Kat verdrijven?

21-12-2019 11:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren ligt graag op de kussens van mijn loungeset. Dat snap ik, want volgens mij is het een heerlijk plekje ;) Onder de veranda, uit de wind, lekker zacht kussentje. Nu in de winter is het niet zo'n probleem, nu liggen de kussens op zolder. Maar volgens mij ligt ze er in de zomer de halve nacht.
Nu vind ik de haren nog niet eens zo erg, maar wel hoe vuil de kussens worden, een deel daarvan kan ik niet wassen.
Zou er iets bestaan waarmee ik haar daar weg kan houden? Als ik google vind ik wel allerlei middeltjes om katten te verdrijven. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Iets wat echt werkt?
Of moet ik het omarmen en een oud kleed oid neerleggen. En zou ze dan ook echt op dat plekje gaan liggen? Ik kan niet de hele loungeset bekleden (te groot en gedoe)

Ik hoor graag jullie ervaringen
Malinois schreef:
21-12-2019 12:03
:rofl: Tuurlijk. Ik zou mijn buren hartelijk uitlachen als ze dat kwamen vragen
Uitlachen nog wel. Jouw kat hoort niet mijn spullen smerig te maken. Hou dat beest in je eigen tuin.
He, we zijn er weer. Gezellig.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
kleincadeautje schreef:
21-12-2019 12:16
Uitlachen nog wel. Jouw kat hoort niet mijn spullen smerig te maken. Hou dat beest in je eigen tuin.
Nee zeg. Dan gaan mn kussens naar de tyfus. Ik stuur ze direct weg.
tonkje schreef:
21-12-2019 11:33
Heeft ze een lievelingsplekje/kussen? Misschien dan daarover een oud kleed oid leggen en dan maar hopen dat het haar lievelingsplekje blijft.
yup, daar zou ik ook mee beginnen
meneer pastoor inhuren en knoflook ophangen en iets met houten kruizen fixen? Sorry kreeg een beetje exorcist gedachten bij de titel....
Als je een schutting rondom hebt kun je ook van die kanteldingen erop zetten zodat de kat er niet meer overheen kan klimmen.
Ik vind het gewoon dierenmishandeling als je van je tuin een walhalla maakt voor katten en deze katten mogen er niet eens gebruik van maken :cry:
Kussens dag en nacht buiten laten liggen zorgt ervoor dat ze vies worden.

Non probleem.
Dutchgirly schreef:
21-12-2019 11:28
Ik heb zelf zo'n apparaatje in de voortuin hangen dat een hoge pieptoon laat horen als de sensor afgaat. Katten houden er niet van en gaan dan weg. Sinds ik dat heb, heb ik geen kattenpoep meer in mijn voortuin gevonden.
Je buren houden er ook niet van. De vogels, de honden en de kikkers ook niet.
Gut wat een gezelligheid toch weer hier
Theamuts schreef:
21-12-2019 12:25
Ik vind het gewoon dierenmishandeling als je van je tuin een walhalla maakt voor katten en deze katten mogen er niet eens gebruik van maken :cry:
Kijk, zo zit het.
Hetvrijewoord schreef:
21-12-2019 12:26

Non probleem.
Klopt.
Hetvrijewoord schreef:
21-12-2019 12:26

Non probleem.
Daar krijg ik geen vlekken van in mn kussens. Ze worden hooguit een beetje stoffig en dat klop je er zo weer vanaf.
Malinois schreef:
21-12-2019 12:12
Als ze op mijn katten lijkt gaat ze er nét naast zitten én kotst over je kussens heen
🤣🤣 herkenbaar
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Theamuts schreef:
21-12-2019 12:25
Het is wreed inderdaad
anoniem_390518 wijzigde dit bericht op 21-12-2019 12:39
0.21% gewijzigd
vicky87 schreef:
21-12-2019 12:32
Daar krijg ik geen vlekken van in mn kussens. Ze worden hooguit een beetje stoffig en dat klop je er zo weer vanaf.

Klaarblijkelijk wel. :lightbulb:
Zoek een echt probleem om je op uit te leven.
Hetvrijewoord schreef:
21-12-2019 12:38
Klaarblijkelijk wel. :lightbulb:
Zoek een echt probleem om je op uit te leven.
Heb je het nou tegen jezelf? ;)
vicky87 schreef:
21-12-2019 12:39
Heb je het nou tegen jezelf? ;)

Dijenkletser.
Ik heb inmiddels een prachtige kartonnen doos met krant én een oud fleece kleedje neergelegd voor de kat. Kan ze ook zonder kussens hier lekker slapen.
Ik denk ik meld het even voordat er nog meer mensen overstuur raken
vicky87 schreef:
21-12-2019 12:41
Ik heb inmiddels een prachtige kartonnen doos met krant én een oud fleece kleedje neergelegd voor de kat. Kan ze ook zonder kussens hier lekker slapen.
Vind het lief van je, hoor! Hoeft helemaal niet en toch doe je het. :heart:
¡Apagando las luces!
Malinois schreef:
21-12-2019 12:03
:rofl: Tuurlijk. Ik zou mijn buren hartelijk uitlachen als ze dat kwamen vragen
Asociaal zeg!
Als je al een dekentje doet, zou ik wel een fleecedekentje doen!
vicky87 schreef:

Geweldig toch dit: zèlf een topic openen en anderen betichten van overstuur raken van to's eigen gecreërde non-probleem. :biggrin: :facepalm:
Mijn eigen kat ligt altijd buiten op de lounge set als hij de kans krijgt. Ik zet het zitvlak kussen rechtop als ik er zelf niet zit. Scheelt ook een hele berg regen die erop blijft staan.
vicky87 schreef:
Ah, dat is lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven