Kerst en graag een cadeau krijgen

11-12-2019 16:13 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).

Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).

Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.

Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.

Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...

Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?

Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...

Wat zouden jullie doen?
abracadabra wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:15
5.80% gewijzigd
abracadabra schreef:
11-12-2019 17:26
Ik heb nu een collage gemaakt met dingen die ik leuk vind en ik ha het straks naar hem sturen. Nadat ik hem verteld heb dat ik graag een kado wil. Heel stom dat ik dat best wel eng vind... vragen om een cadeau is niet netjes ofzo... wie vraagt wordt overgeslagen. Maar ik ga het toch doen.

O en aan nestje bouwen enzo doe ik niet. Wij latten en hebben geen samenwoon plannen. Ook niet in de toekomst. Ik hou graag mijn eigen nestje met mijn kinderen en hij ook met die van hem.
In het leven is het eerder dat juist degene die vraagt, iets krijgt, en degene die zwijgt niets krijgt.
abracadabra schreef:
Ik heb nu een collage gemaakt met dingen die ik leuk vind en ik ha het straks naar hem sturen. Nadat ik hem verteld heb dat ik graag een kado wil. Heel stom dat ik dat best wel eng vind... vragen om een cadeau is niet netjes ofzo... wie vraagt wordt overgeslagen. Maar ik ga het toch doen.

zie het niet als Vragen Om Een Kado, maar om het uitspreken van je verwachtingen mbt je relatie
SallySpectra* schreef:
11-12-2019 17:28
Met jouw strategie wordt die pummel echt niet minder lomp en onattent. Je zorgt er alleen voor dat ie denkt: als ik vanavond van bil wil gaan, moet ik wel even een bossie treurig bij de Texaco halen, anders veinst ze weer hoofdpijn.
Klinkt echt als een afschuwelijke vent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
abracadabra schreef:

O en aan nestje bouwen enzo doe ik niet. Wij latten en hebben geen samenwoon plannen. Ook niet in de toekomst. Ik hou graag mijn eigen nestje met mijn kinderen en hij ook met die van hem.

Geeft hij zijn eigen kinderen ook geen kadootjes? Met Sinterklaas, kerst of voor hun verjaardag?
retrostar schreef:
11-12-2019 17:33
Klinkt echt als een afschuwelijke vent.
Ja. Niet doen dus.
winkelfanaat schreef:
11-12-2019 17:29
Ik denk dat je dit wel leuk vindt om te lezen:

https://www.happinez.nl/liefde-relaties ... -jij-test/

Ook ik geef graag een cadeau en krijg graag een cadeau. Mijn partner is meer van het knuffelen.
Maar door de jaren heen weet hij inmiddels dat hij scoort met een cadeau voor mijn verjaardag en met kerst😉
Ik heb dit wel vaker gelezen. Moderne psychologie. En ja ik snap het ook. En ik weet t allemaal rationeel. En toch is mijn gevoel dat ik graag een kado wil omdat t voor mij wel belangrijk is. En ik vind dat dat mag.
elmoni schreef:
11-12-2019 16:27
Het is toch geen kleuter. Kom op zeg. Ik ben zelf ook totaal niet sociaal. Je kan mij met Sheldon uit de Big bang theorie vergelijken maar ik weet wel wat sociaal wenselijk gedrag is. Ik heb mezelf ,net als Sheldon, allerlei sociale vaardigheden aangeleerd. Ik koop kado's voor anderen,terwijl ik er zelf niks om geef. Ik stuur kaartjes bij geboorte of overlijden. Appjes met verjaardagen. Dit omdat ik weet dat het door anderen gewaardeerd wordt. Lang leve facebook. Hierdoor lijk ik heel sociaal ( niet dus ) :yes:
Geef je dan ook badzoutpakketten kado (nog steeds mijn favoriete aflevering)
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
retrostar schreef:
11-12-2019 17:29
Wie heeft het over macht? Ik heb het over liefde en gehoord worden. Dan mag hij woest neuken als een knijn, dat maakt me echt niet meer warm als hij zo ongevoelig is voor mijn behoefte aan kleine attenties.

Maar goed, je hebt dus eigenlijk geen problemen met zijn gedrag? Prima, Opgelost dus.
Hij neukt niet woest als een konijn. Hij is er geweldige liefdevolle minnaar die mij het gevoel geeft het centrum van het universum te zijn als we sex hebben en mijn behoeftes voorop zet en me graag wil laten genieten. T is niet een kunstje wat ie flikt en het is geen voor wat hoort wat ofzo...

Als ik hem sex zou ontzeggen vanwege een kado dan zou ik mezelf ook de sex ontzeggen. En dan straf ik mezelf.
julius schreef:
11-12-2019 17:34
Geeft hij zijn eigen kinderen ook geen kadootjes? Met Sinterklaas, kerst of voor hun verjaardag?
Zelden. Of hij geeft wat ze vragen. Of zijn ex regelt een gezamenlijk kado.

Hij is er wel altijd voor ze. Niks is hem te gek. Maar zijn kinderen zijn al groot.

Als ze iets willen dan geeft ie t ze gewoon. Niet perse als kado maar gewoon wanneer ze iets graag willen.
SallySpectra* schreef:
11-12-2019 17:36
Ja. Niet doen dus.
Wat niet doen? Jij hebt het over pikstraf, ik over onaantrekkelijkheid in alle opzichten van een man die zich onempathisch gedraagt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je de vraag wel eens andersom gedacht?

Jij vind het belangrijk en jij vind dat hij wel eens zijn best mag doen.

Hij vind het niet belangrijk en hij vind dat jij wel eens wat minder waarde hieraan mag hechten.

Wie 'moet' zich nu aanpassen dan?
Maar hij koopt toch wel iets voor je kinderen hoop ik? Of doet hij dat ook niet?
EHV1981 schreef:
11-12-2019 17:43
Maar hij koopt toch wel iets voor je kinderen hoop ik? Of doet hij dat ook niet?
Hij koopt iets als ze iets willen hebben. Niet perse voor een gelegenheid. Oor hun verjaardag regelt hun moeder een gezamenlijk kado.
abracadabra schreef:
Zelden. Of hij geeft wat ze vragen. Of zijn ex regelt een gezamenlijk kado.

Hij is er wel altijd voor ze. Niks is hem te gek. Maar zijn kinderen zijn al groot.

Als ze iets willen dan geeft ie t ze gewoon. Niet perse als kado maar gewoon wanneer ze iets graag willen.
Dus zijn kinderen vragen het gewoon?

Dat dus.
Life is short. Eat dessert first.
Geef je kinderen hun kado Met Kerstmis en je vriend zijn kado als jullie eens met zijn tweetjes zijn. Volgende keer gewoon niks voor hem kopen. Snap niet waarom volwassen partners zo persé willen meedoen aan heel die reutemeteut . Hints geven over dingen die je graag wil snap ik ook niet. Als je iets wil, koop je dat toch gewoon.
poker wijzigde dit bericht op 11-12-2019 17:53
17.88% gewijzigd
retrostar schreef:
Wat niet doen? Jij hebt het over pikstraf, ik over onaantrekkelijkheid in alle opzichten van een man die zich onempathisch gedraagt.
Nee. Jij hebt het over seks als beloning voor een man die je als een puppy behandelt.
Stuur gewoon een mailtje met daarin allerlei links naar dingen die je graag zou willen hebben, prijzen variërend van 10 tot 100 euro of wat jullie max ook is.

In de subject regel zet je: Mijn verlanglijst voor onder de kerstboom en in het mailtje zet je:

Hai schat,

Ik heb voor jou 3 dingen en voor de kinderen ieder 5 dingen, hier is mijn verlanglijst. Kan je als je je eigen cadeaus voor mij koopt ook gelijk de kinderen helpen om een cadeautje voor mij uit te zoeken? Dank je wel!

Tot vanavond!
Am Yisrael Chai!
Ik zou er geen probleem van maken. Als dit zijn slechtste minpunt is, dan heb je een prima vent.

Ik heb een tegenovergestelde man. Zodra ik ook maar ooit een keer naar iets gewezen heb, zo van leuk, dan heb ik het geheid onder de boom liggen (of in niet kersttijd staat de dhl voor de deur). En vaak ook heb ik niet eens gewezen. Dat heeft me ook al veel zooi opgeleverd die ik niet per se wilde hebben. Dus zelfs dat heeft nadelen.

Koop lekker wat voor jezelf en geniet van je vriend.
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien mis ik wel wat hork-clues, maar op basis van je OP: hij klinkt als een redelijk normale man die een andere taal van liefde spreekt dan jij. Cadeautjes zitten gewoon niet in zijn systeem en wel in het jouwe. In de beste relaties accepteer en waardeer je elkaar helemaal zoals je bent, dus als dit het enige is wat tussen jullie wrijft, stuur hem dan gewoon een linkje met het cadeau dat je wenst en geniet van de vele aspecten in de relatie die wel gewoon helemaal conform wens zijn.
Ik zou het of bespreken en zeggen: 'Ik weet dat jij cadeautjes echt absoluut niet belangrijk vindt, maar ik wil graag cadeautjes onder de boom met Kerst en dan wil ik dat er voor iedereen iets ligt, dus ik zou het fijn vinden als jij voor mij iets koopt.' En dan eventueel een verlanglijstje om hem op weg te helpen. Of ik zou zelf iets kopen en accepteren dat het gewoon niet in zijn systeem zit en dat dat niks zegt over zijn liefde of waardering. Ik zou er niet een heel groot punt van maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
abracadabra schreef:
11-12-2019 16:18
Ja zou je echt om dit punt een relatie verbreken? Deze man is buiten dat echt de meest leuke relatie die ik ooit heb gehad. Hij is er altijd voor me, luistert naar me, we hebben de grootste lol. Kunnen samen enorm lachen. Hij respecteert me en laat me altijd in mijn waarde...

Is dit dan echt een punt om het uit te maken.
ben je nu helemaal betoeterd?

mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd en mijn moeder heeft nog nooit ook maar IETS gekregen van mijn vader. Ze mag alles kopen wat ze wil,en verder is hij een lieve en leuke echgtenoot. Mijn man en ik kopen ook zelden iets voor elkaar. We zijn allebei ontzettend moeilijk in cadeaus.

Cadeaus zijn niet belangrijk. Als ik jouw beschrijvingg lees, denk ik 'wees blij met je lieve vriend'. Mannen zat die hun vrouwen de duurste cdeaus geven en ondertussen gewoon vreemd gaan bijvoorbeeld. Je vriend is niet materialistisch, hij hecht belang aan de juiste dingen in het leven.

Ik zou gewoon samen met hem iets uitzoeken en dat onder de boom leggen voor jezelf. zelfs al moet je dat zelf bestellen.

.
doornroosje9 schreef:
11-12-2019 16:15
Schat, ik zou graag cadeautjes willen geven aan elkaar met Kerst, zoek je zelf iets voor mij of wil je dat ik een paar suggesties geef?
:thumbsup:
abracadabra schreef:
11-12-2019 16:23
Ik wil natuurlijk gewoon een kado van hem. Dat hij me verrast. Omdat in mijn stomme romantische hoofd dat een teken van liefde is. Rationeel weet ik dat het onzin is. En dat wat we hebben belangrijker is dan een cadeau... En toch krijg ik dit niet losgelaten...

Soms echt lastig om vrouw te zijn ;)
Ik vind het eigenlijk helemaal geen onzin, voor mij zijn cadeautjes ook belangrijk. Het hoeft niet groot en duur, maar even laten zien dat je aan iemand hebt gedacht en je best hebt gedaan om diegene blij te maken. Af en toe kan dat best iets materieels zijn, hartstikke leuk. Of zelf gemaakt, soms nog leuker. Er rust een beetje een taboe op materialisme bij veel mensen, maar bij gelegenheden een cadeautje verwachten vind ik niks om je voor te schamen.

Ik vind eigenlijk veel bovenstaande tips heel goed, ik heb niks meer toe te voegen. Wellicht ga ik ze zelf ook proberen. Mijn man is ook geen cadeautjesmens. Absoluut niet gierig, in principe mag ik alles voor mezelf kopen van zijn credit card. Maar daar gaat het niet om, het zou jou leuk zijn als hij zelf een keer wat bedenkt of oplettend is geweest in mijn verhalen en iets goeds heeft uitgekozen daarbij.
Vlaamsemeid schreef:
11-12-2019 18:37
ben je nu helemaal betoeterd?

mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd en mijn moeder heeft nog nooit ook maar IETS gekregen van mijn vader. Ze mag alles kopen wat ze wil,en verder is hij een lieve en leuke echgtenoot. Mijn man en ik kopen ook zelden iets voor elkaar. We zijn allebei ontzettend moeilijk in cadeaus.

Cadeaus zijn niet belangrijk. Als ik jouw beschrijvingg lees, denk ik 'wees blij met je lieve vriend'. Mannen zat die hun vrouwen de duurste cdeaus geven en ondertussen gewoon vreemd gaan bijvoorbeeld. Je vriend is niet materialistisch, hij hecht belang aan de juiste dingen in het leven.

Ik zou gewoon samen met hem iets uitzoeken en dat onder de boom leggen voor jezelf. zelfs al moet je dat zelf bestellen.

.

Het gaat toch ook niet om het cadeau. Het gaat om de gedachte erachter. Dat je je partner ziet staan, weet wat zij waardeert en iets leuks doet voor haar.
Dan kun je wel zeggen dat hij belang hecht aan de juiste dingen in het leven maar hier slaat hij m.i. de plank flink mis.
ik zou trouwens niks met een collage kunnen: dan moet ik vervolgens uitzoeken hoe zo'n ding heet en waar ik het kan vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven