Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
wat was er gebeurd met je schouder???????

Ik ben ook eens op Malta geweest, super!!!!

Heb een rally daar gedaan, lekker links rijden ,
Lapin, wat een schade! Ga maar lekker in de zon met die schouder, daar knapt het van op.

Specu, nou moet je ook niet gaan overdrijven he! Chocolade voor je schoonloeder.... zonde. Krijg jij ook wel eens wat van haar?

Alejandra, leef je nog? Hoe is het met Janneman?
Eergisteren naar Kemer geweest, een gezellig vakantiestadje (lekker shoppen, mooie haven, bergen, veel groen en strand). Hotel bezocht waar we elkaar ontmoet hebben, fotoos gemaakt van het appartement waar we hebben gewoond en vrienden opgezocht. Was leuk om weer even terug in de tijd te gaan.

Gisteren buitenshuis ontbeten, het is zulk lekker weer op het moment. Daarna ijverig gewerkt en eind middag nog 2 uurtjes aan zee doorgebracht met een wijntje, waarna we besloten hebben om volgende maand op vakantie te gaan. De maand mei is al lekker warm maar nog niet te heet, goed betaalbaar en nog niet zo druk. Bij thuiskomst de prijzen opgevraagd van 3 verschillende ´geniet je suf hotels´ en vanmorgen vroeg al een mailtje ontvangen met de info van een touroperator waar ik mee samenwerk. Er zit er eentje bij die goed bekend staat voor 37 Euro pp, een vijfsterren ultra all inclusive hotel aan zee met uitzicht op het Taurusgebergte. Vind het echt goedkoop, zeker als je nagaat dat al het eten en de drankjes er bij inbegrepen zijn.

http://kilikyapalace.com/

Chicha, ik begrijp wat je bedoelt met die pannekoeken. Ze kunnen heerlijk zijn maar als het niet goed gaat, kun je er vreselijk misselijk van worden omdat ze zo zwaar op de maag vallen in dat geval en een vervelende nasmaak geven. Toch blijft het een onmisbaar typisch Hollands gerecht. Ik vraag aan iedere bezoeker die uit NL langskomt, of ze pannekoekenmix meenemen en wat poedersuiker. Lekker met appeltjes en kaneel of kaas, ook niet verkeerd. Sarah is dus van de stroop, het spek en de banaan:-)

Aan de infrastructuur wordt hard aangewerkt in Turkmenistan, Chicha, maar er moet nog veel gebeuren. Valt me een beetje tegen, ik dacht dat het sneller zou gaan. Het toeristische gebied rond de Caspische zee begint wat vorm aan te nemen maar er zijn nog veel te weinig hotels waardoor er niet voldoende toeristen terecht kunnen dit jaar. Ik denk dat we pas volgend jaar echt aan de slag kunnen. Dat geeft nog wat tijd om e.e.a. voor te bereiden en contacten te leggen.

Specu, nog een beetje genoten gisteravond van je rust na de drukte? Je brengt me weer op een idee met je Nargile, die van mij is al een jaar niet gebruikt en ik heb geen idee waar ik de tabak en kooltjes heb gelaten. Wat is je favoriete smaak?

Sanne, ben je nu een beetje van die heimwee af inmiddels? Lijkt me heel vervelend. Nee, ik heb er zelf geen last van gelukkig. Ook nooit gehad maar wie weet komt dat nog in een later stadium.

Lapin, wat ziet je schouder er brrrrrr.... pijnlijk uit, je hebt echt een flinke val gemaakt, het had wel gebroken kunnen zijn. Hopelijk knapt het heel snel weer op. Alvast veel plezier op Malta en een fijne, zonnige vakantie!
Haha Chicha: 1 ding slechts: man

Begin wat te ontspannen, gisteren had ik tropical met passievrucht, maar ook lemon/nana is lekker.

Nu ff paashaas spelen haha
Hallo,

Had vorige week gezegd te schrijven, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Ben jullie niet vergeten hoor! en wil nog steeds graag meeschrijven hier. Ik heb het momenteel heel druk met een (vrij grote) offerte voor een onderzoeksvoorstel. Het werken aan de offerte valt me iets zwaarder nu ik zwanger ben en ben 's avonds te moe om nog te computeren. Hoop echt dat we de opdracht krijgen, want het zou ook voor de toekomst een leuke opdrachtgever zijn. Zie er aan de andere kant ook wel wat tegen op om het dan tot 30 juni druk te hebben. Gelukkig is het wel voornamelijk burowerk dat ik thuis kan doen op mijn eigen tijden, dat scheelt een stuk.

Afgelopen weekend hebben we weer een paar lekker genoten van het mooie weer op strandjes en in de bergen. We wonen hier nu al weer ruim een jaar, niet te geloven hoe veel nieuwe plekjes je blijft ontdekken!

Ik schrijf weer als ik helemaal bijgelezen ben en de offerte is ingediend.

Groetjes
Gefeliciteerd Anais met de opening van jullie bedrijfje! Lachen joh, van dat afkijken tijdens het examen. Heb je er nog een extra biljetje voor over (of onder) de tafel moeten schuiven? Wat zijn jij en TB actief! Jeeminee, al die bedrijfjes. Goed hee. Ik ben zelf best inactief op het moment, werk hard in mijn (enige) baan maar verder vind ik het moeilijk om dingen gedaan te krijgen. Ik herinner mezelf als een actief mens, maar kan me er in mijn huidige situatie moeilijk toe zetten. Deels zit hem dat in de dynamiek van mijn relatie: mijn TB is errug lui en er zijn maar weinig dingen die hem genoeg boeien om tot actie over te gaan. Ik merk dat dat door de jaren toch zijn invloed op mij heeft gehad. Op een gegeven moment heb je gewoon geen zin meer om overal zo hard aan te (moeten) trekken. Nu ben ik een ster in luieren! Ben hard van plan om straks in NL de actieve, geinteresseerde, energieke Cara weer te laten bovendrijven. Heb er zin in!

Hee Nymeria, waar was die uitvoering, in welke zaal? Klinkt prachtig! Ik heb hem dit jaar gemist, de Matthaus Passion, maar wel wat ‘highlights’ thuis gespeeld op de stereo. Vorig jaar ben ik in de Barbican geweest, echt een goede concertzaal, prachtige akoestiek. Het jaar daarvoor zong ik hem zelf (heb ik nu twee keer gedaan, als onderdeel van het koor). Ik krijg van die stilte op het einde elke keer weer kippevel.

Specu, een bon voor gefriemel in de auto???? Wat een partypoopers die politie bij jullie.

Floortje, welkom! Fijn als jullie straks in Zweden je eigen werk kunnen blijven doen, dat is toch vaak het moeilijkste, het lijkt me dat je met de juiste stappen begonnen bent. Het belangrijkst is om er gewoon voor te gaan, de rest valt wel op zijn plaats! Tenminste dat hoop ik, want ik remigreer over twee maanden naar NL en heb nog (bijna) niks gedaan, oeps. Wat fijn dat er arbeidsbemiddeling tot je beschikking staat, da’s dan weer handig aan een Scandinavisch land: lekker georganiseerd. Lijkt wat dat betreft best op Nederland. Hier in Engeland is loopbaanbegeleiding / -bemiddeling niet-bestaand. Je zoekt het maar lekker zelf uit! Als je geluk hebt mag je af en toe eens een cursusje volgen van je werkgever, maar tov NL stelt het echt niks voor. Ik zit me dan ook helemaal in mijn handjes te knijpen nu ik weer een baan in NL heb gevonden: opeens herinner ik me weer hoe goed je het eigenlijk hebt als werknemer…

Choco, wat een opluchting. Ik ben zo blij voor jullie! Gefeliciteerd, wat heerlijk, wat fijn.

Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar moet een bespreking in. Reageer straks verder. Doei!
Caramella: dat is in St George's Cathedral op Hanover Square (is een plein tussen New Bond street en Regents Street). Het is echt een hele mooie uitvoering, het is in een vrije kleine ruimte en dat maakt het ook specialer.

Lapin: ziet er pijnlijk uit inderdaad!

Anaïs: klinkt goed dat hotel. Inderdaad valt de prijs reuze mee als alles erbij inzit. Kun je inderdaad heerlijk uitrusten een paar dagen. Ik ben nog nooit in een all inclusive ding geweest. Ik wil het wel een keer uitproberen maar ik krijg dan van die schrikbeelden van volle eetzalen met allemaal Russen, Duitsers, Nederlanders, Engelsen en Ieren die zich zelf volproppen aan het lopende buffet met enorme hoeveelheden eten waaronder veel patat vooral. Waarschijnlijk allemaal vooroordelen. Ik ben wel een keer een lang weekend in Vittel geweest (Vogezen) en daar zaten we bij Club Med wat ongeveer hetzelfde systeem hanteert maar omdat het een weekend in het voorseizoen was waren er vrij weinig gasten dus was het heerlijk rustig.

Deze week en volgende week vakantie. Geen colleges geven en mijn zoon is ook vrij van school dus ik kom ook niet echt aan werk toe. Alleen een paar uurtjes als hij rustig speelt. Gelukkig kan hij zich zelf vrij goed alleen vermaken. De jongste twee gaan gewoon naar de creche een deel van de week. Echt veel werk zal er niet uit mijn handen komen in elk geval.

Zoon speelt nu met de lego aan de eettafel en ik zit op de bank met de laptop wat mailtjes te beantwoorden. We hebben net gegeten. Straks ga ik de andere kinderen ophalen en dan gaan we naar de speeltuin.

Zondag was erg leuk. Na de kerk ben ik naar huis gegaan. Man had inmiddels gekookt dus we konden gelijk eten. De kinderen hebben 's middags eieren gezocht in de tuin en later ook nog op de common in het dorp waar de Womens Institute (soort vrouwen verening die van alles en nog wat organiseren) een paas feest voor de kinderen had georganiseerd. De opbrengst was voor charity. Het was heel leuk. kinderen hebben eieren mogen zoeken en er waren allerlei kraampjes waar je wat kon kopen of kon eten. Is in elk geval goed voor de integratie in de nieuwe woning omgeving dit soort dingen

Gisteren zijn naar de Cotswolds geweest (mooi heuvel gebied met authentieke dorpjes) en daar hebben we gewandeld en gegeten. We hebben ongeveer 12 kilometer gelopen. De jongste zat in een zo'n rugdrager maar voor de andere twee vond ik het best een prestatie. Wel hebben we onderweg vrij lang uitgerust bij een pub met een speeltuin.
Nymeria ik was in Devon dit weekend (lekker zonnig!), ook heerlijk gewandeld daar. de Engelse countryside is heerlijk wat dat betreft. Knap gewandeld van je kids!
@ anais, zit er lekker uit hoor.. mhmhh. ik ga dit jaar ook voor het eerst naar een all incl. 5 ster hotel. samen met inmiddels 9 andere vriendinnen :D hihi. zin an. tis vrij populair onder nederlanders. aegean dream resort in turgutreis. tis al helemaal volgeboekt en zie er wat dat betreft als een berg tegenop, maar zal gezellig worden!

@ cara en nymeria, lekker aan de wandel geweest in de english countryside? ik was gisteren hier in het bos en echt verbazingwekkend hoe snel de natuur gaat. binnen 1,5 week alles groen, overal bloesem en fluiten en flinders enzo.. heerlijk

@ lapin, dat ziet er heftig uit. ik heb altijd heel snel blauwe plekken en heb nu nog een grauwe plek van een ongelukje met bergschoenen in februari (op mn scheen) dus je weet het, als het geel wordt trekt het weg ;) sterkte ermee

verder zit ik een beetje in een soort van voorjaarsdip. ben zo onwijs moe weer, geen zin, geen puf en sinds gisternacht misselijk... en heel de dag druk, cursus, training, vergadering en tot half 9 weer cursus..
weet je waar ik echt tegenop zie, het afscheid met mijn ouders brrrrrrrrrrrrrr.

ze zijn allebei ook nog eens echt flink ziek.

volgende maand ook nog naar Bulgarije, daar wonen mijn schoonouders, ook afscheid nemen,

bah!
Anais, echt, nu geen grapjes meer: ik wil er ook zoeen. Een vent die uit zichzelf schoonmaakt? Kan je die broer niet even mijn kant op sturen?

Sanne, ik heb geen last gehad van heimwee. Echt helemaal niet. Gek he? Ik vond/vind sommige dingen wel moeilijk, maar dat hing voor mijn gevoel niet zozer samen met NL. Ik ben benieuwd of ik, straks in NL, heimwee ga hebben naar Londen. Ik heb inmiddels het grootste deel van mijn volwassen leven in Londen doorgebracht, dus als ik ooit heimwee ga hebben dan is het naar Londen, denk ik.

Chicha, boekweitmeel ken ik wel maar nooit pannenhoeken (of iets anders, nu ik erover nadenk) mee gemaakt! Op zich zou dat toch welmoeten kunnen?! Tja, NL is echt een land van bakmixen he? Grappig is dat. Vroeger maakte ik alleen maar cakes met een pak Honig Cakemix. Nu maak ik zelf deeg, met losse ingredienten. Je kan op die manier meer verschillende texturen bereiken: luchtige cake, plakkerige cake, broodachtige cake. Vieze pannenkoeken zijn ook echt vies he? Zal ik op de FB receptenpagina een pannenkoekrecept zetten (zonder Hollandse mix)? Geniet maar lekker van je niksdoen. Heerlijk toch?

Specu, het vasten is voorbij!

Sarah, heb je de film al gezien, vande woning? Moeilijk he, kiezen als je zelf niet kan gaan kijken? Het voordeel van tijdelijke (gemeubileerde) huizen is dat je je uiteindelijke huis zelf kan bezichtigen. Dat is mijn plan voor wanneer ik naar NL ga: hoe fijn het ook is dat mijn vrienden willen gaan bezichtigen/foto’s kijken etc., het is toch te belangrijk vind ik om op een ander zijn mening af te gaan.

Och, Lapin, wat een bont- en blauwigheid. Laat je maar lekker verwennen.

De tijd is nu echt gekomen om met Vent de Nederlandplannen te bespreken. Ik hoorde hem gister met zijn moeder overleggen of/hoe/wanneer hij zijn baan zal opzeggen. Waarom nou niet met mij, dat overleg? Waarom? Ik snap er niks van. Ik heb al wel laten vallen dat ik het geen goed idee vind, dat hij meekomt, omdat we niet vol-hart-ig (offe: vol ig, hey ho) voor elkaar kunnen kiezen, maar hij neemt me niet echt serieus. Tijd dus om de serieusheid vd situatie duidelijk te maken. Ben er nogal verdrietig van. Op het moment gaat het best lekker, maar ik weet dat de basis ontbreekt. Zucht...
Zoweeeee, wat wordt hier weer als een razende geschreven zeg, gezellig! Ik ga het even bij de laatste 25 berichten houden hoor!

Lapin, jeumig, die schouder ziet er pijnlijk uit. Niet echt charmant, voor straks in je bikini in Malta!!

Wie past er op Otto en Tako eigenlijk?

Chichaaaa, ja wel wennen hè, date gevinger op die laptop, ik moet dat ook nog met twee handen doen, maar wordt er al handiger in. Ik krijg alleen de router niet aan de praat, dus die moet ik even bij de IT-meneer hier inleveren, ik snap dat soort dingen niet hoor. Dus ben nog niet draadloos thuis.

Lekker dat je zo geniet van het huisvrouwenbestaan. Is de oppas er niet uit, of hou je die gewoon aan als een echte lady-who-lunches?

Jemig, Anais, wat zijn jullie druk zeg, met al die bedrijfjes, wat klink je lekker gemotiveerd! En lekker, zo'n vakantie volgende maand, wat goedkoop man.

Specu, paashaas spelen? Volgens mij had je het niet over chocoladeeieren hè?

Vis, succes met je offerte! Is het lastig om consultancy-werk te vinden nu tijdens de recessie hier?

Floortje, welkom hier! Leuk, Sweden!

Nymeria, wauw, de Matthaus Passion, práchtig! Die wil ik ook ooit nog eens zingen. Heb tot twee jaar geleden altijd in een koor gezonden, deden zelfs competities. Maar toen kreeg ik in razend temp twee kinderen achter elkaar en ben ermee gestopt. Inmiddels begint het weer te kriebelen. Heb denk ik alweer een geschikt koor gevonden (oude is nu te ver weg, we zijn inmiddels ook verhuisd), maar dit koor doet pas in september weer audities.

Je weekend klinkt superleuk trouwens!

En jij ook al aan de wandel, Caramella, lekker weer was het hè, dit weekend!

Choc, wat een fijn nieuws! Hoe gaat het met je Franse les, de juf weer beter inmiddels?

Hoe gingen je baksels, dit weekend, Discovery? Ik ga deze week denk ik de banana loaf proberen, voor vrijdag hier op kantoor.

Sarah, wat spannend allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je tegen het afscheid op ziet, helemaal als je ouders ziek zijn. Dan is Oz toch best heel ver natuurlijk. Ik vlieg in een uurtje over als het moet.

Zaterdag komen wij naar NL, yaaay!

Dan zondag gaan Vent en ik naar mijn zusje in Duitsland, babies blijven bij mijn ouders. Woensdag komen we dan met z'n drieën terug en die middag hebben we een ouwe-van-dagen-feessie voor mijn opa en oma, die dan 60 jaar getrouwd zijn. Dan nog een paar dagen NL, wanneer ik hopelijk Ine en Spruit nog zie, en dan de zaterdag erop weer terug naar huis - met de koffers vol Hema-kleertjes en leverworst, gehaktkruiden, drop, speculaaskruiden, stroopwafels enz enz enz.
Sarah, ik heb je nog helemaal niet welkom geheten hier, sorry. Bij deze dus. Spannend al die plannen van jullie. Ga je daar trouwens werken (of heb ik daar weer overheen gelezen?)?

Dat afscheid nemen waar je over schrijt, daar heb ik ook last van gehad. Terwijl ik niet eens zo ver weg woon. Het went wel op den duur, je neemt gewoon een heel goedkoop telefoonabonnement om vaak te kunnen bellen. Heb je wel eens van Voipbuster gehoord? Daar kan je heel goedkoop mee bellen over internet.

Caramella, ik ben wel heel benieuwd of je nu uiteindelijk alleen gaat of met z'n tweetjes. Zo te horen gaat hij er nog steeds van uit dat hij mee mag . Maar wil je dat ook?

Disco, vervelend dat je zo moe bent. Het ligt denk ik ook aan de tijd van het jaar, ik heb er zelf ook last van, gewoon geen energie meer voor de kleinste dingetjes. Ik ga mezelf vanaf morgen weer opladen op Malta. Wanneer ga jij weer reizen?

Ik heb niet alles helemaal teruggelezen, sorry. Dus als er nog iets schokkends met iemand is gebeurd, bij deze een dikke knuffel van mij.

Morgenochtend vroeg vertrek ik naar Malta. Vriendin uit Spanje (de asielzoeker ) brengt ons naar het vliegveld.

Vanmorgen de hondjes weggebracht (Tako wilde niet blijven en sprong tegen me op en klemde zich met zijn voorpoten aan me vast ). Daarna het huis schoongemaakt.

Er wordt nu lekker voor me gekookt, de man van vriendin is afgelopen zondag ook hierheen gevlogen en is een uitgebreide Indonesische rijsttafel aan het bereiden .

Verder ben ik gewoon een stresskikker op het moment. Vanmorgen werd ik wakker om half 8 en het eerste wat ik dacht was 'als ik morgen ook om deze tijd wakker wordt dan heb ik mooi mijn vlucht gemist' . Daar heb ik wel vaker last van de dag voordat ik op vakantie ga, dus ik ben er aan gewend.

Als ik jullie hier niet meer spreek vanavond, volgende week donderdag ben ik weer terug en doe ik verslag van de vakantie.

Iedereen een dikke kus van mij.
Ooooe over pannenkoeken gesproken, ik zat gisteren JO's ministry of food nog eens te lezen - heb van hem geleerd hoe ik roast carrots en parsnips kan maken - ze waren errug geslaagd trouwens.

Maar goed, zijn recept was 1 kop meel, 1 kop melk en een ei. Toch, Caramella? En als je zelfrijzend bakmeel gebruikt dat worden ze dikker, meer die Amerikaanse zeg maar.

Oh bah, Caramella, wat een rotsituatie, jij gaat hier hoe dan ook als de gemenerd uitkomen hè. Zou niet graag in jouw schoenen staan. Maar het is hem écht niet duidelijk hè.
Oe we zitten hier met z'n allen te cross-posten!! ;o)
He Ainne . We hebben tegelijkertijd gepost.

Veel plezier in NL en bij de Hema.

De hondjes zijn in de kennel, daar worden ze goed verzorgd.

En die schouder ziet er nog steeds niet mooi uit, helaas maar niets aan te doen.

Leuk dat je Ine gaat zien in NL.
Heeeel veel plezier missus!
@Lapin, lekkerrrr weg Bah, dat je ene hond je niet kan missen.

@ainne, nou vandaag een mand met chocolade eitjes aan schoonmama gegeven. Die was druk met de voorbereidingen voor Orthodox Pasen, en ik heb haar geholpen: heb ruim anderhalf uur groente staan te snijden voor de lahmajun (armeense pizza). Vond dat eigenlijk wel erg goede actie van mezelf :-) Man vond dat ook hehe. Overige acties volgen idd

@cara, waaaardeloos zeg

Nu nog even administratie doen, en dan lekker languit.

@rest- laterzz
Lapin, niemand is meer benieuwd dan ik

Nee, hij vat hem niet, echt niet. Dat is zo gegroeid, hij is zo'n moeilijke prater, dat ik uit frustratie en 'ik weet het ook niet meer' vaak dingen heb laten zitten. Hij ziet daardoor weinig gevolgen, ik begin wel ergens over (te klagen), maar voer het niet door. Dus hij denkt nu natuurlijk ook: dat loopt wel los. Het loopt inmiddels al 4 jaar wel los! En hij vindt het geen probleem, hij is best tevreden. Maar ik zit ondertussen met een boel frustratie!

Ik denk dat ik alleen terug moet gaan. Sat dat uiteindelijk beter is voor mijzelf, mijn toekomst, en ook voor hem. Maar ik vrees dat ik ook dit niet doorvoer. Dat ik het weer laat zitten. Ik zal het zelf moeten doorzetten. Wat Ainne al zegt, ik ga de grote boeman zijn, natuurlijk, hij mag van mij niet mee, en zodra ik dit aan de orde breng is het afgelopen met mijn leuke laatste dagen in Londen. Dus je begrijpt wellicht mijn uitstelneiging?

Enne, ik ben, als ik heel eerlijk ben, ook bang voor het alleen zijn. Ik heb geen familie om op terug te vallen - hij is mijn familie. (Niet altijd even steunend, maar toch, beter dan niks.) En hup, daar ga ik weer. Ik heb wel vrienden natuurlijk, maar zie errug op tegen het alledaagse alleen zijn. Dat er dan niemand is die weet waar ik ben, of wat ik doe. Allemaal: zucht!
Ainne wat een leuke NL en DLD plannen!
Caramella, dat van dat bang zijn om alleen te zijn herken ik wel (uit het verleden). Maar ik denk dat je je nu ook heel vaak eenzaam voelt in je relatie. En niets is zo erg als je alleen voelen terwijl je samen bent. Ik ga je natuurlijk niet vertellen wat voor jou het beste is en wat je moet doen, daar moet je echt zelf uitkomen. En ik begrijp het ook als je hem toch mee laat komen naar NL. Maar ik denk dat je jezelf tekort doet hiermee. Die leuke vent die er voor jou rondloopt (en die er echt voor je is), kom je eerder tegen als je je eigen weg gaat. Denk er goed over na en wat je ook besluit, ik hoop dat alles goed komt.
Oooow Caramella, alleen zijn is JUIST jouw open deur naar een nieuwe verse toekomst. Nieuwe baan, nieuwe omgeving, allemaal nieuwe dingen te zien en te ontdekken en te ontmoeten.

Denk je echt dat jij thuis gaat zitten verstoffen met drie katten net als die zangeres van Britain's Got Talent? Kom op zeg, dat geloof je toch zelf niet?

Haha, hoop maar dat je het gezien hebt anders heb je geen idee waar ik het over heb

Maar wat ik dus zeggen wilde, serieus, ik garandeer je dat je echt niet in een eenzaam kattenvrouwtje gaat veranderen hoor, als je de-man-die-niet-weet-of-jij-wel-The-One-wel-bent niet meeneemt naar NL.
Thanks Lapin. Wat lief dat je erop reageert. Ik heb niemand nodig die de beslissing voor mij maakt, maar het helpt altijd enorm om het door de ogen van een ander te bekijken. Ik dit specifieke geval zie ik al heel lang door de bomen het bos niet meer! Je hebt helemaal gelijk: ik voel me behoorlijk alleen binnen de relatie. Iemand die er echt voor me is, dat lijkt me heerlijk, ik moet er vertrouwen in hebben dat dat ergens op me ligt te wachten. Anais, joehoe, waar is die broer nou?
Caramella, hij moet het wel weten vóórdat hij zijn baan opzegt he! hahaha! Oh lord..... sorry.

Hij wil gewoon mee vanwege het avontuur. Terwijl jij de kar gaat trekken gaat hij een nieuw land ontdekken.

Als ik hem was deed ik jou nooit meer weg!

Zeg tegen hem dat hij niet zijn baan op moet zeggen in deze tijden van crisis! Dat jij eerst een baan voor hem zal gaan vinden (sure..) en dat hij dan pas naar NL komt.

Don't throw away your old shoes, ofzo?

Lapin, veel plezier! Arme doggie.... ach gossie... kan hij niet mee?

Heeft je vriendin een Nederlandse man? Zoekt die nu ook werk??

Nymeria, jij ook al zo aktief? 3 kids, lesgeven, studeren, huishouden... pfffft! Ik voel me opeens wel érg werkeloos...

Ainne, ik heb inderdaad de oppas nog gewoon in dienst, zo ook de werkster en de tuinman. hahaha!!! Nou, de werkster komt een dagje minder omdat ik nu zelf strijk, dus toch nog iets achteruit gegaan.

Klinkt heel snobistisch maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de kleine heks haar lievelingsoppas + vriendinnetjes te ontnemen. Na de zomervakantie zien we wel weer.

De werkster idem dito; het kind heeft het geld echt nodig. De tuinman is al 10 jaar bij ons, die kost ook niet zo veel.

Ik geniet nu wel van een totale vrijheid, mén, het is zo heerlijk!

Ga je Ine echt zien? Leuk man! Daar had ik wel bij willen zijn... misschien deze zomer nog een keertje doen? Ik wil een maand in NL blijven.

Sarah, wat moeilijk... Zeker omdat het niet alleen hun dochter maar ook hun kleinkinderen betreft.

Mijn vader heeft stiekem gehuild toen ik naar Spanje vertrok. Dat is nu ruim 23 jaar geleden en voor hem was Spanje net zo ver als Australie.

Ik kan je er niet in helpen, je moet er gewoon doorheen. Misschien kun je alvast een datum plannen voor een bezoek aan Nederland? Dan kunnen ze zich daar op richten.

Ik groei dicht... heb weer 2 pannekoeken gebakken van het beslag van gisteren. Het is zo lekker bij de koffie... zucht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven