Peutertopic III
zondag 15 december 2019 om 11:52
Fiona, je kan beginnen met een natte handdoek op dd verwarming leggen of zo'n bakje er aan hangen. Zijn wel ouderwetse dingen, weet niet of die nog verkocht worden.
Quest wij hebben deze :
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_d ... 36432.html
Quest wij hebben deze :
zondag 15 december 2019 om 12:17
Ben benieuwd naar jullie mening.
Peuter is eigenlijk zindelijk. In blote kont zeker maar gisteren ook met broek aan en ook tijdens z'n middagslaapje droge luier. Ik wil nu eiglk door pakken ook op het kdv. Ik overweeg dus hem met genoeg schone kleding naar kdv te doen morgen en bij derde ongeluk de luier om. Man is bezorgd dat het een negatieve ervaring wordt voor peuter en dat hij zich misschien schaamt dat hij daar in z'n broek heeft geplast. Wat denken jullie?
Peuter is eigenlijk zindelijk. In blote kont zeker maar gisteren ook met broek aan en ook tijdens z'n middagslaapje droge luier. Ik wil nu eiglk door pakken ook op het kdv. Ik overweeg dus hem met genoeg schone kleding naar kdv te doen morgen en bij derde ongeluk de luier om. Man is bezorgd dat het een negatieve ervaring wordt voor peuter en dat hij zich misschien schaamt dat hij daar in z'n broek heeft geplast. Wat denken jullie?
zondag 15 december 2019 om 12:43
Als hij thuis zindelijk is, waarom zou hij dat op het kdv niet zijn? Ik herken de twijfel wel hoor. Ik heb bij de peuterspeelzaal gevraagd of ze dochter elk uur op de wc wilden zetten zodat haar blaas leegblijft. Nog steeds geeft ze het niet altijd aan, maar ze plast wel zodra ze op de wc zit en heeft daardoor eigenlijk nooit ongelukjes. Ze heeft maar 1x een ongelukje op de peuterspeelzaal gehad, op een van de eerste dagen (maar dat zijn ochtenden van 8.30 - 12.00).
zondag 15 december 2019 om 13:17
Ik wilde idd ook voorstellen na 3x ongeluk weer luier aan.
Waarom hij daar niet zindelijk zal zijn: veel drukker dan thuis, waarschijnlijk niet iemand die hem er (regelmatig) aan herinnert dat hij naar de wc moet, een andere wc, veel meer afleiding. Legio redenen haha.
Heb met 3 jogging broeken gekocht. Want hij kan nu ook ineens zelf z'n broek aan en uit doen maar alleen met een jogging broek. Dus dan kan hij het zelf regelen hoop ik
Ga morgenochtend overleggen met kdv. Ik laat het wel weten
Waarom hij daar niet zindelijk zal zijn: veel drukker dan thuis, waarschijnlijk niet iemand die hem er (regelmatig) aan herinnert dat hij naar de wc moet, een andere wc, veel meer afleiding. Legio redenen haha.
Heb met 3 jogging broeken gekocht. Want hij kan nu ook ineens zelf z'n broek aan en uit doen maar alleen met een jogging broek. Dus dan kan hij het zelf regelen hoop ik
Ga morgenochtend overleggen met kdv. Ik laat het wel weten
zondag 15 december 2019 om 13:38
Ik zou het overleggen met het kdv, als hij een ongelukje heeft en om een luier vraagt zou ik daar niet moeilijk over doen. Is hij echt zindelijk of heeft hij thuis ook nog wel eens ongelukjes?
@quest en Fiona, wat een nachten zeg. Pfff
Wij zijn gister met vrienden uit geweest terwijl de kids logeren waren. Wat was het tof! Echt heerlijk gefeest en gelachen en de kinderen vinden het geweldig bij opa en oma. Wat een luxe dat dit kan, echt zalig.
Vannacht was dochter wel wat benauwd geweest bij opa en oma thuis dus opa en oma zijn om 4.00uur nachts nog met een puffer in de weer geweest, gelukkig sloeg het snel aan en vond dochter het ook niet erg. Ze zien opa en oma eens per maand gemiddeld, toch best bijzonder hoe vertrouwd ze samen zijn.
@quest en Fiona, wat een nachten zeg. Pfff
Wij zijn gister met vrienden uit geweest terwijl de kids logeren waren. Wat was het tof! Echt heerlijk gefeest en gelachen en de kinderen vinden het geweldig bij opa en oma. Wat een luxe dat dit kan, echt zalig.
Vannacht was dochter wel wat benauwd geweest bij opa en oma thuis dus opa en oma zijn om 4.00uur nachts nog met een puffer in de weer geweest, gelukkig sloeg het snel aan en vond dochter het ook niet erg. Ze zien opa en oma eens per maand gemiddeld, toch best bijzonder hoe vertrouwd ze samen zijn.
zondag 15 december 2019 om 13:53
Wat fijn envelop, idd heerlijk dat dat kan. Peuter ziet opa's en omas ook niet vaker dan 1 of 2 keer pm vanwege de afstand maar hij is ook zo vertrouwd met ze. Heel erg fijn!
Baby is wat eenkenniger dan ik van zoon gewend ben maar komt vast ook goed.
Donderdag hebben man en ik allebei een etentje van werk en m'n ouders komen dan oppassen. Halen ze uit kdv en naar bed brengen enz. Vind dat best spannend haha.
Qua zindelijk. Ik vind dat hij zindelijk is. In z'n blootje sowieso. Zegt ie oh mij plassen of oh mij poepen poepen, snel snel. In onderbroek en broek ging het nu gister voor het eerst ook goed. Ik herinneren hem wel regelmatig door te zeggen, peuter je hebt geen luier aan vergeet je niet te plassen op het potje. Hij heeft nu thuis al een week geen ongeluk gehad. Zodra hij een luier aan heeft doet hij het wel in de luier. Dus vanmorgen wilde hij z'n luier niet af volgens man. Dat zegt ie bij mij ook wel eens maar benoem dan dat hij al zo groot is en zo goed op potje kan en dan is 't vaak goed. Man beweegt wst meer mee. Maar goed dan gaat peuter dus wel alles in z'n luier doen terwijl hij anders dus op potje gaat. Merk dus als hij weer vaker luier aan heeft (zoals op kdv dag de hele dag) dat hij dag erna z'n luier niet af wil en we weer soort opnieuw moeten beginnen
Dat vind ik zonde, want hij kan het dus eiglk al wel. Hij is met kerst 2 jaar en 4 maanden. Wel heel jong zeker voor een jongen, dus dat maakt me ook wat terughoudend
Donderdag hebben man en ik allebei een etentje van werk en m'n ouders komen dan oppassen. Halen ze uit kdv en naar bed brengen enz. Vind dat best spannend haha.
Qua zindelijk. Ik vind dat hij zindelijk is. In z'n blootje sowieso. Zegt ie oh mij plassen of oh mij poepen poepen, snel snel. In onderbroek en broek ging het nu gister voor het eerst ook goed. Ik herinneren hem wel regelmatig door te zeggen, peuter je hebt geen luier aan vergeet je niet te plassen op het potje. Hij heeft nu thuis al een week geen ongeluk gehad. Zodra hij een luier aan heeft doet hij het wel in de luier. Dus vanmorgen wilde hij z'n luier niet af volgens man. Dat zegt ie bij mij ook wel eens maar benoem dan dat hij al zo groot is en zo goed op potje kan en dan is 't vaak goed. Man beweegt wst meer mee. Maar goed dan gaat peuter dus wel alles in z'n luier doen terwijl hij anders dus op potje gaat. Merk dus als hij weer vaker luier aan heeft (zoals op kdv dag de hele dag) dat hij dag erna z'n luier niet af wil en we weer soort opnieuw moeten beginnen
Dat vind ik zonde, want hij kan het dus eiglk al wel. Hij is met kerst 2 jaar en 4 maanden. Wel heel jong zeker voor een jongen, dus dat maakt me ook wat terughoudend
zondag 15 december 2019 om 14:17
Jij kent hem het beste, als je het gevoel hebt dat hij er echt klaar voor is zou ik het doen. Als hij al een week geen luier om heeft gehad en dat goed gaat zou ik het ook raar vinden om hem weer een luier aan te doen, dan gaat het gewoon prima toch? Maar heb je hem dan een week in z'n blootje gehad? Zijn jullie dan ook helemaal niet op pad geweest? Of ga je alleen kort weg nadat hij net op de wc is geweest ofzo?Teckeltje88 schreef: ↑15-12-2019 13:53Wat fijn envelop, idd heerlijk dat dat kan. Peuter ziet opa's en omas ook niet vaker dan 1 of 2 keer pm vanwege de afstand maar hij is ook zo vertrouwd met ze. Heel erg fijn!
Ik zou er wel mee oppassen dat als hij zich schaamt na een ongeluk en zich echt niet prettig voelt dat het niet eerst drie keer mis moet gaan voordat hij een luier aan mag. Als hij er helemaal geen last van lijkt te hebben dat het een keer mis gaat is dat wat anders maar dat weet jij het beste.
zondag 15 december 2019 om 14:44
Dankje envelop.
Ik heb hem idd veel bloot (met alleen bovenkleding) gehad. Of een kort rondje hier in de buurt en dan bleef hij 9vd 10x droog. Iets verder of langer weg doe in wel de luier om, bijv supermarkt, omdat hij daar ook niet naar de wc kan. Vaak was hij dan alsnog droog.
Ga het morgen goed overleggen en als hij het vervelend vindt of daar er van moet huilen oid doen ze hem gewoon maar de luier om en gaan we thuis verder.
Ik heb hem idd veel bloot (met alleen bovenkleding) gehad. Of een kort rondje hier in de buurt en dan bleef hij 9vd 10x droog. Iets verder of langer weg doe in wel de luier om, bijv supermarkt, omdat hij daar ook niet naar de wc kan. Vaak was hij dan alsnog droog.
Ga het morgen goed overleggen en als hij het vervelend vindt of daar er van moet huilen oid doen ze hem gewoon maar de luier om en gaan we thuis verder.
zondag 15 december 2019 om 15:00
Ondanks de pijn in zijn arm, pakt peuter meteen zijn dokterset wanneer baby valt
.
Hier wordt dus eigenlijk niet gelogeerd. Vind ik niet nodig, maar man zei net dat hij wel lang weekend weg wil. Ik moet er nog niet aan denken
om kinderen 3 nachten niet bij me te hebben. Sowieso niet zolang baby borstvoeding krijgt.
Hier wordt dus eigenlijk niet gelogeerd. Vind ik niet nodig, maar man zei net dat hij wel lang weekend weg wil. Ik moet er nog niet aan denken
zondag 15 december 2019 om 15:13
Wellicht is 3 nachten ook wel heel veel ineens als ze nog nooit één nacht weg zijn geweest? Het ligt denk ik ook wel aan je kinderen, onze dochter vraagt echt wanneer ze weer mag logeren (en dit is nog maar de tweede keer), zij geniet enorm van alle aandacht en vind het altijd heerlijk om nieuwe dingen te ondernemen. We hebben spontaan besloten dat ze nog een nacht blijven omdat ik aan de studie moet, man wil klussen maar vooral omdat dochter er zelf om vroeg en het zo leuk vindt.Due-scimmie schreef: ↑15-12-2019 15:00Ondanks de pijn in zijn arm, pakt peuter meteen zijn dokterset wanneer baby valt.
Hier wordt dus eigenlijk niet gelogeerd. Vind ik niet nodig, maar man zei net dat hij wel lang weekend weg wil. Ik moet er nog niet aan denkenom kinderen 3 nachten niet bij me te hebben. Sowieso niet zolang baby borstvoeding krijgt.
Ik vind het trouwens wel nodig, man en ik hebben soms echt even samen tijd nodig en ik vind het heel belangrijk om naast mama te zijn ook dingen voor mezelf te kunnen doen.
zondag 15 december 2019 om 16:59
Hier zijn man en ik toevallig net een lang weekend weg samen. Zijn aan het skiën in Oostenrijk, dus echt niet handig als dochter meeging.
Ze ziet mijn ouders minstens 1x in de week (vaste oppasdag) en vaak nog vaker als ze blijven slapen ofzo. Ze is daar haast net zo thuis als bij ons, heel fijn.
Ben heel erg blij dat dit zo kan en dat zowel m’n ouders als dochter er zo van genieten, dus met een volgende hoop ik dat het nog steeds kan.
Toen ik nog bv gaf, hebben we het niet gedaan trouwens hoor, denk dat ze voor het eerst ging logeren toen ze rond 1 jaar was?
Wat goed van de zindelijke peuters!! Hier geeft dochter het al een hele tijd aan, maar wil ze vervolgens niet op het potje/wc. Dus tja, dan houdt het op..
Ze ziet mijn ouders minstens 1x in de week (vaste oppasdag) en vaak nog vaker als ze blijven slapen ofzo. Ze is daar haast net zo thuis als bij ons, heel fijn.
Ben heel erg blij dat dit zo kan en dat zowel m’n ouders als dochter er zo van genieten, dus met een volgende hoop ik dat het nog steeds kan.
Toen ik nog bv gaf, hebben we het niet gedaan trouwens hoor, denk dat ze voor het eerst ging logeren toen ze rond 1 jaar was?
Wat goed van de zindelijke peuters!! Hier geeft dochter het al een hele tijd aan, maar wil ze vervolgens niet op het potje/wc. Dus tja, dan houdt het op..
zondag 15 december 2019 om 17:43
Ok, ik ga niet bijlezen, duurt me te lang
@lasvegas: wij hebben dezelfde iELM voor dochter.
@logeren: we tellen af tot ze 5 zijn, op scouting zitten en op kamp gaan (lees: op die leeftijd een weekendje weg), dan hebben wij ook een weekend vrij. Geen idee waar ze anders heen zouden kunnen...
@nachten slapen: meestal weer wel, maar dochter zit ook al zeker 6-8 weken verstopt, dus morgen de HA maar eens bellen. (Iemand nog een tip?)
Wij gaan trouwens de week van kerst een midweekje weg, kwamen opeens een kinderhuisje van landal voor 410 tegen (kinderkamer én aparte "baby"kamer), dus dat vonden we (zelfs met de extra kosten) wel prima de moeite
)
@lasvegas: wij hebben dezelfde iELM voor dochter.
@logeren: we tellen af tot ze 5 zijn, op scouting zitten en op kamp gaan (lees: op die leeftijd een weekendje weg), dan hebben wij ook een weekend vrij. Geen idee waar ze anders heen zouden kunnen...
@nachten slapen: meestal weer wel, maar dochter zit ook al zeker 6-8 weken verstopt, dus morgen de HA maar eens bellen. (Iemand nog een tip?)
Wij gaan trouwens de week van kerst een midweekje weg, kwamen opeens een kinderhuisje van landal voor 410 tegen (kinderkamer én aparte "baby"kamer), dus dat vonden we (zelfs met de extra kosten) wel prima de moeite
zondag 15 december 2019 om 17:45
Googelen op "bakje aan verwarming"Teckeltje88 schreef: ↑15-12-2019 11:52Fiona, je kan beginnen met een natte handdoek op dd verwarming leggen of zo'n bakje er aan hangen. Zijn wel ouderwetse dingen, weet niet of die nog verkocht worden.
Quest wij hebben deze :
Dan krijg je oa deze:
https://www.bol.com/nl/p/2x-witte-verwa ... VfEALw_wcB
zondag 15 december 2019 om 17:52
Vreemd, ik had gister een heel bericht getypt maar die is niet door gekomen...
Due, wat een pechdag zeg!
Ik lees nog een paar heftige nachten, hopelijk gaat dat snel beter.
Heerlijk las Vegas! Vriend en ik gaan in januari ook een lang weekend met zn 2en in Oostenrijk skiën, zoveel zin in!
Wij hebben zoon met een pijnlijk oor uit bed gehaald, was op gegeven moment hard aan het huilen en auw aan het roepen. Hopelijk geen oorontsteking. Ga toch voor morgen even een back up plan regelen mocht het niet gaan op kdv. We hebben hem net een zetpil onder groot protest gegeven maar hij voelt zich gelukkig weer beter. Hij lacht weer en speelt weer.
Due, wat een pechdag zeg!
Ik lees nog een paar heftige nachten, hopelijk gaat dat snel beter.
Heerlijk las Vegas! Vriend en ik gaan in januari ook een lang weekend met zn 2en in Oostenrijk skiën, zoveel zin in!
Wij hebben zoon met een pijnlijk oor uit bed gehaald, was op gegeven moment hard aan het huilen en auw aan het roepen. Hopelijk geen oorontsteking. Ga toch voor morgen even een back up plan regelen mocht het niet gaan op kdv. We hebben hem net een zetpil onder groot protest gegeven maar hij voelt zich gelukkig weer beter. Hij lacht weer en speelt weer.
zondag 15 december 2019 om 17:52
Dochter heeft onlangs een nachtje bij m'n schoonzus en 3 neefjes/1 nichtje gelogeerd. Die zijn allemaal al wat ouder dus die gaan er allemaal mee aan de sjouw! Ze heef zich daar prima vermaakt en ze vinden het allemaal leuk. Ze draait daar gewoon mee in het gezin. Dan ga ik ook met een gerust gevoel weg.
Maartje dat duurt dan nog wel even, wat jammer dat het niet op een andere manier kan. Vind kamp ook nog wel weer heel wat anders dan bij familie in huis logeren. Zou dan minder gerust weg gaan en ook niet te ver weg gaan.
Jullie hebben het over luchtbevochtigers en wij proberen juist minder vocht in huis te hebben
Dochter heeft ook aantal weken gehoest. Wordt nu net weer wat minder. Met name s'ochtends nog wat gehoest bij het opstarten.
Maartje dat duurt dan nog wel even, wat jammer dat het niet op een andere manier kan. Vind kamp ook nog wel weer heel wat anders dan bij familie in huis logeren. Zou dan minder gerust weg gaan en ook niet te ver weg gaan.
Jullie hebben het over luchtbevochtigers en wij proberen juist minder vocht in huis te hebben
zondag 15 december 2019 om 17:58
We gaan dan ook niet echt weg hoorLavendel_12 schreef: ↑15-12-2019 17:52Dochter heeft onlangs een nachtje bij m'n schoonzus en 3 neefjes/1 nichtje gelogeerd. Die zijn allemaal al wat ouder dus die gaan er allemaal mee aan de sjouw! Ze heef zich daar prima vermaakt en ze vinden het allemaal leuk. Ze draait daar gewoon mee in het gezin. Dan ga ik ook met een gerust gevoel weg.
Jullie hebben het over luchtbevochtigers en wij proberen juist minder vocht in huis te hebbenDochter heeft ook aantal weken gehoest. Wordt nu net weer wat minder. Met name s'ochtends nog wat gehoest bij het opstarten.
(En kamp lijkt me veiliger dan bij familie in huis. Maar dat is de pech van onze familie. We hebben binnenkort wel familie die bij ons komt logeren, zodat wij weggaan en de kinderen in hun eigen bed slapen)
zondag 15 december 2019 om 18:28
zondag 15 december 2019 om 18:39
Ja ik bedoelde niet echt qua veiligheid ofzo, maar gewoon hele andere situatie en omgeving. Heimwee, eerste keer, enz. Hier hebben de bevers geloof ik maar 1 nachtje tijdens een weekendkampje. Wij zijn beide actief bij scouting, maar dochter is ook van het voetballen. Ben benieuwd wat ze over een paar jaar leuk vindt om te gaan doen.Maartje2016 schreef: ↑15-12-2019 17:58We gaan dan ook niet echt weg hoor![]()
(En kamp lijkt me veiliger dan bij familie in huis. Maar dat is de pech van onze familie. We hebben binnenkort wel familie die bij ons komt logeren, zodat wij weggaan en de kinderen in hun eigen bed slapen)
Leuk dat het binnenkort dan zo kan!
zondag 15 december 2019 om 19:22
Hier de bevers geloof ik 2x een weekend, maar ik vond het zelf vroeger altijd geweldig, dus hoop dat de kinderen het ook zo gaan ervaren!Lavendel_12 schreef: ↑15-12-2019 18:39Ja ik bedoelde niet echt qua veiligheid ofzo, maar gewoon hele andere situatie en omgeving. Heimwee, eerste keer, enz. Hier hebben de bevers geloof ik maar 1 nachtje tijdens een weekendkampje. Wij zijn beide actief bij scouting, maar dochter is ook van het voetballen. Ben benieuwd wat ze over een paar jaar leuk vindt om te gaan doen.
Leuk dat het binnenkort dan zo kan!
zondag 15 december 2019 om 19:23
Dankjewel teckel voor de link.
Hier gaan ze 2-3 per jaar logeren bij opa en oma. Zien mekaar ook op vaste oppasdag, hebben het altijd leuk daar.
Vind het tussendoor erg fijn om even met zen tweeën weg te kunnen.
Las Vegas heerlijk lekker even weg!
Due ahhh schattig van zoon! Ze kunnen zo lief zijn als ze willen.
Aardbei hoop dat het geen oorontsteking is , en dat de nacht rustig verloopt.
Lavendel zo zie je we hebben allemaal wat
ons huis is ook niet kurk droog uit de watersnoodramp gekomen maar we hebben de kamers van de kids van binnen uit geïsoleerd en kacheltje erin dus dat is dan weer niet zo handig qua droge lucht.
Kinderen liggen op bed, ben blij dat deze dag voorbij is , mijn hemel. Allebei niet te genieten hele dag gejammer en bij alles nee neee neeeee! Poeh!
Hier gaan ze 2-3 per jaar logeren bij opa en oma. Zien mekaar ook op vaste oppasdag, hebben het altijd leuk daar.
Vind het tussendoor erg fijn om even met zen tweeën weg te kunnen.
Las Vegas heerlijk lekker even weg!
Due ahhh schattig van zoon! Ze kunnen zo lief zijn als ze willen.
Aardbei hoop dat het geen oorontsteking is , en dat de nacht rustig verloopt.
Lavendel zo zie je we hebben allemaal wat
Kinderen liggen op bed, ben blij dat deze dag voorbij is , mijn hemel. Allebei niet te genieten hele dag gejammer en bij alles nee neee neeeee! Poeh!