Napraattopic deel 122
maandag 2 december 2019 om 08:32
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 11 december 2019 om 08:29
Ik dacht dat we geen kerstglitters mochten doen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

woensdag 11 december 2019 om 09:28
Maud*de*Braose schreef: ↑11-12-2019 08:47Kan iemand de link vinden van dat topic van Enn? Daar staat mijn kerstava in en ik kan hem niet vinden.
digi/heropend-ht-avatartopic-voor-nieuw ... #p30622851

woensdag 11 december 2019 om 09:51
Mijn dank ik groot!

woensdag 11 december 2019 om 09:58
Ik moet er altijd van kotsen.Maud*de*Braose schreef: ↑11-12-2019 09:56Ik lees nu al in verschillende topics dat reageerders de to aanspreken met "lieverd" en "lieffie". Is het gek als ik daar vervelende kriebels van krijg en het bevoogdend vind klinken?

woensdag 11 december 2019 om 10:00
O dat valt mij ook op de laatste tijd vreselijk.Maud*de*Braose schreef: ↑11-12-2019 09:56Ik lees nu al in verschillende topics dat reageerders de to aanspreken met "lieverd" en "lieffie". Is het gek als ik daar vervelende kriebels van krijg en het bevoogdend vind klinken?
Vaak komt er iets denigrerends of wijzend vingertje er achter aan.

woensdag 11 december 2019 om 10:01
Het is maar net wat je gewend bent. Ik ben getrouwd met een echte Amsterdammer. In zijn familie is het lieffie voor en schat na, ook tegen mensen die ze niet of nauwelijks kennen. En ik merk dat ik het deels heb overgenomen. Het valt mij dus ook minder op als mensen dat hier op het forum doen.Maud*de*Braose schreef: ↑11-12-2019 09:56Ik lees nu al in verschillende topics dat reageerders de to aanspreken met "lieverd" en "lieffie". Is het gek als ik daar vervelende kriebels van krijg en het bevoogdend vind klinken?

woensdag 11 december 2019 om 10:03
Griebus67 schreef: ↑11-12-2019 10:01Het is maar net wat je gewend bent. Ik ben getrouwd met een echte Amsterdammer. In zijn familie is het lieffie voor en schat na, ook tegen mensen die ze niet of nauwelijks kennen. En ik merk dat ik het deels heb overgenomen. Het valt mij dus ook minder op als mensen dat hier op het forum doen.
Vandaag zag ik het vooral dames doen die dan op een moederlijke toon tegen to praten. Brrrr.
Ik ken dat trouwens wel van Engeland, daar is ook iedereen luv of darling.

Oei, dat doe ik ook wel eens.Maud*de*Braose schreef: ↑11-12-2019 09:56Ik lees nu al in verschillende topics dat reageerders de to aanspreken met "lieverd" en "lieffie". Is het gek als ik daar vervelende kriebels van krijg en het bevoogdend vind klinken?

Vaak komt er dan iets heel bevoogdends bij. ‘Ik ben zooooo trots op je dat je vandaag een schone onderbroek hebt aangedaan Lieffie/Mop/Braaksel’.Griebus67 schreef: ↑11-12-2019 10:01Het is maar net wat je gewend bent. Ik ben getrouwd met een echte Amsterdammer. In zijn familie is het lieffie voor en schat na, ook tegen mensen die ze niet of nauwelijks kennen. En ik merk dat ik het deels heb overgenomen. Het valt mij dus ook minder op als mensen dat hier op het forum doen.

Dat bedoel ik dusMaud*de*Braose schreef: ↑11-12-2019 10:03Vandaag zag ik het vooral dames doen die dan op een moederlijke toon tegen to praten. Brrrr.

woensdag 11 december 2019 om 10:04
Maud*de*Braose schreef: ↑11-12-2019 10:03Vandaag zag ik het vooral dames doen die dan op een moederlijke toon tegen to praten. Brrrr.
Ja maar daar is het doorgaans niet belerend.

woensdag 11 december 2019 om 10:05
En het zijn geen mensen die elkaar goed kennen van andere topics, maar echt wildvreemden? Dat zou ik ook niet goed trekken.