Van huis naar appartement
woensdag 18 december 2019 om 22:17
Wie heeft hier ervaring mee?
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
zaterdag 21 december 2019 om 07:44
Overigens kun je in dat appartement met tuin (wat neem ik aan op de begane grond is) wél een houten vloer leggen (als dat mag), ook wel zwevend ivm je naaste en bovenburen maar dan zit er tenminste niet iemand onder je. Je hebt dan echter wel zelf bovenburen.
Is dat appartement in een nieuwer gebouw? Ligt het binnen hetzelfde budget? Je kunt nu nog terug hè.
Is dat appartement in een nieuwer gebouw? Ligt het binnen hetzelfde budget? Je kunt nu nog terug hè.
zaterdag 21 december 2019 om 07:50
zaterdag 21 december 2019 om 07:53
Heb jij tips welke vloeren het geluid zoveel mogelijk reduceren?S-Groot schreef: ↑21-12-2019 07:42Dan zou ik dus echt geen houten vloer leggen. Er zijn wel manieren om het (contact)geluid te verminderen (compleet zwevend leggen en zeer goede isolatie eronder) maar dat kost natuurlijk extra en volgens mij klinkt het dan altijd nog harder door dan een dempende vloer.
zaterdag 21 december 2019 om 08:11
In het Modelreglement van het complex staat er ongetwijfeld iets over harde vloeren. In de meeste appartementen mag je er nl. niet zomaar een houten vloer in doen. Vaak mag het wel als het 'zwevend' gelegd is.
Je hebt nu geen bovenburen toch? Knijp jezelf in de handen. Vooral als het al een wat ouder complex is (niet in de laatste pakweg 20 jaar gebouwd).
Je hebt nu geen bovenburen toch? Knijp jezelf in de handen. Vooral als het al een wat ouder complex is (niet in de laatste pakweg 20 jaar gebouwd).
zaterdag 21 december 2019 om 08:32
Dan zit je helemaal goed! En je hebt 2 balkons toch? Dan zou ik daar mijn energie in gaan steken om er mooie plekjes van te maken. Een tuin is leuk hoor, vooral voor mensen die van tuinieren houden. Volgens mij heb jij nu tegels in de tuin, toch? Dan ga je het grasmaaien of het wroeten in de aarde ook niet missen.
Ik heb net iets gekocht met een dakterras. Ik wilde juist geen tuin meer. Ik vind het prettig om toch even buiten te kunnen zitten maar onkruid wieden en grasmaaien zijn niet mijn hobbies.
En geen bovenburen en 31+K bespaard. Ik zou er voor tekenen!
zaterdag 21 december 2019 om 10:44
Dank jullie wel , fijn en leuk zo even te sparren met vreemden en ook van anderen ervaringen te lezen, doet me goed!
Moest gister even in tuin ivm eea en toen dacht ik echt gatver, gelukkig ben ik straks van die bende af
Baalde wel even van dat andere appartement, de tuin is leuk ingericht en verder instapklaar.
Maar app wat ik heb gekocht zit zeg maar aan de andere kant van het complex en daar is wel meer 'leven' meer te zien en daar hou ik van.
In dat beneden app zie je zowel voor als achterkant niets.
Én ik heb nu ook wel zin om het helemaal naar mijn smaak te gaan maken. Heb al leuke ideeën opgedaan.
Zelfs mn inwonende kinderen zijn enthousiaster. Oudste krijgt de 'master bedroom'
en heeft dan ook balkon.
Zei al doe je leuk de statafel met krukken daar, minibar, relaxte bank en heb je zo je eigen chillruimte.
Voor jongste ga ik een wand uit de kamer halen waardoor ook die een grote slaapkamer heeft.
Ik krijg beneden een slaapkamer. Zo hebben we alle 3 ook onze privacy.
In het beneden app zijn alle 3 de slaapkamers boven en stuk kleiner.
Nee, tis goed zo
Ben zó blij. Nieuwe dingen om naar uit te kijken. Zelfs kerst voelt nu weer gezellig en ik heb zin in het nieuwe jaar.
Zat er vreselijk doorheen, zat maar in de regelmodus, nu ook nog wel maar op een andere manier.
Blij dat ik dit topic heb geopend
Moest gister even in tuin ivm eea en toen dacht ik echt gatver, gelukkig ben ik straks van die bende af
Baalde wel even van dat andere appartement, de tuin is leuk ingericht en verder instapklaar.
Maar app wat ik heb gekocht zit zeg maar aan de andere kant van het complex en daar is wel meer 'leven' meer te zien en daar hou ik van.
In dat beneden app zie je zowel voor als achterkant niets.
Én ik heb nu ook wel zin om het helemaal naar mijn smaak te gaan maken. Heb al leuke ideeën opgedaan.
Zelfs mn inwonende kinderen zijn enthousiaster. Oudste krijgt de 'master bedroom'
Zei al doe je leuk de statafel met krukken daar, minibar, relaxte bank en heb je zo je eigen chillruimte.
Voor jongste ga ik een wand uit de kamer halen waardoor ook die een grote slaapkamer heeft.
Ik krijg beneden een slaapkamer. Zo hebben we alle 3 ook onze privacy.
In het beneden app zijn alle 3 de slaapkamers boven en stuk kleiner.
Nee, tis goed zo
Zat er vreselijk doorheen, zat maar in de regelmodus, nu ook nog wel maar op een andere manier.
Blij dat ik dit topic heb geopend
zaterdag 21 december 2019 om 10:46
zaterdag 21 december 2019 om 11:00
Peertjes, ik krijg de sleutel pas in april en er moet ook nog wel wat aan gebeuren dus ik gok dat ik op zijn vroegst in mei ga verhuizen. Ik heb ook een maisonette en geen bovenburen. In mijn vorige huis had ik bovenburen met een laminaatvloer op een houten verdiepingsvloer. Het was vreselijk gehorig. Vandaar mijn eis van 'geen bovenburen'.
Ouderwetse open haard als jaren 70-achtig?
Ouderwetse open haard als jaren 70-achtig?
zaterdag 21 december 2019 om 11:07
Ja, dat lijkt me ook niet prettig. Wil ook niet dat de onderburen last van mij hebben.
Over het algemeen hebben wij altijd schoenen uit. Alleen ik wil nog weleens op hakken lopen voordat ik wegga naar werk ofzo. Dus daar moet ik even aan denken. Verder lopen we altijd op blote voeten en oudste en ik vaak op slippers.
De openhaard is idd jaren 70. Bruine stenen zeg maar en bruine tegeltjes.
Over het algemeen hebben wij altijd schoenen uit. Alleen ik wil nog weleens op hakken lopen voordat ik wegga naar werk ofzo. Dus daar moet ik even aan denken. Verder lopen we altijd op blote voeten en oudste en ik vaak op slippers.
De openhaard is idd jaren 70. Bruine stenen zeg maar en bruine tegeltjes.
zaterdag 21 december 2019 om 11:14
Ik doe linoleum op mijn benedenverdieping. Op de bovenverdieping (woonkamer) ligt hout. Ik zit boven een winkel en het is een betonnen gebouw dus het zal wel een beetje meevallen met de overlast die ik veroorzaak maar dan nog... ik wil niet op mijn tenen hoeven lopen.
Jaren 70 haardje... ik vind het wel tof klinken maar goed, ik houd ook wel van een wat retro vibe in huis.
Jaren 70 haardje... ik vind het wel tof klinken maar goed, ik houd ook wel van een wat retro vibe in huis.
zaterdag 21 december 2019 om 16:05
zondag 22 december 2019 om 10:40
Dit is de enige reden die ook in mij op komt
Tenzij je een balkon prettiger vindt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zondag 22 december 2019 om 10:42
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 10 januari 2020 om 23:21
Nou, tijd gaat steeds sneller en krijg begin maart de sleutel.
Ben bezig met oriënteren op vloeren, keuken, raambekleding. Best leuk allemaal.
Verder mensen aan het regelen voor sloopwerkzaamheden etc. De schilder en stucador zijn geregeld . Nog iemand anders voor het plaatsen van een geluidsisolerende wand.
Ook moet er nog een nieuwe ketel komen.
Ik rijd er zeer regelmatig langs en het begint nu al als mijn huis te voelen
Ben bezig met oriënteren op vloeren, keuken, raambekleding. Best leuk allemaal.
Verder mensen aan het regelen voor sloopwerkzaamheden etc. De schilder en stucador zijn geregeld . Nog iemand anders voor het plaatsen van een geluidsisolerende wand.
Ook moet er nog een nieuwe ketel komen.
Ik rijd er zeer regelmatig langs en het begint nu al als mijn huis te voelen
vrijdag 10 januari 2020 om 23:22
zaterdag 11 januari 2020 om 08:27
Echt hout is zo mooi maar ja, ik ben toch bang dat de verdieping beneden mij last van mij heeft als ik dat er in gooi. Ik begin nu langzaam met het oriënteren op welke vloer ik erin wil hebben, kleuren op de muren etc. Mijn aanvraag voor financiering loopt nu eindelijk (echt ruk iets kopen vlak voor de feestdagen, alles was traag) en nu maar hopen dat ik snel het verlossende antwoord heb. Vind dat altijd toch nog wel spannend.