkt niet meer naar me om zodra buurmeisje in de buurt is!
maandag 9 december 2019 om 11:33
Wij hebben 2x pakjesavond rond 16u half 5 gevierd en daarna eten met elkaar. Beviel ook goed.
Wester, lekker laten eten. Je zoon zal het wel nodig hebben.
Mijn zoon heeft bepaalde periodes dat hij ook heel veel eet, dan groeit hij meer en heeft het dan ook nodig. Een fles zou ik ook niet meer doen.
Zwemmen, afhankelijk van wie. Ik zou het prima vinden met mn schoonouders maar verder ook niet.
Zoon vind zwemmen heel leuk, maar ook eng. Zou beter gaan als ik vaker zou gaan.
Maar vind het best prijzig om wekelijks te gaan en ook een gedoe eerlijk gezegd. En nu met baby erbij kan ik ook niet zonder oppas.
Wester, lekker laten eten. Je zoon zal het wel nodig hebben.
Mijn zoon heeft bepaalde periodes dat hij ook heel veel eet, dan groeit hij meer en heeft het dan ook nodig. Een fles zou ik ook niet meer doen.
Zwemmen, afhankelijk van wie. Ik zou het prima vinden met mn schoonouders maar verder ook niet.
Zoon vind zwemmen heel leuk, maar ook eng. Zou beter gaan als ik vaker zou gaan.
Maar vind het best prijzig om wekelijks te gaan en ook een gedoe eerlijk gezegd. En nu met baby erbij kan ik ook niet zonder oppas.
maandag 9 december 2019 om 11:48
Wester: lekker laten eten. Alleen die ochtendfles zou ik weg laten. Misschien vlak voor het naar bed gaan nog wat yoghurt/kwark oid aanbieden zodat de buik lekker vol zit. Hopelijk houdt hij het dan 's ochtends wat langer vol.
Fiona: Dat zou bij mij afhankelijk zien van wie er mee gaat zwemmen. Ook of er nog andere kinderen mee gaan. Mijn broer of zus of ouders zouden zoon zo meekrijgen. Ik moet er wel bij zeggen dat zoon totaal niet bang is in het water, dat scheelt ook een hoop. Wellicht als hij angstiger was dat ik er dan anders over dacht.
Zoon wil sinds vorige week niet meer graag naar het KDV in de ochtend. Hij wil liever naar opa/oma en moet ook weer huilen als ik daadwerkelijk weg ga. Weer een fase? Als we hem ophalen geven de leidsters eigenlijk altijd aan dat het goed is gegaan en hij lekker heeft gespeeld. Zegt hij zelf overigens ook.
Fiona: Dat zou bij mij afhankelijk zien van wie er mee gaat zwemmen. Ook of er nog andere kinderen mee gaan. Mijn broer of zus of ouders zouden zoon zo meekrijgen. Ik moet er wel bij zeggen dat zoon totaal niet bang is in het water, dat scheelt ook een hoop. Wellicht als hij angstiger was dat ik er dan anders over dacht.
Zoon wil sinds vorige week niet meer graag naar het KDV in de ochtend. Hij wil liever naar opa/oma en moet ook weer huilen als ik daadwerkelijk weg ga. Weer een fase? Als we hem ophalen geven de leidsters eigenlijk altijd aan dat het goed is gegaan en hij lekker heeft gespeeld. Zegt hij zelf overigens ook.
maandag 9 december 2019 om 12:10
@wester: als zoon verder goed gewicht heeft en gezond eet, prima toch? Hier werd wel gezegd bij CB dat 3 boterhammen de max is (voor zoon van 2.5), volgens mij zegt voedingscentrum dat ook. Maar die van ons is ook aardig bol dus daarom letten we er wat meer op
. Het kan erg verschillen per kind wat ze willen en kunnen eten.
@fiona: als je het niet fijn vindt, dan gewoon alleen met jou en / of man gaan zwemmen. Prima toch. Vindt ze thuis spetteren in bad dan ook niet leuk trouwens?
@aardbei: zal hopelijk wel een fase zijn, wel vervelend zo 's ochtends bij kdv! Wel fijn dat 't dan uiteindelijk een prima dag wordt op kdv.
@fiona: als je het niet fijn vindt, dan gewoon alleen met jou en / of man gaan zwemmen. Prima toch. Vindt ze thuis spetteren in bad dan ook niet leuk trouwens?
@aardbei: zal hopelijk wel een fase zijn, wel vervelend zo 's ochtends bij kdv! Wel fijn dat 't dan uiteindelijk een prima dag wordt op kdv.
happiness = reality - expectations
maandag 9 december 2019 om 12:48
Ik doe het niet tot ze zwemdiploma's hebben. Die van ons is juist erg watervrij, maar ik vind het geen fijn idee.
maandag 9 december 2019 om 12:51
Oh ja, drie boterhammen! Ik moest stiekem lachen toen ik dat las. Hier eet zoon(2.5) er iedere dag minimaal 4. Hij heeft een prima gewicht voor zijn lengte. Is sowieso een flinke eter, hoewel hij nu voor zijn doen wel heel flink heeft geluncht; Boterham met roomkaas, kom verse soep, snoeptomaatjes, handvol mango en een stukje bananenbrood. Maargoed, het zijn gezonde dingen dus ik vind het prima zo. Het is een flinke vent (maat 104) dus hij zal het ook wel nodig hebben. En net terug van de psz, dus flik gerend en gespeeld.
Wat betreft zwemmen, nee, daar ben ik liever zelf (of man) bij.
Wat betreft zwemmen, nee, daar ben ik liever zelf (of man) bij.
maandag 9 december 2019 om 13:55
Fijn dat ik niet de enige ben met dat zwemmen. Degene die ik vroeg vertrouw ik ook niet helemaal, dus daarom was het in dit geval sowieso een no-go.
Dochter is erg angstig voor zwemmen en laatst had ik haar na 3 dagen op vakantie eindelijk zo ver dat ze met mij in het diepe water wilde. In bad gaan vindt ze heel leuk en in het 20cm diepe babybadje in het zwembad ook, maar niet in het diepe. Maar ook als ze watervrij zou zijn, zou ik het geen fijn idee vinden denk ik.
Drie boterhammen, is dat over de hele dag? Dat vind ik echt weinig, dochter eet er alleen bij de lunch vaak al vier. 's Ochtends eet ze meestal nog steeds pap.
Dochter is erg angstig voor zwemmen en laatst had ik haar na 3 dagen op vakantie eindelijk zo ver dat ze met mij in het diepe water wilde. In bad gaan vindt ze heel leuk en in het 20cm diepe babybadje in het zwembad ook, maar niet in het diepe. Maar ook als ze watervrij zou zijn, zou ik het geen fijn idee vinden denk ik.
Drie boterhammen, is dat over de hele dag? Dat vind ik echt weinig, dochter eet er alleen bij de lunch vaak al vier. 's Ochtends eet ze meestal nog steeds pap.
maandag 9 december 2019 om 14:29
3? Dat vind ik echt weinig maar is denk ik eerder Ivm zout als calorieën.Whoopsadaisies schreef: ↑09-12-2019 12:10@wester: als zoon verder goed gewicht heeft en gezond eet, prima toch? Hier werd wel gezegd bij CB dat 3 boterhammen de max is (voor zoon van 2.5), volgens mij zegt voedingscentrum dat ook. Maar die van ons is ook aardig bol dus daarom letten we er wat meer op. Het kan erg verschillen per kind wat ze willen en kunnen eten.
Hier gaan er 4-5 boterhammen per dag in.
maandag 9 december 2019 om 14:31
Ik zou dat ook lastig vinden Fiona, zwemmen met iemand anders dan man of mij. Zoon is heel watervrij, maar dat maakt voor mij geen verschil.
Zoon vraagt ook de hele dag om boterhammen momenteel. Eet er zeker 5 op een dag. En de enige variatie voor beleg is hagelslag of vruchtenhagel
. Hij kan het wel hebben, hij is nogal klein en fijn vergeleken met leeftijdsgenoten. Hebben jullie regels voor beleg of laat je kind kiezen?
Zoon vraagt ook de hele dag om boterhammen momenteel. Eet er zeker 5 op een dag. En de enige variatie voor beleg is hagelslag of vruchtenhagel
maandag 9 december 2019 om 14:38
3 boterhammen per dag zou ik een hele chaggo peuter van krijgen. Hij ontbijt met 2 boterhammen en half uur daarna vaak een banaan. Uur later vraagt hij om een appel. Dan lunchen we ook weer met 2 of 3 boterhammen en in de middag blijft hij ook maar eten.
Voorheen vroeg hij als hij zich verveelde om eten (dacht ik) maar inmiddels is duidelijk dat hij alleen om eten vraagt bij honger. Hij kan beter spelen dus verveelt zich minder. Alleen in de auto zeurt hij vaak om koekies.
Zwemmen: nav jouw vraag even over nagedacht, zou hem alleen met m'n schoonouders vertrouwen. M'n eigen ouders zwemmen niet graag en zijn onhandig wegens fysieke gebreken dus niet. Maar ze gaan wel met hem naar museum, dierentuin, kinderboerderij etc. Dat vind ik prima.
Man was zondag nog zwemmen met peuter. Zo heerlijk hoe ze daar samen van genieten.
Voorheen vroeg hij als hij zich verveelde om eten (dacht ik) maar inmiddels is duidelijk dat hij alleen om eten vraagt bij honger. Hij kan beter spelen dus verveelt zich minder. Alleen in de auto zeurt hij vaak om koekies.
Zwemmen: nav jouw vraag even over nagedacht, zou hem alleen met m'n schoonouders vertrouwen. M'n eigen ouders zwemmen niet graag en zijn onhandig wegens fysieke gebreken dus niet. Maar ze gaan wel met hem naar museum, dierentuin, kinderboerderij etc. Dat vind ik prima.
Man was zondag nog zwemmen met peuter. Zo heerlijk hoe ze daar samen van genieten.
maandag 9 december 2019 om 14:46
Nou hier heb ik geluk als er 's ochtends en 's middags 1 boterham in gaat.
Merendeel gaat er smorgens met moeite 1 boterham in en 's middags rommelt ze maar wat aan.
De uitslag van vanmorgen bij cb was dat ze na de laatste meting 2 cm is gekrompen en 50 gram is aangekomen. Ik snap niks meer van die metingen en vraag me af of ze überhaupt wel correct worden uitgevoerd door al die 'professionals' . Ik merk dat ik me frustreer omdat het voelt alsof ik als ouder er iets aan moet doen terwijl we van alles proberen. Maar ik kan er weinig aan doen als zij simpelweg niet wil eten. Wordt er verdrietig van. Nu maar weer afwachten wat de kinderarts zegt met telefonisch consult.
Zwemmen is voor ons ook alleen met ons of in ieder geval wij zijn erbij.
Dochter zegt nu ook overal nee tegen. Naar bed nee, maar ze slaapt heerlijk, naar opa en oma nee, maar ze vermaakt zich prima, mee naar de supermarkt nee, gaat ook prima, het nieuwe stopwoordje denk ik. Dat had ze ook met naar psz of kdv gaan, maar bij het ophalen zag ik haar heerlijk spelen!
De uitslag van vanmorgen bij cb was dat ze na de laatste meting 2 cm is gekrompen en 50 gram is aangekomen. Ik snap niks meer van die metingen en vraag me af of ze überhaupt wel correct worden uitgevoerd door al die 'professionals' . Ik merk dat ik me frustreer omdat het voelt alsof ik als ouder er iets aan moet doen terwijl we van alles proberen. Maar ik kan er weinig aan doen als zij simpelweg niet wil eten. Wordt er verdrietig van. Nu maar weer afwachten wat de kinderarts zegt met telefonisch consult.
Zwemmen is voor ons ook alleen met ons of in ieder geval wij zijn erbij.
Dochter zegt nu ook overal nee tegen. Naar bed nee, maar ze slaapt heerlijk, naar opa en oma nee, maar ze vermaakt zich prima, mee naar de supermarkt nee, gaat ook prima, het nieuwe stopwoordje denk ik. Dat had ze ook met naar psz of kdv gaan, maar bij het ophalen zag ik haar heerlijk spelen!
maandag 9 december 2019 om 14:53
maandag 9 december 2019 om 15:18
Hier even afwezig geweest , ziekte , drukte werk en wat prive dingen grrrrr
Leuk jullie pakjes avond verhalen , allemaal een succes geweest zo te lezen.
Teckel ik hoop dat dit doorzet met de nachten op deze manier, wordt wel tijd dat jullie wat meer rust thuis krijgen.
Met zoon hebben wij toen ook echt strak ritme gehouden en ik moet zeggen nu 18 maanden later doet hij het nog steeds perfect, nog nooit gehuild met naar bed brengen , slaapt smiddags en snachts gewoon super.
Maartje ik hoop dat voor jou ook betere nachten komen.
Lavendel, balen van de metingen , hoeveel weegt ze nu en hoe lang is ze?
Naja zoala al gezegd wij hadden even wat onrustige periode, merkte dat ik gewoon op was als de dag nog maar net begon. Peuter heeft ons nachten wakker gehouden.
Gister avond wou ze weer niet gaan slapen, ben 2 keer terug gegaan en heb uitgelegd dat het nu echt slaap tijd is. 10 minuten later de boel bij mekaar gillen en alles onder gekotst van booshied, weer in bad gedaan en terug naar bed, weer half uur gillen en toen was het stil, vanmorgen 05:15 wakker. Word zo moe van dat vroege wakker worden.
Leuk jullie pakjes avond verhalen , allemaal een succes geweest zo te lezen.
Teckel ik hoop dat dit doorzet met de nachten op deze manier, wordt wel tijd dat jullie wat meer rust thuis krijgen.
Met zoon hebben wij toen ook echt strak ritme gehouden en ik moet zeggen nu 18 maanden later doet hij het nog steeds perfect, nog nooit gehuild met naar bed brengen , slaapt smiddags en snachts gewoon super.
Maartje ik hoop dat voor jou ook betere nachten komen.
Lavendel, balen van de metingen , hoeveel weegt ze nu en hoe lang is ze?
Naja zoala al gezegd wij hadden even wat onrustige periode, merkte dat ik gewoon op was als de dag nog maar net begon. Peuter heeft ons nachten wakker gehouden.
Gister avond wou ze weer niet gaan slapen, ben 2 keer terug gegaan en heb uitgelegd dat het nu echt slaap tijd is. 10 minuten later de boel bij mekaar gillen en alles onder gekotst van booshied, weer in bad gedaan en terug naar bed, weer half uur gillen en toen was het stil, vanmorgen 05:15 wakker. Word zo moe van dat vroege wakker worden.
maandag 9 december 2019 om 15:22
Lavendel net je bericht gemist , dochter hier is 2 j4m en weegt nog geen 11 kg en is 89 cm, ook echt een spriet ze eet wel ok , alleen beweegt ook echt veel zit geen minuut stil. Als ik je berichten lees dan ga ik twijfelen of dochter ook wel ok is qua gewicht maar heb echt niet het idee dat ze te weinig binnenkrijgt.
maandag 9 december 2019 om 15:32
@lavendel en QuestQuest schreef: ↑09-12-2019 15:22Lavendel net je bericht gemist , dochter hier is 2 j4m en weegt nog geen 11 kg en is 89 cm, ook echt een spriet ze eet wel ok , alleen beweegt ook echt veel zit geen minuut stil. Als ik je berichten lees dan ga ik twijfelen of dochter ook wel ok is qua gewicht maar heb echt niet het idee dat ze te weinig binnenkrijgt.![]()
Rozetje is ook zo'n slanke den. (ook 2 jaar 4.5 maand) Ik overweeg een keer extra te gaan meten en wegen, omdat ze zo lang rond het zelfde blijft hangen. Maar ze volgt haar lijntje tot nu toe wel goed. EN ze is vrolijk, alert, leergierig en ze groeit enorm in wat ze kan en snapt. Dus ik wil me geen zorgen maken omdat ik een gezond blij, maar dun, kind zie. Maar wil toch nog even checken om het weer even los te kunnen laten
maandag 9 december 2019 om 15:35
Nouja wat raar lavendel, dat krimpen. Er is een een keer wat fout gegaan met meten...
Boterhammen: vaak 2 voor ontbijt en 2 voor lunch.
Hij mag zelf kiezen wat hij erop wil, maar een regel is 1x zoet en andere keer hartig.
S ochtends kiest hij vaak voor chocopasta of hagelslag. Smiddags kaas/worst ofzo.
Ik heb het nooit als regel gesteld maar gewoon zo gedaan en als ik zoon bij lunch vraag, wat hij op brood wil, kiest hij automatisch iets hartigs.
En mocht hij een keer dubbel zoet willen, vind ik dat ook wel prima.
Boterhammen: vaak 2 voor ontbijt en 2 voor lunch.
Hij mag zelf kiezen wat hij erop wil, maar een regel is 1x zoet en andere keer hartig.
S ochtends kiest hij vaak voor chocopasta of hagelslag. Smiddags kaas/worst ofzo.
Ik heb het nooit als regel gesteld maar gewoon zo gedaan en als ik zoon bij lunch vraag, wat hij op brood wil, kiest hij automatisch iets hartigs.
En mocht hij een keer dubbel zoet willen, vind ik dat ook wel prima.
maandag 9 december 2019 om 16:01
Broodbeleg 's ochtends altijd Hagelslag. Tussen de middag vaak kaas, worst of pindakaas. De hagelslag is alleen voor de ochtend. Dat weet hij. Anders zou hij altijd Hagelslag eten. En nou vind ik dat niet zo'n ramp, maar wil vooral dat hij alles blijft proeven. Daarom zet ik vaak andere dingen op tafel bij de lunch. Bij ontbijt wil ik vooral zo min mogelijk drama. Peuter is bijna altijd moeilijk 's ochtends van de honger dus snel een broodje en glas melk er in, anders geen land mee te bezeilen.
@quest je hebt het zwaar geloof. Denk goed om jezelf
Nu ik weer slaap (al 3 nachten hallelujah) merk ik dat ik zoveel beter in m'n vel zit. Kan weer genieten ook van de kindjes, ook als ze lastig zijn.
@quest je hebt het zwaar geloof. Denk goed om jezelf
Nu ik weer slaap (al 3 nachten hallelujah) merk ik dat ik zoveel beter in m'n vel zit. Kan weer genieten ook van de kindjes, ook als ze lastig zijn.
maandag 9 december 2019 om 16:02
Wat vreemd Lavendel, er moet een keer iets mis zijn gegaan met het meten. Al moet ik zeggen dat ik ze daar ook niet altijd in 'vertrouw' hoor, met dat meten. Sowieso hebben ze bij ons CB pas een klein jaar een digitale weegschaal en dat was omdat ik erover had geklaagd. Daarvoor was zoon een kilo lichter bij het CB als hij bij ons op de weegschaal was (en bij opa/oma (allebei opa/oma) en zelfs bij de dierenarts).
En wauw, wat een aantal boterhammen worden er gegeten. Dat haalt zoon niet hoor! Zoon eet op de KDV dagen pap in de ochtend en meestal 2/3 boterhammen, en op de dagen dat we thuis zijn of bij opa/oma een zacht puntje/bolletje in de ochtend en meestal 2 boterhammen in de middag. Thuis eet hij regelmatig 2 krentenbollen als lunch, of een croissant + boterham oid.
Hij eet al een aantal weken heel slecht 's avonds.
Maar ik maak me er totaal geen zorgen over, hij groeit goed en ziet er absoluut niet heel licht uit dus hij zal het vast allemaal goed binnen krijgen
En wauw, wat een aantal boterhammen worden er gegeten. Dat haalt zoon niet hoor! Zoon eet op de KDV dagen pap in de ochtend en meestal 2/3 boterhammen, en op de dagen dat we thuis zijn of bij opa/oma een zacht puntje/bolletje in de ochtend en meestal 2 boterhammen in de middag. Thuis eet hij regelmatig 2 krentenbollen als lunch, of een croissant + boterham oid.
Hij eet al een aantal weken heel slecht 's avonds.
Maar ik maak me er totaal geen zorgen over, hij groeit goed en ziet er absoluut niet heel licht uit dus hij zal het vast allemaal goed binnen krijgen