Napraattopic deel 122
maandag 2 december 2019 om 08:32
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 15 december 2019 om 18:12
Misschien zit hier dan de crux. Voor mij bleef de aanleiding, de formulering door die forummer in dat topic, in mijn hoofd zitten en dan wordt het ineens heel groot. Zo zou ik (en blijkbaar sommige anderen ook) het ervaren, en daar kwam denk ik de tegengas vandaan. En weer anderen zien het dus zoals jij schrijft, het (vrijwel direct) verschuiven van het onderwerp en willen zich verdedigen.yette schreef: ↑15-12-2019 17:59Kan ik me voorstellen, maar dan had ze ook gelezen dat het slechts bij die ene opmerking bleef. Het onderwerp verschoof vrijwel direct naar hoe ieder voor zich denkt over 'vechten tegen kanker'. Ondertussen ging het betreffende topic gewoon door, naast sterkte-wensen voor Loïs en OudeBaas, bleven mensen gewoon hun eigen voornemens posten. Oók mensen die hier vandaag op napraat meeschreven. Dus wat dat betreft, trok Solo vanmorgen een voorbarige conclusie.
Mijns inziens slingerde ze overigens wel een interessant èn belangrijk onderwerp aan.
zondag 15 december 2019 om 18:13
Absoluut niet. Maar ik las het een beetje als, gelukkig dat het een keer ter sprake komt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 15 december 2019 om 18:13
Ik vond het een prima en net gesprek met ruimte voor iedereen die wat in te brengen heeft. Niet over de forumster zelf, wel over een onderwerp wat nav haar ter sprake kwam.
zondag 15 december 2019 om 18:14
Raar
anoniem_210280 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 18:15
9.72% gewijzigd
zondag 15 december 2019 om 18:15
Ik moest ergens vandaag inderdaad ook aan Anna denken, ik geloof na een opmerking over toejuichen. Vond het alleen erg lastig te verwoorden dat Pluk de Dag echt niet draaide om massaal toejuichen. Uiteraard waren er wel wat juichers, maar de meesten begrepen het wel. Bovendien geloof ik dat Anna wel wat belangrijkers te doen had, dan zich daar druk om te maken.
Enchiladas trouwens. Helemaal zelfgemaakt.
En da's bewerkelijk, dus mijn bijdrage is wellicht mosterd.
Enchiladas trouwens. Helemaal zelfgemaakt.
En da's bewerkelijk, dus mijn bijdrage is wellicht mosterd.
yette wijzigde dit bericht op 15-12-2019 18:19
0.54% gewijzigd
zondag 15 december 2019 om 18:16
zondag 15 december 2019 om 18:16
En toch kan ik me voorstellen dat het voor betreffende forumster anders over zou komen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 15 december 2019 om 18:18
Dan kunnen we het hele forum maar beter opdoeken toch? Als er ergens altijd gedacht wordt dat alles betrekken heeft op de lezer is het hier.
Als het gesprek daar gevoerd was had je een punt gehad.
zondag 15 december 2019 om 18:19
Nee. Het kan duidelijk anders worden gelezen dan een algemene discussie (nog even los van of de forummer die onbedoeld de aanleiding was dat ook zo ervaart, want dat hoeft natuurlijk ook weer niet zo te zijn).
Ik vind het erg vervelend dat de conclusie dan maar is 'dat een onderwerp kennelijk niet bespreekbaar is'. Ik begrijp heel goed dat de intentie van Solomio in eerste instantie was om het betreffend topic niet 'te vervuilen', inderdaad is dat vergelijkbaar met het topic over rampzalige vakanties. Het verschil in hoe eea ervaren wordt zat daar niet in, maar in de verschuiving (en dat werd overigens niet geïnitieerd door Solomio) naar de wijze waarop de post geformuleerd was en de daarop volgende discussie.
zondag 15 december 2019 om 18:19
Geen idee of ze het gelezen heeft en ik wist dat er gezeik over zou komen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 15 december 2019 om 18:20
maar ik heb het niet over jou. en ik ben het met je eens dat je niet over andermans proces gaat.Grobbekuiken_ schreef: ↑15-12-2019 17:29Voor de duidelijkheid dan nog maar een keer, ik reageer uit eigen ervaring, over hoe ik er tijdens het hele proces over ben gaan denken. Hoe positief ik in het begin ook was, in de loop van de behandelingen kalfde dat meer en meer af.
Hoe een ander daar mee omgaat is niet aan mij, maar ik vind wel dat ook ik (en anderen blijkbaar ook) iets mag zeggen over waarom ik er zo in sta. Dat komt niet uit de lucht vallen.
zondag 15 december 2019 om 18:22
Krisis, jij hebt echt niet begrepen wat ik schreef.coolpack2 schreef: ↑15-12-2019 18:01En ik vind het eerlijk gezegd ook wat onprettig dat het verschil van meningen op enig moment aanleiding is voor Solomio om te stellen dat kanker hier niet op een normale manier besproken kan worden en geïmpliceerd wordt dat een forummer die kennelijk liever niet over haar ziekte sprak hier dat niet deed vanwege mensen die een andere mening zijn toegedaan dan Solomio. Ik voel me mede aangesproken en ik word daar boos van. Bovendien zit mij - voornamelijk als meelezer- een topic van Anna nog vers in het geheugen en vind ik het heel boud om te stellen dat dit forum geen plek is om over kanker te spreken op basis van meningsverschillen over formuleringen en over in hoeverre er daarmee over een forummer geoordeeld is.
David Dunning
David Dunning
zondag 15 december 2019 om 18:22
Ik heb net het betreffende topic gelezen en mijn bescheiden mening; een storm in een glas water . Het topic is door niemand zwaar op de hand gemaakt ( alsof het per definitie luchtig moest zijn ) 1 to zegt heel duidelijk wat haar op dit moment bezig houdt en ze doet dit mijn inziens op een manier , waardoor niemand zich ongemakkelijk hoeft te voelen .
Ze krijgt steunbetuigingen samen met nog iemand anders en iedereen gaat weer vrolijk verder.
De discussie die op napraat ontstond werd zo groot doordat solo iets opgooide en daarna kwamen de verhalen en persoonlijke meningen wat steeds uitgebreider werd.
Had niks meer van doen met het originele topic of de opmerking van de zieke forumster.
Hoe 1 opmerking een sneeuwbaleffect kan veroorzaken zeg.
Ze krijgt steunbetuigingen samen met nog iemand anders en iedereen gaat weer vrolijk verder.
De discussie die op napraat ontstond werd zo groot doordat solo iets opgooide en daarna kwamen de verhalen en persoonlijke meningen wat steeds uitgebreider werd.
Had niks meer van doen met het originele topic of de opmerking van de zieke forumster.
Hoe 1 opmerking een sneeuwbaleffect kan veroorzaken zeg.
zondag 15 december 2019 om 18:23
zondag 15 december 2019 om 18:25
zondag 15 december 2019 om 18:26
Tja, dezelfde afweging als die ik bij WW lees: ik vind dat ik zoiets in Napraat kan melden. Daar is Napraat voor.
Dat anderen dat ongepast vinden, prima, maar dat illustreert eigenlijk alleen maar mijn punt.
David Dunning
David Dunning