Napraattopic deel 122
maandag 2 december 2019 om 08:32
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 15 december 2019 om 18:38
Ja, 'we' waren het o.a. vooral allemaal eens over hoe je niet moet reageren op iemand met kanker.
zondag 15 december 2019 om 18:39
volgens mij zegt Meds toch heel duidelijk dat je er rekening mee moet houden dat iemand zich aangesproken kan voelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 15 december 2019 om 18:39
nee om het nog maar even te reconstrueren: het ging erover of een de opmerking van een kankerpatient, over hoe zij over haar eigen ziekte praat, for god’s sake gepast is in een topic over goede voornemens. Dat was de aanleiding, niks meer en niks minder.
zondag 15 december 2019 om 18:40
Precies.Malinois schreef: ↑15-12-2019 18:33Ik vind dat niet vergelijkbaar. Dat topic was met een knipoog over ‘rampvakanties’. Dat is dan duidelijk bedoeld om te zeuren over lekke hotelkamers, oplichtende taxichauffeurs en ranzige buffetten. Daar kwam iemand opeens voorbij met een heftig verkrachtingsverhaal. Dit goede voornemen topic en de post van lois waren echt een stuk genuanceerder en zo tragisch was deze post ook niet. Iemand heeft kanker en heeft zich voorgenomen om er tegenaan te gaan. Heeft geen nut nee, maar die houding kan voor sommige mensen wel werkeb om een gevoel van controle te houden. Prima toch?
Van zinnen als ‘zodra iemand kanker heeft is ie hier heilig’ word ik persoonlijk een beetje narrig. Dan sla je de discussie pas dood
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 15 december 2019 om 18:40
zondag 15 december 2019 om 18:43
Liefst ook geen topics over tweelingen.rosanna08 schreef: ↑15-12-2019 18:33er zijn mensen hier op het forum die worstelen met een eetstoornis, maar niet meer over praten? Er zijn mensen die werkloos zijn, ook maar niet over die leuke baan hebben? Er worden hier aan de lopende band topics geopend over de bijstand, hoor ik je daarover? Nee he
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Positief blijven, je bent een vechter en nog veel meer, allemaal uit den boze.
zondag 15 december 2019 om 18:47
Ja, dus? Dan moet ik dat maar niet meer doen?
Het gebeurt ook regelmatig dat ik iets wel durf aan te kaarten en anderen niet. En dat dan die anderen 'blij' zijn dat ik het aankaart.
Zo had deze opmerking van mij ook uit kunnen pakken, dat mensen hadden gezegd: ja, vind ik ook jammer.
En dan weer door.
Every day offers a new opportunity to give up.
zondag 15 december 2019 om 18:48
Er was geen "we". Ikzelf heb gezegd dat ik een dikke huid heb en dat mensen tegen mij hun woorden absoluut niet op een goudschaaltjes hoefden te wegen. Ik ben die periode doorgekomen d.m.v. humor. Dat tilde mij boven mijn ellende uit. Maar voor anderen kan dat heel anders zijn. Ik heb daar geen oordeel over.
Alleen vind ik vechten en verliezen altijd rot-uitdrukkingen omdat ze "invloed van de patient" impliceren.
zondag 15 december 2019 om 18:48
ja doe esSolomio schreef: ↑15-12-2019 18:47Ja, dus? Dan moet ik dat maar niet meer doen?
Het gebeurt ook regelmatig dat ik iets wel durf aan te kaarten en anderen niet. En dat dan die anderen 'blij' zijn dat ik het aankaart.
Zo had deze opmerking van mij ook uit kunnen pakken, dat mensen hadden gezegd: ja, vind ik ook jammer.
En dan weer door.
zondag 15 december 2019 om 18:49
Kan dat het niet geheel vergelijkbaar is, ben ik ook wel met je eens, al heb ik het topic over goede voornemens niet gelezen. En verder beschrijf je ook precies mijn punt over discussieklimaat. Ik probeer oprecht te begrijpen waarom meerdere mensen de conclusie menen te moeten trekken dat je dan haast nergens meer over kunt praten hier, maar ik kom er niet uit. Ik vind vooral dat zij het punt van mij en forummers met een soortgelijke mening niet begrijpen en vandaaruit net zo overgevoelig reageren als 'wij' in hun ogen doen.Malinois schreef: ↑15-12-2019 18:33Ik vind dat niet vergelijkbaar. Dat topic was met een knipoog over ‘rampvakanties’. Dat is dan duidelijk bedoeld om te zeuren over lekke hotelkamers, oplichtende taxichauffeurs en ranzige buffetten. Daar kwam iemand opeens voorbij met een heftig verkrachtingsverhaal. Dit goede voornemen topic en de post van lois waren echt een stuk genuanceerder en zo tragisch was deze post ook niet. Iemand heeft kanker en heeft zich voorgenomen om er tegenaan te gaan. Heeft geen nut nee, maar die houding kan voor sommige mensen wel werkeb om een gevoel van controle te houden. Prima toch?
Van zinnen als ‘zodra iemand kanker heeft is ie hier heilig’ word ik persoonlijk een beetje narrig. Dan sla je de discussie pas dood
Tja. Hier gaan we niet uitkomen denk ik. Ik ga maar eens wat te eten bereiden.
Solomio schreef: ↑15-12-2019 18:47Ja, dus? Dan moet ik dat maar niet meer doen?
En dan weer door.
Ik geloof niet dat je de forumster iets verweet. Je vond het jammer en dat mag. En zij mocht het schrijven op het goede voornemens topic.
Ik zou meer denken, hoe ben jij dan?? Dat jij dat leest.
zondag 15 december 2019 om 18:50
je mag overal over praten, dat was het punt niet, punt was dat iemand die kwetsbaar is langs de meetlat wordt gelegd.coolpack2 schreef: ↑15-12-2019 18:49Kan dat het niet geheel vergelijkbaar is, ben ik ook wel met je eens, al heb ik het topic over goede voornemens niet gelezen. En verder beschrijf je ook precies mijn punt over discussieklimaat. Ik probeer oprecht te begrijpen waarom meerdere mensen de conclusie menen te moeten trekken dat je dan haast nergens meer over kunt praten hier, maar ik kom er niet uit. Ik vind vooral dat zij het punt van mij en forummers met een soortgelijke mening niet begrijpen en vandaaruit net zo overgevoelig reageren als 'wij' in hun ogen doen.
Tja. Hier gaan we niet uitkomen denk ik. Ik ga maar eens wat te eten bereiden.