Droger Angst

19-12-2019 12:23 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
First World Problem:

Ik heb een moderne condensdroger en gebruik hem niet bij het overgrote deel van mijn wasgoed.. :facepalm:

Het enige wat ik er in durf te doen zijn de hand- en theedoeken en het beddengoed. De rest zou als ik het paneel met opties bekijk ook allemaal moeten kunnen maar ik durf niet.. bang voor lubberend elastiek, gekrompen rompers en poppentruitjes..

Heel stom want ik heb een piepklein wasrek waardoor ik maar één was per dag kan doen. Lekker handig met twee kleine kinderen..

Wat gooi jij allemaal in je wasdroger? Kwam het er al eens totaal anders uit dan verwacht? Tips? Mijn dank is groot :worship:
Ik zet mijn droger altijd op lage temperatuur (behalve toen ik wilde dat mijn spijkerbroek zou krimpen) omdat een millimeter krimpen voor mijn man al een probleem is met zijn lengte van 2m06 en zijn toch al net aan passende kleding (qua lengte dus).

Maar bijna alles gaat erin. Behalve sportkleding van man (is niet nodig, al bijna droog als het uit de wasmachine komt), truien, onesies, BH's en mijn pyjamabroek van fleece. Oja, dekbedovertrekken tegenwoordig ook niet meer omdat het zo lekker fris voelt als het nog een beetje stijf is. Toch best veel niet als ik het zo op een rijtje zet. :proud:

Het is ook heus wel eens misgegaan hoor, zo had ik een keer een pyjamabroek met één gekrompen pijp (en dan niet een cm, nee, echt 20 cm ofzo @( ), maar die keren zijn op één hand te tellen en ik gooi er dus ook geen kleding in waar ik heel zuinig op ben.
PoesinBoots schreef:
19-12-2019 13:42
Jeetje.

Gaat het weer een beetje nu? :there:

Ik kan het nog steeds maar moeilijk droog houden hoor..
Maar dankje.
_ beddegoed
- meeste kleding zoon
- ondergoed behalve bh's
- sokken
- keukengoed
- handdoeken
- nachtgoed

Niet: bovenkleding van mij, man en dochter
Pindakaasjes schreef:
19-12-2019 15:14
Maar dankje.
Heb je niet toch ook een beetje droger angst?
Pindakaasjes schreef:
Maar dankje.
Misschien helpt relativeren. Je hebt je natje, je droogje....
Alles, behalve bh's, echt tere dingen en mijn beddengoed. Dat laatste niet omdat het dan zo kreukt.
-Dudette- schreef:
19-12-2019 16:39
Heb je niet toch ook een beetje droger angst?

Haha.. ik denk het wel idd.
Ik doe overigens enkel ondergoed, sokken en handdoeken in de droger.
Voor de rest alles op hangertjes of aan een rekje.
Pindakaasjes schreef:
Maar dankje.

:mrgreen:
Maud*de*Braose schreef:
19-12-2019 17:05
Alles, behalve bh's, echt tere dingen en mijn beddengoed. Dat laatste niet omdat het dan zo kreukt.

Beddengoed droog ik altijd op de stand strijkdroog. Dat is het nog lang niet gekreukt maar wel half droog. Daarna hang ik het in het trapgat.
Ondergoed sokken hoeslakens en handdoeken en washandjes hele programma er in. Bovenkleding 10 min en dan ophangen. Hoef je niet te strijken.
In de winter vind ik de droger echt een uitkomst anders hangt het dagen binnen en gaat het stinken.

Alles behalve stretchkleding (meestal sportkleding en bh’s) gaat erin. Het komt er zo fijn kattenhaarvrij en kreukvrij weer uit.

Zelfs wol komt prachtig uit de droger (wolprogramma). Zowel vesten, dekens, wolvilt als schapenvachten.

Ik denk dat de angst ongegrond is, de nieuwe generatie drogers met speciaalprogramma’s hebben nauwkeurige sensors en worden niet zo heet.
In de winter alles dat minder spannend is. Shirts, pyama´s, beddengoed, ondergoed. Wel spannend zijn bh´s, blouses, dure truien en andere kleding in tere stoffen. Maar aangezien dat in de zomer meer is dan in de winter, en ik dan sowieso alles lekker buiten laat wapperen is dat geen probleem.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alles. Ik heb pas een nieuwe en de wereld aan standen. Ik heb boekje goed gelezen en kiep er nu dus alles in. Gaat dus goed. Geen krimp mits juiste programma.

Kortom. Lees boekje :)
poldervrouw schreef:
19-12-2019 19:25
Kortom. Lees boekje :)
Je hebt gelijk!
Ik heb ook pas een nieuwe. Wat handig is; de standen staan benoemd als jeans, bed&bad, sport... Bij de wasmachine idem. Een kind kan de was doen. Wat handig is, want ik vind dat puberdochter haar puinhoop overlopende waszak was best zelf kan doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alles behalve BH's en de goede bovenkleding van mijn man en mijzelf.
Van de kinderen kan de meeste bovenkleding er wel in. En voor Jeans is er een speciaal programma, net als voor delicate was.
Maar overhemden ect. doe ik er nooit in.
Ik dacht trouwens aan de titel te lezen dat het ging over brandgevaar en de droger.
Ik zet de droger alleen aan als ik thuis ben, en in ons washok hangt een brandalarm.
De topic titel is natuurlijk een droog grapje
LAgirl82 schreef:
19-12-2019 21:57
Alles behalve BH's en de goede bovenkleding van mijn man en mijzelf.
Van de kinderen kan de meeste bovenkleding er wel in. En voor Jeans is er een speciaal programma, net als voor delicate was.
Maar overhemden ect. doe ik er nooit in.
Juist die doe ik erin: dan hoef je ze bijna niet te strijken :yes:
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik heb mijn droger vanmiddag gebruikt voor iets anders dan mijn standaard-was. Dankjewel allemaal :thumbsup:
Wel: Handdoeken, theedoeken, schoonmaakdoeken, textiel van de hond(apart gewassen), ondergoed, sokken.

Niet: BH's, panty's, kniekousen, blouses, overhemden, thermoshirts en wollen goed.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven