Droger Angst

19-12-2019 12:23 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
First World Problem:

Ik heb een moderne condensdroger en gebruik hem niet bij het overgrote deel van mijn wasgoed.. :facepalm:

Het enige wat ik er in durf te doen zijn de hand- en theedoeken en het beddengoed. De rest zou als ik het paneel met opties bekijk ook allemaal moeten kunnen maar ik durf niet.. bang voor lubberend elastiek, gekrompen rompers en poppentruitjes..

Heel stom want ik heb een piepklein wasrek waardoor ik maar één was per dag kan doen. Lekker handig met twee kleine kinderen..

Wat gooi jij allemaal in je wasdroger? Kwam het er al eens totaal anders uit dan verwacht? Tips? Mijn dank is groot :worship:
Ik heb geen droger, dus ook geen probleem. Ik vraag me wel af wat het probleem is van 'maar 1 was per dag'. Hoe doe je dat? Daar kom ik echt niet aan, ook niet met kinderen.
Ik heb geen droger thuis, maar waar ik nu woon wel.

Doe er handdoeken, sokken, onderbroeken en washandjes/gastendoekjes in.
Verder niet. Ik vind drogers maar niets, en heb veel truien en broeken die ik op 20 of koud was, dus die gaan er sowieso niet in.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik gooi er zelfs mijn fleecedeken in. Zo is hij niet meer statisch en meteen weer klaar voor gebruik. Blijf wel in de buurt.
Ik durfde eerst ook niet zo veel erin te doen, maar was het wasrek binnen een keer zat en nu gooi ik bijna alles in de droger. Zet de droger dan op 'mix'. Wat er niet in gaat is wol en het sportshirt met opdruk van man. Mijn mans shirt was als enige van zijn team nog mooi totdat iemand anders per ongeluk zijn shirt meenam en thuis in de droger gooide..
Ik doe shirts en broeken trouwens binnenstebuiten, want het slijt wel snel van de droger. Het wordt wel lekker zacht, dat dan weer wel.
Alleen handdoeken, lakens en ondergoed. De rest droog ik op een rek.
Wij droogden eerst alles op een rek, maar ons huidige huis is zo koud dat het niet droogt. Dus we hebben een warmtepompdroger aangeschaft, dat is beter voor 't mileu dan mijn hele garage (a 40m2) zo warm stoken dat het wel droogt. Daar gaat bijna alles in, alleen dingen die liggend moeten drogen niet, want een warmtepompdroger droogt op lage temperatuur, en mijn kleding doet er anders zo lang over dat het gaat stinken (3 dagen is geen uitzondering). In het voorjaar gaat alles weer naar buiten :)
herfstappeltaart schreef:
19-12-2019 12:42
Ik doe geen jeans in de droger hoor. Juist als ze te lang zijn wel, dan krimpen ze een stukje :-D
Man draagt altijd Levi's zonder stretch en die krimpen echt wel een cm. of anderhalf/twee na een droogsessie op kastdroog.
Ik draag zowel stretch jeans als gewone en die gaan gewoon op het speciale jeansprogramma in de droger. Nog geen last gehad van krimpen en slijtage. Ik doe alle erin behalve wol en echt nieuwe truien en blouses. Kleding doe ik wel op het speciale fijn droog programma, duurt langer maar is minder heet.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alles behalve kleding die al droog aanvoelt als het uit wasmachine komt. Gaat prima.
Handdoeken, theedoeken (behalve die van de Hema want dan moet ik de randen strijken), poetsdoeken, sokken en goedkoper ondergoed gaat in de droger. Soms beddengoed, maar alleen als het daarna rechtstreeks het bed op gaat (anders ‘moet’ ik het alsnog strijken) en soms joggingbroeken als het rekje vol is.
De kniekousen van sport gaan er dan weer niet in.

De rest allemaal op rekjes.
Misschien gewoon een extra rekje kopen? Ik vind het zo jammer als t shirts zo’n lubberhals krijgen! (Vaak hebben de mensen die zeggen dat het gewoon mooi blijft wel zo’n lubbershirt aan, maar boeit dat ze gewoon niet, zien ze dat niet als lelijk).
Prima toch? Droogtrommel gebruikt relatief veel stroom, en je kan de was ook goed op een andere manier drogen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hier gaat alles erin behalve kreukend spul zoals blousjes en mijn katoenen werkshirts. Die krimpen namelijk. Verder dus alles. Ondergoed, bhs, handdoeken, spijkerbroeken, shirtjes etc etc.
Niks krimpt. Droger heeft een 'voorzichtig' stand waar ie kouder blijft, die gebruik ik als er shirts en sportkleding in zit. Verder gewoon op de hete stand.
koko67 schreef:
19-12-2019 12:31
Ook spijkerbroeken? Ik durf dat niet omdat ik bang ben dat ze er 2 maten kleiner uitkomen.
Spijkerbroeken kunnen in lengte krimpen indien je ze in de droger doet .
Ik doe ze er vijf minuten in , als ze zogoed als droog zijn .

Nog een tip , off topic , spijkerbroeken niet strijken . Je maakt ze ermee kapot .

Heb vroeger in een kledingwinkel gewerkt en weet dit van leveranciers .
Bijna alles gaat er in wel vaak op antikreuk en delicaat programma.
Truien dan weer niet maar dat zou ook moeten kunnen als het geen wol is.

Oh nee beddengoed gooi ik vaak over de douchewand want dat kreukt toch best wel en als ik het hang is het mooi glad :biggrin:
I like being a mess. It's who I am.
Bijna alles. Vaak wel op 'halve' stand én niet op kastdroog maar minder droog. Dan moet ik het wel in de gaten houden want als ik het er dan nog een tijdje in laat zitten na afkoelen is het soms weer wat vochtig.

Wollen dekens gaan er ook gewoon in (halve stand en 'vochtig'), heerlijk dat al het pluis en haren er dan ook af gaan.

Ik let trouwens wel op dat bijna alles ongeveer even lang nodig heeft om te drogen: heb ik dikke vesten en spijkerbroeken dan doe ik er geen sportshirt bij maar hang ik die gewoon op. Anders is dat laatste al lang droog voordat de droger stopt en wordt dat shirt te heet (en krimpt).
AlejandraLaura schreef:
19-12-2019 13:03
Ik draag zowel stretch jeans als gewone en die gaan gewoon op het speciale jeansprogramma in de droger. Nog geen last gehad van krimpen en slijtage. Ik doe alle erin behalve wol en echt nieuwe truien en blouses. Kleding doe ik wel op het speciale fijn droog programma, duurt langer maar is minder heet.
Je hebt inderdaad jeansprogramma’s . Zelf nog niet geprobeerd.
Jeetje ik zag de titel "droger angst" en ik dacht echt dat het om een of ander trauma ofzo ging!
PoesinBoots schreef:
19-12-2019 12:34
Spijkerbroeken zonder stretch kun je er prima indoen.

Met stretch niet doen want dat gaat stuk door de hitte waardoor je lubberbroeken krijgt.

Hier gaan de spijkerbroeken met stretch ook in de droger. Juist om ze weer wat strakker te maken, na het uitlopen. Nog nooit gehad dat ze dáár van gingen lubberen. Heb wel dure broeken vaak (MAC / Corel), dus misschien maakt dat nog uit.

Andere kleding gaat niet in de droger. Alleen handdoeken, beddengoed, keukendoeken, onderbroeken, sokken, hemdjes, pyjama's, etc. Bij mijn vriendinnen met kinderen gaat al die kleding zo'n beetje wel gewoon in de droger. Lijkt me prima.
Pindakaasjes schreef:
19-12-2019 13:29
Jeetje ik zag de titel "droger angst" en ik dacht echt dat het om een of ander trauma ofzo ging!

Jeetje.

Gaat het weer een beetje nu? :there:
Pindakaasjes schreef:
19-12-2019 13:29

Haha ja ik dacht dat het erover ging dat je bang bent dat de droger in de fik vliegt als je hem aan laat staan als je niet thuis bent. Die angst heb ik zelf namelijk wel. Mijn droger gaat nooit aan als ik niet erbij kan blijven.
Phineas schreef:
19-12-2019 12:57
Ik heb geen droger, dus ook geen probleem. Ik vraag me wel af wat het probleem is van 'maar 1 was per dag'. Hoe doe je dat? Daar kom ik echt niet aan, ook niet met kinderen.
Ik kom er niet altijd meteen aan toe en dan heb ik dus op het moment dat het wel kan een donkere, een lichte, een 60 graden en een overhemden was.. wil natuurlijk ook een goed gevulde machine draaien, dus dan ben ik dus wel even bezig.

Het wasrek is in de zomer geen probleem, dan hangt alles buiten op de molen. Maar ik koop binnenkort een groter rek, dat lost veel op.. maar niet mijn droger angst!

De droger heeft een programma voor overhemden en zelfs voor wol, maar ik heb ze dus nog nooit gebruikt..
Alles behalve dingen waarvan ik denk dat het zonde is als ze worden verpieterd door de droger. En geen sportkleding, zwarte broeken/truien en geen synthetische dingen.

Joggingbroeken, oude truien enz die we alleen in huis dragen gaan er gewoon in. Evenals alle handdoeken, ondergoed, theedoeken, sokken enz. BH's met vulling ook, heb toch van die goedkope dingen.

Heb eenmaal per ongeluk een voetbalbroekje in de droger gehad. De letters plakten allemaal aan elkaar. Dus die ging weg. Vond ik niet heel erg ( was van Ajax :-D ).
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
-Dudette- schreef:
19-12-2019 13:53
Ik kom er niet altijd meteen aan toe en dan heb ik dus op het moment dat het wel kan een donkere, een lichte, een 60 graden en een overhemden was.. wil natuurlijk ook een goed gevulde machine draaien, dus dan ben ik dus wel even bezig.

Het wasrek is in de zomer geen probleem, dan hangt alles buiten op de molen. Maar ik koop binnenkort een groter rek, dat lost veel op.. maar niet mijn droger angst!

De droger heeft een programma voor overhemden en zelfs voor wol, maar ik heb ze dus nog nooit gebruikt..
Dat mik ik dus allemaal samen in de was. Ik maak alleen onderscheid tussen handdoeken/beddengoed (op 60) en kleding (op 30).
Hier gaat best veel in de droger. Beddengoed en handdoeken sowieso heb daar geen plek voor om te drogen. Heb binnen 1 rek aan de muur hangen en kan nog een kleintje opzetten maar dat doe ik hooguit als we terug van vakantie zijn en ik veel was ineens heb.
Broeken van man wel, zijn werkkleding ook voor een groot gedeelte. Sommige shirts wel,met opdruk niet. Slaapshirts,ondergoed en sokken en joggingbroeken. Sportkleding en mijn bh’s niet.
Wat oudere kleding gaat er sowieso in. Is het kapot of echt uitgelubberd gaat het weg.
Ondergoed, sokken, handdoeken, theedoeken, beddengoed, basic t-shirts/longsleeves. Ik maak geen onderscheid tussen kleding van mezelf of van dochter.
koko67 schreef:
19-12-2019 12:31
Ook spijkerbroeken? Ik durf dat niet omdat ik bang ben dat ze er 2 maten kleiner uitkomen.
Ik deed mijn spijkerbroek in de droger omdat ik hoopte dat hij zou krimpen (hij was te lang), maar nee hoor, niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven