Napraattopic deel 122

02-12-2019 08:32 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Marana schreef:
13-12-2019 09:46
Succes Mali en Maud!

Dat topic over de uitgaven met kerst, dat is over elkaar heen buitelen met geldsmijterij geworden, brrr...
Ik durf niet te schrijven dat we ieder jaar boerenkool eten met de Kerst.
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
13-12-2019 10:14
Ik durf niet te schrijven dat we ieder jaar boerenkool eten met de Kerst.
Waarom niet? De helft van dat topic doet niks speciaals met kerst.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waar staat dat topic? Kan het niet vinden.
geld-recht/uitgaves-voor-kerst/list_messages/454190
Dank.
Ik vind dat juist weer zo’n topic waarin iedereen niks extra’s uitgeeft. Van mij mag iedereen kerst ofwel negeren ofwel helemaal los gaan, maar dat geoordeel vind ik wel gek.
Marana schreef:
13-12-2019 09:46
Succes Mali en Maud!

Dat topic over de uitgaven met kerst, dat is over elkaar heen buitelen met geldsmijterij geworden, brrr...

Ach..ik zie er een paar die wat overdrijven. De meesten toch echt niet hoor.
Die doos wijn van €180 zou ik dan weer echt over de top vinden. Maar ik hoop dat ze er van geniet.

Ik heb nu voor kerst een flesje van €12 en dat is al uitzonderlijk. Meestal koop ik wijn bij de Aldi in Duitsland.
Prijs van wijn zegt niet per definitie iets over hoe lekker het is :lightbulb:
broekrok schreef:
13-12-2019 12:14

Ook dat.
Nouschi schreef:
13-12-2019 09:50
Mwah, in het begin was het wie het goedkoopst uit was. Beetje tegenhanger vind ik wel oké. Waarom mag iemand niet zeggen dat ze 1000 euro verder zijn maar wel dat ze voor een tientje klaar zijn?

Precies. Dat vind ik dan weer irritant, dat je haast niet durft te zeggen dat je iets hebt gekocht dat meer dan 2,50 was en niet bij de kringloop vandaan komt.
Goh dat klinkt weer boeiend. Als ik klaar ben met de was opruimen zal ik eens gaan lezen daar :-)
Ik vind het altijd wel leuk om te kijken hoeveel ik afwijk van de norm :whistle:
Wij eten eerste kerstdag trouwens snert.
broekrok schreef:
13-12-2019 12:14
Deels waar. Maar onder de 5,- koop je eigenlijk geen goede wijn en houdt de boer er ook niets aan over.
Op wijncursus leerde ik dat tussen de 7,50 en 15 je prima wijnen koopt, maar dat de hele goedkope niet fantastisch zijn.
herfstappeltaart schreef:
13-12-2019 12:36
Ik vind het altijd wel leuk om te kijken hoeveel ik afwijk van de norm :whistle:

Echt? Ik vind maar 1 norm belangrijk. Mijn eigen.
Malinois schreef:
13-12-2019 12:40
Deels waar. Maar onder de 5,- koop je eigenlijk geen goede wijn en houdt de boer er ook niets aan over.
Op wijncursus leerde ik dat tussen de 7,50 en 15 je prima wijnen koopt, maar dat de hele goedkope niet fantastisch zijn.
Maar het gaat ook niet over goed maar over lekker :P
PoesinBoots schreef:
13-12-2019 12:43
Echt? Ik vind maar 1 norm belangrijk. Mijn eigen.

Ik ook. Maar leuk om te lezen vind ik het toch :-D
Willoze massaconsumenten.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
oudebaas schreef:
13-12-2019 12:46
Willoze massaconsumenten.

Daarom is het zo leuk om te lezen. :-)
Malinois schreef:
13-12-2019 12:40

Mijn ervaring leert ook dat als ik een wijntje haal die in dit boekje staat het over het algemeen ook heel prima is.

Afbeelding

En op feestjes slobber ik gerust een wijntje van €3 per fles uit Duitsland.
PoesinBoots schreef:
13-12-2019 12:48
Mijn ervaring leert ook dat als ik een wijntje haal die in dit boekje staat het over het algemeen ook heel prima is.

Afbeelding

En op feestjes slobber ik gerust een wijntje van €3 per fles uit Duitsland.

Ik heb een keer zo'n boekje gekocht van Harold Hamersma. Ook wel handig. Alleen de wijnen uit de jaren die hij noemt zijn dan 3 jaar later weer niet meer verkrijgbaar dus moet je weer een nieuw boekje kopen.
En ik heb laatst een doosje van deze meegenomen (in Duitsland bij Aldi €2,99)
Ik vind die echt heel prima.

https://www.aldi.nl/onze-producten/wijn ... ticle.html
broekrok schreef:
13-12-2019 12:43
Maar het gaat ook niet over goed maar over lekker :P
Dat bedoel ik. En ik vind het zelf ook nog wel belangrijk dat het een beetje eerlijk is, en bij heel goedkope wijn houdt de boer er niks aan over
PoesinBoots schreef:
13-12-2019 12:52
En ik heb laatst een doosje van deze meegenomen (in Duitsland bij Aldi €2,99)
Ik vind die echt heel prima.

https://www.aldi.nl/onze-producten/wijn ... ticle.html

Ik vind witte voordelige wijnen sowieso beter te drinken dan rode voordelige wijnen. Die vind ik vaak erg wringerig in de mond.
herfstappeltaart schreef:
13-12-2019 12:51
Ik heb een keer zo'n boekje gekocht van Harold Hamersma. Ook wel handig. Alleen de wijnen uit de jaren die hij noemt zijn dan 3 jaar later weer niet meer verkrijgbaar dus moet je weer een nieuw boekje kopen.

Hamersma heeft een fijne, actuele website.
..of ieder jaar even investeren in dit boekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven