Kerst en graag een cadeau krijgen
woensdag 11 december 2019 om 16:13
Hoi allemaal,
Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).
Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).
Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.
Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.
Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...
Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?
Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...
Wat zouden jullie doen?
Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).
Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).
Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.
Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.
Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...
Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?
Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...
Wat zouden jullie doen?
abracadabra wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:15
5.80% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 16:15
Wat een hork zeg.
Mijn advies zou zijn zoek een leukere, maar ik vermoed dat dat niet het advies is waar je naar zoekt.
Dan is mijn B-advies:
Ga het gesprek aan. Zeg heel duidelijk: "Schat, je doet me verdriet als je nooit een cadeau voor me koopt. Ik vind dat belangrijk. Ik verwacht dus minimaal bij verjaardag/jubileum/kerst een cadeau van je. Kun je aan die verwachting voldoen?"
Mijn advies zou zijn zoek een leukere, maar ik vermoed dat dat niet het advies is waar je naar zoekt.
Dan is mijn B-advies:
Ga het gesprek aan. Zeg heel duidelijk: "Schat, je doet me verdriet als je nooit een cadeau voor me koopt. Ik vind dat belangrijk. Ik verwacht dus minimaal bij verjaardag/jubileum/kerst een cadeau van je. Kun je aan die verwachting voldoen?"
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:16
0.52% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 16:16
dan doe je wat mijn moeder al 49 jaar doet: Je koopt een cadeau voor jezelf en doet net alsof je super verrast bent wanneer je het openmaakt, en bedankt hem vol enthousiasme voor het lieve gebaar. "Oh lieverd wat fijn, dit was PRECIES wat ik wilde".
Misschien niet leuk, maar je kunt hem daar denk ik echt niet in veranderen.
Misschien niet leuk, maar je kunt hem daar denk ik echt niet in veranderen.
woensdag 11 december 2019 om 16:16
Ja dat kan ik wel doen... En toch zegt het rebelse in me... nee dat wil ik niet. Ik wil gewoon dat hij een keer ziet dat het voor mij wel belangrijk is ofzo... echt zo een stom vrouwen ding denk ik.
Ik weet heus wel dat liefde niet in cadeaus zit... En toch krijg ik er een opstandig gevoel van.
woensdag 11 december 2019 om 16:18
Dit.-Darkside- schreef: ↑11-12-2019 16:16Gewoon zeggen.
'Ik wil met kerst cadeaus doen. Dit en dit heb ik voor de kinderen, voor jou heb ik ook iets, dus ik verwacht dat jij iets voor mij koopt. Richtprijs xxxx euro.'
Ja zou je echt om dit punt een relatie verbreken? Deze man is buiten dat echt de meest leuke relatie die ik ooit heb gehad. Hij is er altijd voor me, luistert naar me, we hebben de grootste lol. Kunnen samen enorm lachen. Hij respecteert me en laat me altijd in mijn waarde...COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:15Wat een hork zeg.
Dan is mijn B-advies:
Is dit dan echt een punt om het uit te maken.
Hij ziet niet dat dat belangrijk is en hij kan ook geen gedachten lezen. Je moet het gewoon zeggen, klaar.abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:16Ja dat kan ik wel doen... En toch zegt het rebelse in me... nee dat wil ik niet. Ik wil gewoon dat hij een keer ziet dat het voor mij wel belangrijk is ofzo... echt zo een stom vrouwen ding denk ik.
Ik weet heus wel dat liefde niet in cadeaus zit... En toch krijg ik er een opstandig gevoel van.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 11 december 2019 om 16:19
Ik zou een geweldig cadeau voor mezelf kopen, naast de kerstboom zetten, want het past er niet onder en ik zou zoo ongelofelijk enthousiast reageren bij het uitpakken en hem helemaal onderzoenen en vertellen hoe blij ik ermee ben.
Hij zal misschien gaan protesteren, maar misschien dringt het dan wel tot hem door hoe belangrijk JIJ het vindt en dat zijn gevoel van niet belangrijk weleens een verkeerde gok zou kunnen zijn.
Je bent er toch om elkaar lief te hebben en elkaar blij te maken? Dat moet hij er dan ook maar voor over hebben.
Vind ik dan.
Hij zal misschien gaan protesteren, maar misschien dringt het dan wel tot hem door hoe belangrijk JIJ het vindt en dat zijn gevoel van niet belangrijk weleens een verkeerde gok zou kunnen zijn.
Je bent er toch om elkaar lief te hebben en elkaar blij te maken? Dat moet hij er dan ook maar voor over hebben.
Vind ik dan.
woensdag 11 december 2019 om 16:19
Ik zou de kinderen meenemen naar een tuincentrum / de Oil&Vinegar-winkel / de Douglas en zeggen: "Hier hebben jullie € 20. Koop maar een mooi kerstcadeautje voor mamma. En laat het inpakken."abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:13Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...
Wat zouden jullie doen?
Dan komen ze misschien aan met een Laaf of een oudedamesparfum, maar je hebt in elk geval je cadeautje.
Plan B is om je moeder in te schakelen. "Ma, ga jij met Tess en Finn een kerstcadeautje voor mij kopen? Ik wil graag body lotion voor een droge huid. Hier heb je twintig euri. Dank je, mam. Ja, ik ook van jou."
woensdag 11 december 2019 om 16:20
Hij respecteert in ieder geval niet je behoefte om af en toe een blijk van attentie te krijgen.abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:18Ja zou je echt om dit punt een relatie verbreken? Deze man is buiten dat echt de meest leuke relatie die ik ooit heb gehad. Hij is er altijd voor me, luistert naar me, we hebben de grootste lol. Kunnen samen enorm lachen. Hij respecteert me en laat me altijd in mijn waarde...
Is dit dan echt een punt om het uit te maken.
Weet je, het is jouw relatie. Het is vast een leuke vent. Maar bij mij zou ie niet wegkomen met "ik heb er niets mee en ik onthoud het niet".
Als ik hem expliciet zou vertellen wat ik wil, en hij wil of doet dat niet, zou ik de relatie verbreken ja.
woensdag 11 december 2019 om 16:23
woensdag 11 december 2019 om 16:27
Het is toch geen kleuter. Kom op zeg. Ik ben zelf ook totaal niet sociaal. Je kan mij met Sheldon uit de Big bang theorie vergelijken maar ik weet wel wat sociaal wenselijk gedrag is. Ik heb mezelf ,net als Sheldon, allerlei sociale vaardigheden aangeleerd. Ik koop kado's voor anderen,terwijl ik er zelf niks om geef. Ik stuur kaartjes bij geboorte of overlijden. Appjes met verjaardagen. Dit omdat ik weet dat het door anderen gewaardeerd wordt. Lang leve facebook. Hierdoor lijk ik heel sociaal ( niet dus )
woensdag 11 december 2019 om 16:27
Heeft daar niets mee te maken.abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:23Ik wil natuurlijk gewoon een kado van hem. Dat hij me verrast. Omdat in mijn stomme romantische hoofd dat een teken van liefde is. Rationeel weet ik dat het onzin is. En dat wat we hebben belangrijker is dan een cadeau... En toch krijg ik dit niet losgelaten...
Soms echt lastig om vrouw te zijn
Echt, zeg het gewoon tegen hem. Je maakt het jezelf echt ontzettend moeilijk zo.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 11 december 2019 om 16:28
abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:23Ik wil natuurlijk gewoon een kado van hem. Dat hij me verrast. Omdat in mijn stomme romantische hoofd dat een teken van liefde is. Rationeel weet ik dat het onzin is. En dat wat we hebben belangrijker is dan een cadeau... En toch krijg ik dit niet losgelaten...
Soms echt lastig om vrouw te zijn![]()
Dít vind je lastig aan vrouw zijn? Van alle shit die we verwerken vind je dit lastig?
Lekker luchtig leven
woensdag 11 december 2019 om 16:28
Als hij je in anderhalf jaar nog nooit heeft verrast op dit gebied gaat hij dat hoogstwaarschijnlijk nu ook niet doen, als je niks zegt. Spreek duidelijk je verwachting uit naar hem. Anders zit jij op iets te hopen waarvan hij geen idee heeft. Praten is hierin echt de oplossing.abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:23Ik wil natuurlijk gewoon een kado van hem. Dat hij me verrast. Omdat in mijn stomme romantische hoofd dat een teken van liefde is. Rationeel weet ik dat het onzin is. En dat wat we hebben belangrijker is dan een cadeau... En toch krijg ik dit niet losgelaten...
Soms echt lastig om vrouw te zijn![]()
woensdag 11 december 2019 om 16:30
Ik ben zoals de vriend van TO. Mijn man koopt wel altijd cadeautjes voor mij, zomaar. en bij gelegenheden, zelfs om te vieren dat het de eerste dag van de zomervakantie is.
Ik denk dan altijd achteraf; Ja, was wel een mooi moment geweest...
Nu had ik eigenlijk vol trots cadeautjes in de zak van Sinterklaas gedaan. Maar nu komt Kerst er natuurlijk ook nog aan.
Ik denk dan altijd achteraf; Ja, was wel een mooi moment geweest...
Nu had ik eigenlijk vol trots cadeautjes in de zak van Sinterklaas gedaan. Maar nu komt Kerst er natuurlijk ook nog aan.
Mijn man is ook niet zo van de kadootjes. Met Sinterklaas geef ik hem een lijstje en dan overlegt hij het eventueel met mijn moeder (kadoos met kerst doen we niet aan) en dan koopt hij dat. Met mijn verjaardag gaat hij altijd met de kinderen op pad, ook met een lijstje (kan nog niet met Sinterklaas, er gelooft nog 1). De enige keren dat ik als verrassing iets gekregen heb was bloemen op onze trouwdag. Hij wil ook echt wel iets kopen, maar hij vindt het lastig om iets te bedenken waar ik heel blij van word.
Zoals hierboven al is benoemd, waarom ga je niet gewoon een gesprek aan en geef je je verwachtingen aan? Bij kerst, verjaardag en bijv. een jubileum is het wel attent om een cadeautje te geven. Ik zou het dan ook fijn vinden als je dit zou doen. Want het klinkt alsof als je niks doet er ook niks komt. Dus kan je het beter uitspreken denk ik.