Relatie willen. Actief zoeken of werkt dat niet?

13-04-2009 10:41 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je graag een relatie wilt wat werkt dan het beste? Dat je actief op zoek gaat (internetdaten?) of moet je het toch vooral laten gebeuren omdat je t niet kan afdwingen en er anders te veel mee bezig bent?

Graag ervaringen van mensen die ook een relatie wilden en hebben gekregen. Hoe kreeg je dat voor elkaar?

Over mij: ik ben al jaaaaren single en zou graag weer iemand hebben om mijn leven mee te delen. Heb af en toe wel dates/ scharrels of een beginnende liefde maar verzandt allemaal in niets... Ben t zat en wil een liefde! Is dat de juiste houding? Denk aan the secret, positief denken aan wat je hebben wilt en het komt naar je toe. Of het aloude adagium dat het komt als je het 't minst verwacht en er niet teveel mee bezig bent? En als je van het laatste overtuigd bent (hebt mee gemaakt?) hoe doe je dat dan als je diep van binnen toch erg graag wilt....?

Oh ik ben overigens wel redelijk kritisch (het gaat er toch om dat je je leven met iemand deelt, doe ik niet met de eerste de beste) en dus niet van de compromis-relatie. Die is denk altijd wel ergens te vinden....
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 16:05:

[...]

Ik zei dat omdat niets gehecht aan inhoud. Liever zien vrouwen dat hun mannen achter hun moeten aanlopen enzo.

de meeste meisjes die ik ken, zijn zo.Noman, als alle vrouwen in jouw omgeving zo zijn, zegt dat dan niet iets over jou? Mijn vriendinnen en andere vrouwen in mijn omgeving zijn helemaal niet zo oppervlakkig. Natuurlijk hebben ze wel een aantal wensen, maar uiteindelijk is het innerlijk het belangrijkste. (en los van het schoenen-grapje geldt dat ook voor mij!)

Zou je eens mijn vragen die ik eerder stellen willen beantwoorden? Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden. Het lijkt mij dat je nogal pessimistisch ingesteld bent. Je denkt toch niet serieus dat alle vrouwen op de hele wereld oppervlakkig zijn en een schoothondje als man willen?
(Laatste off-topic, dan hou ik op)

Noman, stel je komt een vrouw tegen. Ze is geïnteresseerd in alles wat jij interessant vindt, heeft dezelfde muzieksmaak, is lief, zorgzaam, niet oppervlakkig en kan het fantastisch met al je vrienden en familie vinden.

Ze ziet er zo uit:

Zou je een relatie met haar willen?

Zo ja: ik zeg niks meer

Zo nee: dan ben jij toch ook oppervlakkig?
Maar dat is toch helemaal geen vrouw?
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 16:07:

Vrouwen zijn mij niet waarde omdat ik ze te oppervalakkig vind.

Ik vind het jammer voor jou dat je zo denkt.

Je ontzegt jezelf er een heleboel door.

Aan de andere kant doe je er vrouwen een gunst mee; ik ken niemand die een man met dergelijke overtuigingen zou willen.
quote:boebele schreef op 13 april 2009 @ 17:30:

Maar dat is toch helemaal geen vrouw?toch wel...
Ik geef gelijk toe dat ik oppervlakkig ben. Op een vrouw met zo'n uiterlijk zal ik niet verliefd kunnen worden.
quote:Pear schreef op 13 april 2009 @ 15:13:

Ok, uiterlijk is niet alles, maar een man met deze schoenen wordt het dus echt niet!!!

[afbeelding]Die schoenen, daar durf ik het wel mee aan, maar dan een andere sok en jeans erboven.
quote:Pear schreef op 13 april 2009 @ 17:27:

(Laatste off-topic, dan hou ik op)

Noman, stel je komt een vrouw tegen. Ze is geïnteresseerd in alles wat jij interessant vindt, heeft dezelfde muzieksmaak, is lief, zorgzaam, niet oppervlakkig en kan het fantastisch met al je vrienden en familie vinden.

Ze ziet er zo uit:

[afbeelding]

Zou je een relatie met haar willen?

Zo ja: ik zeg niks meer

Zo nee: dan ben jij toch ook oppervlakkig?Ohmigod!!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Als je die foto op jouw profiel van de datingsite wat zou er dan gebeuren?

Wat voor mannen zouden serieus willen reageren op deze foto?

(Mijn rijke fantasie schiet te kort na het zien van de foto)
Ben bijna geneigd om die foto op een profiel te zetten. Gewoon om eens te kijken of er reacties op komen en zo ja, welke.
Ik vind het jammer dat ik haar schoenen niet kan zien. Als ze verkeerde schoenen draagt knap ik helemaal op haar af.

En toch denk ik dat het een man is
quote:Dushi74 schreef op 13 april 2009 @ 21:15:

Ben bijna geneigd om die foto op een profiel te zetten. Gewoon om eens te kijken of er reacties op komen en zo ja, welke.Hm, interesting... en wat voor tekst zou je er dan bijzetten?
quote:Pear schreef op 13 april 2009 @ 15:34:

[...]

Door wie wordt je een watje genoemd dan? En op wat voor manier uit je respect naar een vrouw toe? Waarom denk je dat vrouwen snel oordelen over uiterlijk?

Ik ken enkele meiden die mij een watje vinden omdat ik redelijk rustig ben. Respect tegenover vrouwen: Dat zou ik niet weten, maar ik raak niemand snel aan. ik praat wel mee.

Nou, de meeste meisjes die ik ken, hebben relaties met jongens die joints roken, hun klapen verkopen enzo.

Ik spreek soms een meisje totdat zij vraagt wat ik in dagelijks leven doe en dan is het over, meestal omdat ik andere gedachten heb enzo... Zij gaan wel met jongens die doen wat zij willen en altijd eens met hun zijn.

Interesse tonen is blijkbaar niet genoeg...snel te saai!
Mijn antwoord is NEE.

1. Ik kan niet tegen rook. dus ik kan niet van haar genieten.

2. Ik wil heel graag weten hoe oud zij is, als het een meisje is.
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 21:50:

Mijn antwoord is NEE.

2. Ik wil heel graag weten hoe oud zij is, als het een meisje is.En waarom wil je haar leeftijd weten?
Ik ben nog jong en val onder 'de jeugd' en een vrouw die ouder is dan mijn moeder is niet voor mij besteemd.
quote:Pear schreef op 13 april 2009 @ 21:26:

[...]

Hm, interesting... en wat voor tekst zou je er dan bijzetten?Looking for some hotstuff? Als in lekkere mannen?!
quote:boarder schreef op 13 april 2009 @ 21:18:

Ik vind het jammer dat ik haar schoenen niet kan zien. Als ze verkeerde schoenen draagt knap ik helemaal op haar af.

En toch denk ik dat het een man isEn als het mijn foto nu zou zijn? Wil je me dan niet ontmoeten in de Invito?
Krijg langzaam een retecool gevoel hier
quote:noman wrote on 13 April 2009 @ 22:11:

Ik ben nog jong en val onder 'de jeugd' en een vrouw die ouder is dan mijn moeder is niet voor mij besteemd.

In dat geval kun je van zijn lang zal zijn leven niet met iedere beschikbare vrouw op deesch aardkloot hebben gedatet en weet je dus ook helemaal niet of alle vrouwen zijn zoals jij ze hebt 'geïnterpreteerd'. Uuuuulek!...

Next!
Ik lees veel profielen op daringsite en dan weet je wat er bij komt kijken. Nee, ik heb een paar dates en allemaal gingen ook goed, op een na. maar ik vind vrouwen enorm egoist!
Om antwoord te geven op je vraag : Nadat mijn relatie was uitgegaan heb ik een jaar single rondgelopen. In dat jaar heb ik eerst mijn eerdere relatie verwerkt en vond ik het verder wel best om alleen te zijn. Ik besefte dat ik niet perse een man nodig had om gelukkig(er) te zijn.

Echter begon na een jaar toch wel weer te kriebelen. In mijn omgeving kwam ik geen relatiemateriaal tegen en ik verwachte ook niet dat dat zou veranderen. Verder ben ik ook niet iemand die graag uit gaat. En om nou uit te gaan en iemand tegen te komen die wel graag uit gaat, leek mij ook niet zo'n groot succes. Na mijn vorige relaties ben ik qua mannen een heel stuk kritischer geworden. Daarom heb ik mij toen ingeschreven op een datingsite om mannen te vinden die aan die aan bepaalde criteria voldeden

Op die datingsite kwam ik een wel heel leuke man tegen waarmee ik eerst uren heb zitten praten op msn en daarna hebben we een paar dagen later afgesproken. Het bleek nog steeds heel erg te klikken (lees: wij waren beiden gelijk stapelverliefd op elkaar) en sinsdien hebben we een relatie.

Anyway: kijk gewoon lekker rond op datingsites en in real life. Op een gegeven moment kom je de juiste persoon tegen.
quote:Dushi74 schreef op 13 april 2009 @ 22:16:

Krijg langzaam een retecool gevoel hierSorry, ik loop dit topic een beetje te verprutsen, maar vind het wel steeds leuker worden
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 22:28:

Ik lees veel profielen op daringsite en dan weet je wat er bij komt kijken. Nee, ik heb een paar dates en allemaal gingen ook goed, op een na.

Wat versta jij onder 'goed'? A Jullie wilden beiden een vervolgdate; B jullie hebben lekker gepraat; C je kon überhaupt uit je woorden komen; of D ze knapte niet direct af op je schoenen?

quote:maar ik vind vrouwen enorm egoist!En ik vind jou enorm kortzicht!
quote:Tia Dalma schreef op 13 april 2009 @ 21:52:

[...]

En waarom wil je haar leeftijd weten?En als ze niet zou roken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven