Outlook agenda
woensdag 18 december 2019 om 12:13
Ik verander in januari van afdeling en mijn nieuwe afdelingshoofd wil toegang tot mijn outlook agenda. Geen probleem uiteraard maar ik vraag me wel af: kan hij dan ook min agenda van 2019, 2018 kan zien...? Dat zou ik namelijk niet leuk vinden: aangezien ik mijn agenda tot nu toe niet hoefde te delen zette ik er af ent oe ook privé dingen in ...
Of kan ik die privé dingen deleten op de één of andre manier?
Alvast bedankt!
Of kan ik die privé dingen deleten op de één of andre manier?
Alvast bedankt!
woensdag 18 december 2019 om 12:18
Zet privé dingen sowieso op privé met dat slotje, dan kunnen anderen de inhoud en titel niet zien. Of deel alleen je beschikbaarheid, niet de inhoud van je afspraken.
Je kunt natuurlijk zoeken in je oude afspraken en die alsnog op privé zetten. Misschien kun je je agenda ook vanaf wen bepaalde datum delen. Ga ik even googlen. (Nee, ik kan het niet vinden).
Ik zou gewoon even door de jaren heen scrollen en de bepaalde doktersafspraken etc. even privé zetten. De rest maakt niet zoveel uit lijkt me. Eten met Annelies en Jeannette interesseert toch verder niemand?
Je kunt natuurlijk zoeken in je oude afspraken en die alsnog op privé zetten. Misschien kun je je agenda ook vanaf wen bepaalde datum delen. Ga ik even googlen. (Nee, ik kan het niet vinden).
Ik zou gewoon even door de jaren heen scrollen en de bepaalde doktersafspraken etc. even privé zetten. De rest maakt niet zoveel uit lijkt me. Eten met Annelies en Jeannette interesseert toch verder niemand?
woensdag 18 december 2019 om 12:41
Die zet ik sowieso nooit als zodanig in mijn werkagenda. Daar gebruik ik andere termen voor. Bij mij komt dan de loodgieter of iets dergelijks. Od ik maskeer het als een werkafspraak met een klantnaam. Of ik blok alleen de tijd.
woensdag 18 december 2019 om 12:42
Ja, verwijderen kan natuurlijk sowieso! Ik dacht dat je bedoelde dat je dingen zelf terug moest kunnen vinden.
Nee, er is een optie om dingen afspraken te wijzigen of verwijderen zonder anderen te updaten.
https://www.datanumen.com/blogs/delete- ... attendees/
woensdag 18 december 2019 om 12:54
merci!
voor wie me ongelofelijk dom vindt, ik gebruik mijn outlook aegnda eigenlijk niet,, alleen heeft de tegenpartij bij de solliciatiesgesprekken me uitnodigingen gestuurd via outlook. Dus toen ik net besefte dat mijn nieuwe leidinggevende dit misschien zou kunnen zien, schoot ik even in de stress
voor wie me ongelofelijk dom vindt, ik gebruik mijn outlook aegnda eigenlijk niet,, alleen heeft de tegenpartij bij de solliciatiesgesprekken me uitnodigingen gestuurd via outlook. Dus toen ik net besefte dat mijn nieuwe leidinggevende dit misschien zou kunnen zien, schoot ik even in de stress
woensdag 18 december 2019 om 12:57
Laat ze dat dan naar je privé email sturen. In Gmail of Hotmail kun je dat soort afspraken ook accepteren. Ik communiceer voor sollicitaties sowieso niet met m’n werkmail.KateM schreef: ↑18-12-2019 12:54merci!
voor wie me ongelofelijk dom vindt, ik gebruik mijn outlook aegnda eigenlijk niet,, alleen heeft de tegenpartij bij de solliciatiesgesprekken me uitnodigingen gestuurd via outlook. Dus toen ik net besefte dat mijn nieuwe leidinggevende dit misschien zou kunnen zien, schoot ik even in de stress![]()
woensdag 18 december 2019 om 13:13
Dat kan niet. Als een uitnodiging naar pietjepluk@gmail.com is gestuurd, staat hij niet opeens in de outlook-agenda van p.pluk@shell.com. Heb je misschien op je telefoon een gecombineerde agenda met diverse accounts erin? Dan zie je 'm daar wel. Zie je de afspraak echt als je op je werkaccount inlogt en de outlookagenda opent?
woensdag 18 december 2019 om 13:19
woensdag 18 december 2019 om 13:51
Ik heb het even geprobeerd. Als ik de afspraak in mijn agenda selecteer en dan gewoon delete, verdwijnt hij gewoon, zonder bericht naar de afzender. Als ik op 'weigeren' klik krijg ik 3 opties: weigering met bericht verzenden, weigering zonder bericht verzenden of geen antwoord verzenden. Bij die laatste optie krijgt verzender dus helemaal geen reactie te zien.
woensdag 18 december 2019 om 16:08
Check even welke agenda er dan geselecteerd is op je telefoon. Heb je wel zowel werk als privé? Bij een iPhone kun je onderaan op agenda’s klikken en dan zie je welke agenda’s er ingesteld zijn. Bij mij is dat een werk en een privé-agenda. Accepteer je het in de privéagenda, dan zie je het niet in outlook op je werk, maar wél op je telefoon als je ze allebei aangevinkt hebt.
Bij het accepteren kun je kiezen in welke agenda je het opslaat.
woensdag 18 december 2019 om 18:13
ik weet nu dus hoe ik de sollicitatiegesprekken discreet kan verwijderen, dat was het belangrijkste 
Maar het blijft me een raadsel hoe dat privémailadres aan mijn agenda gekoppeld geraakt is... Outlookagenda is gekoppeld aan mijn werkmail, ik heb alvast nooit actie ondernomen om deze te koppelen aan mijn privémailaccounts...
Ik lees werkmail en privémail ook op gsm, maar heb nog nooit mijn agenda geopend op mijn gsm...
Ik kreeg dus op mijn privémailaccount een mailtje met soort bijlage, toen ik die bijlage aanklikte stond daar een soort uitnodiging in, en sindsdien staat die uitnodiging in mijn outlookagenda...
Ik zou dit toch willen proberen te nsappen, als ik straks ergesn werk waar leidinggevende, maar ook secretaresse en collega's ook dacht ik, in mijn agenda kunnen... Wie weet solliciteer ik nog wel eens
Maar het blijft me een raadsel hoe dat privémailadres aan mijn agenda gekoppeld geraakt is... Outlookagenda is gekoppeld aan mijn werkmail, ik heb alvast nooit actie ondernomen om deze te koppelen aan mijn privémailaccounts...
Ik lees werkmail en privémail ook op gsm, maar heb nog nooit mijn agenda geopend op mijn gsm...
Ik kreeg dus op mijn privémailaccount een mailtje met soort bijlage, toen ik die bijlage aanklikte stond daar een soort uitnodiging in, en sindsdien staat die uitnodiging in mijn outlookagenda...
Ik zou dit toch willen proberen te nsappen, als ik straks ergesn werk waar leidinggevende, maar ook secretaresse en collega's ook dacht ik, in mijn agenda kunnen... Wie weet solliciteer ik nog wel eens