Introvert? Schrijf mee!

vrijdag 11 december 2015 om 10:09
Jarenlang heb ik sommige dingen stom gevonden van mezelf:
- Dat ik bij feestjes het liefst verdwijn zonder iemand gedag te zeggen
- Dat ik baal als ik naar huis wil en iemand zegt: 'O, ik moet precies dezelfde kant op!'
- Dat ik dol ben op avonden alleen thuis met de laptop op schoot
- Dat ik elk jaar weer op zie tegen mijn eigen verjaardag en verjaardagen van anderen het liefst vermijd
- Dat het me veel moeite kost om interesse te tonen in de small talk van mijn moeder (laat staan om te onthouden wat ze vertelt)
- Dat ik liever heb dat iemand me appt dan dat iemand me belt
- Dat ik...
Pas sinds kort realiseer ik me dat ik een introvert ben en dat ik al die tijd tegen mijn eigen weerstand in heb geprobeerd om me in sociale situaties 'normaal' te gedragen. Dat het niet erg is dat ik etentjes met groepen het liefst vermijd en liever een lange avond doorbreng met een goede vriendin. Dat ik er niet zoveel aan kan doen dat gesprekken over ditjes of datjes met mensen die ik nauwelijks ken me veel moeite en energie kosten. Dat het nou eenmaal zo is dat ik bij borrels en feestjes het liefst weer snel naar huis ga, of me op de kat van de gastvrouw stort...
Ik heb me voorgenomen om aardiger voor mezelf te worden en wat meer rekening te houden met mijn eigen behoeftes. Maar ik ga nog regelmatig de fout in of zit me te ergeren aan mijn eigen gedrag. Meer mensen behoefte om hierover van zich af te schrijven?
- Dat ik bij feestjes het liefst verdwijn zonder iemand gedag te zeggen
- Dat ik baal als ik naar huis wil en iemand zegt: 'O, ik moet precies dezelfde kant op!'
- Dat ik dol ben op avonden alleen thuis met de laptop op schoot
- Dat ik elk jaar weer op zie tegen mijn eigen verjaardag en verjaardagen van anderen het liefst vermijd
- Dat het me veel moeite kost om interesse te tonen in de small talk van mijn moeder (laat staan om te onthouden wat ze vertelt)
- Dat ik liever heb dat iemand me appt dan dat iemand me belt
- Dat ik...
Pas sinds kort realiseer ik me dat ik een introvert ben en dat ik al die tijd tegen mijn eigen weerstand in heb geprobeerd om me in sociale situaties 'normaal' te gedragen. Dat het niet erg is dat ik etentjes met groepen het liefst vermijd en liever een lange avond doorbreng met een goede vriendin. Dat ik er niet zoveel aan kan doen dat gesprekken over ditjes of datjes met mensen die ik nauwelijks ken me veel moeite en energie kosten. Dat het nou eenmaal zo is dat ik bij borrels en feestjes het liefst weer snel naar huis ga, of me op de kat van de gastvrouw stort...
Ik heb me voorgenomen om aardiger voor mezelf te worden en wat meer rekening te houden met mijn eigen behoeftes. Maar ik ga nog regelmatig de fout in of zit me te ergeren aan mijn eigen gedrag. Meer mensen behoefte om hierover van zich af te schrijven?
donderdag 12 december 2019 om 11:05
Dank je wel voor je reactie Hondenmens.
Wat ontzettend fijn dat je zo'n goede band met je moeder hebt!
Na een aantal jaren zijn we elkaar weer tegengekomen op instagram. Ik heb toen verteld waarom ik niks meer heb laten horen en ze heeft ook erkend dat het niet echt netjes van haar was maar, zo zei ze, ze kon niet anders omdat ze bij haar man weg wilde. Dat kon ik begrijpen omdat ze daar ook vandaan kwam, maar het gewoon niks zeggen en dan te lezen dat ze het zo leuk had met haar beste vriendin, terwijl ik hier zat met mijn verdriet.
In tijden van nood leert men zijn vrienden kennen. Dat was in mijn geval wel waar, helaas
Ik hoop met heel mijn hart, Hondenmens, dat als het er op aan komt dat jouw vriendinnen er ook echt voor je zijn
Wat ontzettend fijn dat je zo'n goede band met je moeder hebt!

Na een aantal jaren zijn we elkaar weer tegengekomen op instagram. Ik heb toen verteld waarom ik niks meer heb laten horen en ze heeft ook erkend dat het niet echt netjes van haar was maar, zo zei ze, ze kon niet anders omdat ze bij haar man weg wilde. Dat kon ik begrijpen omdat ze daar ook vandaan kwam, maar het gewoon niks zeggen en dan te lezen dat ze het zo leuk had met haar beste vriendin, terwijl ik hier zat met mijn verdriet.
In tijden van nood leert men zijn vrienden kennen. Dat was in mijn geval wel waar, helaas
Ik hoop met heel mijn hart, Hondenmens, dat als het er op aan komt dat jouw vriendinnen er ook echt voor je zijn
donderdag 12 december 2019 om 15:54
Nou mensen, heb net weer een uitnodiging gehad voor een lunch van vrijwilligerswerk, als afsluiter van het jaar... Voor volgende week, op mijn vrije dag... Terwijl ik nog best veel moet doen en nog wat cadeautjes moet halen. Ik ga het dus ook niet doen, maar wel vervelend om iedere keer nee te moeten zeggen.
Het is allemaal goed bedoeld maar ik word daar echt niet blij van en zéker niet zo voor de feestdagen. Ik wil mijn vrije dagen gewoon vrij houden, ook om eventueel al wat cadeautjes in te pakken zodat ik gewoon op tijd klaar ben voor Kerst
en niet alles nog last minute moet doen.
Dus ja, nog even bedenken wat ik ga zeggen.
Het is allemaal goed bedoeld maar ik word daar echt niet blij van en zéker niet zo voor de feestdagen. Ik wil mijn vrije dagen gewoon vrij houden, ook om eventueel al wat cadeautjes in te pakken zodat ik gewoon op tijd klaar ben voor Kerst
Dus ja, nog even bedenken wat ik ga zeggen.
donderdag 12 december 2019 om 16:18
@Yesss: Ik zou ook niet gaan en mijn vrije dagen vrij willen houden. Vanmiddag was de Kerstlunch van mijn werk. Daar ben ik nog nooit heen geweest in die bijna 10 jaar dat ik er werk. Heb echt niet het idee dat ik wat mis.
Kun je niet gewoon zeggen dat je nog veel cadeautjes moet halen en inpakken? Alsof het voor een grote familie is b.v.
Kun je niet gewoon zeggen dat je nog veel cadeautjes moet halen en inpakken? Alsof het voor een grote familie is b.v.

donderdag 12 december 2019 om 16:27
Ik heb gisteren kerstborrel gehad. Was wel gezellig maar erg druk, ondanks dat we niet zo'n grote club hadden (die hebben we normaal wel maar we zijn in 3 teams gesplitst omdat het anders niet te doen was).
Ik heb voornamelijk oudere collega's dus ik voelde me gisteren wat ongemakkelijk. Gelukkig waren er wel een paar jonge collega's bij die ik al eerder had gezien, daar heb ik me bij aangesloten.
Gewoon die dag vrij houden hoor Yesss. Het is niet verplicht toch? Als je niet gaat hoef je toch geen reden te bedenken als ze ernaar vragen?
Ik heb voornamelijk oudere collega's dus ik voelde me gisteren wat ongemakkelijk. Gelukkig waren er wel een paar jonge collega's bij die ik al eerder had gezien, daar heb ik me bij aangesloten.
Gewoon die dag vrij houden hoor Yesss. Het is niet verplicht toch? Als je niet gaat hoef je toch geen reden te bedenken als ze ernaar vragen?
donderdag 12 december 2019 om 19:20
donderdag 12 december 2019 om 21:10
Nou ik heb even een bericht gestuurd en gezegd dat het mij jammer genoeg niet gaat lukken omdat ik nog best wel wat dingen moet doen voor Kerst en ik dat echt volgende week moet doen.
Dat is toch goed hè?
Ik moet sowieso nog cadeautjes kopen en dat wil ik dus uiterlijk volgende week doen en niet het weekend voor Kerst of dat ik het in één dag moeten proppen.
Dit zijn al van die weken die snel gaan en aangezien ik mijn energie al moet verdelen.
Dit houd me dan toch weer zo bezig hè, ben weer helemaal onrustig. Het is maar met een klein clubje en ik ben dus de enige die niet gaat dus voel me dan toch een spelbreker, maarja ik weet dat het voor mij gewoon echt niet gaat werken.
Dat is toch goed hè?
Ik moet sowieso nog cadeautjes kopen en dat wil ik dus uiterlijk volgende week doen en niet het weekend voor Kerst of dat ik het in één dag moeten proppen.
Dit zijn al van die weken die snel gaan en aangezien ik mijn energie al moet verdelen.
Dit houd me dan toch weer zo bezig hè, ben weer helemaal onrustig. Het is maar met een klein clubje en ik ben dus de enige die niet gaat dus voel me dan toch een spelbreker, maarja ik weet dat het voor mij gewoon echt niet gaat werken.
yesss wijzigde dit bericht op 12-12-2019 21:12
6.54% gewijzigd
donderdag 12 december 2019 om 21:11
winters schreef: ↑10-12-2019 10:51Dank je voor je reactie.
De tranen zaten me gisteren een beetje hoog, omdat dat gevoel van toen weer terug kwam
Ik was mijn baan net kwijt, mijn broer was dood, mijn zusje was opgenomen voor haar anorexia. Ik had haar zo nodig toen..
Ik vind het heel rot dat jij het gevoel van eenzaamheid helaas herkent en dat je het gevoel hebt bij niemand je verhaal kwijt te kunnen.
Ik weet dat het niet hetzelfde is; maar als je wil kan je hier altijd van je af schrijven en je verhaal doen

Op zo'n moment heb je gewoon iemand nodig. En het is gewoon ruk dat dan je beste vriendin er niet is, eigenlijk dubbel verdriet vind ik: verdriet om de situatie, maar ook omdat je beste vriendin niet in de buurt is. Ik vind het soms lastig om de juiste woorden te vinden, om dingen uit te leggen.
Regelmatig zit ik in gedachten maar tegen mezelf te praten. Ik blijf gewoon een goede vriendin missen voor een knuffel, een gezonde dosis humor, wat relativeringsvermogen, begrip, om gewoon m'n verhaal mee te delen, van me af te lullen.
Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, al vind ik het lastig om het te delen. Ik wil mezelf niet opdringen.
In this mad house we must all survive
donderdag 12 december 2019 om 21:19
@ Yesss ik geef je groot gelijk. Als ik het zo lees, zou ik er ook niet blij van worden en dat het voor mij eerder een belasting zou zijn dan dat ik er plezier van zou hebben. Goed dat je je grens hebt aangegeven door af te zeggen, ook omdat je nog andere dingen gepland hebt is het belangrijk dat je je energie verdeelt over de dingen die belangrijk(er) zijn.
Ik herken het onrustige ook als ik voor dingen af ga zeggen. Ik weet dat ik me niet schuldig hoef te voelen en dat er toch wel commentaar gaat komen als ik niet naar bepaalde bijeenkomsten/afspraken ga. Toch blijft het knagen en na verloop van tijd vraag ik me wel eens af: waarom heb ik me druk zitten maken om af te zeggen?
Ik herken het onrustige ook als ik voor dingen af ga zeggen. Ik weet dat ik me niet schuldig hoef te voelen en dat er toch wel commentaar gaat komen als ik niet naar bepaalde bijeenkomsten/afspraken ga. Toch blijft het knagen en na verloop van tijd vraag ik me wel eens af: waarom heb ik me druk zitten maken om af te zeggen?
In this mad house we must all survive

donderdag 12 december 2019 om 21:38
Ja raar dat het zo werkt he Zijdehoentje.. heb nu een film opstaan en krijg er niks van mee haha, ik kan dat dan even niet loslaten ofzo.
Maar ik weet dat ik hier volgende week heel blij mee ben.
Probeer toch wel vaker naar mezelf te luisteren, zou alleen fijn zijn als ik het gewoon meteen naast me neer kan leggen
scheelt ook weer een hoop energie.
Maar ik weet dat ik hier volgende week heel blij mee ben.
Probeer toch wel vaker naar mezelf te luisteren, zou alleen fijn zijn als ik het gewoon meteen naast me neer kan leggen

donderdag 12 december 2019 om 21:47
Dankjewel! Lief dat je dat zegtKwebbeltje91 schreef: ↑12-12-2019 21:36Goed zo Yess! Ik snap dat het je enorm bezighoudt maar je komt nu voor jezelf op en dat vind ik echt zo goed van je. Je komt er wel![]()

donderdag 12 december 2019 om 23:59
Daar wil ik me ook bij aan sluiten.Kwebbeltje91 schreef: ↑12-12-2019 21:36Goed zo Yess! Ik snap dat het je enorm bezighoudt maar je komt nu voor jezelf op en dat vind ik echt zo goed van je. Je komt er wel![]()
En schuldgevoelens leveren je niets op.

vrijdag 13 december 2019 om 12:25
Ik moet ook nee gaan zeggen op een etentje van m’n werk wat ik toch best moeilijk vind. Het probleem is dat ik geen smoes kan verzinnen want we kunnen kiezen uit 6 datums. Vorige week kregen we een mailtje van een collega die het een leuk idee vond om nog eens met z’n allen te gaan eten (10 personen in totaal) Normaal gesproken ben ik niet meer zo van de smoezen verzinnen maar ik vind dit lastiger omdat wij echt een team zijn. Ik denk dat ik maar gewoon ga zeggen dat ik momenteel de avonden zo veel mogelijk vrij wil houden omdat ik niet zo lekker in m’n vel zit en steeds erg moe ben. Gelogen is dat niet maar toch komt het stom over en ik weet gewoon dat mensen het niet begrijpen.
Ik mag hun allemaal wel hoor, dat is het niet maar ik heb gewoon geen zin om zo lang aan tafel te zitten. Het is nog zo’n restaurant waar je steeds kleine hapjes krijgt ook dus je zit zo 4 uur aan tafel, als het niet langer is...
De laatste tijd is het wel heel erg met me gesteld hoor moet ik eerlijk bekennen. Ik heb gewoon nergens zin in, heb steeds geen zin om met mensen af te spreken, het liefst skip ik iedere verjaardag, etentje, bezoekjes enz enz. Maar ondertussen wel zeiken dat ik me eenzaam voel
Ik snap mezelf soms echt niet hoor.
Ik mag hun allemaal wel hoor, dat is het niet maar ik heb gewoon geen zin om zo lang aan tafel te zitten. Het is nog zo’n restaurant waar je steeds kleine hapjes krijgt ook dus je zit zo 4 uur aan tafel, als het niet langer is...
De laatste tijd is het wel heel erg met me gesteld hoor moet ik eerlijk bekennen. Ik heb gewoon nergens zin in, heb steeds geen zin om met mensen af te spreken, het liefst skip ik iedere verjaardag, etentje, bezoekjes enz enz. Maar ondertussen wel zeiken dat ik me eenzaam voel

vrijdag 13 december 2019 om 13:15
Ook voor jou een dikke knuffel ZijdehoenZijdehoentje schreef: ↑12-12-2019 21:11
Op zo'n moment heb je gewoon iemand nodig. En het is gewoon ruk dat dan je beste vriendin er niet is, eigenlijk dubbel verdriet vind ik: verdriet om de situatie, maar ook omdat je beste vriendin niet in de buurt is. Ik vind het soms lastig om de juiste woorden te vinden, om dingen uit te leggen.
Regelmatig zit ik in gedachten maar tegen mezelf te praten. Ik blijf gewoon een goede vriendin missen voor een knuffel, een gezonde dosis humor, wat relativeringsvermogen, begrip, om gewoon m'n verhaal mee te delen, van me af te lullen.
Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, al vind ik het lastig om het te delen. Ik wil mezelf niet opdringen.

Het gemis van een (goede) vriendin kan heel eenzaam voelen.
Schrijf maar lekker van je af hoor. Voel je niet bezwaard!

Goed dat jullie nee hebben gezegd.
Dat is iets wat ik ook heel moeilijk vind. Ook in andere situaties
Ik krijg ook regelmatig de vraag of ik naar de kerstborrel ga volgende week.
In dit geval zeg ik 'Nee, het is te druk voor mij' en dat is het ook. Ik ben vorig jaar wel geweest omdat 1 collega dat graag wilde. Maar ik had al gauw spijt. Wat een drukte! Niks voor mij
vrijdag 13 december 2019 om 17:19
Ik ga vanavond even naar de Kerstmarkt in mijn oude dorp kijken. Samen met mijn moeder en stiefvader. Daar heeft mijn moeder een Kerstdorpje opgezet in de kerk. Veel stelt die markt niet voor. Na een uurtje hebben we het gezien. Altijd komen we ook bekenden van vroeger tegen. Best leuk om ze weer eens te zien. Maar vind het ook wel confronterend. Al die succesverhalen van anderen. Die is (weer) zwanger, die heeft een hoge opleiding gedaan, die heeft een verre reis gemaakt. Mijn leven is al jaren hetzelfde en ik maak weinig mee. En wat ik nu heb past bij mijn mentale gesteldheid. Een gezinsleven en samenwonen zijn gewoon niks voor mij. Maar op zo'n moment voel ik me dan toch een achterblijver. Vooral als de vraag komt: En jij?

vrijdag 13 december 2019 om 18:04
hondemens,
Dat soort situaties vind ik ook altijd erg confronterend en pijnlijk ook wel.
Ik zie bij zoveel leeftijdsgenoten dat ze een andere leven hebben, vaak met een gezin etc.
Of ze nou zoveel gelukkiger zijn, kan ik moeilijk zeggen.
Maar het voelt voor mij toch wel alsof ze 'completer'zijn.
Toch vind ik het vrijgezellenbestaan steeds minder zwaar.
Had vooral als twintiger erg veel last van eenzaamheid, wanhoop, frustratie en nog veel meer van dat soort narigheid.
Daar ben ik grotendeels toch wel overheen gegroeid, alhoewel sommige van dit soort gevoelens nog steeds wel degelijk kunnen opborrelen.
Dat soort situaties vind ik ook altijd erg confronterend en pijnlijk ook wel.
Ik zie bij zoveel leeftijdsgenoten dat ze een andere leven hebben, vaak met een gezin etc.
Of ze nou zoveel gelukkiger zijn, kan ik moeilijk zeggen.
Maar het voelt voor mij toch wel alsof ze 'completer'zijn.
Toch vind ik het vrijgezellenbestaan steeds minder zwaar.
Had vooral als twintiger erg veel last van eenzaamheid, wanhoop, frustratie en nog veel meer van dat soort narigheid.
Daar ben ik grotendeels toch wel overheen gegroeid, alhoewel sommige van dit soort gevoelens nog steeds wel degelijk kunnen opborrelen.
vrijdag 13 december 2019 om 21:32
@Spike76: Had jij wel een gezin gewild? Ik niet en zie ook best veel ellende om me heen. Blij dat ik daar niet in zit. Het is vooral op dat soort momenten dat het besef van "anders" zijn harder binnenkomt. Niet mee kunnen praten. Maar of ze echt gelukkiger zijn dan ik vraag ik me ook af.
De Kerstmarkt was dit keer erg magertjes en het was al nooit veel. Wel een paar bekenden gezien, maar geen leeftijdsgenoten. Dus dat viel mee.
De Kerstmarkt was dit keer erg magertjes en het was al nooit veel. Wel een paar bekenden gezien, maar geen leeftijdsgenoten. Dus dat viel mee.

vrijdag 13 december 2019 om 22:27
@hondenmens,
Heb wel vaak nagedacht over een gezin en het vaak ook wel wat te ve-romantiseerd.
Weet niet of het echt iets voor me zou zijn; heb daar wel wat mijn twijfels bij
Kinderen vind ik ook best leuk, maar om ze nou conitnu om me heen te hebben; dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Heb in mijn leven eigenlijk ooit maar één keer een relatie gehad.
Dit was ca een half jaar; best kort, maar wel erg fijn en ook intens
En verder heb ik weinig (afgezien van wat vage situaties) op het gebied van relaties gehad.
Wel jammer, maar kan er niet steeds meer rouwig om zijn.
Het leven gaat door en er zijn genoeg andere dingen om me mee bezig te houden.
Wil mijn geluk zeker niet laten afhangen van een relatie of wat dan ook.
Heb wel vaak nagedacht over een gezin en het vaak ook wel wat te ve-romantiseerd.
Weet niet of het echt iets voor me zou zijn; heb daar wel wat mijn twijfels bij
Kinderen vind ik ook best leuk, maar om ze nou conitnu om me heen te hebben; dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Heb in mijn leven eigenlijk ooit maar één keer een relatie gehad.
Dit was ca een half jaar; best kort, maar wel erg fijn en ook intens
En verder heb ik weinig (afgezien van wat vage situaties) op het gebied van relaties gehad.
Wel jammer, maar kan er niet steeds meer rouwig om zijn.
Het leven gaat door en er zijn genoeg andere dingen om me mee bezig te houden.
Wil mijn geluk zeker niet laten afhangen van een relatie of wat dan ook.
zaterdag 14 december 2019 om 11:27
Pff ik heb echt een kutdag vandaag, alweer...
Het is misschien de tijd van het jaar, maar ik heb de laatste weken echt constant het gevoel dat ik mijn grenzen overschrijd. Vanochtend werd ik alweer wakker met hoofdpijn, en ondanks pijnstillers gaat deze niet over. Ik voel me zo uitgeput en kan niet stoppen met huilen. Ik weet ook niet hoe het komt dat ik zo hoofdpijn heb en hoe het komt dat ik me zo voel. Ik heb niets speciaals gedaan en ook niet het gevoel gehad dat ik over mijn grenzen aan het gaan was. Gisteren had ik een dagje verlof, ben ik namiddag met mijn beste vriendin wat gaan rondhangen in de stad (waar het niet echt druk was) en nadien wat gaan drinken. Ik heb hier echt van genoten. Nu is zelfs een wandeling met de hond al te veel gevraagd.
Anders als ik me niet goed voel helpt schrijven, dus ik dacht ik ga leuk al Kerstkaartjes schrijven. Op 3u tijd heb ik er 2 geschreven. Alles is gewoon teveel vandaag.
Het is misschien de tijd van het jaar, maar ik heb de laatste weken echt constant het gevoel dat ik mijn grenzen overschrijd. Vanochtend werd ik alweer wakker met hoofdpijn, en ondanks pijnstillers gaat deze niet over. Ik voel me zo uitgeput en kan niet stoppen met huilen. Ik weet ook niet hoe het komt dat ik zo hoofdpijn heb en hoe het komt dat ik me zo voel. Ik heb niets speciaals gedaan en ook niet het gevoel gehad dat ik over mijn grenzen aan het gaan was. Gisteren had ik een dagje verlof, ben ik namiddag met mijn beste vriendin wat gaan rondhangen in de stad (waar het niet echt druk was) en nadien wat gaan drinken. Ik heb hier echt van genoten. Nu is zelfs een wandeling met de hond al te veel gevraagd.
Anders als ik me niet goed voel helpt schrijven, dus ik dacht ik ga leuk al Kerstkaartjes schrijven. Op 3u tijd heb ik er 2 geschreven. Alles is gewoon teveel vandaag.

vrijdag 20 december 2019 om 01:20
Toch stiekem wel een top-3 fijn momentje van het jaar voor mij als introvert: dat moment dat je thuis komt uit werk, alle kerst borrels hebt overleefd en het nu tijd is voor kerstvakantie.
Heerlijk anderhalve week wegzwemelen in (kitscherige) nostalgie, winter-glow thee op de bank, foute kerstfilms, foto albums van vroeger bekijken en stiekem ook wat mijmeren over hoe de feestdagen vroeger werden gevierd... Ik ga elke avond mijn lievelingswandeling rond het meer hier maken (10 km). De ene helft van het rondje is midden in de natuur, de andere helft door de bebouwde kom. Zorg altijd dat ik het natuur-deel loop als het nog nét licht is, en het bebouwde deel in de schemer/donker... Echt zo genieten kan ik daarvan, vooral in deze periode van het jaar...
Zwermen ganzen die overvliegen, de frisse lucht, de sfeer van deze tijd des jaars... Ach soms is introvert zijn zo slecht nog helemaal niet. Volgens mij genieten maar weinig leeftijdsgenoten op deze manier van dit jaargetij... Die zitten volgens mij alleen maar in overvolle cafe's midden in stadskernen van amsterdam/utrecht en dergelijke... Ach ieder zijn ding
Heerlijk anderhalve week wegzwemelen in (kitscherige) nostalgie, winter-glow thee op de bank, foute kerstfilms, foto albums van vroeger bekijken en stiekem ook wat mijmeren over hoe de feestdagen vroeger werden gevierd... Ik ga elke avond mijn lievelingswandeling rond het meer hier maken (10 km). De ene helft van het rondje is midden in de natuur, de andere helft door de bebouwde kom. Zorg altijd dat ik het natuur-deel loop als het nog nét licht is, en het bebouwde deel in de schemer/donker... Echt zo genieten kan ik daarvan, vooral in deze periode van het jaar...
Zwermen ganzen die overvliegen, de frisse lucht, de sfeer van deze tijd des jaars... Ach soms is introvert zijn zo slecht nog helemaal niet. Volgens mij genieten maar weinig leeftijdsgenoten op deze manier van dit jaargetij... Die zitten volgens mij alleen maar in overvolle cafe's midden in stadskernen van amsterdam/utrecht en dergelijke... Ach ieder zijn ding

vrijdag 20 december 2019 om 07:16
Hier hebben we altijd een standaard kerstborrel met 1 bitterbal, kerstpakket en de optie om heel snel te ontsnappen. Dus ik heb me aangemeld, wat eigenlijk een verplichting is.
Krijg ik opeens een uitnodiging met de teamindeling van een drie uur durend kerst-partyspel. En er is bij die indeling echt nagedacht dus ik kan niet zomaar weg. Pas na afloop is er eten op een andere locatie (ik vind reizen en verplaatsingen ook lastig), maar of ik dat haal?
Krijg ik opeens een uitnodiging met de teamindeling van een drie uur durend kerst-partyspel. En er is bij die indeling echt nagedacht dus ik kan niet zomaar weg. Pas na afloop is er eten op een andere locatie (ik vind reizen en verplaatsingen ook lastig), maar of ik dat haal?
vrijdag 20 december 2019 om 09:45
O dat is dat wel een tegenvaller Tamago. Wat balen zeg! Is het vandaag?
Bij ons op het werk vanavond kerstborrel. In een overvolle uitgaansgelegenheid. Ik ga niet. Maar omdat ik in de avond werk mogen degenen die gaan eerder naar huis, en de mensen wie niet naar de borrel gaan maken het af. Ik vind het niet zo erg. Zo heel laat wordt het toch niet. En dan lekker lang weekend. Ik hoef de 27e pas weer te beginnen.
Er is me ook al gevraagd om eerder te beginnen vandaag. Dat houdt in dat ik nu lekker met een bakje koffie en ontbijt achter de laptop zit. Over 3 kwartier naar de school van zoon, omdat ze een kerstmusical opvoeren. Dan wacht ik tot hij uit is, dan snel naar huis, eten en dan gauw door naar het werk. Zou wel blij zijn als ik vanavond met mijn bakkie koffie op de bank zit
Bij ons op het werk vanavond kerstborrel. In een overvolle uitgaansgelegenheid. Ik ga niet. Maar omdat ik in de avond werk mogen degenen die gaan eerder naar huis, en de mensen wie niet naar de borrel gaan maken het af. Ik vind het niet zo erg. Zo heel laat wordt het toch niet. En dan lekker lang weekend. Ik hoef de 27e pas weer te beginnen.
Er is me ook al gevraagd om eerder te beginnen vandaag. Dat houdt in dat ik nu lekker met een bakje koffie en ontbijt achter de laptop zit. Over 3 kwartier naar de school van zoon, omdat ze een kerstmusical opvoeren. Dan wacht ik tot hij uit is, dan snel naar huis, eten en dan gauw door naar het werk. Zou wel blij zijn als ik vanavond met mijn bakkie koffie op de bank zit