Werk & Studie alle pijlers

Afstuderen, hoe effectief zijn jullie?

01-04-2009 14:29 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het afstuderen en er zijn van die dagen dat ik echt bijna niets gedaan krijg! En op andere dagen ben ik ook niet constant productief...

Nu vraag ik me af, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel uur per dag jullie (voor degenen die bezig zijn met hun afstuderen natuurlijk) effectief bezig zijn!
ik_ontwerp: vakantie is natuurlijk wel de ultieme beloning voor een afgeronde scriptie :-)
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Woei!

Zojuist zag ik mijn begeleider annex werkgever. Ik had maandag mijn kader ingeleverd en zou vandaag nog wat aanvullingen afgeven. Kwam hij me net vertellen dat hij het stiekem toch al had gelezen en dat hij erg enthousiast was! Volgende week woensdag gedetailleerde feedback, maar dit voelt zo goed!

Moest het toch ergens even kwijt

* Ranewen blij
Goed Ranewen!! Da's inderdaad superfijn, kan je zorgeloos het paasweekend in!!

Ik had vorige week donderdag mijn prototype al willen testen, maar uiteraard komen er, als je denkt dat het af is, altijd nog dingetjes bij op je to do-list. Nu ben ik écht de laatste dingetjes aan het afronden, vanmiddag pilot test draaien en dan morgen eindelijk testen!! Pfff!
Pfff ik heb bepaalde dingen af die ik af wilde hebben...nu is het alleen weer even zoeken naar wat motivatie om weer door te gaan!!
Wat fijn om te horen Ranewen! Dan ga je echt lekker de Paasdagen tegemoet.

Ik_ontwerp, succes met je testen. Ben benieuwd hoe het gaat.

Madeliefje ook goed bezig!

Zelf heb ik moeite om me nu te motiveren. Ben iets eerder van mijn werk weggegaan om nog wat aan de scriptie te gaan doen. Op het werk gaat het op dit moment niet zo lekker en ik merk dat ik als ik thuiskom dan even wil ontladen. Zit nu niet zo lekker in mijn vel door alles. Ik merk dat het me wat begint te slopen. Ik zit mezelf steeds moed in te praten dat ik nog eventjes door moet bijten en er dan ben. Maar oooooohhh wat zal ik blij zijn als ik straks gewoon alleen maar mijn veertig uurtjes werk heb en de studie klaar heb.

Oke, even mezelf een schop geven: om half vijf moet ik weer beginnen!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Kom op lasagne, denk aan het goede gevoel dat je aan het einde van de avond hebt als je lekker productief bent geweest! Alhoewel ikme heel goed kan voorstellen dat het moeilijk is je te motiveren nu.

Madeliefje, jij ook!! En verder iedereen: weg uit dit topic, aan de slag ;)
Wat een ellende is dat afstuderen toch, zeker als je steeds afgeleid word en rond gaat snuffelen op het internet. Ik ben nu bezig met het verbatim uittypen van mijn interviews en heb er nog vijf te gaan....aargh!! Maar het onderwerp is wel echt leuk dus dat geeft mij wel weer motivatie...maar het domme werk van interviews lekker uittypen is gewoon echt niets. De interviews houden was veel leuker

Dames suc6 allemaal!!
:o Ik moest opzoeken wat verbatim betekent, ik dacht aan dat lege cd-tjes merk :D. Irritant he, die 'kloteklusjes' die bij afstuderen horen :o. Zo heb ik vandaag ook de halve dag besteed aan iets wat voor mijn gevoel in no-time gepiept zou moeten zijn. Maar ja: ik heb er zonder afleiding de hele tijd aan gewerkt (want het was geen computer-gerelateerd klusje), en het is nu wel echt goed gebeurd.

Waar ik nu heel gelukkig van word, is dat ik van anderen veel complimenten krijg over mijn eindresultaat (alhoewel het nog niet helemáál af is). Echt heerlijk: het heeft me een jaar gekost, dat had wellicht sneller gekund, maar ik heb wel écht iets moois afgeleverd.

Ik vind het wel een beetje lullig dat ik hier zo over mijn bijna afgeronde project praat, maar ik weet precies waar jullie doorheen gaan. Dus als je je doel vanavond nog niet hebt bereikt en je zit nu te soggen: nog even doorgaan! En anders morgen een haalbaar doel stellen, en dat doel halen, want je kan het! Zodat je straks ook complimentjes kan vangen en dan met recht trots bent op wat je hebt bereikt!
@ik _ontwerp: maakt toch niet uit dat je over je eindresultaat aan het opscheppen bent. Wees blij dat je nu klaar bent. Ik moet alles eind mei klaar hebben dus zolang heb ik helaas ook niet meer. Maar dat verbatim uittypen, oh echt wie dat verzonnen heeft :@!$# Je doet gewoon een uur over het uittypen van 10 minuten en tja al mijn interviews duren ongeveer een uur dan ja dan weet je al wel hoe lang ik bezig ben!! En in totaal moet ik er 12 uittypen, nog 5 te gaan dus het einde is in zicht. Nu nog alles verwerken en conclusies erover trekken!! Morgen weer een dag en dan is mijn streven om 2 interview uit te typen....als mijn vriend naar zijn werk gaat meteen de laptop aanslingeren en typen maar...haha
Oh wow, dat kost echt veel tijd ook dan! Twee is haalbaar, succes ermee morgen!!
ik-ontwerp, je moet gewoon je verhalen delen hoor! Wij leven met je mee, ook al ben je bijna klaar, natuurlijk kun je hier gewoon schrijven. Het spoort ons misschien juist wel aan! Ook al heeft het je misschien meer tijd gekost dan je van plan was, je bereikt de eindstreep en dat is erg knap.

Van verbatim heb ik nog nooit gehoord. Ga ik zo even googlen.

Nietjuhh, voordat je het weet is het eind mei. Ik wil dan ook klaar zijn. Misschien kunnen we elkaar er wat door slepen. Alhoewel ik nu vanavond in een flinke dip zit.

Heb vanavond een rotavond gehad. Het wilde niet met het typen. Helaas ben ik uiteindelijk in tranen uitgebarsten. Ik weet wel wat ik moet typen, ik weet ook wel zo ongeveer hoe ik het moet typen, maar ik krijg het er op dit moment gewoon even niet meer uit. Ik had deze week nog wat in willen leveren, maar dat ga ik niet meer redden. Ik voel een enorme druk, maar er komt niks.

Ben echt even helemaal kapot en zit er doorheen. (Daar komt nog bij dat mijn relatie nog niet zo lang uit is, en ik op dit moment ook even heel erg last van liefdesverdriet heb, terwijl dat de afgelopen weken op zich wel meeviel. Mis nu ook even de steun van een/mijn (ex)partner - maar dat is beetje offtopic) Ga zo maar slapen. Misschien moet ik het even een paar avonden aan de kant leggen en er dit weekend fris aan beginnen.
Zo, vroeg opgestaan om de interviews uit te gaan typen. Hopen dat ik mijn voornemen van 2 interviews uittypen ga halen, maar daar streef ik gewoon naar! Gewoon niet teveel hier op het forum neuzen...haha!!

@ik_ontwerp: Thnx het gaat lukken vandaag!

@Lasagna: verbatim is het woordelijk uittypen van de interviews. Dus helemaal letterlijk zodat je het objectiever kan gaan analyseren en dus geen belangrijk informatie mist. Hmm inderdaad klote dat je relatie nog niet zo lang uit is. Kan me voorstellen dat het dan moeilijker is om je ertoe te zetten. Maar probeer er weer met goede moed aan te beginnen!! Baaldagen heeft helaas iedereen
Och lasagne wat rot voor je :(. Als het dan even niet gaat met schrijven komt t extra hard aan ook. Hopelijk heeft die huilbui oplichting gebracht en gaat het vandaag beter..

Nietjuuh, als je voor 10 uur dit bericht leest ben je in overtreding! Typen jij!

Succes vandaag!
Ik hoop ook dat iedereen lekker door kan werken vandaag! Gisteren had ik een dagje 'niksdoen' gepland, lekker met een vriendin afgesproken. Maar toch wat artikelen mee voor in de trein, en zomaar twee uur (heen en terug) goede dingen gelezen, samengevoegd, tegen elkaar afgewogen en er een goed stuk over geschreven. Op 'niksdagen' lijk ik haast productiever dan normaal!
@Maryxz: ja als je dingen moet dan ga je je er altijd vanaf zitten en bedenken waarom je het dan moet doen en smoesjes verzinnen. Als er gewoon geen dwang achterzit lukt het mij vaak ook wel beter. En je moet het voor jezelf doen en niet voor een ander, want je we doen het natuurlijk voor ons diploma!!

@ik-ontwerp: ik had stiekem toch gespiekt voor 10u, maar ben braaf doorgegaan omdat jij zo streng deed. Maar ik heb mijn eerste interview uitgetypt!!! Nu even relaxen en even een ommetje maken en dan straks weer verder gaan
Hi!

Hier gaat het EIN-DE-LIJK ook een beetje de goede kant op!

Lekke bezig met literatuur & de opzet van de scriptie (hoofdstuk indelingen en inleiding, vraagstelling enz).

Nu ziet het er al heerlijk 'gevuld' uit. Waar ik alweer erg blij mee ben!

Ben ook aan het proberen om een titel te verzinnen, maar ben blijkbaar niet zo creatief vandaag..

Wil graag iets doen met 'het kind in de begeleider' oid. In ieder geval dat deze uit zijn 'normale' rol stapt..

Iemand anders wel inspiratie?

Succes allemaal!
Wie stapt uit zijn normale rol? De begeleider? Gaat het erom hoe begeleiders ook leuk kunnen doen ofzo? Als je je onderzoek en vraagstelling en dergelijke meer beschrijft wil ik wel meedenken hoor

Ik heb net nog even wat nuttigs gedaan, maar door rijles een erg gebroken dag. Schiet niet echt op zo, want ik moet er ook echt inkomen wil ik op dreef raken. Nou ja, komt wel in orde..
Komt in orde! Wel een beetje geloven in jezelf he?

Oke..even kijken. Hoe ga ik omschrijven wat ik doe zonder dat mensen meteen zien dat ik dit ben..

Begeleiders stappen inderdaad uit hun normale begeleidingsrol. Ze doen iets waardoor ook de andere persoon ( de te begeleiden) een andere rol aan gaat nemen..

Maar het aannemen van de andere rol (voor de begeleider) gaat nogal gepaard met onzekerheid en schaamte.. eh..

ja.. of het hier nou veel duidelijker van wordt?
Tjonge, ik ben eigenlijk best wel blij met dit topic (niet met het forum in t algemeen, want veel te verslavend ). Ik ben duidelijk niet de enige die met het motivatie-probleem kampt. IEDERE dag geef ik mezelf weer op mn flikker omdat ik vanalles doe, behalve dat was ik moet doen, namelijk een zinnige scriptie neerzetten.

IK WIL NIET MEER.... boehoeee
Nou, ik meld me hier ook maar even aan want kan wel wat steun gebruiken...

Ik liep al vanaf t begin af aan achter met m'n scriptie, maar t wordt steeds erger. Op dit moment lukt t allemaal helemaal niet meer want iemand die me zeer dierbaar is ligt op sterven, m'n vriend is net zn baan kwijt geraakt en op m'n stage ben ik het allemaal ontzettend zat.

Daar komt nog bij dat ik er tijdens mijn onderzoek achter ben gekomen dat ik de boel waarschijnlijk helemaal om moet gooien (alweer!) om er nog een nuttige scriptie van te kunnen maken.

En o ja, ik hoor ook net van m'n begeleider dat de scriptie 2 weken eerder ingeleverd moet worden dan waar ik van uit ging.

Kortom, ik weet niet meer waar ik de motivatie vandaan moet halen en zie t allemaal even niet meer zitten. Bah!
Ivory...

Het is allemaal STOM, STOMMER, STOMST!!
Oeh nog meer dipjes zie ik. Kom op allemaal, we kunnen het!

Nietjuh dankje voor de uitleg van verbatim.

Vandaag voel ik me al wat beter. Dat ik nu tot zaterdag een niks meer hoef te doen, even MOET bijkomen van mezelf, is wel even goed voor me. Ik word er alweer rustiger van. Misschien dat ik dan vanavond toch nog een bepaald artikel kan opzoeken.

Volgens mij gaat scriptie schrijven met ups en downs. Voor de een zijn de ups iets meer up en de downs iets meer down dan de ander, maar we krijgen er allemaal wel mee te maken. Dat ik nu een dipje heb, zie ik dan ook als een normaal proces. Ik maak er geen probleem van, neem nu even een pauze, dan is het vast snel weer over.

@Lampone, dat je pagina's er al wat gevuld uitzien geeft een lekker gevoel he! Na mijn dipje (die gewoon zaterdag afgelopen is, dat heb ik met mezelf afgesproken ) ga ik mijn nieuwe hoofdstuk ook alvast eventjes wat vullen. Gewoon om mezelf alvast een extra oppepper te geven. Een titel komt waarschijnlijk op een heel gek moment naar boven. Dat heeft geen haast, die kun je later nog wel aanpassen (maar is wel leuk want dan kun je als studieontwijkend gedrag je voorpagina ook alvast maken :-) )

@Nietjuuhh: heb je je voornemen gehaald? Twee interviews uitgetypt? Vanochtend was je in ieder geval al goed begonnen. Knap hoor!

Nou dames, ik ga eten koken. Vanavond geen scriptie voor mij, maar ik hou het forum in de gaten hoor!
voor iedereen die het kan gebruiken

@IvoryIvy: zo dan krijg je nogal niet vanalles in 1 keer op je bord geschoven. Het is soms ook niet eerlijk verdeeld. Hopelijk lukt het je allemaal om je hoofd toch een boven water te houden en toch nog wat motivatie kan vinden voor je scriptie!

Hier een super productief dagje gehad!! Mijn voornemen heb ik waargemaakt, 2 interviews uitgetypt....ben zo blij!!! Nu nog maar 3 te gaan...maar daar ga ik zaterdag pas weer mee aan de slag!
quote:nietjuuh schreef op 09 april 2009 @ 18:35:

Hier een super productief dagje gehad!! Mijn voornemen heb ik waargemaakt, 2 interviews uitgetypt....ben zo blij!!! Nu nog maar 3 te gaan...maar daar ga ik zaterdag pas weer mee aan de slag!

Wat goed van je!! Hou deze goede lijn vast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven