Kerst en graag een cadeau krijgen
woensdag 11 december 2019 om 16:13
Hoi allemaal,
Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).
Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).
Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.
Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.
Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...
Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?
Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...
Wat zouden jullie doen?
Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).
Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).
Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.
Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.
Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...
Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?
Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...
Wat zouden jullie doen?
abracadabra wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:15
5.80% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 16:58
Mijn vriend is opgegroeid in een kindertehuis. Hij heeft geen warme herinneringen aan kerst enzo en aan kados deden ze niet. Hij heeft nket dat romantische gevoel bij kados wat ik heb. En hij begrijpt dat oprecht njet.COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:20Hij respecteert in ieder geval niet je behoefte om af en toe een blijk van attentie te krijgen.
Weet je, het is jouw relatie. Het is vast een leuke vent. Maar bij mij zou ie niet wegkomen met "ik heb er niets mee en ik onthoud het niet".
Als ik hem expliciet zou vertellen wat ik wil, en hij wil of doet dat niet, zou ik de relatie verbreken ja.
woensdag 11 december 2019 om 16:59
Wat erg dat hij die ene keer per jaar niet van zijn geloof af wil stappen en toch wat leuks voor je onder de boom wil leggen. Houd hij wel echt van je? Ik ben ook niet zo van de cadeaus maar met kerst zou ik not amused zijn als mijn vriend niet eens de moeite heeft genomen om een cadeautje te kopen. Hij hoeft er niet eens voor naar buiten, desnoods besteld hij iets online!
Waarom geef je hem eigenlijk nog een cadeautje?
Waarom geef je hem eigenlijk nog een cadeautje?
woensdag 11 december 2019 om 16:59
Dat is wel rot voor hem. Reden te meer om met hem in gesprek te gaan hierover!abracadabra schreef: ↑11-12-2019 16:58Mijn vriend is opgegroeid in een kindertehuis. Hij heeft geen warme herinneringen aan kerst enzo en aan kados deden ze niet. Hij heeft nket dat romantische gevoel bij kados wat ik heb. En hij begrijpt dat oprecht njet.
woensdag 11 december 2019 om 17:00
Juist dat gevoel. T is echt een gevoel. Al weet ik dat t rationeel onzin is.wittereiger schreef: ↑11-12-2019 16:57Ik herken dit en vind het ook echt een domper. Het voelt alsof je niet belangrijk gevonden wordt en je geen extra aandacht waard bent. En als je dan zelf wel aandacht besteed aan een leuk cadeau voor je man, dan is het zuur dat het niet wederzijds is. Maar ik denk dat mijn man gewoon lui is, of inspiratieloos, of hij vergeet wat ik zei dat ik wilde hebben. Gewoon een beetje een hork dus. Mijn verwachtingen zijn laag en ik trakteer mezelf op iets leuks. Ik vind het wel echt jammer, want hierdoor doe ik ook weinig moeite meer voor een leuk cadeau voor mijn man.
Hij is niet echt een hork... hij snapt gewoon echt het belang niet.
woensdag 11 december 2019 om 17:00
woensdag 11 december 2019 om 17:01
abracadabra schreef: ↑11-12-2019 17:00Juist dat gevoel. T is echt een gevoel. Al weet ik dat t rationeel onzin is.
Hij is niet echt een hork... hij snapt gewoon echt het belang niet.
Hij snapt hopelijk wel dat ie het zelf niet hoeft te snappen?
woensdag 11 december 2019 om 17:02
Waarom is dit flauw en ongezellig? Vriend geeft niet om kado's. dus hem boeit het sowieso niet.
woensdag 11 december 2019 om 17:02
Nou ja, dat vind jij dus. Er zijn echt mensen die zonder dit soort dingen zijn opgegroeid. Of het oprecht moeilijk vinden om te bedenken wat iemand anders zou willen en zelf geen belang hechten aan cadeaus.COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:55Nee eens hoor. Maar iemand die uit zichzelf niet bedenkt dat een verjaardagscadeau (of attentie, whatever) misschien wel een goed idee is... daar heb ik toch echt mijn twijfels bij. Dat is toch raar?
woensdag 11 december 2019 om 17:04
ik ben opgehouden om te verwachten dat hij iets koopt.
Vorig jaar waren mijn kinderen echt woedend dat hij niets had gekocht en ik wel iets moois voor hem, dus hebben ze met mijn verjaardag hem aan het werk gezet en kreeg ik iets waarvan zij (de kinderen) wisten dat ik heel graag wilde.
Dit jaar zal het wel weer zo zijn..ligt er niets onder boom van hem voor mij. Ik vind het jammer maar hij is een volwassen man en hij leeft niet onder een steen.
Ik word 50 straks.. ik verwacht niets.. we hebben een huwelijks jubileum straks.. ik verwacht niets.
Neemt niet weg dat ik het jammer vind maar ik blijf niet bezig om het aan te geven.. Altijd het antwoord " ik weet niet wat ik moet kopen" Als zelfs mijn kinderen het weten, waarom hij dan niet ? Ik ben al blij met een leuk rituals setje maar zelfs dat kan hij niet bedenken.. Laat dus maar. Dat ik niets verwacht scheelt dan weer, als hij dan wel iets koopt ben ik tenminste echt verrast.
Vorig jaar waren mijn kinderen echt woedend dat hij niets had gekocht en ik wel iets moois voor hem, dus hebben ze met mijn verjaardag hem aan het werk gezet en kreeg ik iets waarvan zij (de kinderen) wisten dat ik heel graag wilde.
Dit jaar zal het wel weer zo zijn..ligt er niets onder boom van hem voor mij. Ik vind het jammer maar hij is een volwassen man en hij leeft niet onder een steen.
Ik word 50 straks.. ik verwacht niets.. we hebben een huwelijks jubileum straks.. ik verwacht niets.
Neemt niet weg dat ik het jammer vind maar ik blijf niet bezig om het aan te geven.. Altijd het antwoord " ik weet niet wat ik moet kopen" Als zelfs mijn kinderen het weten, waarom hij dan niet ? Ik ben al blij met een leuk rituals setje maar zelfs dat kan hij niet bedenken.. Laat dus maar. Dat ik niets verwacht scheelt dan weer, als hij dan wel iets koopt ben ik tenminste echt verrast.
Nogmaals: dat vind jij.COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:54Maar een bos bloemen is toch altijd goed?
Uiteraard hoeft het geen halszaak te zijn. Maar TO (en ik) hechten eraan. Dus dan vind ik het wel belangrijk dat mijn partner daarop inspeelt. Dat doet hij ook; niet omdat hij zo attent is maar omdat hij weet dat ik het belangrijk vind. En dat vind ik fijn.
Inderdaad. Hij hoeft alleen maar het volgende in zijn systeem op te nemen.
Ik vind mijn partner leuk.
Zij vindt (oa) een cadeau/attentie leuk.
Ik wil haar graag een plezier doen dus ik zorg voor een cadeau op bepaalde momenten in het jaar.
[Execute if (christmas-10 days) or (birthday-10 days) or (anniversary-10 days)]
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 17:06
1.09% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 17:05
doornroosje9 schreef: ↑11-12-2019 16:15Schat, ik zou graag cadeautjes willen geven aan elkaar met Kerst, zoek je zelf iets voor mij of wil je dat ik een paar suggesties geef?
Zo dus. Als hij hier niet uitkomt dan vrees ik dat hij achterlijk is en zou ik hem inruilen.
woensdag 11 december 2019 om 17:05
Nou ik bedoelde meer dat dat het standaard iets is wanneer je wel wat wil kopen maar geen idee hebt wat en wel attent wil zijn. Dat het niet om de cadeaus gaat zeg maar.
woensdag 11 december 2019 om 17:06
Dit. En om daarom de relatie te verbreken terwijl het voor de rest een leuke en lieve vent is vind ik echt te ver gaan. Dan heb je zelf ook weinig inlevingsvermogen. Niemand is perfect.SallySpectra* schreef: ↑11-12-2019 17:02Nou ja, dat vind jij dus. Er zijn echt mensen die zonder dit soort dingen zijn opgegroeid. Of het oprecht moeilijk vinden om te bedenken wat iemand anders zou willen en zelf geen belang hechten aan cadeaus.
woensdag 11 december 2019 om 17:07
Oh, die zijn er vast. Ik denk alleen niet dat ik het aan zou kunnen om daarmee een relatie te hebben. Anderen wel denk ik. Dus dat lost zich wel prima op.SallySpectra* schreef: ↑11-12-2019 17:02Nou ja, dat vind jij dus. Er zijn echt mensen die zonder dit soort dingen zijn opgegroeid. Of het oprecht moeilijk vinden om te bedenken wat iemand anders zou willen en zelf geen belang hechten aan cadeaus.
abracadabra schreef: ↑11-12-2019 17:04Hij doet echt zijn best. Als ik t m zeg zal ie t ook wel echt doen. Hij doet altijd zijn best om mij te begrijpen. Maar hij vind dat soms wat ingewikkeld.
Hij weet van vorig jaar toch dat er kadootjes onder de boom liggen. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te onthouden, zeker als je zo je best doet?
Ja dat begrijp ik wel.COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 17:05Nou ik bedoelde meer dat dat het standaard iets is wanneer je wel wat wil kopen maar geen idee hebt wat en wel attent wil zijn. Dat het niet om de cadeaus gaat zeg maar.
woensdag 11 december 2019 om 17:09
COtweepuntnul schreef: ↑11-12-2019 16:20
Als ik hem expliciet zou vertellen wat ik wil, en hij wil of doet dat niet, zou ik de relatie verbreken ja.
Betreft dit alleen het kerstkado of trek je het relatie-breed?
woensdag 11 december 2019 om 17:09
Ik geloof overigens heus dat er mensen zijn die het allemaal niet boeit enzo. Die zijn alleen niet voor mij geschikt en ik niet voor hen.
En ik moet zeggen dat ik ze nog nooit ben tegen gekomen dus ik heb wel iets moeite met me voorstellen hoe dat dan concreet werkt.
woensdag 11 december 2019 om 17:10
Het gaat niet alleen om kerstcadeaus nee als je dat bedoelt. Maar het moedwillig geen rekening willen houden met je partner op zo'n manier vind ik een dealbreaker ja. Maar ik ben TO niet.Dymphnatam schreef: ↑11-12-2019 17:09Betreft dit alleen het kerstkado of trek je het relatie-breed?
woensdag 11 december 2019 om 17:12
Kan me niet voorstellen dat als je man de gelegenheid heeft om de banden aan te halen d.m.v. een geschenkje of attentie, hij dit niet zou doen. Kleine moeite groot gevolg.
Ik zou dit gevoel wel warmhouden. Dus duidelijk laten blijken dat ik kadootjes enig vind, dat ik me op de gelegenheid verheug, bij alles wat hij geeft het aan iedereen trots laten zien. En uiteraard merkt hij het in bed ook dat ik zo blij met hem ben; de lieverd.
Ik zou dit gevoel wel warmhouden. Dus duidelijk laten blijken dat ik kadootjes enig vind, dat ik me op de gelegenheid verheug, bij alles wat hij geeft het aan iedereen trots laten zien. En uiteraard merkt hij het in bed ook dat ik zo blij met hem ben; de lieverd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 11 december 2019 om 17:14