Werk & Studie alle pijlers

Afstuderen, hoe effectief zijn jullie?

01-04-2009 14:29 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het afstuderen en er zijn van die dagen dat ik echt bijna niets gedaan krijg! En op andere dagen ben ik ook niet constant productief...

Nu vraag ik me af, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel uur per dag jullie (voor degenen die bezig zijn met hun afstuderen natuurlijk) effectief bezig zijn!
Supergoed lasagne!! Vandaag weer een nuttige dag voor je hopelijk!

Lis870 welkom, hopelijk gaat het bij jou straks van een leien dakje :D.

Ik zit er weer klaar voor. Lichamelijk in elk geval dan. Ben nog best moe dus ik giet zo wat koffie naar binnen en hopelijk kan ik dan razendsnel (maar vooral grondig en goed) de laatste teksten doen.

*Het is een mooie dag om hard te werken*

Succes allemaal!
Hahaha! Lichamelijk zit ik er ook een half uur klaar voor... Ik heb al 2 alinea's geschrapt. Dat bedacht ik vannacht in bed, dat die er eigenlijk wel uit konden. Moet je nagaan... in bed, daar moet je eigenlijk slapen! Ik ben nog niet eens op de helft en ik schrap schrap schrap... zonde... eindelijk iets op papier en ik knikker t er allemaal weer uit. Maar verder dan lichamelijk komt t nog niet.

Hoi Lis870! Herkenbaar, die tijdsdruk. Maar die tijdsdruk zou er bij mij nu echt moeten zijn inmiddels... en ik voel een hoop (paniek en onrust), maar geen stomende inspiratie

Heb je gedaan wat je wilde doen ik_ontwerp? Vandaag je hoofdstuk af! Knallen met die hap!

Lasange, ja ik heb tijdens mijn studie al eerder in t buitenland gezeten (Erasmus), maar dat is toch anders en vrijblijvender dan echt op eigen houtje een master doen, merk ik. Ik heb meerdere 'locals' die me willen helpen, maar die moeten wel net tijd hebben als ik het nodig heb. Ze zijn ingeseind, dus het moet wel goedkomen hoor.

HET IS EEN PRACHTIGE DAG OM HARD TE WERKEN... Zooo, we gaan ervoor!
Suc6 vandaag allemaal!! Ik ga zo ook weer een interview uittypen, het einde daarvan komt in zicht dus het is gelukkig niet meer zo'n berg waar je dan tegenop ziet.

@lasagne: goed bezig geweest zeg! En juist fijn dat je door het forum zo'n goede stok achter de deur hebt. Maak er goed gebruik van zou ik zeggen!

@ik-ontwerp: het is inderdaad een mooie dag om hard te werken!!! Je krijgt je laatste teksten af!! You can do it girl!
:o. Ik zit hier nog steeds enkel lichamelijk. Arrgh!! Ik zet m'n internet zo uit en kom om 12 uur vertellen dat ik een heel stuk verder ben. *geeft zichzelf een schop onder d'r kont*
Het is een mooie dag om hard te werken.

Ik meld mij dus een halfuur te laat. Heb me dus vanochtend half verslapen, maar ga zo aan de slag. Kathy, ook ik had dat vannacht. Ik lag er pas om half twee in en toen ben ik toch nog even in een boek wat gaan bekijken. Kreeg ik later nog allerlei ideeen die ik dus op een papiertje heb geschreven. Maar hier ga ik zometeen wel mee bezig.

Kathy natuurlijk is het minder vrijblijvend dan Erasmus, dat begrijp ik. Je moet nu echt he. Fijn dat je evt nog een beroep op anderen kunt doen.

Lis, kom erbij hoor! Ik haal echt motivatie uit het forum! En die tijdsdruk is heel herkenbaar. Ik heb afgesproken met mn begeleider om morgen een hoofdstuk in te leveren. Ik wil straks nog even langs mijn ouders, dus nu heb ik wel tijdsdruk. Maar als ik nog een week had gehad, dan was het wel anders geweest.

Ik_ontwerp: zal ik je ook nog even een schop onder je kont geven , ach joh, je bent steeds al zo goed bezig, dat gaat je vandaag ook lukken.

Nietjuuh wat fijn dat het einde van de interviews in zicht komt. Nog eventjes doorbijten!

Succes allemaal! Het is een mooie dag om te werken!

Ik ga me weer rond één uur melden. Dan moet mijn volgende paragraaf klaar zijn (pfff dat is een hele strakke deadline)
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
VF uit!

*dat moet helpen*
Het gaat erg goed! Heb al 17 regels geschreven!!! Jippie! Ben heel trots op mezelf!

Moet nu jurisprudentie zoeken van het EHRM en dat is een beetje lastig, maar ik zit in de goede mood. Jullie ook?

Het is een prachtige dag om hard te werken...
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Ik ben gelukkig ook bezig. Wel voornamelijk met afronden van wat ik gisteren heb gedaan, maar ik heb voor de laatste hoofdstukken, ook die ene die ik donderdag pas kan afronden, al en opzet en stukjes geschreven. Dus het gaat, maar niet snel genoeg. Maar beter dat dan niks!

Goed bezig lasagne, hopelijk haal je die strakke deadline!!

kathy, hopelijk ben jij ook lekker bezig zonder VF
@ik_ontwerp: dat het niet snel gaat maakt niet uit, je bent in ieder geval bezig en dat is een goed teken. Fijn!

Mijn paragraaf is bijna af. Er is een grote maar. Ik moet er nog wat jurisprudentie in verwerken. Daar ben ik de afgelopen tijd al naar op zoek geweest. Ik had een tip van mijn begeleider, maar ik kon het steeds niet vinden. Toevallig kwam ik er vannacht achter dat ze de namen van een paar zaken verwisseld had met de inhoudelijke case. En er zaten schrijffouten in de naam. Nu heb ik het net gevonden en dacht ik: och ik lees het even door en verwerk ik het eventjes. Nou, het zijn echt gigangtische uitspraken! En ik heb er nog een paar interessante gevonden. Ik heb nu vijf uitspraken liggen die ik wil samenvatten en nog wil verwerken in de paragraaf, maar twee ervan zijn meer dan tachtig pagina's. De andere zijn rond de veertig. Dat gaat me echt niet lukken in een paar minuutjes. Dus nu maar even mijn paaslunch (ik ben een eitje aan het koken ) eten en dan maar verder.
VF aan (even)

Heb ong. anderhalf uur artikelen en richtlijnen gelezen (hoera), ben toen gaan douchen. Vond de badkamer te ranzig.. dus badkamer, 2 douches en 2 wc's gepoetst, gedweild.... Lunch gemaakt en nu zit ik weer achter mn laptop..

Poging 8374

Goed bezig daar!
Mbt Jurisprudentie Lasange,

Uitspraken van EHRM? HR? Hof? Ik heb nog NOOIT een hele uitspraak gelezen volgens mij. Sinds ik in 2002 met rechten begon... Feiten, Overwegingen, Uitspraak, Annotatie, zoek even op internet wat de belangrijkste rechtsregels zijn die in de uitspraak bepaald zijn. Ik zou die lappen tekst niet helemaal doorploegen als ik jou was....

Succes
Ik ben niet bezig vandaag... voel me daar half schuldig over geloof ik. Maar heb geen zin. En het is pasen. En ik heb geen zin..

Succes iedereen vandaag! Morgen moet ik werken dus woensdag weer knallen!

Hier op de helft van mijn interview die ik vandaag af wil hebben. Maar even een break want ik krijg steeds last van mijn nek en schouders door het krampachtig uittypen van de stukken die gezegd worden. Maar ik ben goed op dreef ;)

Zo te lezen zijn jullie ook allemaal druk bezig, op lampone na , maar een luierdagje moet je er soms tussendoor hebben anders zit je alleen maar binnen voor de PC te typen, artikelen te lezen en alles te verwerken
lasagne, kathy en nietjuuh: goed bezig!! En Lampone: woensdag dan maar weer! Gewoon genieten als je hebt besloten niks te doen, anders schiet je er ook niks mee op!

Ik knipperde net even met mijn ogen en had er anderhalf a4tje tekst bij. Over m'n prototype, had het dus al honderdduizend keer moeten vertellen aan iedereen ('hoe werkt het dan' 'nou, ..'), maar toch prettig. Nog niet helemaal af, maar dat duurt niet lang meer en dan kan ik aan de rest op m'n lijstje gaan werken. Genoeg te doen, maar het loopt in elk geval nu .
ik_ontwerp, niettjuh... goed bezig!

Ik heb net even heel verliefd naar mn vriendje gezwaaid via de webcam en weer wat dingetjes uitgeprint die ik nu ga lezen.

Dus: VF uit! (dat helpt)
quote:kathykatinka schreef op 13 april 2009 @ 13:56:

Mbt Jurisprudentie Lasange,

Uitspraken van EHRM? HR? Hof? Ik heb nog NOOIT een hele uitspraak gelezen volgens mij. Sinds ik in 2002 met rechten begon... Feiten, Overwegingen, Uitspraak, Annotatie, zoek even op internet wat de belangrijkste rechtsregels zijn die in de uitspraak bepaald zijn. Ik zou die lappen tekst niet helemaal doorploegen als ik jou was....

Succes

Oh nee, ik lees ze ook niet altijd. Van deze uitspraken weet ik de belangrijkste rechtsregel wel. Als ik in een paper of in een scriptie ernaar verwijs, ga ik het altijd checken. Zo kom ik er ook weleens achter dat het niet altijd klopt en er wel fouten worden gemaakt in samenvattingen of boeken die dingen overnemen. Ik wil het in mijn scriptie goed hebben. (Heb ooit één keer niet gecheckt en toen zat er ook een foutje in. Natuurlijk zag de docent dat meteen. ) Bij een scriptie wil ik het perfect hebben. Ook wil ik een paar dingen citeren. In dit geval ga ik de uitspraken ook niet helemaal lezen. Even scannen op belangrijke stukjes en ik weet zo onderhand ook wel bij welke gedeelten ik moet zijn voor de belangrijke delen.

Voor mijn werk lees ik heel veel jurisprudentie. Elke week krijg ik meerdere keren via de mail de laatste uitspraken binnen. Dit kan ik ook niet allemaal van voor tot achter lezen. Alleen de rechtsregel is voor mij vaak te weinig om het te kunnen onthouden. Als ik een korte casusomschrijving lees, dan onthoud ik de rechtsregel ook.

Maar het gaat goed. Ik ben er al doorheen en nu nog de dingen uittypen. Dan door naar mijn ouders.
Lampone, soms mag je jezelf wel even verwennen met een nietsdoedag. Niks mis mee. En al helemaal niet als het Pasen is.

De rest is goed bezig lees ik. Nietjuuh, wel goed oppassen dat je geen rsi krijgt! Je moet echt zo nu en dan 10 minuten iets anders doen even met je armen zwaaien en bij het beeldscherm vandaan. Zeker een halfuur pauze is zo nu en dan ook niet verkeerd. En zo veel mogelijk met het toetsenbord werken ipv de muis. De muis is een echte klachtenveroorzaker. Voorzichtig hoor!
quote:lasagne schreef op 13 april 2009 @ 15:52:

[...]

Bij een scriptie wil ik het perfect hebben.

Alleen de rechtsregel is voor mij vaak te weinig om het te kunnen onthouden. Als ik een korte casusomschrijving lees, dan onthoud ik de rechtsregel ook.

Helemaal eens! We begrijpen elkaar! Succes

*leest geen spannende uitspraken, maar duikt weer in de wereld van richtlijnen, implementaties en aanverwanten...zucht*

ZON!

Ik wil eigenlijk naar buiten, de zon in. Maar ik besloot om vandaag even binnen te blijven ivm hooikoorts en JEETJE wat voel ik me snotterig maar véél beter dan gisteren, toen ik ging lopen en t raam open had... Ik voel me alleen zo schuldig, dat ik niet van de zon geniet vandaag..
Zie nu dat ik dubbel was, niet nodig
Hehe, nou het interview is weer af. Werd wel veel door andere dingen afgeleid maar ik heb hem afgekregen!!

@Lasagne: zit achter de laptop dus daar zit geen muis bij. Maar ik heb sowieso een slechte rug en dat schiet dan door naar mijn schouders en nek dus ik moet zeker genoeg pauzes nemen en even mijn beentjes strekken. Maar ja soms ben je zo lekker bezig dat je dat even vergeet.
Diep respect voor iedereen die tijdens de paasdagen aan zn scriptie heeft gewerkt! Ik heb me alleen maar volgestopt met eieren, wat opgeruimd en vooral niks gedaan. Moet ook op z'n tijd.

Vandaag is nu al een heerlijke dag om te werken. Heb een sterke mail gestuurd naar mn tweede begeleider, die tevens projectleider is van het project waarbinnen ik mijn onderzoek ga uitvoeren, en heb al een stuk voorstel aangepast voor mn eerste begeleider die me daar morgen anders weer op gaat afbranden. Moet vandaag dus echt even iets goeds neerzetten. En dat gaat vast lukken!

Go dames!
Net stukje hardgelopen, ontbeten en trein uitgezocht... nu snel onder de douche en aan het werk!

*kijkt zo vreselijk uit naar het weekend met haar geliefje dat de concentratie nog verder zakt*

VF uit?
Hee dames lukt het allemaal een beetje vandaag?? Nou hier ben ik weer trots op mijzelf, want alle interviews zijn nu verbatim uitgetypt!!! Helaas was dit nog maar een onderdeel van het project want nu moeten we dus gaan beginnen met het schrijven van de hoofdstukken en het verder van de interviewgegevens...Pff daar beginnen we morgen wel aan, wat ik dan ook erg fijn vind is dat we het met z'n tweeen doen. Kunnen we de taken een beetje verdelen. Ik neem aan dat jullie een scirptie alleen moeten doen toch?

Nou suc6 allemaal nog!!! Ik ga even relaxen, dus wel op het VF rondkijken en straks werken.
Wow alles uitgetypt nietjuh, supergoed! Met zn tweeen aan een scriptie werken lijkt me soms wel fijn, maar ik denk dat ik toch knettergek van die ander zou worden. Ik werk dus inderdaad alleen.

Kathy, nog iets uit je handen kunnen krijgen, of zit je alleen maar voor je uit te dromen? ;) Geef anders dat treinkaartje aan een studie- of huisgenoot, met de mededeling dat je het pas terug mag krijgen als je ... af hebt. Alleen wel erg sneu voor je liefje als dat je niet voor het weekend lukt...

Ik ben vandaag goed bezig! Weer een tijdsplanning moeten aanpassen omdat alles weer anders gaat dan gepland, maar dingen beginnen vorm te krijgen en ik krijg steeds meer zicht op wat ik de komende maanden precies ga doen. Fijn, want ik hou wel van een beetje overzicht! Het probleem is alleen hoe ik dit ga inkaderen, want zoals het er nu voor staat kan ik het wel laten doorlopen tot volgend jaar januari en dan pas mn definitieve scriptie gaan schrijven, maar ik wilde toch eigenlijk graag ietsje eerder met mn diploma buiten staan! (officieel stond juli/augustus in de planning...)
Jeetje meiden, respect hoor, dat jullie met dat mooie weer aan de slag zijn gegaan gisteren!

Ik zit inmiddels ook weer braaf op m'n stage. Heb de afgelopen dagen mezelf even wat rust gegund, want ik was geestelijk een wrak. Nog bedankt voor jullie lieve reacties! Nu gaat t weer wat beter en aangezien t op stage lekker rustig is, kan ik weer met frisse tegenzin met mijn scriptie bezig... Is lastig want ik wil alles misschien wel helemaal omgooien maar dat is best eng om te doen! Wat als het dan weer niet lukt allemaal?!

Nou ja, misschien moet ik het ook gewoon maar proberen...

@nietjuuh: inderdaad lekker dat je vanaf nu met zn tweeen verder kan werken. Kan je elkaar ook motiveren en de nodige schoppen onder de kont geven!

Nou heel veel succes nog de rest van de dag! Ik ga ook nog even een uurtje aan de slag en dan vanavond lekker even zwemmen met mn vriendje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven