Napraattopic deel 122

02-12-2019 08:32 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yette schreef:
15-12-2019 18:15
Ik moest ergens vandaag inderdaad ook aan Anna denken, ik geloof na een opmerking over toejuichen. Vond het alleen erg lastig te verwoorden dat Pluk de Dag echt niet draaide om massaal toejuichen. Uiteraard waren er wel wat juichers, maar de meesten begrepen het wel. Bovendien geloof ik dat Anna wel wat belangrijkers te doen had, dan zich daar druk om te maken.

Enchiladas trouwens. Helemaal zelfgemaakt.
En da's bewerkelijk, dus mijn bijdrage is wellicht mosterd.
Nou ja, dat is eigenlijk wat ik ook bedoelde, omdat het onderwerp zoveel omvat, zowel voor mensen die met de ziekte te maken hebben als hun (naaste) omgeving, dat ik het veel te kort door de bocht vind om te stellen dat het onderwerp kanker en forummers die ermee te maken hebben alleen maar uit mogen monden in toejuichen en pamperen. Daarmee doe je wat dit forum voor mensen betekent en betekend heeft tekort. Nu ik dit typ weet ik natuurlijk wel dat dat waarschijnlijk ook helemaal niet ter discussie werd gesteld, maar door bepaalde uitspraken krijg ik wel dat gevoel. En dat als ik een andere mening heb daar ook maar meteen van gemaakt wordt dat ik vind dat onderwerpen niet besproken mogen worden. Dat vind ik een onprettig 'discussie'klimaat, vergelijkbaar met die bij het onderwerp waarover de mods bepaald hebben dat hier niet gesproken mag worden.
Nouschi schreef:
15-12-2019 18:16
En toch kan ik me voorstellen dat het voor betreffende forumster anders over zou komen.
Waarmee maar weer duidelijk wordt hoe belangrijk dit onderwerp is!

Want je verwoordt mijn inziens precies waar het om gaat: let als buitenstaander op met wat je zegt, want bij een patiënt kan het heel anders binnenkomen dan jij het bedoelt.

Grote verschil is, dat we het in algemene zin hadden over dat soort opmerkingen. Dat is toch echt anders dan wanneer ze in een gesprek met iemand met kanker of andere ellende gemaakt worden.
rosanna08 schreef:
15-12-2019 18:25
ja dat is een mogelijkheid. Er is namelijk altijd een mogelijkheid dat iemand iets persoonlijk aantrekt
ja hoor dat kan, maar als je weet dat de betreffende persoon worstelt met een ernstige ziekte wat is dat je reden om, met het risico dat zij zich aangevallen voelt, iets toch ter discussie te stellen?
Solomio schreef:
15-12-2019 18:22
Krisis, jij hebt echt niet begrepen wat ik schreef.
Nee, kennelijk niet. Maar ik blijf het een vervelende opmerking vinden.
S-Meds schreef:
15-12-2019 18:27
ja hoor dat kan, maar als je weet dat de betreffende persoon worstelt met een ernstige ziekte wat is dat je reden om, met het risico dat zij zich aangevallen voelt, iets toch ter discussie te stellen?
Helemaal dit.
Moet je nog je eigen proces gaan verdedigen ook.
en wtf is dit voor idioot gedrag om iemand die het niet met je eens is te bestempelen als zure sloot, in de war of vragen of ze een lolly wil?
de actueel pijler is een warm bad vergeleken met de naarpraat
S-Meds schreef:
15-12-2019 18:26
kijk maar uit joh, ik blijk nogal in de war te zijn
Alweer joh? 😁
S-Meds schreef:
15-12-2019 18:29
en wtf is dit voor idioot gedrag om iemand die het niet met je eens is te bestempelen als zure sloot, in de war of vragen of ze een lolly wil?

Eens, belachelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
S-Meds schreef:
15-12-2019 18:29
En dit.

Je moet het vooral eens zijn hier met elkaar. Dan lig je goed.
Grobbekuiken_ schreef:
15-12-2019 17:48
Jij ook proos! Op hetzellefde.
Ach ja...
S-Meds schreef:
15-12-2019 18:27
er zijn mensen hier op het forum die worstelen met een eetstoornis, maar niet meer over praten? Er zijn mensen die werkloos zijn, ook maar niet over die leuke baan hebben? Er worden hier aan de lopende band topics geopend over de bijstand, hoor ik je daarover? Nee he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Goed.

Zoals ik het heb ervaren Zelf kanker (gehad, voor zover ik dat kan zeggen):

Solomio vond het jammer dat een topic over goede voornemens minder luchtig werd door de forumster die over de behandeling vertelde na de jaarwisseling.
Dat mag Solo vinden. Dat is geen kritiek op de forumster, alleen een uiting van "jammer".

Daarna ontspon zich een gesprek over hoe de term "vechten tegen kanker/kanker overwinnen" door de verschillende mensen wordt ervaren. Inclusief mijzelf.
Ook geen kritiek. Gewoon een uitwisselen van meningen.

WickedWitch blijkt hier erg gevoelig voor, wat ik best begrijp omdat iedereen inclusief ikzelf het hele proces op een andere manier doorstaat.
Het werd haar teveel blijkbaar. Heel jammer, daar is verder niemand schuldig aan. Ook WW niet.
coolpack2 schreef:
15-12-2019 18:19
Nee. Het kan duidelijk anders worden gelezen dan een algemene discussie (nog even los van of de forummer die onbedoeld de aanleiding was dat ook zo ervaart, want dat hoeft natuurlijk ook weer niet zo te zijn).
Ik vind het erg vervelend dat de conclusie dan maar is 'dat een onderwerp kennelijk niet bespreekbaar is'. Ik begrijp heel goed dat de intentie van Solomio in eerste instantie was om het betreffend topic niet 'te vervuilen', inderdaad is dat vergelijkbaar met het topic over rampzalige vakanties. Het verschil in hoe eea ervaren wordt zat daar niet in, maar in de verschuiving (en dat werd overigens niet geïnitieerd door Solomio) naar de wijze waarop de post geformuleerd was en de daarop volgende discussie.
Ik vind dat niet vergelijkbaar. Dat topic was met een knipoog over ‘rampvakanties’. Dat is dan duidelijk bedoeld om te zeuren over lekke hotelkamers, oplichtende taxichauffeurs en ranzige buffetten. Daar kwam iemand opeens voorbij met een heftig verkrachtingsverhaal. Dit goede voornemen topic en de post van lois waren echt een stuk genuanceerder en zo tragisch was deze post ook niet. Iemand heeft kanker en heeft zich voorgenomen om er tegenaan te gaan. Heeft geen nut nee, maar die houding kan voor sommige mensen wel werkeb om een gevoel van controle te houden. Prima toch?

Van zinnen als ‘zodra iemand kanker heeft is ie hier heilig’ word ik persoonlijk een beetje narrig. Dan sla je de discussie pas dood
Nouschi schreef:
15-12-2019 18:32
Eens, belachelijk.
meer dan belachelijk. Betwist elkaar op de inhoud maar dat schoolpleingedrag vind ik een beetje vreemd voor overwegend 40 plus vrouwen
Niq schreef:
15-12-2019 18:32
En dit.

Je moet het vooral eens zijn hier met elkaar. Dan lig je goed.
Ik ben het met beide "kampen" eens.
rosanna08 schreef:
15-12-2019 18:33
er zijn mensen hier op het forum die worstelen met een eetstoornis, maar niet meer over praten? Er zijn mensen die werkloos zijn, ook maar niet over die leuke baan hebben? Er worden hier aan de lopende band topics geopend over de bijstand, hoor ik je daarover? Nee he
als je een topic opent wil je erover praten. Dit ging niet over een topic, dit ging over een reactie van een ernstig zieke forummer in een topic. Dat werd eruit gelicht en langs de lat gelegd hier op naarpraat.
Elfje* schreef:
15-12-2019 18:34

Sterker nog: volgens mij waren er geen kampen.
Elfje* schreef:
15-12-2019 18:34
Dan doe je het nooit fout?
herfstappeltaart schreef:
15-12-2019 18:35
Daarom ook aanhalingstekens. Ik ben niet zo sterk in goed verwoorden.
rosanna08 schreef:
15-12-2019 18:33
Dit is zó niet waar het over gaat. Er zijn verschillende meningen, het gaat er niet om of iemand wel of niet iets over kanker mag zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
die waren er ook niet, maar zijn inmiddels wel gecreëerd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Niq schreef:
15-12-2019 18:36
Of ze leeft zich in in hoe het voor beiden kan zijn. Je hoeft niet altijd een kant te kiezen he.
Niq schreef:
15-12-2019 18:36
Zo bedoelde ik het niet. Ik snap van beide kanten wat gezegd werd.
Dit
En nu over op de wijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven