Napraattopic deel 122
maandag 2 december 2019 om 08:32
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 13 december 2019 om 10:14
vrijdag 13 december 2019 om 10:28
vrijdag 13 december 2019 om 10:50
Dank.
vrijdag 13 december 2019 om 12:33
Precies. Dat vind ik dan weer irritant, dat je haast niet durft te zeggen dat je iets hebt gekocht dat meer dan 2,50 was en niet bij de kringloop vandaan komt.
vrijdag 13 december 2019 om 12:40
Deels waar. Maar onder de 5,- koop je eigenlijk geen goede wijn en houdt de boer er ook niets aan over.
Op wijncursus leerde ik dat tussen de 7,50 en 15 je prima wijnen koopt, maar dat de hele goedkope niet fantastisch zijn.
vrijdag 13 december 2019 om 12:43
herfstappeltaart schreef: ↑13-12-2019 12:36Ik vind het altijd wel leuk om te kijken hoeveel ik afwijk van de norm![]()
Echt? Ik vind maar 1 norm belangrijk. Mijn eigen.
vrijdag 13 december 2019 om 12:43
Maar het gaat ook niet over goed maar over lekker
vrijdag 13 december 2019 om 12:44
Ik ook. Maar leuk om te lezen vind ik het toch
vrijdag 13 december 2019 om 12:48
Mijn ervaring leert ook dat als ik een wijntje haal die in dit boekje staat het over het algemeen ook heel prima is.

En op feestjes slobber ik gerust een wijntje van €3 per fles uit Duitsland.
vrijdag 13 december 2019 om 12:51
PoesinBoots schreef: ↑13-12-2019 12:48Mijn ervaring leert ook dat als ik een wijntje haal die in dit boekje staat het over het algemeen ook heel prima is.
En op feestjes slobber ik gerust een wijntje van €3 per fles uit Duitsland.
Ik heb een keer zo'n boekje gekocht van Harold Hamersma. Ook wel handig. Alleen de wijnen uit de jaren die hij noemt zijn dan 3 jaar later weer niet meer verkrijgbaar dus moet je weer een nieuw boekje kopen.
vrijdag 13 december 2019 om 12:52
En ik heb laatst een doosje van deze meegenomen (in Duitsland bij Aldi €2,99)
Ik vind die echt heel prima.
https://www.aldi.nl/onze-producten/wijn ... ticle.html
vrijdag 13 december 2019 om 12:53
PoesinBoots schreef: ↑13-12-2019 12:52En ik heb laatst een doosje van deze meegenomen (in Duitsland bij Aldi €2,99)
Ik vind witte voordelige wijnen sowieso beter te drinken dan rode voordelige wijnen. Die vind ik vaak erg wringerig in de mond.
vrijdag 13 december 2019 om 12:54
herfstappeltaart schreef: ↑13-12-2019 12:51Ik heb een keer zo'n boekje gekocht van Harold Hamersma. Ook wel handig. Alleen de wijnen uit de jaren die hij noemt zijn dan 3 jaar later weer niet meer verkrijgbaar dus moet je weer een nieuw boekje kopen.
Hamersma heeft een fijne, actuele website.
..of ieder jaar even investeren in dit boekje.