Waterkoker - kalkaanslag?
maandag 16 december 2019 om 18:28
maandag 16 december 2019 om 18:42
Irritant!Irish_Wasser_Woman schreef: ↑16-12-2019 18:39Wij hebben een peperdure waterkoker, maar die moeten we ook om de haverklap ontkalken.... Maar we hebben hier echt geen hard water hoor![]()
Ik ben niet verhuisd anders kon ik het water de schuld geven.
maandag 16 december 2019 om 18:50
Ben je dan wel zeker dat het én een nieuwe waterkoker was die ze je verkocht hebben (en niet ergens een restpartij die al jaren ergens stond te wachten of teruggebracht onding) én dat het merk wel deugt?COtweepuntnul schreef: ↑16-12-2019 18:42Bij ons komen er echt na een week of drie van die schilfers in je thee. Vies.
Misschien ook eens in de buurt rondvragen hoe zij denken over 't leidingwater?
maandag 16 december 2019 om 18:54
Haha, nou geen idee maar hij zag er nieuw uit.Marnamai schreef: ↑16-12-2019 18:50Ben je dan wel zeker dat het én een nieuwe waterkoker was die ze je verkocht hebben (en niet ergens een restpartij die al jaren ergens stond te wachten of teruggebracht onding) én dat het merk wel deugt?
Misschien ook eens in de buurt rondvragen hoe zij denken over 't leidingwater?
En was bij de oude ook al. Maar dat duurde dus langer voordat er kalkaanslag te zien was.
maandag 16 december 2019 om 18:54
Hetzelfde met WC-potten. Ik heb in mijn huis (gedaan door de vorige bewoner) een Villeroy&Boch pot en een merkloze van de bouwmarkt hangen. Die merkloze is niet schoon te houden. Daar kan iedere 2 weken een fles schoonmaakazijn in om de kalkaanslag onderin weg te halen. Het materiaal van die betere waterkoker zal, net als bij de V&B pot, gladder zijn waardoor kalk minder hecht.
maandag 16 december 2019 om 19:12
Ja ik weet wel hoe het moet, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik niet snap waarom het ineens zo vaak moet.scottiewinkie schreef: ↑16-12-2019 18:59ligt er ook aan het water maar gewoon wat citroenzuur (poeder) er in en voilá