Kat verdrijven?

21-12-2019 11:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren ligt graag op de kussens van mijn loungeset. Dat snap ik, want volgens mij is het een heerlijk plekje ;) Onder de veranda, uit de wind, lekker zacht kussentje. Nu in de winter is het niet zo'n probleem, nu liggen de kussens op zolder. Maar volgens mij ligt ze er in de zomer de halve nacht.
Nu vind ik de haren nog niet eens zo erg, maar wel hoe vuil de kussens worden, een deel daarvan kan ik niet wassen.
Zou er iets bestaan waarmee ik haar daar weg kan houden? Als ik google vind ik wel allerlei middeltjes om katten te verdrijven. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Iets wat echt werkt?
Of moet ik het omarmen en een oud kleed oid neerleggen. En zou ze dan ook echt op dat plekje gaan liggen? Ik kan niet de hele loungeset bekleden (te groot en gedoe)

Ik hoor graag jullie ervaringen
Aluminiumfolie eromheen vouwen?
Ik heb zelf zo'n apparaatje in de voortuin hangen dat een hoge pieptoon laat horen als de sensor afgaat. Katten houden er niet van en gaan dan weg. Sinds ik dat heb, heb ik geen kattenpoep meer in mijn voortuin gevonden.
Mijn kat is dol op de aarde van de planten binnen en daar heb ik kattenschrik overheen gestrooid. Dat helpt goed bij ons in elk geval, ze vinden het niks. Maar om dat over je kussens heen te strooien, weet niet of dat handig is.
Heeft ze een lievelingsplekje/kussen? Misschien dan daarover een oud kleed oid leggen en dan maar hopen dat het haar lievelingsplekje blijft.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hier heb ik een dekentje op het kussen gelegd voor de buurkat. Ze slaapt in de zomer altijd op de loungeset, ik heb er geen moeite mee.
Dutchgirly schreef:
21-12-2019 11:28
Ik heb zelf zo'n apparaatje in de voortuin hangen dat een hoge pieptoon laat horen als de sensor afgaat. Katten houden er niet van en gaan dan weg. Sinds ik dat heb, heb ik geen kattenpoep meer in mijn voortuin gevonden.
Klinkt interessant, heb je een naam?
tonkje schreef:
21-12-2019 11:33
Heeft ze een lievelingsplekje/kussen? Misschien dan daarover een oud kleed oid leggen en dan maar hopen dat het haar lievelingsplekje blijft.
Dit, waarom zou een lieve kat niet mogen slapen op een fijne plek.
Gewoon een kleedje of mandje er overheen.
Internagelaktisch
RockOla schreef:
21-12-2019 11:35
Hier heb ik een dekentje op het kussen gelegd voor de buurkat. Ze slaapt in de zomer altijd op de loungeset, ik heb er geen moeite mee.
En ze blijft dan ook op dat plekje?
vicky87 schreef:
21-12-2019 11:36
Klinkt interessant, heb je een naam?
Het was deze van de Lidl (wel in NL gekocht)

https://www.promobutler.be/nl/tuin-en-b ... er-4940334

Volgens mij verkopen ze die daar in het voorjaar. Maar op bol.com etc hebben ze ze ook.
Die piepapparaatjes hoor ik dus wel. Als je goede oren hebt: niet doen! Je wordt gek van het geluid.

Mijn buren hadden ooit een molverdrijver die elke minuut een hoge pieptoon gaf. Wat een horror, vooral 's nachts.
Gewoon tegen de buren zeggen dat ze hun kat uit jouw tuin behoren te houden. En de kussens anders op hun kosten laten stomen. Dan leren ze het vanzelf.
Maaique schreef:
21-12-2019 11:36
Dit, waarom zou een lieve kat niet mogen slapen op een fijne plek.
Gewoon een kleedje of mandje er overheen.
Nou ja, ik snap het wel als je zelf geen katten hebt en je kussen wel een beetje schoon wil houden :) Ik zou zelf ook een dekentje of zo eroverheen leggen.
¡Apagando las luces!
Risico van die hoge pieptoondingen is wel dat er mensen zijn die het ook horen.

Beetje mosterd, iemand spreekt al uit eigen ervaring.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben ook zo’n geluksvogel die die piepdingen hoort.

Wij klappen ‘s avonds de rugkussens naar beneden. Dan gaan de katten er niet op liggen.

Ligt poes altijd op dezelfde plek, dan daar een oude fleecedeken leggen. Poes blij, jullie blij.
tonkje schreef:
21-12-2019 11:52
Risico van die hoge pieptoondingen is wel dat er mensen zijn die het ook horen.

Beetje mosterd, iemand spreekt al uit eigen ervaring.
En schadelijk voor de oren van kleine kinderen. Gewoon de kussens s nachts binnen halen.
ik geef mn bek ook maar een douw
iones schreef:
21-12-2019 11:47
Gewoon tegen de buren zeggen dat ze hun kat uit jouw tuin behoren te houden. En de kussens anders op hun kosten laten stomen. Dan leren ze het vanzelf.
:rofl: Tuurlijk. Ik zou mijn buren hartelijk uitlachen als ze dat kwamen vragen
Madeliefjees schreef:
21-12-2019 12:00
En schadelijk voor de oren van kleine kinderen. Gewoon de kussens s nachts binnen halen.
Daar ga ik niet aan beginnen ;) ideale van mijn veranda vind ik juist dat ik alles kan laten liggen
Oke geen piepding dus.
Ik ga een dekentje eens proberen. Duimen dat ze op dezelfde plek blijft
iones schreef:
21-12-2019 11:47
En dan schijten de vogels ze helemaal onder

Gewoon kussens afdekken als je ze niet gebruikt dus.
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 21-12-2019 12:11
9.56% gewijzigd
vicky87 schreef:
21-12-2019 12:09
Oke geen piepding dus.
Heeft ze nu een vast plekje op de loungeset? Als je daar het dekentje neerlegt is de kans groot dat ze daar ook gaat liggen.
Maar ja, het is een blijft een kat natuurlijk, dus zeker weten doe je het nooit :)
.
Calamitycat schreef:
21-12-2019 12:10
Heeft ze nu een vast plekje op de loungeset? Als je daar het dekentje neerlegt is de kans groot dat ze daar ook gaat liggen.
Maar ja, het is een blijft een kat natuurlijk, dus zeker weten doe je het nooit :)
Als ze op mijn katten lijkt gaat ze er nét naast zitten én kotst over je kussens heen
vicky87 schreef:
21-12-2019 12:09
Oke geen piepding dus.
Meestal slapen katten op hetzelfde plekje. Grote kans dat het lukt, vooral als het nóg warmer is door een dekentje. Een kartonnen doos met een krant erin is ook erg geliefd onder katten, die zou je ook kunnen inzetten.
Malinois schreef:
21-12-2019 12:12
Als ze op mijn katten lijkt gaat ze er nét naast zitten én kotst over je kussens heen
:rofl: Logisch.
.
Theamuts schreef:
21-12-2019 12:10
En dan schijten de vogels ze helemaal onder

Gewoon kussens afdekken als je ze niet gebruikt dus.
Daar hoor ik haar niet over klagen, over vogelpoep. Ik denk dat vogels niets te halen hebben onder een afdak van een huis. Tenzij je er een vogelhuisje hebt hangen.
Malinois schreef:
21-12-2019 12:12
Ik neem aan dat je de kussens dan vergoed. Of zijn het die van jezelf?
iones wijzigde dit bericht op 21-12-2019 12:16
25.85% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven