Kerst en graag een cadeau krijgen
woensdag 11 december 2019 om 16:13
Hoi allemaal,
Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).
Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).
Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.
Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.
Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...
Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?
Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...
Wat zouden jullie doen?
Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).
Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).
Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.
Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.
Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...
Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?
Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...
Wat zouden jullie doen?
abracadabra wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:15
5.80% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 16:34
Ik heb ook zo'n vriend. Dus bij het bestellen van de cadeautjes voor mijn familie en voor mijn vriend, heb ik ook maar een cadeautje gekocht voor mezelf en dat ook ingepakt. Anders vergeet hij het echt. Wel heb ik het natuurlijk verrekend met het bedrag dat hij nog kreeg voor het vuurwerk dat we samen gekocht hebben. Hij mag wel zelf betalen.
woensdag 11 december 2019 om 16:35
Nee natuurlijk niet.abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:18Ja zou je echt om dit punt een relatie verbreken? Deze man is buiten dat echt de meest leuke relatie die ik ooit heb gehad. Hij is er altijd voor me, luistert naar me, we hebben de grootste lol. Kunnen samen enorm lachen. Hij respecteert me en laat me altijd in mijn waarde...
Is dit dan echt een punt om het uit te maken.
En je hebt een paar opties:
Je accepteert het en bent dan dus ook niet meer teleurgesteld als je niets krijgt.
Je meldt hem dat je voor hem een kerstcadeau koopt en verwacht dat hij iets voor jou koopt, liefst met duidelijke wensenlijst (parfum X, ketting zus, blender zo).
Je koopt een cadeau voor jezelf en legt dat onder de boom.
Persoonlijk zweer ik bij een combinatie van 2 en 3.
woensdag 11 december 2019 om 16:36
Lieverd, kijk deze eens:
https://www.youtube.com/watch?v=V2v-iIdngqI
This is my 80/20 rule. Nothing in life is 100% what you want it to be. Not a job. Not a spouse. Not a kid. Not a parent. Nothing is going to give you a hundred percent of what you want in life. Nothing human, nothing physical , nothing tangible, nothing touchable will give you a hundred percent.
En daarna de laatste zinnen.
https://www.youtube.com/watch?v=V2v-iIdngqI
This is my 80/20 rule. Nothing in life is 100% what you want it to be. Not a job. Not a spouse. Not a kid. Not a parent. Nothing is going to give you a hundred percent of what you want in life. Nothing human, nothing physical , nothing tangible, nothing touchable will give you a hundred percent.
En daarna de laatste zinnen.
woensdag 11 december 2019 om 16:36
Ik koop altijd kadootjes voor mezelf, voor de kinderen en voor manlief.
Als hij zijn liefde voor mij moet bewijzen met kadootjes dan krijg ik toch niet wat ik wil. Verder maak ik er geen halszaak van, ga niet lopen mokken of ouwe koeien uit de sloot halen
(Ja, maar jij ....
- hebt toen en toen ook geen kadootjes gekocht,
- geeft niet genoeg om me enz..)
ik koop ook rustig heel veel sokken om de stapel onder de kerstboom maar zo hoog mogelijk te krijgen. En pak ze ook in doosjes in. Lijkt het ook nog wat.
Ik geniet van het ontbijt op 1e kerstdag, het uitpakken van de kadootjes en de middag die ik met dat goede boek dat ik graag wilde hebben opgekruld op de bank voor de kachel zit.
Als hij zijn liefde voor mij moet bewijzen met kadootjes dan krijg ik toch niet wat ik wil. Verder maak ik er geen halszaak van, ga niet lopen mokken of ouwe koeien uit de sloot halen
(Ja, maar jij ....
- hebt toen en toen ook geen kadootjes gekocht,
- geeft niet genoeg om me enz..)
ik koop ook rustig heel veel sokken om de stapel onder de kerstboom maar zo hoog mogelijk te krijgen. En pak ze ook in doosjes in. Lijkt het ook nog wat.
Ik geniet van het ontbijt op 1e kerstdag, het uitpakken van de kadootjes en de middag die ik met dat goede boek dat ik graag wilde hebben opgekruld op de bank voor de kachel zit.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
woensdag 11 december 2019 om 16:37
Mijn man krijgt al vlekken bij het idee dat hij voor kerst/Valentijn/verjaardag een cadeau moet regelen. Hoe slim die man ook is, dit krijgt hij niet voor elkaar.
Mijn aanpak verschilt per jaar. Vorig jaar heb ik twee dingen apart laten leggen in een winkel en tegen hem gezegd dat ie naar die winkel moet gaan. Hij snapte alleen niet dat ie moest kiezen, was een royale kerst. Ik heb hem wel eens een route uitgetekend naar een tas in de Bijenkorf. En gister heb ik hem een link gestuurd van een Pinterest bord met daarop allemaal mooie dingen van een winkel waar we net zijn geweest.
Ik haal lol uit de omslachtigheid.
Mijn aanpak verschilt per jaar. Vorig jaar heb ik twee dingen apart laten leggen in een winkel en tegen hem gezegd dat ie naar die winkel moet gaan. Hij snapte alleen niet dat ie moest kiezen, was een royale kerst. Ik heb hem wel eens een route uitgetekend naar een tas in de Bijenkorf. En gister heb ik hem een link gestuurd van een Pinterest bord met daarop allemaal mooie dingen van een winkel waar we net zijn geweest.
Ik haal lol uit de omslachtigheid.
woensdag 11 december 2019 om 16:38
Dat vind ik wel heel simpel gedacht. Er kan natuurlijk heel iets anders achter zitten dan “hij heeft geen respect blablablabla”.COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:20Hij respecteert in ieder geval niet je behoefte om af en toe een blijk van attentie te krijgen.
Weet je, het is jouw relatie. Het is vast een leuke vent. Maar bij mij zou ie niet wegkomen met "ik heb er niets mee en ik onthoud het niet".
Als ik hem expliciet zou vertellen wat ik wil, en hij wil of doet dat niet, zou ik de relatie verbreken ja.
woensdag 11 december 2019 om 16:41
Mijn zus heeft instructies om mijn man aan te slingeren tegen de tijd dat mijn verjaardag ofzo er aan komt. Het zelf moeten doen vond ik zo’n armoe. Deze oplossing bevalt al jaren prima.
Mijn man is een lieverd, maar totaal niet attent. En dan voelt ie zich ook nog eens rot dat hij het vergeten is, of niet weet waar hij mee aan kan komen. En dan voel ik me dubbel rot: en omdat ik vergeten word, en omdat mijn man zich daar dan oprecht rot over voelt.
Mijn zus kan goed kadootjes kiezen en vindt het ook nog leuk.
Mijn man is een lieverd, maar totaal niet attent. En dan voelt ie zich ook nog eens rot dat hij het vergeten is, of niet weet waar hij mee aan kan komen. En dan voel ik me dubbel rot: en omdat ik vergeten word, en omdat mijn man zich daar dan oprecht rot over voelt.
Mijn zus kan goed kadootjes kiezen en vindt het ook nog leuk.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:44
6.45% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 16:41
Daar werd ik zelf dus heel erg verdrietig van. En vervelend en gemeen.nieuwsbrief schreef: ↑11-12-2019 16:37Je kan ook gewoon niks voor jezelf kopen. Misschien ziet hij dan in dat het dus niet leuk voor jou is om als enige van het gezin niks te kijken.
Ik zou er persoonlijk ook best verdrietig van worden.
Daarom koop ik nu zelf een kadootje. Wat hier verder boven gezegd wordt met hints, weg laten leggen en een kaart tekenen is ook een goede optie.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
woensdag 11 december 2019 om 16:42
Wat kan er nog meer achter zitten dan?SallySpectra* schreef: ↑11-12-2019 16:38Dat vind ik wel heel simpel gedacht. Er kan natuurlijk heel iets anders achter zitten dan “hij heeft geen respect blablablabla”.
In ieder geval, als ze het niet vraagt komt ze er sowieso niet achter.
woensdag 11 december 2019 om 16:46
Dat vind ik een beetje passief agressief eigelijk. Ik wil graag een kado maar ik weer hoe hij is.nieuwsbrief schreef: ↑11-12-2019 16:37Je kan ook gewoon niks voor jezelf kopen. Misschien ziet hij dan in dat het dus niet leuk voor jou is om als enige van het gezin niks te kijken.
Ik zou er persoonlijk ook best verdrietig van worden.
Ik denk dat ik gewoon het advies aanneem hier en t tegen hem zeg vanavond...
Schat ik wil wel graag een kadootje voor kerst...
Eigelijk lijkt het alsof ik gierig overkom ofzo... maar ja dan maar denk ik...
Thnx voor de adviezen
woensdag 11 december 2019 om 16:50
Mijn man weet het gewoon echt niet. Is heel bang dat hij het verkeerde koopt en heeft zelf van huis uit ook heel andere ‘normen’ hierover meegekregen. Bijvoorbeeld. En zo kan ik nog wel wat bedenken.COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:42Wat kan er nog meer achter zitten dan?
In ieder geval, als ze het niet vraagt komt ze er sowieso niet achter.
Daarbij vind ik dit echt geen halszaak. Een gebrek aan strengheid als het aankomt op cadeautjes betekent natuurlijk niet dat de beste man helemaal geen rekening met je houdt. Je moet het probleem ook niet groter maken dan het is.
woensdag 11 december 2019 om 16:51
Mensen die zeggen dit niet te kunnen, hoe ze ook proberen: hoe kan dat? Ik snap het echt niet. Hoe functioneer je dan op je werk bijvoorbeeld?
Voor niet onthouden heb je een agenda.
Voor niets weten te kopen heb je de optie een lijstje te vragen of iets standaards te kopen.
En verder zou ik niet weten waarom het dan niet zou lukken. Mis ik dan nog iets? (Behalve een stukje empathie om me hierin te kunnen verplaatsen
)
Voor niets weten te kopen heb je de optie een lijstje te vragen of iets standaards te kopen.
En verder zou ik niet weten waarom het dan niet zou lukken. Mis ik dan nog iets? (Behalve een stukje empathie om me hierin te kunnen verplaatsen
woensdag 11 december 2019 om 16:53
Ja dat laatste denk ik. En waarom zou je je er zo druk om maken als de oplossing vrij simpel is.COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:51Mensen die zeggen dit niet te kunnen, hoe ze ook proberen: hoe kan dat? Ik snap het echt niet. Hoe functioneer je dan op je werk bijvoorbeeld?
En verder zou ik niet weten waarom het dan niet zou lukken. Mis ik dan nog iets? (Behalve een stukje empathie om me hierin te kunnen verplaatsen)
Als dit nou alles is...
woensdag 11 december 2019 om 16:54
Maar een bos bloemen is toch altijd goed?SallySpectra* schreef: ↑11-12-2019 16:50Mijn man weet het gewoon echt niet. Is heel bang dat hij het verkeerde koopt en heeft zelf van huis uit ook heel andere ‘normen’ hierover meegekregen. Bijvoorbeeld. En zo kan ik nog wel wat bedenken.
Daarbij vind ik dit echt geen halszaak. Een gebrek aan strengheid als het aankomt op cadeautjes betekent natuurlijk niet dat de beste man helemaal geen rekening met je houdt. Je moet het probleem ook niet groter maken dan het is.
Uiteraard hoeft het geen halszaak te zijn. Maar TO (en ik) hechten eraan. Dus dan vind ik het wel belangrijk dat mijn partner daarop inspeelt. Dat doet hij ook; niet omdat hij zo attent is maar omdat hij weet dat ik het belangrijk vind. En dat vind ik fijn.
woensdag 11 december 2019 om 16:54
Gewoon het gesprek aan gaan.
Niet al dat omslachtige gedoe van cadeau voor jezelf kopen in de hoop dat hij de hint snapt. Sommige mensen zijn daar niet voor gemaakt en snappen het dan ook niet wat je eigenlijk probeert te zeggen. Je geeft aan dat het een leuke vent is, dan zal hij hier waarschijnlijk ook niet negatief op reageren.
Ikzelf ben ook van cadeautjes, grote gelegenheden, kleine gelegenheden en tussendoor ook nog iets.
Mijn man is echter niet zo. Vind het krijgen geweldig maar staat eigenlijk niet stil dat het andersom misschien ook wel leuk is. Dus heb ik aangegeven dat ik op mijn verjaardag, moederdag en kerst toch wel een cadeau verwacht.
Hij vind het ook lastig om dan iets te verzinnen en persoonlijk vind ik het dan ook geen probleem om een lijstje te maken met mijn wensen (grote en kleine cadeaus, kan ie altijd vooruit) en dat gaat prima.
Als het al niet het type is om cadeaus te kopen denk ik dat verwachten dat hij dan ook nog eens iets leuks verzint een beetje te hoog gegrepen is. Als hij verder een leuke kerel is en jij duidelijk (dus niet taggen op facebook, of tijdens een wandeling in de stad : hee dat boek, die schoenen of die ketting is leuk) aangeeft wat je wilt komt het vast goed.
Wil je iemand die jou verrast met cadeaus dan denk ik dat je een verkeerde hebt. Hij is gewoon niet zo, aan jou of je daar mee kunt leven.
Niet al dat omslachtige gedoe van cadeau voor jezelf kopen in de hoop dat hij de hint snapt. Sommige mensen zijn daar niet voor gemaakt en snappen het dan ook niet wat je eigenlijk probeert te zeggen. Je geeft aan dat het een leuke vent is, dan zal hij hier waarschijnlijk ook niet negatief op reageren.
Ikzelf ben ook van cadeautjes, grote gelegenheden, kleine gelegenheden en tussendoor ook nog iets.
Mijn man is echter niet zo. Vind het krijgen geweldig maar staat eigenlijk niet stil dat het andersom misschien ook wel leuk is. Dus heb ik aangegeven dat ik op mijn verjaardag, moederdag en kerst toch wel een cadeau verwacht.
Hij vind het ook lastig om dan iets te verzinnen en persoonlijk vind ik het dan ook geen probleem om een lijstje te maken met mijn wensen (grote en kleine cadeaus, kan ie altijd vooruit) en dat gaat prima.
Als het al niet het type is om cadeaus te kopen denk ik dat verwachten dat hij dan ook nog eens iets leuks verzint een beetje te hoog gegrepen is. Als hij verder een leuke kerel is en jij duidelijk (dus niet taggen op facebook, of tijdens een wandeling in de stad : hee dat boek, die schoenen of die ketting is leuk) aangeeft wat je wilt komt het vast goed.
Wil je iemand die jou verrast met cadeaus dan denk ik dat je een verkeerde hebt. Hij is gewoon niet zo, aan jou of je daar mee kunt leven.
woensdag 11 december 2019 om 16:55
Eens!SallySpectra* schreef: ↑11-12-2019 16:53Ja dat laatste denk ik. En waarom zou je je er zo druk om maken als de oplossing vrij simpel is.
Als dit nou alles is...
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 11 december 2019 om 16:55
Nee eens hoor. Maar iemand die uit zichzelf niet bedenkt dat een verjaardagscadeau (of attentie, whatever) misschien wel een goed idee is... daar heb ik toch echt mijn twijfels bij. Dat is toch raar?SallySpectra* schreef: ↑11-12-2019 16:53Ja dat laatste denk ik. En waarom zou je je er zo druk om maken als de oplossing vrij simpel is.
Als dit nou alles is...
woensdag 11 december 2019 om 16:57
Ik herken dit en vind het ook echt een domper. Het voelt alsof je niet belangrijk gevonden wordt en je geen extra aandacht waard bent. En als je dan zelf wel aandacht besteed aan een leuk cadeau voor je man, dan is het zuur dat het niet wederzijds is. Maar ik denk dat mijn man gewoon lui is, of inspiratieloos, of hij vergeet wat ik zei dat ik wilde hebben. Gewoon een beetje een hork dus. Mijn verwachtingen zijn laag en ik trakteer mezelf op iets leuks. Ik vind het wel echt jammer, want hierdoor doe ik ook weinig moeite meer voor een leuk cadeau voor mijn man.