Relatie willen. Actief zoeken of werkt dat niet?

13-04-2009 10:41 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je graag een relatie wilt wat werkt dan het beste? Dat je actief op zoek gaat (internetdaten?) of moet je het toch vooral laten gebeuren omdat je t niet kan afdwingen en er anders te veel mee bezig bent?

Graag ervaringen van mensen die ook een relatie wilden en hebben gekregen. Hoe kreeg je dat voor elkaar?

Over mij: ik ben al jaaaaren single en zou graag weer iemand hebben om mijn leven mee te delen. Heb af en toe wel dates/ scharrels of een beginnende liefde maar verzandt allemaal in niets... Ben t zat en wil een liefde! Is dat de juiste houding? Denk aan the secret, positief denken aan wat je hebben wilt en het komt naar je toe. Of het aloude adagium dat het komt als je het 't minst verwacht en er niet teveel mee bezig bent? En als je van het laatste overtuigd bent (hebt mee gemaakt?) hoe doe je dat dan als je diep van binnen toch erg graag wilt....?

Oh ik ben overigens wel redelijk kritisch (het gaat er toch om dat je je leven met iemand deelt, doe ik niet met de eerste de beste) en dus niet van de compromis-relatie. Die is denk altijd wel ergens te vinden....
Ok, uiterlijk is niet alles, maar een man met deze schoenen wordt het dus echt niet!!!

Waarom niet pear? Hij heeft ze juist zo mooi gepoetst ;)
Als ik het goed lees, denk ik dat ik miss ooit met duivellijntje heb gedated.

Ik heb eens een date met een meisje gehad en het was op zih gezellig. Na verlopen gaf ze het leuk te hebben gevonden en ik ook. Maar zij zei later dat zij dacht dat ik het niet leuk vond en konde het van mijn uitstraling aflezen. Goh! heeft Philips toevallig een nieuwe apparaat gevonden om iemands gedachten af te lezen?

Ik zeg het eerlijk: ik kom op een date zonder verwachting en alleen om kennis te maken. Als het vlekloos verloopt, is een herhaling vatbaar en dan gaan we iets verder in de verdieping en na derde date kan ik wel zeggen wat ik wer van vind omdat ik denk dat ik dan een indruk van iemand heb.

Maar vrouwen maken er een sporten van om meteen te beoordelen van haar tot teen. Pfff.

Naar mijn mening, zijn vrouw niets waarde, maar homo word ik ook nooit en vrouwen hebben gewoon geen verstand..als het maar stoer is.

Waarschijnlijk is het goed om vijgezel te blijven.
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 15:23:

Naar mijn mening, zijn vrouw niets waarde, maar homo word ik ook nooit en vrouwen hebben gewoon geen verstand..als het maar stoer is.

Waarschijnlijk is het goed om vijgezel te blijven.?????
quote:Duivelijntje schreef op 13 april 2009 @ 15:17:

Waarom niet pear? Hij heeft ze juist zo mooi gepoetst ;)

:puke:

Iemand met zo'n wansmaak heeft vast ook een heel lelijk karakter
quote:Pear schreef op 13 april 2009 @ 15:25:

[...]

?????

Wanneer ik respect voor vrouw toon, word ik van een watje uitgemaakt en vrouwen oordelen (te) snel of uiterlijk alles is.

zonde vind ik.
Maar om even serieus op de discussie in te haken: Ik herken het probleem helemaal! Ook ik zou wel graag een relatie willen, of in ieder geval wat langer dan een paar weken met dezelfde persoon willen daten, maar ik heb m'n leven nog niet echt op orde en zou dat eigenlijk wel eerst gedaan willen hebben. Ik ben bv 20 kilo te zwaar, ben al veel te lang aan het studeren en wil gewoon een leuke baan hebben. Op zich best grote dingen, maar... ik ben wél gelukkig! Ik weet wat ik wel en niet wil, heb lieve vrienden en familie, leuke hobby's/interesses en ben overall best tevreden met mezelf. Denk ook dat ik best wel wat te bieden heb en dat de problemen in m'n leven geen onoverkomelijke obstakels voor het hebben van een relatie hoeven te zijn.

Ook ik vraag me af in hoeverre het handig is om op zoek te gaan, of juist er helemaal niet mee bezig te zijn... ik lees graag mee, er worden hier en daar goede inzichten gegeven!
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 15:31:

[...]

Wanneer ik respect voor vrouw toon, word ik van een watje uitgemaakt en vrouwen oordelen (te) snel of uiterlijk alles is.

zonde vind ik.Door wie wordt je een watje genoemd dan? En op wat voor manier uit je respect naar een vrouw toe? Waarom denk je dat vrouwen snel oordelen over uiterlijk?
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 15:31:

[...]

zonde vind ik.Tot nu toe toon jij weinig respect.
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 15:23:

Als ik het goed lees, denk ik dat ik miss ooit met duivellijntje heb gedated.

Ik heb eens een date met een meisje gehad en het was op zih gezellig. Na verlopen gaf ze het leuk te hebben gevonden en ik ook. Maar zij zei later dat zij dacht dat ik het niet leuk vond en konde het van mijn uitstraling aflezen. Goh! heeft Philips toevallig een nieuwe apparaat gevonden om iemands gedachten af te lezen?

Ik zeg het eerlijk: ik kom op een date zonder verwachting en alleen om kennis te maken. Als het vlekloos verloopt, is een herhaling vatbaar en dan gaan we iets verder in de verdieping en na derde date kan ik wel zeggen wat ik wer van vind omdat ik denk dat ik dan een indruk van iemand heb.

Maar vrouwen maken er een sporten van om meteen te beoordelen van haar tot teen. Pfff.

Waarschijnlijk is het goed om vijgezel te blijven.Ja met zo'n houding denk ik inderdaad dat het beter is dat jij vrijgezel blijft want ik heb nu al medelijden met de vrouw die evt een relatie met jou krijgt.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Pear schreef op 13 april 2009 @ 15:13:

Ok, uiterlijk is niet alles, maar een man met deze schoenen wordt het dus echt niet!!!

[afbeelding]Ohw Pear dat waren de schoenen die ik omschreef!!
Pear wat heb jij een mooi motto!
Noman, als jij denkt dat je beter vrijgezel kan zijn, omdat vrouwen niks waard zijn, veel te snel oordelen en jou voor watje uitmaken, dan vraag ik me echt af wat je hier doet...

Boarder, Invito is een goede keuze!
quote:Iris27 schreef op 13 april 2009 @ 15:48:

[...]

Ja met zo'n houding denk ik inderdaad dat het beter is dat jij vrijgezel blijft want ik heb nu al medelijden met de vrouw die evt een relatie met jou krijgt.

Ik zei dat omdat niets gehecht aan inhoud. Liever zien vrouwen dat hun mannen achter hun moeten aanlopen enzo.

de meeste meisjes die ik ken, zijn zo.
quote:pop1980 schreef op 13 april 2009 @ 15:56:

Noman, als jij denkt dat je beter vrijgezel kan zijn, omdat vrouwen niks waard zijn, veel te snel oordelen en jou voor watje uitmaken, dan vraag ik me echt af wat je hier doet...

Boarder, Invito is een goede keuze!

het is tenslotte een forum en iedereen heeft recht om te zeggen wat hij of zij van andere mensen vindt.

kijk maar dingen van twee kanten!

Vrouwen zijn mij niet waarde omdat ik ze te oppervalakkig vind.
quote:Iris27 schreef op 13 april 2009 @ 15:48:

[...]

Ja met zo'n houding denk ik inderdaad dat het beter is dat jij vrijgezel blijft want ik heb nu al medelijden met de vrouw die evt een relatie met jou krijgt.

quote:

Pear schreef op 13 april 2009 @ 15:13:

[afbeelding]

Ohw Pear dat waren de schoenen die ik omschreef!! ( van Iris)

Zeg maar nou eens hoe waard je hecht aan inhoud als je van schoenen schrikt? je laat jezelf zien hoe oppervlakkig jij bent!
Ik ben nu op een 'punt' beland, dat ik het liever een soort van achterover leun, dan dat ik actief op zoek ben. Waarom, dat weet ik niet zo goed... Ben (steeds meer, nog niet helemaal) tevreden met mijzelf, leven op orde, leuke baan, veel vrienden en ga regelmatig op stap en kom daar ook genoeg leuke mannen tegen.

Tijdje geleden ging actief daten via internet, echt leuke mannen daar, de dates waren erg leuk, maar niks geworden. Ze vonden mij leuke meid, gezellig, aantrekkelijk, maar ging niet dieper(eentje vond ik zelf wel leuk, ander minder)...

En nu weet ik het niet zo meer, ik dacht ook dat ik eerst volmaakt gelukkig zou moeten zijn om relatie te beginnen en als ik om mij heen kijk? Iedereen heeft wel issues, ook vriendinnen met (nieuwe)relatie.. Ik ben 5 jaar single geweest, actief problemen opgelost en happy met mijzelf. Aan de ene kant wil ik wel liefde ontvangen van iemand(naast mijn vrienden en familie) en leuke dingen doen, maar volgens mij houd ik het ergens ook tegen, ben ik ergens bang voor...Wat ik mij nu vooral afvraag; ben ik de juiste man nog niet tegengekomen, waar ik dan echt voor wil gaan(en hij voor mij) of ben ik er eigenlijk nog niet klaar voor?
noman, natuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening en mag je deze ventileren maar jij zit op een forum waar met name vrouwen op schrijven, wat verwachtte jij nou zelf van de reacties?
quote:pop1980 schreef op 13 april 2009 @ 15:56:

Boarder, Invito is een goede keuze!Oke dus als ik een date heb wordt het duidelijk afspreken in de Invito. En zo leer ik iedere dag weer wat nieuws.
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 16:09:

[...]

quote:

[afbeelding]

Zeg maar nou eens hoe waard je hecht aan inhoud als je van schoenen schrikt? je laat jezelf zien hoe oppervlakkig jij bent!

Als jij nou eens zou beginnen al mijn berichtjes op dit topic te lezen alvorens je een oordeel over mij te vormen....

En stel, als ik al zo oppervlakkig zou zijn als jij beweert, dan vertegenwoordig ik toch niet alle vrouwen? Als jij met dit paradigma naar de wereld blijft kijken dan zie je inderdaad alleen maar oppervlakkige vrouwen die jou op je verkeerde schoenen beoordelen. Wij zijn jou inderdaad niet waard....
quote:boarder schreef op 13 april 2009 @ 16:22:

[...]

Oke dus als ik een date heb wordt het duidelijk afspreken in de Invito. En zo leer ik iedere dag weer wat nieuws.Hihi zou wel een erg origineel voorstel voor een eerste date locatie zijn
quote:noman schreef op 13 april 2009 @ 16:07:

[...]

het is tenslotte een forum en iedereen heeft recht om te zeggen wat hij of zij van andere mensen vindt.

kijk maar dingen van twee kanten!

Vrouwen zijn mij niet waarde omdat ik ze te oppervalakkig vind.Jammer, jammer. Persoonlijk word ik enorm opgewonden van mannen die niet kunnen spellen!
quote:noman wrote on 13 April 2009 @ 16:09:

[...]

quote:

[afbeelding]

Zeg maar nou eens hoe waard je hecht aan inhoud als je van schoenen schrikt? je laat jezelf zien hoe oppervlakkig jij bent!Frustration is a bitch, innit?...
quote:Iris27 schreef op 13 april 2009 @ 15:49:

[...]

Ohw Pear dat waren de schoenen die ik omschreef!!

Dat dacht ik al!

Ik ben echt niet oppervlakkig, maar hier zou ik nou zó op afknappen... brrr
Trust79, de vraag die je stelt vind ik een goede vraag.

Tot hoeverre heb je inderdaad je leven op orde voordat je aan een relatie begint?

Is het niet gewoon zo dat hoe langer je alleen bent, hoe meer je jouw leven inricht zoals jij gelukkig bent en dat een partner inbreuk maakt op jouw opgebouwde leven? Hoe leuk een partner ook kan zijn?

Ik denk dat als je een relatie begint dat je je leven nooit "op orde" hebt. Want wat is op orde? Je leven ontwikkeld zich altijd verder en er gebeuren vele dingen waar je ook geen invloed op hebt. Kan je dan nooit toe zijn aan een relatie?

m.i. komt een relatie dus nooit op het goede moment, komt het op je pad, vind je de partner via internet, dan moet je er op dat moment voor gaan. Tenminste als je zeker bent dat er een klik is.

De perfecte partner bestaat denk ik ook niet.

Tot nu toe heb ik alleen gedate en was er geen klik, maar dat heb ik eigenlijk nooit echt bij de eerste date al opgegeven. Wat niet is kan nog komen. Bij een IRL ontmoeting kan een relatie ook groeien, zo ook bij een date.

Helaas waren de dates na een aantal keren nog steeds niet van de superklik (ik werd in geen enkel geval verliefd) en dan stop ik er pas mee.

Het is niet dat ik ermee gestopt ben. Maar niet actief er mee bezig. Soms kijk ik even op de site of er geschikt potentiele leukerd tussenzit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven